Vývojári nového Audi R8 uvažujú aj nad naftovým motorom

K motoru V10 by mohol neskôr pribudnúť aj menší agregát V6, ktorý by poháňal jednu nápravu. Naftový motor by si vyžiadal náročné technologické prvky.

(Zdroj: Audi)

Nadchádzajúci ženevský autosalón bude plný rôznych európskych i svetových premiér. Medzi dôležité novinky bude patriť aj nová generácia superšportového Audi R8.

Na podvozkovej platforme Audi R8 už funguje sesterský model Lamborghini Huracan, výsostne s benzínovým motorom V10 a pohonom všetkých štyroch kolies.

Malý motor nemusí znamenať menej zábavy

Audi by však v ponuke pohonných jednotiek a poháňaných náprav malo byť oveľa flexibilnejšie. Vďačí za to práve novej platforme, ktorá môže vo svojich útrobách ukrývať aj menší, ľahší a kompaktnejší motor V6.

Rovnako nepovinný by mohol byť aj pohon všetkých štyroch kolies. Kombinácia zadnej poháňanej nápravy a motora V6 s výkonom približne 400 konských síl sa o zábavu postará.

Počas uvedenia na trh by Audi R8 malo byť dostupné v dvoch verziách: V10 s výkonom 397 kW (540 k) a V10 plus s výkonom 449 kW (610 k).

Prepracovaná pohonná jednotka s objemom 5,2 litra umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na „stovku“ za 3,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nie je potvrdená ani manuálna prevodovka

Priaznivci Audi sa musia zatiaľ uspokojiť „len“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic, ktorá využíva sedem stupňov pre pohyb dopredu.

Koncern Volkswagen umožňuje do útrob nového Audi R8 uložiť aj ďalšie iné zaujímavé motory, vrátane agregátu 4.0 V8 prepĺňaný dvoma turbami. To je však zatiaľ len špekulácia.

Technický vedúci Roland Schala sa pre magazín Top Gear vyjadril, že Audi nezavrhlo ani myšlienku naftového motora. (s odkazom na vozidlá jazdiace vytrvalostné preteky LeMans)

Podľa slov Schala je však otázne, či by to bol správny krok. Jedným dychom však dodáva: „Určite by sme boli jedineční. Potrebovali by sme však množstvo technológií na to, aby sme motor udržali ‚čistý‘.“

V neposlednom rade by sme mohli očakávať aj hybrid, či plne elektrické Audi R8 e-tron.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 290
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 309
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 555
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 367
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 193
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 040
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 522
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 450
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 287
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 249

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

DOMOV

Trabelssie: So Slotom sa stretávam, bavíme sa o babách

Zatiaľ nemá víziu o budúcnosti bývalého Priora v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.