BMW X5 prišlo čiastočne o kufor, no získalo batérie

Bavorská značka predstavila prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky.

(Zdroj: BMW)

Automobilka BMW pripravila nový hybridný automobil na báze SUV X5 s prívlastkom xDrive40e.

Základ hybridnej techniky tvorí benzínový štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.997 cm3 prepĺňaný twin-turbom. Agregát poskytuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm, dostupný už pri 1.250 otáčkach za minútu.

So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Napájaný akumulátormi typu Lithium-Ion ponúkne výkon 83 kW (113 k) a krútiaci moment 250 Nm dostupný okamžite.

Automobil má k dispozícii celkový systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SUV s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2.300 kg pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,8 sekundy a môže dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e, schopné pohybu v čisto elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h, precestuje bez emisií približne 30 km.

Pri plne nabitých akumulátoroch BMW X5 xDrive40e spotrebuje počas prvých 100 km jazdy priemerne asi 3,4 litra benzínu. V opačnom prípade výrobca uvádza, že: „svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km“.

Hybridný systém reaguje na zvolenú trasu

Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kWh je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čo si vyžiadalo svoju daň. Voči klasickému modelu štandardná kapacita klesla o asi 150 litrov na 500 litrov, ktoré je možné zväčšiť na 1.720 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.

V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.

BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

Veľké SUV vyrábajú Američania

BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop.

Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu.

Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu.

BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4.

BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6.

Na európsky trh zavíta hybridné BMW X5 na jeseň tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 874
  2. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 210
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 681
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 357
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 936
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 369
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 678
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 377
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 168
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 078

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

SVET

Pravých kiahní sa svet zbavil. Kim možno skúša, ako nimi zabíjať

Biologické zbrane môžu byť ničivejšie ako jadrové.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.