Nový Touran narástol zvonku aj vo vnútri

MPV nás oslovilo najmä vnútorným priestorom. Nové sedadlá prinášajú lepšiu variabilitu.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

V momente, keď sme sa na autosalóne v Ženeve zastavili v stánku Volkswagenu, vystavovateľ akurát zatváral svoje vozidlá a druhý, pre nás zároveň posledný deň autosalónu sa blížil ku koncu.

Naše dojmy sme už nestihli zaznamenať na kameru. Za krátku chvíľu sme sa stihli posadiť aspoň do novej generácie modelu Touran.

Pohľad zvonku nám potvrdil to, čo ukázali nedávno zverejnené fotografie. Tretia generácia svojím vzhľadom zapadá do momentálneho dizajnového trendu v nemeckej automobilke.

Množstvo chrómových prvkov a typická predná maska nás nenechala na pochybách, že pred nami stojí Volkswagen.

V prípade vanov musí dizajn ustúpiť najmä vnútornému priestoru a praktickým riešeniam, preto sme ani neočakávali zásadnejšiu zmenu vzhľadu.

Z technickej stránky je pre Touran dôležité, že je postavený na modulárnej platforme MQB. To umožnilo nárast celkovej dĺžky o 130 mm, a čo je podstatné aj nárast rázvoru náprav o 113 mm.

Napriek väčším vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo odľahčiť vozidlo o 62 kg. Zväčšenie rázvoru sa prejavilo aj v batožinovom priestore, kde v päťmiestnom prevedení Touran ponúka kufor s objemom 1040 l (merané až po strop; sedemmiestna verzia po sklopení sedadiel v treťom rade má 917 l).

Nás Touran milo prekvapil celkovým priestorom vzadu. Posun nastal najmä pri nastupovaní a vystupovaní z tretieho radu sedadiel. Je to pohodlnejšie, ako sme čakali.

Tretia generácia MPV dostala nové sedadlá, ktoré sa v druhom a treťom rade dajú sklopiť do roviny a vznikne úložný priestor s objemom 1857 l (merané až po strechu; v prípade päťmiestnej verzie až 1980 l). Sklopiť sa dá aj príplatkové sedadlo spolujazdca.

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

Na prvé európske trhy bude Touran uvedený na jeseň tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 329
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 981
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 174
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 579
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Téma: Autosalón Ženeva 2015


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop