SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav
reklama

Peugeot 308 SW jazdí úsporne a baví aj šoféra

Naftové kombi vie bez problémov jazdiť pod päť litrov, ale pod sľubované štyri litre len s veľmi ľahkou nohou.

Máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra.Máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Peugeot 308 odštartoval lepšie obdobie značky v kompaktnej triede. Verziu kombi testujeme podrobnejšie, s cieľom odpovedať na časté otázky a spoznať v súčasnosti najvyváženejší Peugeot v ponuke. Po 10.700 kilometroch vieme, že rodinné kombi je aj šoférsky zaujímavé.

Nemusíte mať dvojlitrový diesel, ale stačí 1,6 HDi (85 kW) a šesťstupňová prevodovka. Jednak je motor na diaľnici tichý, dá sa s ním celkom svižne predbiehať a najmä málo „žerie“. Cestou z Bratislavy do Schwechatu a späť urobíte normovanú spotrebu 3,8 litra/100 km.

Ak k tomu pridáte cestu z Brezna na spomenuté letisko, tak je spotreba 4,7 litra. Čisto diaľnica v slušnom tempe vychádza na 5,4 l/100 km. Naftový štvorvalec považujeme za veľmi vyváženú ponuku a pokiaľ je známe, tieto motory nemajú problém s časticovým filtrom ani na kratších trasách. Už onedlho urobíme s autom ďalšie merania dynamiky a porovnáme ho s konkurenciou v triede.

Zadok kombi rozoznať podľa svetiel už z diaľky. Foto: autor

Prekonal sľubovaný čas

Dlhšiu brzdnú dráhu v teste dynamiky pripisujeme zimným plášťom a vyššej teplote počas testu. Podarilo sa nám však už na začiatku dosiahnuť lepšie zrýchlenie na stovku než uvádza výrobca.

Výbava Business prišla na trh ako akčná ponuka dobrého služobno-rodinného auta so špecifikovanou výbavou. Teda s takou, akú vedenie firmy pri výbere referentského auta toleruje a zároveň to bude dobrý pomocník na víkendy.

Podstatou sú pohodlné predné sedadlá, úsporný motor, šesťstupňová prevodovka a športový kožou potiahnutý volant. Na úvod nám to spolu s príplatkovým parkovacím senzorom a hmlovkami stačilo.

Teraz však vieme, že do výbavy odporúčame automatickú klimatizáciu za 400 eur. Neprekáža digitálne nastavovanie manuálnej klimatizácie ale skôr to, že na ceste Brezno-Bratislava musíte pomerne často korigovať teplotu. Nie je to nič zásadné a hrozné, akurát automatická klíma funguje lepšie.

Na dvierkach nádrže je síce miesto na veko s kľúčom, ale ak sa ponáhľate, ľahko si môžete kľúč ofŕkať naftou. Najmä v noci. Foto: autor

Aj kombi je príťažlivé auto pre šoféra

Z praktického hľadiska zaujme dvojité tesnenie na spodnej hrane dverí, čo robí dverami zakrytú časť prahov naozaj čistou a bez špiny.

Batožinovému priestoru objemovej kategórie Octavie sa budeme ešte podrobnejšie venovať na budúce. Zatiaľ sprostredkujeme tri postrehy.

Výrobca urobil výborný odkladací priestor na demontovanú roletu pod dnom kufra, ak ju nepotrebujete. Plastové priehradky na bokoch sú praktické, len plné sklenené fľaše v ostrej zákrute neudržia a vedzte, že miesto v kufri nad roletou obmedzuje znižujúca sa strecha.

Kryt reproduktora zadných dverí vytvarovali smerom do vnútra pre ľahšie nastupovanie. Foto: autor

Veľkú radosť robí podvozok, ktorý pri ozaj ráznom opretí auta do zákruty pekne vedie stopu a nezapláva ani na väčšej vlne. Mierne zavrtenie zadkom na záplatách asfaltu, typické pre Peugeot, mizne s pribúdajúcim zaťažením auta nákladom.

Zatiaľ máme v rukách kombi, ktoré je nielen užitočným autom pre rodinu, ale poteší aj šoféra. Len si vždy vyskúšajte, či vašej postave bude vyhovovať nový štýl kokpitu. Isté je, že naň máte iný a lepší pohľad po 5000 kilometroch, než na prvej krátkej jazde u predajcu.

Všetky poznatky zaznamenávame do protokolu a najmä sledujeme spotrebu a funkciu časticového filtra. V zime si filter užil aj krátke trasy so studeným motorom.

Základná verzia Business neponúka disky z ľahkých zliatin. Ozdobné kryty sú pekné, ale niekoľkokrát za zimu treba disky vystriekať od usadenej špiny medzi kolesom a krytom. Foto: autor
Tesnenie na spodkoch dverí je účinné a chráni vnútornú časť prahov. Foto: autor

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Peugeot 308 SW

Verzia

1,6 e-HDI STOP/START Business

Cena modelu od/ testovacia verzia (eur)

17.500/18.000

Motor

(naftový štvorvalec; common rail III, jedno turbodúchadlo; 1560 (cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85 (115) 3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270 /2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12 / 10,51

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,52

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,52 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,85 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1450 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

46/85/124

Stav tachometra pri meraní (km)

2500

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,7 / 4,7

Objem palivovej nádrže (l)

53

Max. dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

870

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Alpin 5, 205/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1455/415

Objem batožinového priestoru (l)

610-1660

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2730;4585;1863;1461

Motor

tichý naftový štvorvalec s veľmi rýchlym štart-stop systémom; rýchlosť opätovného naštartovania motora pri stlačení spojky možno porovnávať s hybridnými autami; na diaľnici je tichý a úsporný pri spotrebe 5,1-5,4 litra; mimo mesta dokáže jazdiť so spotrebou do 4,4 l/100 km

Prevodovka

dobre navrhnuté prevodové pomery pre mesto aj dlhšie presuny; v meste netrpíte s manuálnou prevodovkou ako niekedy pri naftových motoroch býva; zatiaľ celkom presné radenie a v zime chladná hlavica radiacej páky; pri 130 km/h má motor 2100 otáčok

Podvozok

vďaka 16 palcový plášťom ostáva podvozok komfortný; riadenie dáva šoférovi veľmi dobrú väzbu a celkovo predná náprava má dobré nastavenie; paradoxne podvozok lepšie zvláda väčšie nerovnosti ako menšie; aj v takejto jednoduchej kombinácii motora a kombi si môžete schuti zajazdiť; pruženie výborne filtruje „hupy“ na našich cestách

Interiér

na novú koncepciu si rýchlo zvyknete; ovládanie manuálnej klimatizácie na displeji vyznie prinajmenšom netradične; z prístrojového panelu a zo stredovej konzoly dýcha veľmi kvalitné vypracovanie; koberčeky sa ťažšie čistia

Posed vodiča a výhľad

posed bude pasovať viacerým postavám, rozhodne širšiemu spektru než v modeloch 208

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché a zrozumiteľné, displej má na dotyky rýchlejšiu odozvu ako v prvých hatchbackoch, ale ešte stále to nie je dostatočne rýchlo; autorádio, telefón a palubný počítač možno ovládať z volantu; pochvalu si zaslúži klasické ovládanie tempomatu a limitera pod volantom

Jazyk auta/navigácie

anglický / navigácia nie je

Grafika displejov a zobrazovanie

pekná a zrozumiteľná grafika

Predné svetlá technika a účinok

klasické halogénové svetlá s priemerným účinkom, rozhodne nové LED svietia lepšie , najmä pri daždi v noci

Odomykanie/vstup do auta

vyklápací kľúč a diaľkovo ovládané centrálne zamykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie bude vyhovovať aj starším s telesným obmedzením; pri nastupovaní dozadu cítiť prínos rázvoru náprav 2730 mm na úrovni ešte nedávnej strednej triedy

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca

Sklápanie operadiel v druhom rade

asymetricky delené operadlá, sedadlá nie sú posuvné; operadlá možno sklopiť aj z batožinového priestoru

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri kovové oká v batožinovom priestore; dobrý základný tvar kufra; výborné miesto na roletu; akurát roleta nemá také praktické odisťovanie lakťom ako konkurenti; koberec na dne kufra by mohol mať kratší vlas – resp. ťažšie sa vysáva. Na dno kufra odporúčame gumenú rohož

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso; bežný prístup bez komplikácií

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobre prístupný ostrekovač a účinné dvojité tesnenie dverí na prahoch; nepáči sa nám uzáver nádrže, ktorý treba otvárať kľúčom – dnes sa to už nenosí...

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

625

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1050/1250

výška kufra po roletu (mm)

485

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/1040

dĺžka kufra min./max (mm)

1065/1855

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1410

šírka lakte vpredu (mm)

1490

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

520

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1440

výška krajné sedadlá (mm)

965

výška stredné sedadlo (mm)

970

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

460/450

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  2. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 666
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 219
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 836
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 090
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 731
  6. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 170
  7. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 153
  8. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 081
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf SNS Andrej Danko na tlačovke s predsedom Smeru Robertom Ficom po spoločnom stretnutí.

Po voľbách sa to našťastie všetko zmení a budú z nich lídri a štátnici, však?


24. sep
Ilustračné foto.

Problémy vychádzajú z rodín a spoločnosti.


11 h
Zuzana Kepplová.

KDH stojí pred najabsurdnejšou dilemou.


2 h
Novinár Jordi Évole spovedá šéfa ETA vo filme No me llame Ternera.

Ternera je prvým teroristom, ktorý dodržal sľub štátu.


2 h

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Dominika Kordiaková: Mojich 5 krát Ne....
  2. Jozef Drahovský: Volebné lístky po novom
  3. Tupou Ceruzou: Balónik
  4. Ľubomír Belák: Desať minút demokracie
  5. Marián Šumšala: Rusi sú zlí, my sme dobrí. Naozaj? 1/2
  6. Stano Sládek: Kam sme sa to dostali?
  7. Peter Frasch: Sekulárny konzervativizmus - čo nato umelá inteligencia?
  8. Juraj Gavora: Lennon alebo Lenin? (3/7)
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 432
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 36 440
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 397
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 621
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 186
  6. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 383
  7. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 12 601
  8. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 12 449
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu