Vývojári nového Audi R8 uvažujú aj nad naftovým motorom

K motoru V10 by mohol neskôr pribudnúť aj menší agregát V6, ktorý by poháňal jednu nápravu. Naftový motor by si vyžiadal náročné technologické prvky.

(Zdroj: Audi)

Nadchádzajúci ženevský autosalón bude plný rôznych európskych i svetových premiér. Medzi dôležité novinky bude patriť aj nová generácia superšportového Audi R8.

Na podvozkovej platforme Audi R8 už funguje sesterský model Lamborghini Huracan, výsostne s benzínovým motorom V10 a pohonom všetkých štyroch kolies.

Malý motor nemusí znamenať menej zábavy

Audi by však v ponuke pohonných jednotiek a poháňaných náprav malo byť oveľa flexibilnejšie. Vďačí za to práve novej platforme, ktorá môže vo svojich útrobách ukrývať aj menší, ľahší a kompaktnejší motor V6.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako nepovinný by mohol byť aj pohon všetkých štyroch kolies. Kombinácia zadnej poháňanej nápravy a motora V6 s výkonom približne 400 konských síl sa o zábavu postará.

Počas uvedenia na trh by Audi R8 malo byť dostupné v dvoch verziách: V10 s výkonom 397 kW (540 k) a V10 plus s výkonom 449 kW (610 k).

Prepracovaná pohonná jednotka s objemom 5,2 litra umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na „stovku“ za 3,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nie je potvrdená ani manuálna prevodovka

Priaznivci Audi sa musia zatiaľ uspokojiť „len“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic, ktorá využíva sedem stupňov pre pohyb dopredu.

Koncern Volkswagen umožňuje do útrob nového Audi R8 uložiť aj ďalšie iné zaujímavé motory, vrátane agregátu 4.0 V8 prepĺňaný dvoma turbami. To je však zatiaľ len špekulácia.

Technický vedúci Roland Schala sa pre magazín Top Gear vyjadril, že Audi nezavrhlo ani myšlienku naftového motora. (s odkazom na vozidlá jazdiace vytrvalostné preteky LeMans)

Podľa slov Schala je však otázne, či by to bol správny krok. Jedným dychom však dodáva: „Určite by sme boli jedineční. Potrebovali by sme však množstvo technológií na to, aby sme motor udržali ‚čistý‘.“

V neposlednom rade by sme mohli očakávať aj hybrid, či plne elektrické Audi R8 e-tron.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.