SME

Peugeot 308 SW jazdí úsporne a baví aj šoféra

Naftové kombi vie bez problémov jazdiť pod päť litrov, ale pod sľubované štyri litre len s veľmi ľahkou nohou.

Máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra.Máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 308 odštartoval lepšie obdobie značky v kompaktnej triede. Verziu kombi testujeme podrobnejšie, s cieľom odpovedať na časté otázky a spoznať v súčasnosti najvyváženejší Peugeot v ponuke. Po 10.700 kilometroch vieme, že rodinné kombi je aj šoférsky zaujímavé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemusíte mať dvojlitrový diesel, ale stačí 1,6 HDi (85 kW) a šesťstupňová prevodovka. Jednak je motor na diaľnici tichý, dá sa s ním celkom svižne predbiehať a najmä málo „žerie“. Cestou z Bratislavy do Schwechatu a späť urobíte normovanú spotrebu 3,8 litra/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ak k tomu pridáte cestu z Brezna na spomenuté letisko, tak je spotreba 4,7 litra. Čisto diaľnica v slušnom tempe vychádza na 5,4 l/100 km. Naftový štvorvalec považujeme za veľmi vyváženú ponuku a pokiaľ je známe, tieto motory nemajú problém s časticovým filtrom ani na kratších trasách. Už onedlho urobíme s autom ďalšie merania dynamiky a porovnáme ho s konkurenciou v triede.

Zadok kombi rozoznať podľa svetiel už z diaľky. Foto: autor

Prekonal sľubovaný čas

Dlhšiu brzdnú dráhu v teste dynamiky pripisujeme zimným plášťom a vyššej teplote počas testu. Podarilo sa nám však už na začiatku dosiahnuť lepšie zrýchlenie na stovku než uvádza výrobca.

Výbava Business prišla na trh ako akčná ponuka dobrého služobno-rodinného auta so špecifikovanou výbavou. Teda s takou, akú vedenie firmy pri výbere referentského auta toleruje a zároveň to bude dobrý pomocník na víkendy.

SkryťVypnúť reklamu

Podstatou sú pohodlné predné sedadlá, úsporný motor, šesťstupňová prevodovka a športový kožou potiahnutý volant. Na úvod nám to spolu s príplatkovým parkovacím senzorom a hmlovkami stačilo.

Teraz však vieme, že do výbavy odporúčame automatickú klimatizáciu za 400 eur. Neprekáža digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie ale skôr to, že na ceste Brezno-Bratislava musíte pomerne často korigovať teplotu. Nie je to nič zásadné a hrozné, akurát automatická klíma funguje lepšie.

Na dvierkach nádrže je síce miesto na veko s kľúčom, ale ak sa ponáhľate, ľahko si môžete kľúč ofŕkať naftou. Najmä v noci. Foto: autor

Aj kombi je príťažlivé auto pre šoféra

Z praktického hľadiska zaujme dvojité tesnenie na spodnej hrane dverí, čo robí dverami zakrytú časť prahov naozaj čistou a bez špiny.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinovému priestoru objemovej kategórie Octavie sa budeme ešte podrobnejšie venovať na budúce. Zatiaľ sprostredkujeme tri postrehy.

Výrobca urobil výborný odkladací priestor na demontovanú roletu pod dnom kufra, ak ju nepotrebujete. Plastové priehradky na bokoch sú praktické, len plné sklenené fľaše v ostrej zákrute neudržia a vedzte, že miesto v kufri nad roletou obmedzuje znižujúca sa strecha.

Kryt reproduktora zadných dverí vytvarovali smerom do vnútra pre ľahšie nastupovanie. Foto: autor

Veľkú radosť robí podvozok, ktorý pri ozaj ráznom opretí auta do zákruty pekne vedie stopu a nezapláva ani na väčšej vlne. Mierne zavrtenie zadkom na záplatách asfaltu, typické pre Peugeot, mizne s pribúdajúcim zaťažením auta nákladom.

Zatiaľ máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra. Len si vždy vyskúšajte, či vašej postave bude vyhovovať nový štýl kokpitu. Isté je, že naň máte iný a lepší pohľad po 5000 kilometroch, než na prvej krátkej jazde u predajcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky poznatky zaznamenávame do protokolu a najmä sledujeme spotrebu a funkciu časticového filtra. V zime si filter užil aj krátke trasy so studeným motorom.

Základná verzia Business neponúka disky z ľahkých zliatin. Ozdobné kryty sú pekné, ale niekoľkokrát za zimu treba disky vystriekať od usadenej špiny medzi kolesom a krytom. Foto: autor

Tesnenie na spodkoch dverí je účinné a chráni vnútornú časť prahov. Foto: autor

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Peugeot 308 SW

Verzia

1,6 e-HDI STOP/START Business

Cena modelu od/ testovacia verzia (eur)

17.500/18.000

Motor

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1560 (cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85 (115) 3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270 /2500

Typ prevodovky/počet stupňov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

manuálna 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12 / 10,51

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,52

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,52 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,85 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1450 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

46/85/124

Stav tachometra pri meraní (km)

2500

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,7 / 4,7

Objem palivovej nádrže (l)

53

Max. dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

870

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Alpin 5, 205/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1455/415

Objem batožinového priestoru (l)

610-1660

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2730;4585;1863;1461

Motor

tichý naftový štvorvalec s veľmi rýchlym štart-stop systémom; rýchlosť opätovného naštartovania motora pri stlačení spojky možno porovnávať s hybridnými autami; na diaľnici je tichý a úsporný pri spotrebe 5,1-5,4 litra; mimo mesta dokáže jazdiť so spotrebou do 4,4 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

dobre navrhnuté prevodové pomery pre mesto aj dlhšie presuny; v meste netrpíte s manuálnou prevodovkou ako niekedy pri naftových motoroch býva; zatiaľ celkom presné radenie a v zime chladná hlavica radiacej páky; pri 130 km/h má motor 2100 otáčok

Podvozok

vďaka 16 palcový plášťom ostáva podvozok komfortný; riadenie dáva šoférovi veľmi dobrú väzbu a celkovo predná náprava má dobré nastavenie; paradoxne podvozok lepšie zvláda väčšie nerovnosti ako menšie; aj v takejto jednoduchej kombinácii motora a kombi si môžete schuti zajazdiť; pruženie výborne filtruje „hupy“ na našich cestách

Interiér

na novú koncepciu si rýchlo zvyknete; ovládanie manuálnej klimatizácie na displeji vyznie prinajmenšom netradične; z prístrojového panelu a zo stredovej konzoly dýcha veľmi kvalitné vypracovanie; koberčeky sa ťažšie čistia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posed vodiča a výhľad

posed bude pasovať viacerým postavám, rozhodne širšiemu spektru než v modeloch 208

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché a zrozumiteľné, displej má na dotyky rýchlejšiu odozvu ako v prvých hatchbackoch, ale ešte stále to nie je dostatočne rýchlo; autorádio, telefón a palubný počítač možno ovládať z volantu; pochvalu si zaslúži klasické ovládanie tempomatu a limitera pod volantom

Jazyk auta/navigácie

anglický / navigácia nie je

Grafika displejov a zobrazovanie

pekná a zrozumiteľná grafika

Predné svetlá technika a účinok

klasické halogénové svetlá s priemerným účinkom, rozhodne nové LED svietia lepšie , najmä pri daždi v noci

Odomykanie/vstup do auta

vyklápací kľúč a diaľkovo ovládané centrálne zamykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nastupovanie bude vyhovovať aj starším s telesným obmedzením; pri nastupovaní dozadu cítiť prínos rázvoru náprav 2730 mm na úrovni ešte nedávnej strednej triedy

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

asymetricky delené operadlá, sedadlá nie sú posuvné; operadlá možno sklopiť aj z batožinového priestoru

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri kovové oká v batožinovom priestore; dobrý základný tvar kufra; výborné miesto na roletu; akurát roleta nemá také praktické odisťovanie lakťom ako konkurenti; koberec na dne kufra by mohol mať kratší vlas – resp. ťažšie sa vysáva. Na dno kufra odporúčame gumenú rohož

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso; bežný prístup bez komplikácií

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre prístupný ostrekovač a účinné dvojité tesnenie dverí na prahoch; nepáči sa nám uzáver nádrže, ktorý treba otvárať kľúčom – dnes sa to už nenosí...

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

625

nakladacia hrana dnu (mm)

šírka kufra min./maximálna (mm)

1050/1250

výška kufra po roletu (mm)

485

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/1040

dĺžka kufra min./max (mm)

1065/1855

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1410

šírka lakte vpredu (mm)

1490

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1440

výška krajné sedadlá (mm)

965

výška stredné sedadlo (mm)

970

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

460/450

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 643
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 511
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 972
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 632
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 639
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 274
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 055
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 130
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Maďarsko.
  2. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť II.
  3. David Talian: Ako má učiť ten, kto sa sám bojí známky?
  4. Vladimír Krátky: V zime pomrzneme !
  5. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch
  6. Zuzana Berger: Budú v Keni nové záchody?
  7. Vladimír Bojničan: Biblia ako sexuálne deviantný horor – alebo: Odkiaľ berú klerikáli tú drzosť ešte tu moralizovať?
  8. Dávid Polák: Prečo potrebuje Izrael pomoc USA?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 398
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 392
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 871
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 084
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 370
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 220
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 5 172
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 019
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu