SME

Koenigsegg sa snaží porušiť fyzikálne zákony. Zrýchlenie meria od rýchlosti 150 km/h

Švédska firma pripravila automobil, pred ktorým sa musí skloniť Ferrari, McLaren i Porsche. Technika modelu Regera je dôkazom, že sa vždy máme kam posunúť.

(Zdroj: Martin Vosko)

Automobilka Koenigsegg, vyrábajúca malé série superšportových automobilov, pridala medzi elitné hybridné „hyper“ autá svojho kandidáta. A naozaj vo veľkom štýle.

Včera dopoludnia pred očami novinárov na autosalóne v Ženeve odhalil Koenigsegg model Regera, ktorý najprv zaujal dizajnom a následne technikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začneme karosériou, ktorú tvorí monokok z uhlíkových vlákien stojaci na hliníkovej konštrukcii. Celková váha hybridného vozidla s náplňami a vodičom nepresahuje 1.630 kg.

Koenigsegg Regera je vozidlo dlhé 4.560 mm, široké 2.050 mm a vysoké len 1.110 mm. Zadné aktívne prítlačné krídlo vytvára pri rýchlosti 250 km/h prítlak 450 kg.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlú výšku vozidla je možné prispôsobiť od 150 mm (predná náprava) až do 85 mm na trati.

Viac ako 1.000 koní zabezpečí spaľovací motor sám

Švédi tvrdia, že všetky otvory karosérie sú otvárané i zatvárané plne automaticky – servomotorom alebo hydraulicky. Doslova Transformerom sa Regera stáva po ovládaní smartfónom.

Systém do hora sa otáčajúcich dverí Švédi nazvali „Dihedral Synchro Helix Doors“. Celkom otvorené dvere (90 stupňov) vytŕčajú zo strán vozidla len minimálne.

Najdôležitejšou časťou pohonu je samozrejme motor a Regera ich má dokopy štyri.

Spaľovací motor 5,0 V8, uložený na aktívnych hydraulických silentblokoch prepĺňajú dve turbodúchadlá s keramickými ložiskami.

Ak je 82 litrová nádrž naplnená prémiovým benzínom, agregát vyvinie výkon 820 kW (1.100 k) pri 7.800 otáčkach za minútu. Pri 2.700 ot. min. má šofér k dispozícii rovných 1.000 Nm krútiaceho momentu, ktorý s ďalšími otáčkami narastie na 1.280 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon 1.100 koní dopĺňajú tri elektromotory, čerpajúce energiu z akumulátorov s kapacitou 9 kWh.

Len elektromotory ponúkajú výkon ako bežné superšporty

Prvý z elektromotorov (160 kW / 300 Nm) je priamo spojený s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora. Dva ďalšie (spolu 180 kW / 260 Nm) roztáčajú jednotlivo poloosi zadných kolies. Riadené sú nezávisle a zabezpečujú aj prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Kombinovaný výkon všetkých troch elektromotorov sa vyšplhal na 520 kW a krútiaci moment na 820 Nm.

Pri plne nabitých batériách je automobil schopný prekonať vzdialenosť 35 km v čisto elektrickom režime. Akumulátory je možné dobíjať z externej elektrickej siete.

Celkový systémový výkon všetkých motorov vyrazí každému nadšencovi dych: 1,11 MW (1.500 k). Doplnený je o maximálny krútiaci moment 2.100 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón keramickými kotúčmi. Vpredu s priemerom 397 mm a vzadu a niečo menšie: 380 mm.

Zrýchlenie do 100 km/h nie je podstatné

Ešte na jednu špecialitu je Koenigsegg hrdý – na špeciálnu prevodovku Koenigsegg Direct Drive (KDD). Bezstupňová prevodovka nahrádza klasické prevodové ústrojenstvo, ale voči CVT riešeniam je oveľa efektívnejšia a je schopné preniesť krútiaci moment priamo na os kolies - chápeme ako 1:1.

Detaily prevodovky KDD sú zahalené rúškom tajomstva a ukryté za viacerými patentami.

Klasické dynamické parametre v podstate nie sú k dispozícii. Chrisitian von Koenigsegg – hlava firmy prezradil, že automobil porazí rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h zrejme nie je zaujímavé. Vozidlo totiž z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h vystrelí za 3,2 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z hybridného monštra vznikne len 80 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 461
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 404
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 050
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 575
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu