SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Toyota ukázala pekný Avensis a benzínový motor s turbom

V záplave hybridných technológií dostali priestor klasické motory aj pekné krivky. Toyota v Ženeve príjemne prekvapila.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pochopiteľne hybridné autá ostávajú nástrojom znižovania celkových papierových emisií značky a v konečnom dôsledku majú čoraz výraznejší podiel na predajných číslach.

Toyota už zažila aj lepšie roky vo svojej histórii, avšak v porovnaní s rokom 2013 predala v Európe o 40.000 áut viac než rok predtým. Z celkovo 880.000 tisíc predaných áut pripadlo na hybridné autá až 28 percent.

Výraznou mierou k tomu prispeli hybridné modely Auris a Yaris. Jeden z troch predaných Yarisov mal batérie a dokonca jeden z dvoch dodaných Aurisov disponoval hybridnou technológiou.

Nepochybne najväčším úspechom hybridnej konštrukcie, hoci v inom svetle, je celkové víťazstvo Toyoty TS 040 Hybrid vo vytrvalostných pretekoch série FIA WEC. Nás najviac upútala citeľne krajšia tvár modelu Avensis a nový benzínový motor s turbom pre Auris.

Zmenili dizajn a pridali motory

Za najprekvapujúcejšiu novinku tejto sezóny môžeme pokojne označiť príchod nového benzínového motora s turbom. Toyota pomerne dlhý čas odolávala tlakom na rozšírenie portfólia klasických motorov a na zvedavé otázky odpovedala hybridnou technológiu.

Auris s opticky rozšíreným a zaoblenejším dizajnom dostal okrem benzínového turbomotora 1,2T aj v spolupráci s BMW vyrobený naftový motor 1,6 D-4D. Nový naftový štvorvalec nahradil naftový dvojliter staršej konštrukcie.

V ponuke ostáva na novú emisnú normu Euro 6 prepracovaný diesel 1,4 D-4D s roky nezmeneným výkonom 66 KW. Štylisti značky zjemnili línie interiéru, pridali nové materiály.

Veríme, že nový 4,2 palcový TFT displej bude lepšie čitateľný na slnku. V hybridnej verzii bude nový displej štandardne a v ostatných motorizáciách od strednej výbavy.

Navonok najviac viditeľnou novinkou je použitie hlavných LED svetiel. Automobilka využila facelift na doplnenie bezpečnostného balíka o dnes žiadané prvky aktívnej bezpečnosti združené v balíku Toyota Safety Sense.

V Aurise nebude chýbať predkolízny systém, asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Auris poženie vpred benzínové turbo

Toyota sa zmenami v útrobách prepracovaného Aurisu zamerala na doladenie, riadenia pruženia, geometrie a ešte lepšieho odfiltrovania vibrácií. Auris má ponúknuť lepšiu spätnú väzbu a šofér má mať pocit, že nie je len transportovaný, ale jazdu má precítiť.

Roky praxe ukázali, že štvorvalec 1,33 VVT nemá ďalšiu budúcnosť a v Aurise ho nahradil nový štvorvalec 1,2 s priamym vstrekovaním a turbom. Novinka má 116 koní a krútiaci moment 185 Nm od 1500 do 4000 otáčok.

Auris s týmto motorom má 6- stupňovú manuálnu prevodovku a stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 10, 1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a priemerná spotreba by mala byť 4,7 litra benzínu na 100 km.

Avensis dozrel na pekné auto

Najviac nám v dobrom zmysle slova vyrazil dych nový Avensis. Auto, ktoré nikdy nepatrilo k dizajnovým lákadlám strednej triedy, má novú tvár, nový diesel 1,6 D-4D pod kapotou a najmä nový interiér.

Toyota urobila významné kroky v členení výbavy a obohatení ponuky smerom k firemným zákazníkom, ktorí predstavujú v strednej triede viac než polovicu z celkového predaja.

Ani výbava ani nové motory však nie sú tak dôležité ako nové poňatie dizajnu, pekný interiér, pohodlné sedadlá a celkové spracovanie auta. Toto vdýchlo Avensisu nový dych. V praxi neskôr preveríme sľuby automobilky o výrazne zníženom hluku a vycibrených jazdných vlastnostiach.

Zatiaľ vyjadrujem radosť z nového interiéru a exteriéru. Diesel 1,6 D-4D má výkon 82 kW (112 k) a v ponuke doplní dvojlitrový motor 2,0 D-4D s výkonom 105 kW (147 koní). Priemerná spotreba verzie 1,6 D-4D má byť 4,1 litra na 100 km a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy nepatrí medzi najsvižnejšie. Avensis dostane hlavné LED svetlá a balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense už v najzákladnejšej výbave.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 493
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 623
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 408
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 745
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 216
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 982
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 822
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autosalón Ženeva 2015

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Viaceré mestá hlásia preťažené odberné miesta

Začalo sa plošné testovanie obyvateľov Slovenska.

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L