Automobilka BMW pripravila nový hybridný automobil na báze SUV X5 s prívlastkom xDrive40e.
Základ hybridnej techniky tvorí benzínový štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.997 cm3 prepĺňaný twin-turbom. Agregát poskytuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm, dostupný už pri 1.250 otáčkach za minútu.
So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Napájaný akumulátormi typu Lithium-Ion ponúkne výkon 83 kW (113 k) a krútiaci moment 250 Nm dostupný okamžite.
Automobil má k dispozícii celkový systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.
SUV s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2.300 kg pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,8 sekundy a môže dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 210 km/h.
BMW X5 xDrive40e, schopné pohybu v čisto elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h, precestuje bez emisií približne 30 km.
Pri plne nabitých akumulátoroch BMW X5 xDrive40e spotrebuje počas prvých 100 km jazdy priemerne asi 3,4 litra benzínu. V opačnom prípade výrobca uvádza, že: „svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km“.
Hybridný systém reaguje na zvolenú trasu
Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kWh je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čo si vyžiadalo svoju daň. Voči klasickému modelu štandardná kapacita klesla o asi 150 litrov na 500 litrov, ktoré je možné zväčšiť na 1.720 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.
V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.
BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.
Veľké SUV vyrábajú Američania
BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop.
Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu.
Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu.
BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4.
BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6.
Na európsky trh zavíta hybridné BMW X5 na jeseň tohto roka.