SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana
AUTOSALÓN ŽENEVA 2015

Koenigsegg sa snaží porušiť fyzikálne zákony. Zrýchlenie meria od rýchlosti 150 km/h

Švédska firma pripravila automobil, pred ktorým sa musí skloniť Ferrari, McLaren i Porsche. Technika modelu Regera je dôkazom, že sa vždy máme kam posunúť.

(Zdroj: Martin Vosko)

Automobilka Koenigsegg, vyrábajúca malé série superšportových automobilov, pridala medzi elitné hybridné „hyper“ autá svojho kandidáta. A naozaj vo veľkom štýle.

Včera dopoludnia pred očami novinárov na autosalóne v Ženeve odhalil Koenigsegg model Regera, ktorý najprv zaujal dizajnom a následne technikou.

Začneme karosériou, ktorú tvorí monokok z uhlíkových vlákien stojaci na hliníkovej konštrukcii. Celková váha hybridného vozidla s náplňami a vodičom nepresahuje 1.630 kg.

Koenigsegg Regera je vozidlo dlhé 4.560 mm, široké 2.050 mm a vysoké len 1.110 mm. Zadné aktívne prítlačné krídlo vytvára pri rýchlosti 250 km/h prítlak 450 kg.

Svetlú výšku vozidla je možné prispôsobiť od 150 mm (predná náprava) až do 85 mm na trati.

Viac ako 1.000 koní zabezpečí spaľovací motor sám

Švédi tvrdia, že všetky otvory karosérie sú otvárané i zatvárané plne automaticky – servomotorom alebo hydraulicky. Doslova Transformerom sa Regera stáva po ovládaní smartfónom.

Systém do hora sa otáčajúcich dverí Švédi nazvali „Dihedral Synchro Helix Doors“. Celkom otvorené dvere (90 stupňov) vytŕčajú zo strán vozidla len minimálne.

Najdôležitejšou časťou pohonu je samozrejme motor a Regera ich má dokopy štyri.

Spaľovací motor 5,0 V8, uložený na aktívnych hydraulických silentblokoch prepĺňajú dve turbodúchadlá s keramickými ložiskami.

Ak je 82 litrová nádrž naplnená prémiovým benzínom, agregát vyvinie výkon 820 kW (1.100 k) pri 7.800 otáčkach za minútu. Pri 2.700 ot. min. má šofér k dispozícii rovných 1.000 Nm krútiaceho momentu, ktorý s ďalšími otáčkami narastie na 1.280 Nm.

Výkon 1.100 koní dopĺňajú tri elektromotory, čerpajúce energiu z akumulátorov s kapacitou 9 kWh.

Len elektromotory ponúkajú výkon ako bežné superšporty

Prvý z elektromotorov (160 kW / 300 Nm) je priamo spojený s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora. Dva ďalšie (spolu 180 kW / 260 Nm) roztáčajú jednotlivo poloosi zadných kolies. Riadené sú nezávisle a zabezpečujú aj prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Kombinovaný výkon všetkých troch elektromotorov sa vyšplhal na 520 kW a krútiaci moment na 820 Nm.

Pri plne nabitých batériách je automobil schopný prekonať vzdialenosť 35 km v čisto elektrickom režime. Akumulátory je možné dobíjať z externej elektrickej siete.

Celkový systémový výkon všetkých motorov vyrazí každému nadšencovi dych: 1,11 MW (1.500 k). Doplnený je o maximálny krútiaci moment 2.100 Nm.

Zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón keramickými kotúčmi. Vpredu s priemerom 397 mm a vzadu a niečo menšie: 380 mm.

Zrýchlenie do 100 km/h nie je podstatné

Ešte na jednu špecialitu je Koenigsegg hrdý – na špeciálnu prevodovku Koenigsegg Direct Drive (KDD). Bezstupňová prevodovka nahrádza klasické prevodové ústrojenstvo, ale voči CVT riešeniam je oveľa efektívnejšia a je schopné preniesť krútiaci moment priamo na os kolies - chápeme ako 1:1.

Detaily prevodovky KDD sú zahalené rúškom tajomstva a ukryté za viacerými patentami.

Klasické dynamické parametre v podstate nie sú k dispozícii. Chrisitian von Koenigsegg – hlava firmy prezradil, že automobil porazí rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h zrejme nie je zaujímavé. Vozidlo totiž z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h vystrelí za 3,2 sekundy.

Z hybridného monštra vznikne len 80 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity
  2. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  3. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  4. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  2. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity
  3. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  4. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  5. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  6. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  7. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  8. Dobrá správa z Domaše: Hotel Zátoka na Eve opäť funguje
  9. Prečo si investori zadávajú do vyhľadávača ružové diamanty?
  10. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 11 870
  2. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 181
  3. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 10 158
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 609
  5. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 5 190
  6. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 5 128
  7. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 602
  8. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 4 546
  9. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 412
  10. Last minute tipy: All inclusive dovolenka na Severnom Cypre 4 368

Téma: Autosalón Ženeva 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

Merkelová sa Čaputovej pýtala aj na vyšetrovanie Kuciakovej vraždy

Vyšetrovanie je nezávislé a zodpovedné, objasnila prezidentka.

Prezidentka Čaputová a kancelérka Merkelová.
Autorská strana Michala Havrana

Máme tu mýtus o "oslobodení", aký nepoužívala ani ruská propaganda (píše Michal Havran)

O význame 21. a 29. augusta netreba pochybovať

Francúzski partizáni po boku povstalcov v boji o Strečno. (fotografované dodatočne)

Pellegrini odmietol, že by sa chystal odísť zo Smeru

Pellegrini vylúčil, že by si pre kandidátku Smeru stanovil striktné podmienky.

Peter Pellegrini.
Sylvester Stallone ako Rambo vo filme Last Blood.

Neprehliadnite tiež

Audi RS6 Avant je mimoriadne ostré kombi pre náročných

V množstve noviniek najviac vyniká mild hybridný systém.

Audi RS6 Avant

Radíme: Je dobré vypnúť klimatizáciu 5 - 10 minút pred dojazdom do cieľa

Najčastejším problémom je únik chladiacej kvapaliny.

Kedy je správny čas na klímu?
Volkswagen Golf
Trojbodový bezpečnostný pás sa začal používať začiatkom 60-tych rokov.