BMW X5 prišlo čiastočne o kufor, no získalo batérie

Bavorská značka predstavila prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky.

(Zdroj: BMW)

Automobilka BMW pripravila nový hybridný automobil na báze SUV X5 s prívlastkom xDrive40e.

Základ hybridnej techniky tvorí benzínový štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.997 cm3 prepĺňaný twin-turbom. Agregát poskytuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm, dostupný už pri 1.250 otáčkach za minútu.

So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Napájaný akumulátormi typu Lithium-Ion ponúkne výkon 83 kW (113 k) a krútiaci moment 250 Nm dostupný okamžite.

Automobil má k dispozícii celkový systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SUV s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2.300 kg pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,8 sekundy a môže dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e, schopné pohybu v čisto elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h, precestuje bez emisií približne 30 km.

Pri plne nabitých akumulátoroch BMW X5 xDrive40e spotrebuje počas prvých 100 km jazdy priemerne asi 3,4 litra benzínu. V opačnom prípade výrobca uvádza, že: „svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km“.

Hybridný systém reaguje na zvolenú trasu

Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kWh je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čo si vyžiadalo svoju daň. Voči klasickému modelu štandardná kapacita klesla o asi 150 litrov na 500 litrov, ktoré je možné zväčšiť na 1.720 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.

V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.

BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

Veľké SUV vyrábajú Američania

BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop.

Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu.

Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu.

BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4.

BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6.

Na európsky trh zavíta hybridné BMW X5 na jeseň tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  2. Company´s autumn in the High Tatras
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  6. Dva rekordy na druhý pokus
  7. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  8. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  9. Virtuálne sídlo v Bratislave
  10. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 895
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 9 776
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 758
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 445
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 609
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 312
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 019
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 729
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 5 120

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.