Na Ženevskom autosalóne sme neobišli ani taliansku značku Fiat, ktorá okrem nového Fiatu 500X ukázala snáď najzúrivejšie malé auto – Abarth 695 Biposto.
Mini superšportový automobil nie je novinka, no aj dnes chytí za srdce. Karoséria Fiatu 500 bola prepracovaná na nepoznanie. Dizajnéri ju výrazne rozšírili, dopriali jej funkčné otvory na nasávanie vzduchu, sklá nahradil polykarbonát, železnú kapotu vymenil hliník a nechýba ani uhlíkovými vláknami spevnený plast.
Patrí medzi Talianske super autá
To podstatné však ukrývajú útroby malé superšportu: šofér si sadá za pretekársky volant do škrupinových sedadiel s pretekárskymi pásmi. Sadnutie do interiérut i bez naštartovaného motora pohltí každého nadšenca.
O pohon najrýchlejšej sériovej „fiatky 500“ z radu Abarth sa stará prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom 1,4 litra, ktorý vyprodukuje výkon 140 kW (190 k) a 250 Nm krútiaceho momentu. Vozidlo vážiace 997 kg porazí rýchlosť 100 km/h za 5,9 sekundy.
Skutočnou exkluzivitou je prevodovka a spôsob radenia. Abarth 695 Biposto využíva kulisu „dog ring“ s H elementom pre najpresnejšie a najrýchlejšie preradenie, dodaná spoločnosťou Bacci Romano.
Pri plnom zábere motora nie je nutné používať spojkový pedál.
Zadnej časti dominuje prítlačné krídlo i veľký spodný difúzor, z ktorého trčia koncovky výfuku Akrapovič.
Fiat nezanevrel ani na Dobló
V tieni novších modelov série 500 sa na ženevskom autosalóne ukrýval napríklad aj Fiat Dobló Trekking určený na horšie cesty.
Voči klasickej verzii získava okrem plastovej ochrany aj o 10 mm vyšší podvozok, čím sa svetlá výška dostáva na úroveň 183 mm.
Technika síce neskrýva pohon všetkých štyroch kolies, no Fiat sa ju snaží nahradiť aspoň vylepšeným trakčným systémom Traktion+, ktorý je schopný čiastočne zastúpiť úlohu uzávierky diferenciáliu.