SME

Prvá jazda: Vyskúšali sme Mazdu 6 s pohonom 4x4 a modernizovanú CX-5

Zatiaľ čo Mazda 6 boduje interiérom, CX-5 nás presvedčila lepším vnútorným priestorom pre posádku a jazdou.

Dieselový motor si s vyššou hmotnosťou vozidiel poradil bez zaváhania. Jej negatívny vplyv sa prejavil v strmých zákrutách.Dieselový motor si s vyššou hmotnosťou vozidiel poradil bez zaváhania. Jej negatívny vplyv sa prejavil v strmých zákrutách. (Zdroj: Mazda)

V roku 2015 začala Mazda s ofenzívou nových a modernizovaných modelov. Zatiaľ sme nevyskúšali asi najhorúcejšiu novinku Mazda 2.

V krátkom čase prinesieme dojmy z modelu CX-3. Prvé kilometre sme zatiaľ absolvovali vo vynovených modeloch Mazda 6 a CX-5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z vizuálnych zmien nás oslovil hlavne vynovený interiér Mazdy 6. Centrálny displej vystúpil do popredia a nie je už zabudovaný v palubnej doske.

Z jeho okolia zmizli všetky ovládače a obsluhovať ho môžete už len pomocou súboru ovládačov na stredovom tuneli. Toto dobré riešenie nám pripomína bavorskú automobilku BMW.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena interiéru prospelaSamotný displej má príjemnú grafiku, a aj keď sa na slnku mierne leskne, stále ostáva čitateľný. Upravená palubná doska už nepôsobí tak mohutným dojmom, ako tomu bolo pred modernizáciou.

Celkovo nás zmeny v interiéri potešili, vyzerá lepšie aj modernejšie. Neplatí to pre Head up displej. Informácie sú zobrazené len na vysúvateľnom sklíčku.

Je to lacnejšie riešenie ako zobrazovanie premietaním na skle, ako je tomu v prípade prémiových vozidiel. To by sme Mazde bez problémov odpustili, horšie je to však s jeho grafikou, ktorá nie je hodná roku 2015.

Veľmi podobný štýl má aj interiér modelu CX-5. Jednotlivé prvky interiéru ako volant, rôzne ovládače, či budíky tachometra a otáčkomera sú prakticky totožné.

V prípade CX-5 ostal sedempalcový displej vstavaný v palubnej doske, ktorá si zachovala masívnejší vzhľad.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé prvky sú v interiéroch rovnaké. Nám sa viac páči riešenie z Mazdy 6 s nezabudovaným centrálnym displejom a subtílnejšie pôsobiacou palubnou doskou.

Motoru hmotnosť problém nerobíNa prvú jazdu sme dostali obe vozidlá v podobnej konfigurácii s pohonom všetkých kolies a s dieselovým motorom Skyactiv-D 2.2.

V kombi verzii Mazdy 6 bol však spriahnutý s automatickou prevodovkou, zatiaľ čo v CX-5 sme vyskúšali šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Prvé, čo sme si všimli, bola rýchlosť reakcie systému i-stop. Systém dokáže po vypnutí motora počas státia, napríklad na križovatke, znovu naštartovať dieselovú pohonnú jednotku už za 0,4 s.

Vtip je v správnom načasovaní vypnutia motora. Systém ho vypne presne v momente, keď sa piest nachádza v ideálnej polohe pre čo najrýchlejšie naštartovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Malé SUV sa drží dizajnového jazyka KODO. Novinkou sú predné adaptívne LED svetlomety.

Vzhľadom k objemu agregátu nepatrí výkon 129 kW k ohromujúcim číslam.

Cieľom japonských konštruktérov nebolo vytlačiť čo najvyšší výkon z pokiaľ možno najmenšieho motora, ale dosiahnuť dobrý pomer medzi spotrebou a výkonom bez ohľadu na objem agregátu.

Dojem z papierových údajov vylepšuje maximálny krútiaci moment 420 Nm. Pohonná jednotka si tak v praxi poradila aj s vyššou hmotnosťou vozidiel.

CX-5 vyhráva v zákrutáchPodľa údaju z nemeckého technického preukazu sa obe vozidlá prehupli cez 1670 kg. Japonská automobilka vo svojich materiáloch pri vozidlách s rovnakým motorom, prevodovkou a pohonom uvádza váhu nepresahujúcu 1500 kg.

Časť rozdielu spôsobuje nezapočítanie váhy vodiča (75 kg), paliva a zvyšok pravdepodobne doplnková výbava. Motoru vyššia hmotnosť neprekážala a nechýbala mu dynamika, nech bol pod kapotou jedného, či druhého vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dostatok krútiaceho momentu už v nízkych otáčkach dával autu silu pri výjazde zo zákrut. Vyššia hmotnosť sa však prejavovala v zákrutách, keď najmä v pomalších pasážach sa Mazda 6 nevyhla nedotáčavému správaniu, napriek tomu, že mala k dispozícii pohon všetkých kolies.

O niečo lepšie na tom bola v tomto smere Mazda CX-5. Možno je to spôsobené iným rozložením hmotnosti na jednotlivé nápravy. V každom prípade mala v zákrutách neutrálne správanie s menším sklonom k nedotáčavosti.

Ovládanie navigácie, rádia a ďalších prvkov pomocou súboru ovládačov na stredovom paneli nie je pre Mazdy 6 a CX5 novinkou. Je intuitívne a prehľadné.

Komfortom nesklamaliSpokojnosť vyslovujeme s obidvoma prevodovkami. Manuálna ponúkla presné dráhy, automatická využívala potenciál motora, ktorému nechávala priestor na to, aby využil dostupný krútiaci moment a zbytočne nepodraďovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri jazde s dôrazom na dynamiku je lepšie využiť manuálny režim. Nám takéto riešenie vyslovene vyhovovalo. Mazda nesklamala, ani pokiaľ ide o komfort a odhlučnenie.

SUV dostalo nové zrkadlá pre zníženie aerodynamického hluku vo vyšších rýchlostiach. Subjektívne bolo o niečo komfortnejšie. V kombi verzii Mazdy 6 sme sa lepšie cítili na diaľnici.

Náš názorPrvý dojem z Mazdy6 bol výborný, ale po absolvovaní prvých kilometrov na nás viac zapôsobil model CX-5. Presvedčil nás lepším vnútorným priestorom v kabíne, o niečo komfortnejším podvozkom a správaním v zákrutách.

Kombi verzia Mazdy6 poskytuje batožinový priestor s objemom 522 litrov. CX-5 má navrch v oblasti vnútorného priestoru pre posádku.

Z testovacieho zápisníkaznačka

Mazda

Mazda

model

6

CX5

motorizácia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SKYACTIV-D 2.2

objem (cm3)/ počet valcov

2191/4

výkon (kW (k))

/ pri otáčkach

129(175)/4500

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

420/2000

dojmy z motora

vzhľadom na objem nemá vysoký papierový výkon; napriek vyššej hmotnosti oboch áut s nimi motor nemal problém; pri dynamickej jazde sa opiera o krútiaci moment, ale potiahne aj vo vyšších otáčkach (približne do úrovne 4500 otáčok), dosvedčuje to aj fakt, že v prípade manuálnej prevodovky sme si v serpentínach vystačili s jedným prevodovým stupňom

reakcia na plyn

dobrá reakcia motora na plyn, odozvu môže spomaliť len čas, ktorý potrebuje prevodovka na prípadné podradenie

už pri 1500 otáčkach má šofér k dispozícii približne 360 Nm krútiaceho momentu, čo nepochybne zlepšuje reakcie vozidla

pohotovostná hmotnosť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1676 (podľa technického preukazu)

1688 (podľa technického preukazu)

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

manuál/6

kvalita radenia

s radením automatickej prevodovky pri bežnej jazde sme spokojní, zbytočne nepodraďuje a necháva motoru priestor, aby využíval svoj krútiaci moment; pri ostrejších prejazdoch sme radšej využívali manuálny režim

presné dráhy, celkový pocit z chodu radiacej páky bol veľmi dobrý

typ pohonu

pohon všetkých kolies na asfalte až tak necítiť, očakávali by sme od neho väčšiu pomoc pri smerovaní auta do zákruty najmä v prípade Mazdy 6, konkurenčný Passat je v tomto ohľade lepší

rozmer a typ pneumatík

Bridgestone Turanza 225/45 R19

Toyo Proxes R36 225/55 R19

riadenie a vedenie stopy

hmotnosť a objemný dieselový motor vpredu cítiť, v ostrých zákrutách preto treba s autom a jeho nedotáčavým charakterom trochu bojovať, pokiaľ sa pokúšate o svižnú jazdu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda CX-5 si s hmotnosťou poradila lepšie a najmä v pomalých zákrutách sa nechala ľahšie nasmerovať do zákruty

odhlučnenie podvozka

u oboch vozidiel sme podvozok preverili aj na vidieckych cestách a odhlučneniu podvozka nemáme čo vyčítať, žiadne prekvapivé, či silné zvuky od podvozka sa do kabíny nedostali

komfort podvozka

komfortom nás ani jeden z modelov rozhodne nesklamal, skôr naopak; podľa očakávania je na tom o niečo lepšie Mazda CX-5

asistenčné systémy

v oboch autách nájdeme množstvo asistentov, novinkou pre Mazdu v Európe sú adaptívne LED svetlá - nejedná sa len o klasického asistenta, ktorý prepína stretávacie a diaľkové svetlá; už z názvu je zrejmé, že svetlá prispôsobujú tvar osvetlenej plochy momentálnej situácii; majú tri základné režimy: režim pre diaľnice, diaľkové svetlá a stretávacie svetlá s dôrazom na osvetlenie krajov vozovky; v každom svetlomete sa nachádzajú štyri nezávislé bloky LED svetiel, ktoré sa rozsvietia, alebo zhasnú podľa potreby; vstupné informácie sú získavané prostredníctvom kamery

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výhľad od vodiča a

posed za volantom

nie až tak dobrý výhľad a posed ako v CX-5, ale stále pozitívne hodnotený; v ostrých zákrutách by sme uvítali ešte výraznejšie bočné vedenie sedadiel, na bežnú jazdu to však stačí

dobrý posed aj výhľad; pri manévrovaní v úzkych priestoroch je niekedy potrebné spoľahnúť sa na cúvaciu kameru a senzory, pretože výhľad šikmo dozadu je obmedzený

ovládacie prvky a navigácia

výborné ovládanie množstva funkcií pomocou ovládača na stredovom tuneli nám silne pripomínalo riešenie, ktoré poznáme z modelov bavorskej automobilky

grafika displejov

grafikou displejov sa Mazda približuje k prémiovým značkám; aj displej na stredovom paneli nám naživo pripomínal BMW, kvalitou však mierne zaostával, pretože sa pri slnečnom počasí trochu leskol, aj keď treba uznať, že stále ostával čitateľný; mínusom je Head up display, jeho grafika zaostáva a nie je hodná roku 2015

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nastupovanie dopredu a dozadu

nastupovanie dopredu, a tak isto dozadu hodnotíme pozitívne; žiadnu väčšiu prekážku sme nezaznamenali

dverami s ochrannou gumou prekrytý prah ostáva čistý, ale je pomerne vysoký, čím mierne sťažuje nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

dvojité dno batožinového priestoru; dva boxy po stranách na drobnosti; plato je v kombi verzii pripevnené na piatych dverách, takže odpadá starosť s jeho otváraním

pod vrchnou časťou dvojitého dna je iba menší priestor, určený skôr pre povinnú výbavu vozidla

celkový dojem

Interiérom na nás lepšie zapôsobila Mazda6. Pre lepšie správanie v zákrutách, o niečo lepší komfort a vnútorný priestor pri podobnej papierovej spotrebe by sme však uprednostnili model CX-5.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 176
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 992
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 424
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 964
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 496
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 357
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 354
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 160
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 573
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 647
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 708
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 728
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 901
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 390
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 691
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu