AUTOSALÓN ŽENEVA 2015

Koenigsegg sa snaží porušiť fyzikálne zákony. Zrýchlenie meria od rýchlosti 150 km/h

Švédska firma pripravila automobil, pred ktorým sa musí skloniť Ferrari, McLaren i Porsche. Technika modelu Regera je dôkazom, že sa vždy máme kam posunúť.

(Zdroj: Martin Vosko)

Automobilka Koenigsegg, vyrábajúca malé série superšportových automobilov, pridala medzi elitné hybridné „hyper“ autá svojho kandidáta. A naozaj vo veľkom štýle.

Včera dopoludnia pred očami novinárov na autosalóne v Ženeve odhalil Koenigsegg model Regera, ktorý najprv zaujal dizajnom a následne technikou.

Začneme karosériou, ktorú tvorí monokok z uhlíkových vlákien stojaci na hliníkovej konštrukcii. Celková váha hybridného vozidla s náplňami a vodičom nepresahuje 1.630 kg.

Koenigsegg Regera je vozidlo dlhé 4.560 mm, široké 2.050 mm a vysoké len 1.110 mm. Zadné aktívne prítlačné krídlo vytvára pri rýchlosti 250 km/h prítlak 450 kg.

Svetlú výšku vozidla je možné prispôsobiť od 150 mm (predná náprava) až do 85 mm na trati.

Viac ako 1.000 koní zabezpečí spaľovací motor sám

Švédi tvrdia, že všetky otvory karosérie sú otvárané i zatvárané plne automaticky – servomotorom alebo hydraulicky. Doslova Transformerom sa Regera stáva po ovládaní smartfónom.

Systém do hora sa otáčajúcich dverí Švédi nazvali „Dihedral Synchro Helix Doors“. Celkom otvorené dvere (90 stupňov) vytŕčajú zo strán vozidla len minimálne.

Najdôležitejšou časťou pohonu je samozrejme motor a Regera ich má dokopy štyri.

Spaľovací motor 5,0 V8, uložený na aktívnych hydraulických silentblokoch prepĺňajú dve turbodúchadlá s keramickými ložiskami.

Ak je 82 litrová nádrž naplnená prémiovým benzínom, agregát vyvinie výkon 820 kW (1.100 k) pri 7.800 otáčkach za minútu. Pri 2.700 ot. min. má šofér k dispozícii rovných 1.000 Nm krútiaceho momentu, ktorý s ďalšími otáčkami narastie na 1.280 Nm.

Výkon 1.100 koní dopĺňajú tri elektromotory, čerpajúce energiu z akumulátorov s kapacitou 9 kWh.

Len elektromotory ponúkajú výkon ako bežné superšporty

Prvý z elektromotorov (160 kW / 300 Nm) je priamo spojený s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora. Dva ďalšie (spolu 180 kW / 260 Nm) roztáčajú jednotlivo poloosi zadných kolies. Riadené sú nezávisle a zabezpečujú aj prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Kombinovaný výkon všetkých troch elektromotorov sa vyšplhal na 520 kW a krútiaci moment na 820 Nm.

Pri plne nabitých batériách je automobil schopný prekonať vzdialenosť 35 km v čisto elektrickom režime. Akumulátory je možné dobíjať z externej elektrickej siete.

Celkový systémový výkon všetkých motorov vyrazí každému nadšencovi dych: 1,11 MW (1.500 k). Doplnený je o maximálny krútiaci moment 2.100 Nm.

Zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón keramickými kotúčmi. Vpredu s priemerom 397 mm a vzadu a niečo menšie: 380 mm.

Zrýchlenie do 100 km/h nie je podstatné

Ešte na jednu špecialitu je Koenigsegg hrdý – na špeciálnu prevodovku Koenigsegg Direct Drive (KDD). Bezstupňová prevodovka nahrádza klasické prevodové ústrojenstvo, ale voči CVT riešeniam je oveľa efektívnejšia a je schopné preniesť krútiaci moment priamo na os kolies - chápeme ako 1:1.

Detaily prevodovky KDD sú zahalené rúškom tajomstva a ukryté za viacerými patentami.

Klasické dynamické parametre v podstate nie sú k dispozícii. Chrisitian von Koenigsegg – hlava firmy prezradil, že automobil porazí rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h zrejme nie je zaujímavé. Vozidlo totiž z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h vystrelí za 3,2 sekundy.

Z hybridného monštra vznikne len 80 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  6. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  7. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  8. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  9. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  10. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu.
  1. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Realitná činnosť ako podnikanie
  5. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  6. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Verde Park farbí útulný domov na zeleno
  9. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €!
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 37 992
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 18 911
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 13 214
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 590
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 070
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 117
  7. Najkrajšie ostrovy Talianska 3 936
  8. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 3 150
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 919
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 590

Téma: Autosalón Ženeva 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Pozor, vstup len na povolenie. Kde sú posledné zostatky železnej opony na Slovensku

Posledné zvyšky železnej opony a jej makety sa nachádzajú v Petržalke a Devínskej Novej Vsi.

KULTÚRA

Peter Lipa: Moje skutočné meno bolo pre mňa nebezpečné

Peter Lipa oslavuje 75 rokov. Hovorí, že pri živote ho drží záujem o hudbu

AUTO

Povinná výbava nových áut sa o tri roky výrazne zmení

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy.

Stĺpček Martiny Juhász

Stavba pod mostom SNP nemusela byť problém. Stačilo nestavať na hulváta

Stačilo ju inak odkomunikovať.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.