Na autosalóne v Ženeve sa v tieni odvážnych konceptov, či športových áut objavujú aj novinky patriace do kategórie rodinných, prípadne úžitkových áut.
Typickým príkladom je vynovený Citroen Berlingo, ktorý v závislosti od úpravy splní úlohu rodinného aj úžitkového vozidla.
Jeho prvé fotky zverejnila automobilka ešte pred oficiálnou premiérou v Ženeve. Vonkajšie zmeny sú minimálne, čomu sa nemožno čudovať.
Veď Berlingo, z ktorého sa od roku 1996 predalo 2,9 milióna kusov, vďačí za svoj úspech skôr svojim úžitkovým vlastnostiam ako vzhľadu.
Asi najvýraznejšou vonkajšou zmenou prešla predná časť, kde nájdeme nový nárazník, prednú masku a nižšie umiestnené denné svetlá.
Podstatnejšia zmena sa udiala pod kapotou, kde našli svoje miesto motory BlueHDi, ktoré doteraz neboli v Berlingu k dispozícii.
Výrobca sľubuje v prípade agregátu BlueHDi 100 S&S BVM papierovú spotrebu na úrovni 4,1 l/100 km. V interiéri nájdeme sedempalcovú dotykovú obrazovku s navigáciou a od novembra bude dostupná aj s funkciou Mirror Screen pre pripojenie smartfonu a zobrazenie jeho vybraných aplikácií.
V štandardnej výbave dostane Berlingo asistenta Active City Brake pre autonómne brzdenie v mestskej premávke v prípade hroziaceho nebezpečenstva .
Modernizované Berlingo sa dostane do predaja v lete tohto roku vo verzii Multispace určenej pre rodiny, a tak isto úžitkovej trojmiestnej LCV verzii (Furgon).