Jaguar XE vyzerá naživo orientovaný hlavne na vodiča

Niektoré autá zaujmú aj napriek tomu, že majú svoju svetovú premiéru za sebou. Pre nás bola Ženeva prvou príležitosťou na živý kontakt s novým modelom XE.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Prvé videá z jazdenia na predsériových kusoch modelu XE obleteli svet a Jaguar XE je už v cenníkoch importérov, ale prvé modely prídu na Slovensko až v máji.

Preto sme využili príležitosť živého kontaktu na výstavisku a prizreli sa Jaguaru XE bližšie. Napokon Jaguar tlačil nový XE na autosalóne do popredia aj cez svoje svetové premiéry.

Veď hlavnú novinku vo vlajkovej lodi XJ, pohon všetkých kolies s predĺženým rázvorom, navonok nevidieť. To isté platí o európskej premiére pohonu všetkých kolies v F-Type R s výkonom 550 koní.

XE stavia na klasike v strednej triede

Jaguar pridal do základnej palety motorov verziu XE S poháňanú prepĺňaným benzínovým šesťvalcom.

Motor s objemom troch litrov dáva výkon 250 kW (340 koní) a XE s ním dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 5,1 sekundy.

Na karosérii na prvý pohľad nevidieť, že má najnižší odpor vzduchu z doposiaľ vyrobených vozidiel Jaguar. Niektorí predchodcovia v histórii mali na prvý pohľad aerodynamickejšiu karosériu.

Pri detailnejšej obhliadke auta sme si však všimli veľmi precízne zapracované medzery medzi dielcami a tesniaci materiál v spojoch na prednej maske.

Priestor orientuje na šoféra

Naživo na XE imponuje široký postoj a pomerne vysoký zadok. Sedan oživuje spomienky na nedávne najkrajšie časy strednej triedy, kedy malo mnoho áut zadný pohon a štíhlu karosériu s vyšším zadkom.

Jedným dychom však musíme dodať, že klesajúca strecha čiastočne obmedzuje miesto na zadných sedadlách a nastupovanie dozadu sťažuje vyšší prah.

Šofér si však užije doslova lahodný posed s výborne navrhnutou polohou volantu.

V XE sa nám sedelo za volantom možno ešte lepšie ako v F-Type, na základe ktorého si dobre vieme predstaviť, ako funguje spojenie 8-stupňového automatu a preplňovaného šesťvalca.

Ak chcete vidieť, ako jazdí Jaguar s osemstupňovou prevodovkou a prepĺňaným trojlitrom, pozrite si našu Garáž.

V modeloch XE nájdete v podstate rovnaké ovládanie automatickej prevodovky a podobné tlačidlá ako v modeloch F-type.

Jedna inovácia je však zásadná a dlho očakávaná. Dotykový displej má už grafiku na úrovni roka 2015. Automobilka nahradila starý displej novým a krajším.

Nový Jaguar XE predávajú na Slovensku od 37.123 eur a vrcholná verzia, ktorú sme videli v Ženeve, bude stáť od 55.091 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  5. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  6. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  7. Shell uviedol nový koncept rýchleho občerstvenia
  8. Cykloturistický trip_vol. 5
  9. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  10. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 19 941
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 236
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 967
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 063
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 589
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 560
  7. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 051
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 022
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 326
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák sa celkom nestiahol, prijímal arabského šejka

Účasť exministrov na oficiálnych prijatiach návštev je ojedinelá. Exminister hovorí, že nešlo o nič zásadné.

ŠPORT

Nemá maniere, súperovi prejavil rešpekt. Országh je nenahraditeľný

Tréner stmeľuje tím, hovorí Bartánus.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.