SME

Jaguar XE vyzerá naživo orientovaný hlavne na vodiča

Niektoré autá zaujmú aj napriek tomu, že majú svoju svetovú premiéru za sebou. Pre nás bola Ženeva prvou príležitosťou na živý kontakt s novým modelom XE.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Prvé videá z jazdenia na predsériových kusoch modelu XE obleteli svet a Jaguar XE je už v cenníkoch importérov, ale prvé modely prídu na Slovensko až v máji.

Preto sme využili príležitosť živého kontaktu na výstavisku a prizreli sa Jaguaru XE bližšie. Napokon Jaguar tlačil nový XE na autosalóne do popredia aj cez svoje svetové premiéry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veď hlavnú novinku vo vlajkovej lodi XJ, pohon všetkých kolies s predĺženým rázvorom, navonok nevidieť. To isté platí o európskej premiére pohonu všetkých kolies v F-Type R s výkonom 550 koní.

SkryťVypnúť reklamu

XE stavia na klasike v strednej triede

Jaguar pridal do základnej palety motorov verziu XE S poháňanú prepĺňaným benzínovým šesťvalcom.

Motor s objemom troch litrov dáva výkon 250 kW (340 koní) a XE s ním dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 5,1 sekundy.

Na karosérii na prvý pohľad nevidieť, že má najnižší odpor vzduchu z doposiaľ vyrobených vozidiel Jaguar. Niektorí predchodcovia v histórii mali na prvý pohľad aerodynamickejšiu karosériu.

Pri detailnejšej obhliadke auta sme si však všimli veľmi precízne zapracované medzery medzi dielcami a tesniaci materiál v spojoch na prednej maske.

Priestor orientuje na šoféra

Naživo na XE imponuje široký postoj a pomerne vysoký zadok. Sedan oživuje spomienky na nedávne najkrajšie časy strednej triedy, kedy malo mnoho áut zadný pohon a štíhlu karosériu s vyšším zadkom.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným dychom však musíme dodať, že klesajúca strecha čiastočne obmedzuje miesto na zadných sedadlách a nastupovanie dozadu sťažuje vyšší prah.

Šofér si však užije doslova lahodný posed s výborne navrhnutou polohou volantu.

V XE sa nám sedelo za volantom možno ešte lepšie ako v F-Type, na základe ktorého si dobre vieme predstaviť, ako funguje spojenie 8-stupňového automatu a preplňovaného šesťvalca.

Ak chcete vidieť, ako jazdí Jaguar s osemstupňovou prevodovkou a prepĺňaným trojlitrom, pozrite si našu Garáž. V breznianskych kasárňach horeli pneumatiky Čítajte 

V modeloch XE nájdete v podstate rovnaké ovládanie automatickej prevodovky a podobné tlačidlá ako v modeloch F-type.

Jedna inovácia je však zásadná a dlho očakávaná. Dotykový displej má už grafiku na úrovni roka 2015. Automobilka nahradila starý displej novým a krajším.

Nový Jaguar XE predávajú na Slovensku od 37.123 eur a vrcholná verzia, ktorú sme videli v Ženeve, bude stáť od 55.091 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 488
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 909
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 564
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 126
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 677
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 535
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu