Toyota ukázala pekný Avensis a benzínový motor s turbom

V záplave hybridných technológií dostali priestor klasické motory aj pekné krivky. Toyota v Ženeve príjemne prekvapila.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pochopiteľne hybridné autá ostávajú nástrojom znižovania celkových papierových emisií značky a v konečnom dôsledku majú čoraz výraznejší podiel na predajných číslach.

Toyota už zažila aj lepšie roky vo svojej histórii, avšak v porovnaní s rokom 2013 predala v Európe o 40.000 áut viac než rok predtým. Z celkovo 880.000 tisíc predaných áut pripadlo na hybridné autá až 28 percent.

Výraznou mierou k tomu prispeli hybridné modely Auris a Yaris. Jeden z troch predaných Yarisov mal batérie a dokonca jeden z dvoch dodaných Aurisov disponoval hybridnou technológiou.

Nepochybne najväčším úspechom hybridnej konštrukcie, hoci v inom svetle, je celkové víťazstvo Toyoty TS 040 Hybrid vo vytrvalostných pretekoch série FIA WEC. Nás najviac upútala citeľne krajšia tvár modelu Avensis a nový benzínový motor s turbom pre Auris.

Zmenili dizajn a pridali motory

Za najprekvapujúcejšiu novinku tejto sezóny môžeme pokojne označiť príchod nového benzínového motora s turbom. Toyota pomerne dlhý čas odolávala tlakom na rozšírenie portfólia klasických motorov a na zvedavé otázky odpovedala hybridnou technológiu.

Auris s opticky rozšíreným a zaoblenejším dizajnom dostal okrem benzínového turbomotora 1,2T aj v spolupráci s BMW vyrobený naftový motor 1,6 D-4D. Nový naftový štvorvalec nahradil naftový dvojliter staršej konštrukcie.

V ponuke ostáva na novú emisnú normu Euro 6 prepracovaný diesel 1,4 D-4D s roky nezmeneným výkonom 66 KW. Štylisti značky zjemnili línie interiéru, pridali nové materiály.

Veríme, že nový 4,2 palcový TFT displej bude lepšie čitateľný na slnku. V hybridnej verzii bude nový displej štandardne a v ostatných motorizáciách od strednej výbavy.

Navonok najviac viditeľnou novinkou je použitie hlavných LED svetiel. Automobilka využila facelift na doplnenie bezpečnostného balíka o dnes žiadané prvky aktívnej bezpečnosti združené v balíku Toyota Safety Sense.

V Aurise nebude chýbať predkolízny systém, asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Auris poženie vpred benzínové turbo

Toyota sa zmenami v útrobách prepracovaného Aurisu zamerala na doladenie, riadenia pruženia, geometrie a ešte lepšieho odfiltrovania vibrácií. Auris má ponúknuť lepšiu spätnú väzbu a šofér má mať pocit, že nie je len transportovaný, ale jazdu má precítiť.

Roky praxe ukázali, že štvorvalec 1,33 VVT nemá ďalšiu budúcnosť a v Aurise ho nahradil nový štvorvalec 1,2 s priamym vstrekovaním a turbom. Novinka má 116 koní a krútiaci moment 185 Nm od 1500 do 4000 otáčok.

Auris s týmto motorom má 6- stupňovú manuálnu prevodovku a stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 10, 1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a priemerná spotreba by mala byť 4,7 litra benzínu na 100 km.

Avensis dozrel na pekné auto

Najviac nám v dobrom zmysle slova vyrazil dych nový Avensis. Auto, ktoré nikdy nepatrilo k dizajnovým lákadlám strednej triedy, má novú tvár, nový diesel 1,6 D-4D pod kapotou a najmä nový interiér.

Toyota urobila významné kroky v členení výbavy a obohatení ponuky smerom k firemným zákazníkom, ktorí predstavujú v strednej triede viac než polovicu z celkového predaja.

Ani výbava ani nové motory však nie sú tak dôležité ako nové poňatie dizajnu, pekný interiér, pohodlné sedadlá a celkové spracovanie auta. Toto vdýchlo Avensisu nový dych. V praxi neskôr preveríme sľuby automobilky o výrazne zníženom hluku a vycibrených jazdných vlastnostiach.

Zatiaľ vyjadrujem radosť z nového interiéru a exteriéru. Diesel 1,6 D-4D má výkon 82 kW (112 k) a v ponuke doplní dvojlitrový motor 2,0 D-4D s výkonom 105 kW (147 koní). Priemerná spotreba verzie 1,6 D-4D má byť 4,1 litra na 100 km a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy nepatrí medzi najsvižnejšie. Avensis dostane hlavné LED svetlá a balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense už v najzákladnejšej výbave.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 659
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 744
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 921
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 864
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 244
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 108
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 911
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 760
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 317
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 286

Téma: Autosalón Ženeva 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Buďte skromní! Káže občanom tadžický prezident

Perzské svadby sú výrazom materiálnej podstaty starých tradícií

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.