SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

SsangYong Tivoli má opäť bližšie k európskym SUV

Kórejské SUV nás dizajnovo príjemne prekvapilo. Na trh príde s benzínovým i naftovým motorom, pohonom jednej alebo oboch náprav.

(Zdroj: Martin Vosko)

Relatívne známym kórejským výrobcom automobilov je značka SsangYong a na autosalóne v Ženeve je už tradičným vystavovateľom. Tento rok sa v expozícii SsangYongu objavilo nové SUV, ktoré sme neobišli.

SsangYongu Tivoli vyzerá na prvý pohľad relatívne jednoducho, no zároveň moderne a ani vzhľad neurazí. Dizajnéri so zovňajškom neexperimentovali a v dnes populárnej skupine mestských SUV by mohol mať kórejský automobil šancu.

Nerobí si hanbu ani z blízka

Ani po nasadnutí za volant nás nečakal žiadny kultúrny šok. Vozidlo sa kvalitatívne a pocitom pohybuje niekde tesne nad úrovňou Dacie Duster s viacerými modernejšími zobrazovacími a ovládacími prvkami.

Chod radiacej páky má „lanovodový“ charakter s dlhšími dráhami, nie je príliš veľká a vyhovovala nám aj jej pozícia.

Celkový vzhľad interiéru zvádza k premýšľaniu, koľko európskych vozidiel pred sebou vidíme. Ako celok na nás pôsobil vyvážene. Lepší materiál by sa hodil na volant a jeho tlačidlá.

Automobil dlhý 4.195 mm, široký 1.795 a vysoký 1.590 poháňajú motory so zdvihovým objemom 1,6 litra. Prvý v ponuke bude benzínový agregát. Ponúkne výkon 93 kW (126 k) a 157 Nm krútiaceho momentu, ktorý na vozovku prenesú predné kolesá cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku.

O elektronických pomocníkov nebude núdza

Neskôr pribudne naftový motor, pohon všetkých štyroch kolies i automatická prevodovka Aisin, tiež so šiestimi stupňami.

Vo výbave nechýba dotyková obrazovka, automatická klimatizácia pre dve zóny, navigácia, parkovacia kamera a ďalšie moderné prvky.

Prví zákazníci v Európe osedlajú Tivoli už v druhej polovici tohoto roka. Ceny by sa mali pohybovať od úrovne približne 18.000 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  5. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 601
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 679
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 159
  5. Od Česka až po Jadran 3 973
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 902
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 975
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 904
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


10 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


18 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl