SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

BMW X5 prišlo čiastočne o kufor, no získalo batérie

Bavorská značka predstavila prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky.

(Zdroj: BMW)

Automobilka BMW pripravila nový hybridný automobil na báze SUV X5 s prívlastkom xDrive40e.

Základ hybridnej techniky tvorí benzínový štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.997 cm3 prepĺňaný twin-turbom. Agregát poskytuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm, dostupný už pri 1.250 otáčkach za minútu.

So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Napájaný akumulátormi typu Lithium-Ion ponúkne výkon 83 kW (113 k) a krútiaci moment 250 Nm dostupný okamžite.

Automobil má k dispozícii celkový systémový výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm.

SUV s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2.300 kg pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,8 sekundy a môže dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 210 km/h.

BMW X5 xDrive40e, schopné pohybu v čisto elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h, precestuje bez emisií približne 30 km.

Pri plne nabitých akumulátoroch BMW X5 xDrive40e spotrebuje počas prvých 100 km jazdy priemerne asi 3,4 litra benzínu. V opačnom prípade výrobca uvádza, že: „svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km“.

Hybridný systém reaguje na zvolenú trasu

Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kWh je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čo si vyžiadalo svoju daň. Voči klasickému modelu štandardná kapacita klesla o asi 150 litrov na 500 litrov, ktoré je možné zväčšiť na 1.720 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.

V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.

BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

Veľké SUV vyrábajú Američania

BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop.

Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu.

Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu.

BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4.

BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6.

Na európsky trh zavíta hybridné BMW X5 na jeseň tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 064
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 620
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 559
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 683
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 890
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 327
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  6. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  7. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  8. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 166
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 773
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 372
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 931
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 721
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 189
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu