Ženy už nechcú malé autá, kupujú hatchback

Pohlavie pri výbere typu auta nerozhoduje, častejšie však autá kupujú muži.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Klasická predstava o vozidle pre ženu je malé autíčko a pre muža veľký „tereňák“. Tento mýtus však pravdivý nie je. Podľa štatistík ženy aj muži siahajú po rovnakých typoch áut.

Podľa prieskumu vedie na Slovensku aj v Česku hatchback. Je najčastejšou voľbou mužov aj žien. U nás ho za minulý rok kúpilo 14,9 percenta žien a až 27,9 percenta mužov. „Záujem kupujúcich o hatchback potvrdzuje, že ide o praktické vozidlo do mesta,“ povedala Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.

Na druhom mieste sa umiestnilo combi. U mužskej časti populácie po combi siaha skoro 20 percent mužov a rovných päť percent slovenských žien. Tretí skončil sedan (2,78% žien a 8,4% mužov). Štvrté je SUV – 1,74% žien a 5,4% mužov. Zvyšok patrí iným typom vozidiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stále vedie benzín

Z hľadiska pohonných hmôt u nás vedie podľa prieskumu AAA AUTO benzín nad dieslom. Avšak len mierne, benzín si vybralo 51,5 percent kupujúcich. Čo sa týka prevodovky, Slováci stále viac veria manuálu (91,82%) než automatu (8,18%).

Trendom stále zostáva to, že z celkového počtu kupujúcich je viac mužov ako žien. Auto vyberá 72% mužov. Otázne je, kto však na aute následne bude jazdiť, lebo kúpa neznamená automaticky aj šoféra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 232
  2. Vizuálny smog je problém 10 822
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 004
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 397
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 105
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 331
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 271
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 922
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829