Medzinárodný autosalón v Ženeve otvoril dnes svoje brány pre novinársku verejnosť. Postupne sa pozrieme na viacero noviniek, začíname v stánku kórejskej automobilky Hyundai.
Podľa očakávania, najväčšiu pozornosť strhával celkom nový model Tucson, ktorého úlohou je nahradiť dosluhujúce SUV ix35.
Aj na autosalóne Tucson prekvapuje čistotou dizajnu a podobnosťou so svojim väčším bratom – modelom SantaFe. Myslíme si, že nový Tucson je v súčasnosti najkrajším modelom značky Hyundai.
Automobilka do Ženevy priniesla aj verziu Fuel Cell. Tá na svoj pohon využíva elektromotory, ktoré získavajú elektrickú energiu generovanú palivovým článkom na vodík.
Menej dverí, ale väčší kufor
Okrem modernizovaných modelov i30 a i40 nás v stánku Hyundai zaujala aj kupé verzia malého mestského modelu i20. Okrem upravenej prednej časti vozidlo získalo prepracovanú bočnú líniu a celkom nové zadné partie.
Kupé verzia má voči klasickému päťdverovému modelu kufor väčší o 10 litrov. Celkový objem sa tak vyšvihol na 336 litrov.
Automobil vyvinutý v Európe získa aj celkom nový prepĺňaný agregát 1,0 T-GDI, ktorého tri valce spaľujú benzín a vyprodukujú 100 alebo 120 koní.
Popri päť a šesťstupňových prevodovkách radených manuálne, bude k dispozícii aj automatika so štyrmi stupňami.
Kompaktný Hyundai sa blíži k hranici 200 koní
Sadli sme si aj za volant malej športovej nádeje Hyundai. Dynamický charakter modelu i30 predvádza verzia i30 Turbo poháňaná 1,6 litrovým prepĺňaným motorom.
Agregát vyvinie 186 konských síl od 5.500 otáčok za minútu. Krútiaci moment 265 Nm je dostupný od 1.500 ot. min. Hyundai i30 Turbo porazí "stovku" za osem sekúnd.
V interiéri na nás príjemne pôsobila kombinácia čierneho interiéru a červenej farby.