V momente, keď sme sa na autosalóne v Ženeve zastavili v stánku Volkswagenu, vystavovateľ akurát zatváral svoje vozidlá a druhý, pre nás zároveň posledný deň autosalónu sa blížil ku koncu.
Naše dojmy sme už nestihli zaznamenať na kameru. Za krátku chvíľu sme sa stihli posadiť aspoň do novej generácie modelu Touran.
Pohľad zvonku nám potvrdil to, čo ukázali nedávno zverejnené fotografie. Tretia generácia svojím vzhľadom zapadá do momentálneho dizajnového trendu v nemeckej automobilke.
Množstvo chrómových prvkov a typická predná maska nás nenechala na pochybách, že pred nami stojí Volkswagen.
V prípade vanov musí dizajn ustúpiť najmä vnútornému priestoru a praktickým riešeniam, preto sme ani neočakávali zásadnejšiu zmenu vzhľadu.
Z technickej stránky je pre Touran dôležité, že je postavený na modulárnej platforme MQB. To umožnilo nárast celkovej dĺžky o 130 mm, a čo je podstatné aj nárast rázvoru náprav o 113 mm.
Napriek väčším vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo odľahčiť vozidlo o 62 kg. Zväčšenie rázvoru sa prejavilo aj v batožinovom priestore, kde v päťmiestnom prevedení Touran ponúka kufor s objemom 1040 l (merané až po strop; sedemmiestna verzia po sklopení sedadiel v treťom rade má 917 l).
Nás Touran milo prekvapil celkovým priestorom vzadu. Posun nastal najmä pri nastupovaní a vystupovaní z tretieho radu sedadiel. Je to pohodlnejšie, ako sme čakali.
Tretia generácia MPV dostala nové sedadlá, ktoré sa v druhom a treťom rade dajú sklopiť do roviny a vznikne úložný priestor s objemom 1857 l (merané až po strechu; v prípade päťmiestnej verzie až 1980 l). Sklopiť sa dá aj príplatkové sedadlo spolujazdca.
O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.
K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).
Na prvé európske trhy bude Touran uvedený na jeseň tohto roku.