SME
reklama

Vývojári nového Audi R8 uvažujú aj nad naftovým motorom

K motoru V10 by mohol neskôr pribudnúť aj menší agregát V6, ktorý by poháňal jednu nápravu. Naftový motor by si vyžiadal náročné technologické prvky.

(Zdroj: Audi)

Nadchádzajúci ženevský autosalón bude plný rôznych európskych i svetových premiér. Medzi dôležité novinky bude patriť aj nová generácia superšportového Audi R8.

Na podvozkovej platforme Audi R8 už funguje sesterský model Lamborghini Huracan, výsostne s benzínovým motorom V10 a pohonom všetkých štyroch kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malý motor nemusí znamenať menej zábavy

Audi by však v ponuke pohonných jednotiek a poháňaných náprav malo byť oveľa flexibilnejšie. Vďačí za to práve novej platforme, ktorá môže vo svojich útrobách ukrývať aj menší, ľahší a kompaktnejší motor V6.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnako nepovinný by mohol byť aj pohon všetkých štyroch kolies. Kombinácia zadnej poháňanej nápravy a motora V6 s výkonom približne 400 konských síl sa o zábavu postará.

Počas uvedenia na trh by Audi R8 malo byť dostupné v dvoch verziách: V10 s výkonom 397 kW (540 k) a V10 plus s výkonom 449 kW (610 k).

Prepracovaná pohonná jednotka s objemom 5,2 litra umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na „stovku“ za 3,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nie je potvrdená ani manuálna prevodovka

Priaznivci Audi sa musia zatiaľ uspokojiť „len“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic, ktorá využíva sedem stupňov pre pohyb dopredu.

Koncern Volkswagen umožňuje do útrob nového Audi R8 uložiť aj ďalšie iné zaujímavé motory, vrátane agregátu 4.0 V8 prepĺňaný dvoma turbami. To je však zatiaľ len špekulácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technický vedúci Roland Schala sa pre magazín Top Gear vyjadril, že Audi nezavrhlo ani myšlienku naftového motora. (s odkazom na vozidlá jazdiace vytrvalostné preteky LeMans)

Podľa slov Schala je však otázne, či by to bol správny krok. Jedným dychom však dodáva: „Určite by sme boli jedineční. Potrebovali by sme však množstvo technológií na to, aby sme motor udržali ‚čistý‘.“

V neposlednom rade by sme mohli očakávať aj hybrid, či plne elektrické Audi R8 e-tron.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 231
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 494
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 715
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 419
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 375
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu