SME

Štúdia Kia Sportspace chce byť netradičné kombi

Dizajnéri sa pokúsili upraviť vzhľad kombi verzie tak, aby sa čo najviac približoval dizajnu hatchbacku.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Kórejská automobilka v Ženeve ukázala svetu štúdiu štvormiestneho kombíka Sportspace. Podľa vyjadrenia Gregory Guillaume, hlavného dizajnéra automobilky v Európe, v Kii sa nesnažili o vytvorenie bežnej kombi verzie s dlhým tretím bočným oknom poukazujúcim na veľký batožinový priestor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usporiadaním výklopných dverí a výrazným sklonom zadného D-stĺpika sa pokúsili vzhľadom priblížiť k hatchbacku.

Aj keď v dizajne konceptu Kia Sportspace môžeme nájsť inšpiráciu vo viacerých konkurenčných modeloch, nemení to nič na tom, že podľa nás vyzerá dobre.

SkryťVypnúť reklamu

Za povšimnutie stoja zapustené kľučky dverí, či úzke zrkadlá. Po otvorení batožinového priestoru v ňom nájdeme oceľové guličky, ktoré uľahčujú manipuláciu s batožinou. Po naštartovaní sa guličky skryjú do podlahy držiac počas jazdy všetko na svojom mieste.

Pohon má na starosti diesel-elektrický systém T-hybrid, predstavený minulý rok v koncepte Kia Optima. Automobil sa spolieha na kombináciu elektromotora a naftového agregátu 1,7 CRDi.

Detailnejší pohľad na techniku prezradí, že spaľovací motor využíva dvojité prepĺňanie. Klasické turbo dopĺňa elektrický kompresor, ktorý pomôže vytvoriť požadovaný tlak v nasávacom potrubí hlavne pri nízkych otáčkach dieselového motora.

Základ elektrického pohonu tvorí elektromotor na nízke napätie 48 V. Energiu čerpá z oloveno-uhlíkového akumulátora. Podľa predstaviteľov značky Kia takýto typ akumulátora nevyžaduje chladenie a je údajne ľahšie recyklovateľný.

SkryťVypnúť reklamu

Technické detaily T-hybrid (predstavené v Kii Optima)

Pohonné ústrojenstvo

Dieselový motor

1,7 CRDi

Typ

radový štvorvalec

Zdvihový objem

1.685 cm3

Maximálny výkon

125 kW (170 k) @ 4,000 ot./min.

Maximálny krútiaci moment

380 Nm @ 1,500 ot./min.

Batéria a elektromotor hybridného systému

Typ batérie

Oloveno uhlíková

Napätie

48 V

Kapacita

0.96 kWh

Maximálny výkon elektromotora

11 kW (15 k)

Maximálny krútiaci moment

55 Nm

Váha batérie

31 kg

Váha motora

10.8 kg

Elektrický kompresor

Napätie

48 V

Výkon

> 6 kW (>)

Rýchlosť nábehu

< 0.25 sekundy

Max. otáčky

70,000 ot./ min.

Váha

4 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 176
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 992
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 424
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 964
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 496
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 357
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 354
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 160
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 573
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 647
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 708
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 728
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 901
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 390
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 691
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu