BMW X5 prišlo čiastočne o kufor, no získalo batérie

Bavorská značka predstavila prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky.

(Zdroj: BMW)

Automobilka BMW pripravila nový hybridný automobil na báze SUV X5 s prívlastkom xDrive40e.

Základ hybridnej techniky tvorí benzínový štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.997 cm3 prepĺňaný twin-turbom. Agregát poskytuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm, dostupný už pri 1.250 otáčkach za minútu.

So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Napájaný akumulátormi typu Lithium-Ion ponúkne výkon 83 kW (113 k) a krútiaci moment 250 Nm dostupný okamžite.

Automobil má k dispozícii celkový systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SUV s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2.300 kg pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,8 sekundy a môže dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e, schopné pohybu v čisto elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h, precestuje bez emisií približne 30 km.

Pri plne nabitých akumulátoroch BMW X5 xDrive40e spotrebuje počas prvých 100 km jazdy priemerne asi 3,4 litra benzínu. V opačnom prípade výrobca uvádza, že: „svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km“.

Hybridný systém reaguje na zvolenú trasu

Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kWh je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čo si vyžiadalo svoju daň. Voči klasickému modelu štandardná kapacita klesla o asi 150 litrov na 500 litrov, ktoré je možné zväčšiť na 1.720 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.

V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.

BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

Veľké SUV vyrábajú Američania

BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop.

Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu.

Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu.

BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4.

BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6.

Na európsky trh zavíta hybridné BMW X5 na jeseň tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.