SME
Piatok, 31. marec, 2023 | Meniny má Benjamín
reklama

Toyota ukázala pekný Avensis a benzínový motor s turbom

V záplave hybridných technológií dostali priestor klasické motory aj pekné krivky. Toyota v Ženeve príjemne prekvapila.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pochopiteľne hybridné autá ostávajú nástrojom znižovania celkových papierových emisií značky a v konečnom dôsledku majú čoraz výraznejší podiel na predajných číslach.

Toyota už zažila aj lepšie roky vo svojej histórii, avšak v porovnaní s rokom 2013 predala v Európe o 40.000 áut viac než rok predtým. Z celkovo 880.000 tisíc predaných áut pripadlo na hybridné autá až 28 percent.

Výraznou mierou k tomu prispeli hybridné modely Auris a Yaris. Jeden z troch predaných Yarisov mal batérie a dokonca jeden z dvoch dodaných Aurisov disponoval hybridnou technológiou.

Nepochybne najväčším úspechom hybridnej konštrukcie, hoci v inom svetle, je celkové víťazstvo Toyoty TS 040 Hybrid vo vytrvalostných pretekoch série FIA WEC. Nás najviac upútala citeľne krajšia tvár modelu Avensis a nový benzínový motor s turbom pre Auris.

Zmenili dizajn a pridali motory

Za najprekvapujúcejšiu novinku tejto sezóny môžeme pokojne označiť príchod nového benzínového motora s turbom. Toyota pomerne dlhý čas odolávala tlakom na rozšírenie portfólia klasických motorov a na zvedavé otázky odpovedala hybridnou technológiu.

Auris s opticky rozšíreným a zaoblenejším dizajnom dostal okrem benzínového turbomotora 1,2T aj v spolupráci s BMW vyrobený naftový motor 1,6 D-4D. Nový naftový štvorvalec nahradil naftový dvojliter staršej konštrukcie.

V ponuke ostáva na novú emisnú normu Euro 6 prepracovaný diesel 1,4 D-4D s roky nezmeneným výkonom 66 KW. Štylisti značky zjemnili línie interiéru, pridali nové materiály.

Veríme, že nový 4,2 palcový TFT displej bude lepšie čitateľný na slnku. V hybridnej verzii bude nový displej štandardne a v ostatných motorizáciách od strednej výbavy.

Navonok najviac viditeľnou novinkou je použitie hlavných LED svetiel. Automobilka využila facelift na doplnenie bezpečnostného balíka o dnes žiadané prvky aktívnej bezpečnosti združené v balíku Toyota Safety Sense.

V Aurise nebude chýbať predkolízny systém, asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Auris poženie vpred benzínové turbo

Toyota sa zmenami v útrobách prepracovaného Aurisu zamerala na doladenie, riadenia pruženia, geometrie a ešte lepšieho odfiltrovania vibrácií. Auris má ponúknuť lepšiu spätnú väzbu a šofér má mať pocit, že nie je len transportovaný, ale jazdu má precítiť.

Roky praxe ukázali, že štvorvalec 1,33 VVT nemá ďalšiu budúcnosť a v Aurise ho nahradil nový štvorvalec 1,2 s priamym vstrekovaním a turbom. Novinka má 116 koní a krútiaci moment 185 Nm od 1500 do 4000 otáčok.

Auris s týmto motorom má 6- stupňovú manuálnu prevodovku a stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 10, 1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a priemerná spotreba by mala byť 4,7 litra benzínu na 100 km.

Avensis dozrel na pekné auto

Najviac nám v dobrom zmysle slova vyrazil dych nový Avensis. Auto, ktoré nikdy nepatrilo k dizajnovým lákadlám strednej triedy, má novú tvár, nový diesel 1,6 D-4D pod kapotou a najmä nový interiér.

Toyota urobila významné kroky v členení výbavy a obohatení ponuky smerom k firemným zákazníkom, ktorí predstavujú v strednej triede viac než polovicu z celkového predaja.

Ani výbava ani nové motory však nie sú tak dôležité ako nové poňatie dizajnu, pekný interiér, pohodlné sedadlá a celkové spracovanie auta. Toto vdýchlo Avensisu nový dych. V praxi neskôr preveríme sľuby automobilky o výrazne zníženom hluku a vycibrených jazdných vlastnostiach.

Zatiaľ vyjadrujem radosť z nového interiéru a exteriéru. Diesel 1,6 D-4D má výkon 82 kW (112 k) a v ponuke doplní dvojlitrový motor 2,0 D-4D s výkonom 105 kW (147 koní). Priemerná spotreba verzie 1,6 D-4D má byť 4,1 litra na 100 km a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy nepatrí medzi najsvižnejšie. Avensis dostane hlavné LED svetlá a balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense už v najzákladnejšej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu aj mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  8. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  1. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  2. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  4. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  5. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  6. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  7. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  8. Životné poistenie v čase inflácie. Aká je jeho ideálna výška?
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 23 713
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 008
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 10 250
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 878
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 721
  6. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 417
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 3 623
  8. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov 2 656
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lukáč: Dežo uvádza, že každý má svoju bandu. I poslanci.
  2. František Ptáček: Mier poslanca Fica – ako prasa učí holubicu lietať
  3. Alexander Hričko: Na Slovensku sa vytratil zdravý gazdovský rozum
  4. Marián Kozák: Plavecké olympiády v Detskom klube v rokoch 1997 - 1999
  5. Helena Smihulova Laucikova: Predjarie pod Barancom
  6. Ján Valchár: O rozkazoch sa nediskutuje, rozkazy sa plnia! (tri mesiace, ani o sekundu viac!)
  7. Anna Miľanová: Som za odluku cirkví od štátu!
  8. Ján Škerko: My sme Ukrajinu už porazili. A teraz nám ju predajte. Double bind
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 660
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 25 620
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 918
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 001
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 030
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 735
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 916
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 904
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu