SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Sadli sme si do najrýchlejšieho Abarthu i zvýšeného Fiatu Doblo

Abarth 695 Biposto predstavila značka už minulý rok, no technikou vie zaujať stále. Zvýšený Fiat Dobló mohol získať aj viac ako len plast a elektroniku.

(Zdroj: Martin Vosko)

Na Ženevskom autosalóne sme neobišli ani taliansku značku Fiat, ktorá okrem nového Fiatu 500X ukázala snáď najzúrivejšie malé auto – Abarth 695 Biposto.

Mini superšportový automobil nie je novinka, no aj dnes chytí za srdce. Karoséria Fiatu 500 bola prepracovaná na nepoznanie. Dizajnéri ju výrazne rozšírili, dopriali jej funkčné otvory na nasávanie vzduchu, sklá nahradil polykarbonát, železnú kapotu vymenil hliník a nechýba ani uhlíkovými vláknami spevnený plast.

Patrí medzi Talianske super autá

To podstatné však ukrývajú útroby malé superšportu: šofér si sadá za pretekársky volant do škrupinových sedadiel s pretekárskymi pásmi. Sadnutie do interiérut i bez naštartovaného motora pohltí každého nadšenca.

O pohon najrýchlejšej sériovej „fiatky 500“ z radu Abarth sa stará prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom 1,4 litra, ktorý vyprodukuje výkon 140 kW (190 k) a 250 Nm krútiaceho momentu. Vozidlo vážiace 997 kg porazí rýchlosť 100 km/h za 5,9 sekundy.

Skutočnou exkluzivitou je prevodovka a spôsob radenia. Abarth 695 Biposto využíva kulisu „dog ring“ s H elementom pre najpresnejšie a najrýchlejšie preradenie, dodaná spoločnosťou Bacci Romano.

Pri plnom zábere motora nie je nutné používať spojkový pedál.

Zadnej časti dominuje prítlačné krídlo i veľký spodný difúzor, z ktorého trčia koncovky výfuku Akrapovič.

Fiat nezanevrel ani na Dobló

V tieni novších modelov série 500 sa na ženevskom autosalóne ukrýval napríklad aj Fiat Dobló Trekking určený na horšie cesty.

Voči klasickej verzii získava okrem plastovej ochrany aj o 10 mm vyšší podvozok, čím sa svetlá výška dostáva na úroveň 183 mm.

Technika síce neskrýva pohon všetkých štyroch kolies, no Fiat sa ju snaží nahradiť aspoň vylepšeným trakčným systémom Traktion+, ktorý je schopný čiastočne zastúpiť úlohu uzávierky diferenciáliu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  5. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 071
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 462
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 822
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 588
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 817
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 865
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 063
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 857
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 747
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 682
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 534
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu