Vývojári nového Audi R8 uvažujú aj nad naftovým motorom

K motoru V10 by mohol neskôr pribudnúť aj menší agregát V6, ktorý by poháňal jednu nápravu. Naftový motor by si vyžiadal náročné technologické prvky.

(Zdroj: Audi)

Nadchádzajúci ženevský autosalón bude plný rôznych európskych i svetových premiér. Medzi dôležité novinky bude patriť aj nová generácia superšportového Audi R8.

Na podvozkovej platforme Audi R8 už funguje sesterský model Lamborghini Huracan, výsostne s benzínovým motorom V10 a pohonom všetkých štyroch kolies.

Malý motor nemusí znamenať menej zábavy

Audi by však v ponuke pohonných jednotiek a poháňaných náprav malo byť oveľa flexibilnejšie. Vďačí za to práve novej platforme, ktorá môže vo svojich útrobách ukrývať aj menší, ľahší a kompaktnejší motor V6.

Rovnako nepovinný by mohol byť aj pohon všetkých štyroch kolies. Kombinácia zadnej poháňanej nápravy a motora V6 s výkonom približne 400 konských síl sa o zábavu postará.

Počas uvedenia na trh by Audi R8 malo byť dostupné v dvoch verziách: V10 s výkonom 397 kW (540 k) a V10 plus s výkonom 449 kW (610 k).

Prepracovaná pohonná jednotka s objemom 5,2 litra umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na „stovku“ za 3,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nie je potvrdená ani manuálna prevodovka

Priaznivci Audi sa musia zatiaľ uspokojiť „len“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic, ktorá využíva sedem stupňov pre pohyb dopredu.

Koncern Volkswagen umožňuje do útrob nového Audi R8 uložiť aj ďalšie iné zaujímavé motory, vrátane agregátu 4.0 V8 prepĺňaný dvoma turbami. To je však zatiaľ len špekulácia.

Technický vedúci Roland Schala sa pre magazín Top Gear vyjadril, že Audi nezavrhlo ani myšlienku naftového motora. (s odkazom na vozidlá jazdiace vytrvalostné preteky LeMans)

Podľa slov Schala je však otázne, či by to bol správny krok. Jedným dychom však dodáva: „Určite by sme boli jedineční. Potrebovali by sme však množstvo technológií na to, aby sme motor udržali ‚čistý‘.“

V neposlednom rade by sme mohli očakávať aj hybrid, či plne elektrické Audi R8 e-tron.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 168
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 487
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 320
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 892
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 784
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 689
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 477
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 448
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.