SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Nový Touran narástol zvonku aj vo vnútri

MPV nás oslovilo najmä vnútorným priestorom. Nové sedadlá prinášajú lepšiu variabilitu.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V momente, keď sme sa na autosalóne v Ženeve zastavili v stánku Volkswagenu, vystavovateľ akurát zatváral svoje vozidlá a druhý, pre nás zároveň posledný deň autosalónu sa blížil ku koncu.

Naše dojmy sme už nestihli zaznamenať na kameru. Za krátku chvíľu sme sa stihli posadiť aspoň do novej generácie modelu Touran.

Pohľad zvonku nám potvrdil to, čo ukázali nedávno zverejnené fotografie. Tretia generácia svojím vzhľadom zapadá do momentálneho dizajnového trendu v nemeckej automobilke.

Množstvo chrómových prvkov a typická predná maska nás nenechala na pochybách, že pred nami stojí Volkswagen.

V prípade vanov musí dizajn ustúpiť najmä vnútornému priestoru a praktickým riešeniam, preto sme ani neočakávali zásadnejšiu zmenu vzhľadu.

Z technickej stránky je pre Touran dôležité, že je postavený na modulárnej platforme MQB. To umožnilo nárast celkovej dĺžky o 130 mm, a čo je podstatné aj nárast rázvoru náprav o 113 mm.

Napriek väčším vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo odľahčiť vozidlo o 62 kg. Zväčšenie rázvoru sa prejavilo aj v batožinovom priestore, kde v päťmiestnom prevedení Touran ponúka kufor s objemom 1040 l (merané až po strop; sedemmiestna verzia po sklopení sedadiel v treťom rade má 917 l).

Nás Touran milo prekvapil celkovým priestorom vzadu. Posun nastal najmä pri nastupovaní a vystupovaní z tretieho radu sedadiel. Je to pohodlnejšie, ako sme čakali.

Tretia generácia MPV dostala nové sedadlá, ktoré sa v druhom a treťom rade dajú sklopiť do roviny a vznikne úložný priestor s objemom 1857 l (merané až po strechu; v prípade päťmiestnej verzie až 1980 l). Sklopiť sa dá aj príplatkové sedadlo spolujazdca.

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

Na prvé európske trhy bude Touran uvedený na jeseň tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  2. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  3. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  4. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Nová éra stavieb začína teraz
  2. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 14 773
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 7 959
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 513
  4. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 021
  5. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 381
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 071
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 692
  8. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 1 262
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Helena Michlíková: Meky 70.
  2. Irena Šimuneková: Hrad Revište a okolie
  3. Julius Kravjar: Slovensko – neprekonateľný inovátor po každých voľbách
  4. Matej Farkas: Výrastok
  5. Jozef Ďanovský: Ako som si zažil workoholizmus
  6. Jan Kendera: Koniec roka 2022 v Katare?
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Hrad Prozor, Vrlika /HR/
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 248 095
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 601
  3. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 781
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 3 568
  5. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 3 417
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 802
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 375
  8. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 2 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu