Toyota ukázala pekný Avensis a benzínový motor s turbom

V záplave hybridných technológií dostali priestor klasické motory aj pekné krivky. Toyota v Ženeve príjemne prekvapila.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pochopiteľne hybridné autá ostávajú nástrojom znižovania celkových papierových emisií značky a v konečnom dôsledku majú čoraz výraznejší podiel na predajných číslach.

Toyota už zažila aj lepšie roky vo svojej histórii, avšak v porovnaní s rokom 2013 predala v Európe o 40.000 áut viac než rok predtým. Z celkovo 880.000 tisíc predaných áut pripadlo na hybridné autá až 28 percent.

Výraznou mierou k tomu prispeli hybridné modely Auris a Yaris. Jeden z troch predaných Yarisov mal batérie a dokonca jeden z dvoch dodaných Aurisov disponoval hybridnou technológiou.

Nepochybne najväčším úspechom hybridnej konštrukcie, hoci v inom svetle, je celkové víťazstvo Toyoty TS 040 Hybrid vo vytrvalostných pretekoch série FIA WEC. Nás najviac upútala citeľne krajšia tvár modelu Avensis a nový benzínový motor s turbom pre Auris.

Zmenili dizajn a pridali motory

Za najprekvapujúcejšiu novinku tejto sezóny môžeme pokojne označiť príchod nového benzínového motora s turbom. Toyota pomerne dlhý čas odolávala tlakom na rozšírenie portfólia klasických motorov a na zvedavé otázky odpovedala hybridnou technológiu.

Auris s opticky rozšíreným a zaoblenejším dizajnom dostal okrem benzínového turbomotora 1,2T aj v spolupráci s BMW vyrobený naftový motor 1,6 D-4D. Nový naftový štvorvalec nahradil naftový dvojliter staršej konštrukcie.

V ponuke ostáva na novú emisnú normu Euro 6 prepracovaný diesel 1,4 D-4D s roky nezmeneným výkonom 66 KW. Štylisti značky zjemnili línie interiéru, pridali nové materiály.

Veríme, že nový 4,2 palcový TFT displej bude lepšie čitateľný na slnku. V hybridnej verzii bude nový displej štandardne a v ostatných motorizáciách od strednej výbavy.

Navonok najviac viditeľnou novinkou je použitie hlavných LED svetiel. Automobilka využila facelift na doplnenie bezpečnostného balíka o dnes žiadané prvky aktívnej bezpečnosti združené v balíku Toyota Safety Sense.

V Aurise nebude chýbať predkolízny systém, asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Auris poženie vpred benzínové turbo

Toyota sa zmenami v útrobách prepracovaného Aurisu zamerala na doladenie, riadenia pruženia, geometrie a ešte lepšieho odfiltrovania vibrácií. Auris má ponúknuť lepšiu spätnú väzbu a šofér má mať pocit, že nie je len transportovaný, ale jazdu má precítiť.

Roky praxe ukázali, že štvorvalec 1,33 VVT nemá ďalšiu budúcnosť a v Aurise ho nahradil nový štvorvalec 1,2 s priamym vstrekovaním a turbom. Novinka má 116 koní a krútiaci moment 185 Nm od 1500 do 4000 otáčok.

Auris s týmto motorom má 6- stupňovú manuálnu prevodovku a stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 10, 1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a priemerná spotreba by mala byť 4,7 litra benzínu na 100 km.

Avensis dozrel na pekné auto

Najviac nám v dobrom zmysle slova vyrazil dych nový Avensis. Auto, ktoré nikdy nepatrilo k dizajnovým lákadlám strednej triedy, má novú tvár, nový diesel 1,6 D-4D pod kapotou a najmä nový interiér.

Toyota urobila významné kroky v členení výbavy a obohatení ponuky smerom k firemným zákazníkom, ktorí predstavujú v strednej triede viac než polovicu z celkového predaja.

Ani výbava ani nové motory však nie sú tak dôležité ako nové poňatie dizajnu, pekný interiér, pohodlné sedadlá a celkové spracovanie auta. Toto vdýchlo Avensisu nový dych. V praxi neskôr preveríme sľuby automobilky o výrazne zníženom hluku a vycibrených jazdných vlastnostiach.

Zatiaľ vyjadrujem radosť z nového interiéru a exteriéru. Diesel 1,6 D-4D má výkon 82 kW (112 k) a v ponuke doplní dvojlitrový motor 2,0 D-4D s výkonom 105 kW (147 koní). Priemerná spotreba verzie 1,6 D-4D má byť 4,1 litra na 100 km a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy nepatrí medzi najsvižnejšie. Avensis dostane hlavné LED svetlá a balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense už v najzákladnejšej výbave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 000
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 978
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 484
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 727
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 232
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 107
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 951
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 955

Téma: Autosalón Ženeva 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.