Jaguar XE vyzerá naživo orientovaný hlavne na vodiča

Niektoré autá zaujmú aj napriek tomu, že majú svoju svetovú premiéru za sebou. Pre nás bola Ženeva prvou príležitosťou na živý kontakt s novým modelom XE.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Prvé videá z jazdenia na predsériových kusoch modelu XE obleteli svet a Jaguar XE je už v cenníkoch importérov, ale prvé modely prídu na Slovensko až v máji.

Preto sme využili príležitosť živého kontaktu na výstavisku a prizreli sa Jaguaru XE bližšie. Napokon Jaguar tlačil nový XE na autosalóne do popredia aj cez svoje svetové premiéry.

Veď hlavnú novinku vo vlajkovej lodi XJ, pohon všetkých kolies s predĺženým rázvorom, navonok nevidieť. To isté platí o európskej premiére pohonu všetkých kolies v F-Type R s výkonom 550 koní.

XE stavia na klasike v strednej triede

Jaguar pridal do základnej palety motorov verziu XE S poháňanú prepĺňaným benzínovým šesťvalcom.

Motor s objemom troch litrov dáva výkon 250 kW (340 koní) a XE s ním dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 5,1 sekundy.

Na karosérii na prvý pohľad nevidieť, že má najnižší odpor vzduchu z doposiaľ vyrobených vozidiel Jaguar. Niektorí predchodcovia v histórii mali na prvý pohľad aerodynamickejšiu karosériu.

Pri detailnejšej obhliadke auta sme si však všimli veľmi precízne zapracované medzery medzi dielcami a tesniaci materiál v spojoch na prednej maske.

Priestor orientuje na šoféra

Naživo na XE imponuje široký postoj a pomerne vysoký zadok. Sedan oživuje spomienky na nedávne najkrajšie časy strednej triedy, kedy malo mnoho áut zadný pohon a štíhlu karosériu s vyšším zadkom.

Jedným dychom však musíme dodať, že klesajúca strecha čiastočne obmedzuje miesto na zadných sedadlách a nastupovanie dozadu sťažuje vyšší prah.

Šofér si však užije doslova lahodný posed s výborne navrhnutou polohou volantu.

V XE sa nám sedelo za volantom možno ešte lepšie ako v F-Type, na základe ktorého si dobre vieme predstaviť, ako funguje spojenie 8-stupňového automatu a preplňovaného šesťvalca.

Ak chcete vidieť, ako jazdí Jaguar s osemstupňovou prevodovkou a prepĺňaným trojlitrom, pozrite si našu Garáž.

V modeloch XE nájdete v podstate rovnaké ovládanie automatickej prevodovky a podobné tlačidlá ako v modeloch F-type.

Jedna inovácia je však zásadná a dlho očakávaná. Dotykový displej má už grafiku na úrovni roka 2015. Automobilka nahradila starý displej novým a krajším.

Nový Jaguar XE predávajú na Slovensku od 37.123 eur a vrcholná verzia, ktorú sme videli v Ženeve, bude stáť od 55.091 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 658
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 744
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 578
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 133
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 660
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 099
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 653

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.