Prvé videá z jazdenia na predsériových kusoch modelu XE obleteli svet a Jaguar XE je už v cenníkoch importérov, ale prvé modely prídu na Slovensko až v máji.
Preto sme využili príležitosť živého kontaktu na výstavisku a prizreli sa Jaguaru XE bližšie. Napokon Jaguar tlačil nový XE na autosalóne do popredia aj cez svoje svetové premiéry.
Veď hlavnú novinku vo vlajkovej lodi XJ, pohon všetkých kolies s predĺženým rázvorom, navonok nevidieť. To isté platí o európskej premiére pohonu všetkých kolies v F-Type R s výkonom 550 koní.
XE stavia na klasike v strednej triede
Jaguar pridal do základnej palety motorov verziu XE S poháňanú prepĺňaným benzínovým šesťvalcom.
Motor s objemom troch litrov dáva výkon 250 kW (340 koní) a XE s ním dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 5,1 sekundy.
Na karosérii na prvý pohľad nevidieť, že má najnižší odpor vzduchu z doposiaľ vyrobených vozidiel Jaguar. Niektorí predchodcovia v histórii mali na prvý pohľad aerodynamickejšiu karosériu.
Pri detailnejšej obhliadke auta sme si však všimli veľmi precízne zapracované medzery medzi dielcami a tesniaci materiál v spojoch na prednej maske.
Priestor orientuje na šoféra
Naživo na XE imponuje široký postoj a pomerne vysoký zadok. Sedan oživuje spomienky na nedávne najkrajšie časy strednej triedy, kedy malo mnoho áut zadný pohon a štíhlu karosériu s vyšším zadkom.
Jedným dychom však musíme dodať, že klesajúca strecha čiastočne obmedzuje miesto na zadných sedadlách a nastupovanie dozadu sťažuje vyšší prah.
Šofér si však užije doslova lahodný posed s výborne navrhnutou polohou volantu.
V XE sa nám sedelo za volantom možno ešte lepšie ako v F-Type, na základe ktorého si dobre vieme predstaviť, ako funguje spojenie 8-stupňového automatu a preplňovaného šesťvalca.

V modeloch XE nájdete v podstate rovnaké ovládanie automatickej prevodovky a podobné tlačidlá ako v modeloch F-type.
Jedna inovácia je však zásadná a dlho očakávaná. Dotykový displej má už grafiku na úrovni roka 2015. Automobilka nahradila starý displej novým a krajším.
Nový Jaguar XE predávajú na Slovensku od 37.123 eur a vrcholná verzia, ktorú sme videli v Ženeve, bude stáť od 55.091 eur.