SME
Piatok, 9. jún, 2023 | Meniny má Stanislava
reklama

Štúdia Kia Sportspace chce byť netradičné kombi

Dizajnéri sa pokúsili upraviť vzhľad kombi verzie tak, aby sa čo najviac približoval dizajnu hatchbacku.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Kórejská automobilka v Ženeve ukázala svetu štúdiu štvormiestneho kombíka Sportspace. Podľa vyjadrenia Gregory Guillaume, hlavného dizajnéra automobilky v Európe, v Kii sa nesnažili o vytvorenie bežnej kombi verzie s dlhým tretím bočným oknom poukazujúcim na veľký batožinový priestor.

Usporiadaním výklopných dverí a výrazným sklonom zadného D-stĺpika sa pokúsili vzhľadom priblížiť k hatchbacku.

Aj keď v dizajne konceptu Kia Sportspace môžeme nájsť inšpiráciu vo viacerých konkurenčných modeloch, nemení to nič na tom, že podľa nás vyzerá dobre.

Za povšimnutie stoja zapustené kľučky dverí, či úzke zrkadlá. Po otvorení batožinového priestoru v ňom nájdeme oceľové guličky, ktoré uľahčujú manipuláciu s batožinou. Po naštartovaní sa guličky skryjú do podlahy držiac počas jazdy všetko na svojom mieste.

Pohon má na starosti diesel-elektrický systém T-hybrid, predstavený minulý rok v koncepte Kia Optima. Automobil sa spolieha na kombináciu elektromotora a naftového agregátu 1,7 CRDi.

Detailnejší pohľad na techniku prezradí, že spaľovací motor využíva dvojité prepĺňanie. Klasické turbo dopĺňa elektrický kompresor, ktorý pomôže vytvoriť požadovaný tlak v nasávacom potrubí hlavne pri nízkych otáčkach dieselového motora.

Základ elektrického pohonu tvorí elektromotor na nízke napätie 48 V. Energiu čerpá z oloveno-uhlíkového akumulátora. Podľa predstaviteľov značky Kia takýto typ akumulátora nevyžaduje chladenie a je údajne ľahšie recyklovateľný.

Technické detaily T-hybrid (predstavené v Kii Optima)

Pohonné ústrojenstvo

Dieselový motor

1,7 CRDi

Typ

radový štvorvalec

Zdvihový objem

1.685 cm3

Maximálny výkon

125 kW (170 k) @ 4,000 ot./min.

Maximálny krútiaci moment

380 Nm @ 1,500 ot./min.

Batéria a elektromotor hybridného systému

Typ batérie

Oloveno uhlíková

Napätie

48 V

Kapacita

0.96 kWh

Maximálny výkon elektromotora

11 kW (15 k)

Maximálny krútiaci moment

55 Nm

Váha batérie

31 kg

Váha motora

10.8 kg

Elektrický kompresor

Napätie

48 V

Výkon

> 6 kW (>)

Rýchlosť nábehu

< 0.25 sekundy

Max. otáčky

70,000 ot./ min.

Váha

4 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  5. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  6. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  2. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  3. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  4. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  5. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  6. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  7. Super zábava, super deň
  8. Špecialisti na úspory sa zastavili v Prešove
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 751
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 7 919
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 752
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 780
  5. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 154
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 680
  7. Ako znížiť vysoký cholesterol? 4 532
  8. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 294
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Lukáš Reich: Invázna armáda RF
  2. Marek Strapko: Pomalá smrť medzi smrtiacou vodou a vražednými raketami!
  3. Matej Galo: Vojnové zločiny Ruska a medzinárodná spravodlivosť
  4. Elena Antalová: Po voľbách "v súlade s úradným postupom" zakážu aj komisára Montalbana?
  5. Anna Miľanová: Nebojte sa ženy starnutia...
  6. Nikolas Kelemen: Potom povodeň: zlyhanie priehrady na Ukrajine spôsobuje viaceré tragédie
  7. Milan Brejcha: Môže úprimný katolík voliť Progresívne Slovensko? Pokojne áno.
  8. Vladimír Krátky: Fico liezol na Úrad vlády cez plot.
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 18 825
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 10 064
  3. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 9 225
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 842
  5. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 5 533
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 392
  7. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 5 237
  8. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 842
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu