Prvá jazda: Vyskúšali sme Mazdu 6 s pohonom 4x4 a modernizovanú CX-5

Zatiaľ čo Mazda 6 boduje interiérom, CX-5 nás presvedčila lepším vnútorným priestorom pre posádku a jazdou.

Dieselový motor si s vyššou hmotnosťou vozidiel poradil bez zaváhania. Jej negatívny vplyv sa prejavil v strmých zákrutách.(Zdroj: Mazda)

V roku 2015 začala Mazda s ofenzívou nových a modernizovaných modelov. Zatiaľ sme nevyskúšali asi najhorúcejšiu novinku Mazda 2.

V krátkom čase prinesieme dojmy z modelu CX-3. Prvé kilometre sme zatiaľ absolvovali vo vynovených modeloch Mazda 6 a CX-5.

Z vizuálnych zmien nás oslovil hlavne vynovený interiér Mazdy 6. Centrálny displej vystúpil do popredia a nie je už zabudovaný v palubnej doske.

Z jeho okolia zmizli všetky ovládače a obsluhovať ho môžete už len pomocou súboru ovládačov na stredovom tuneli. Toto dobré riešenie nám pripomína bavorskú automobilku BMW.

Zmena interiéru prospela

Samotný displej má príjemnú grafiku, a aj keď sa na slnku mierne leskne, stále ostáva čitateľný. Upravená palubná doska už nepôsobí tak mohutným dojmom, ako tomu bolo pred modernizáciou.

Celkovo nás zmeny v interiéri potešili, vyzerá lepšie aj modernejšie. Neplatí to pre Head up displej. Informácie sú zobrazené len na vysúvateľnom sklíčku.

Je to lacnejšie riešenie ako zobrazovanie premietaním na skle, ako je tomu v prípade prémiových vozidiel. To by sme Mazde bez problémov odpustili, horšie je to však s jeho grafikou, ktorá nie je hodná roku 2015.

Veľmi podobný štýl má aj interiér modelu CX-5. Jednotlivé prvky interiéru ako volant, rôzne ovládače, či budíky tachometra a otáčkomera sú prakticky totožné.

V prípade CX-5 ostal sedempalcový displej vstavaný v palubnej doske, ktorá si zachovala masívnejší vzhľad.

Mnohé prvky sú v interiéroch rovnaké. Nám sa viac páči riešenie z Mazdy 6 s nezabudovaným centrálnym displejom a subtílnejšie pôsobiacou palubnou doskou.

Motoru hmotnosť problém nerobí

Na prvú jazdu sme dostali obe vozidlá v podobnej konfigurácii s pohonom všetkých kolies a s dieselovým motorom Skyactiv-D 2.2.

V kombi verzii Mazdy 6 bol však spriahnutý s automatickou prevodovkou, zatiaľ čo v CX-5 sme vyskúšali šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Prvé, čo sme si všimli, bola rýchlosť reakcie systému i-stop. Systém dokáže po vypnutí motora počas státia, napríklad na križovatke, znovu naštartovať dieselovú pohonnú jednotku už za 0,4 s.

Vtip je v správnom načasovaní vypnutia motora. Systém ho vypne presne v momente, keď sa piest nachádza v ideálnej polohe pre čo najrýchlejšie naštartovanie.

Malé SUV sa drží dizajnového jazyka KODO. Novinkou sú predné adaptívne LED svetlomety.

Vzhľadom k objemu agregátu nepatrí výkon 129 kW k ohromujúcim číslam.

Cieľom japonských konštruktérov nebolo vytlačiť čo najvyšší výkon z pokiaľ možno najmenšieho motora, ale dosiahnuť dobrý pomer medzi spotrebou a výkonom bez ohľadu na objem agregátu.

Dojem z papierových údajov vylepšuje maximálny krútiaci moment 420 Nm. Pohonná jednotka si tak v praxi poradila aj s vyššou hmotnosťou vozidiel.

CX-5 vyhráva v zákrutách

Podľa údaju z nemeckého technického preukazu sa obe vozidlá prehupli cez 1670 kg. Japonská automobilka vo svojich materiáloch pri vozidlách s rovnakým motorom, prevodovkou a pohonom uvádza váhu nepresahujúcu 1500 kg.

Časť rozdielu spôsobuje nezapočítanie váhy vodiča (75 kg), paliva a zvyšok pravdepodobne doplnková výbava. Motoru vyššia hmotnosť neprekážala a nechýbala mu dynamika, nech bol pod kapotou jedného, či druhého vozidla.

Dostatok krútiaceho momentu už v nízkych otáčkach dával autu silu pri výjazde zo zákrut. Vyššia hmotnosť sa však prejavovala v zákrutách, keď najmä v pomalších pasážach sa Mazda 6 nevyhla nedotáčavému správaniu, napriek tomu, že mala k dispozícii pohon všetkých kolies.

O niečo lepšie na tom bola v tomto smere Mazda CX-5. Možno je to spôsobené iným rozložením hmotnosti na jednotlivé nápravy. V každom prípade mala v zákrutách neutrálne správanie s menším sklonom k nedotáčavosti.

Ovládanie navigácie, rádia a ďalších prvkov pomocou súboru ovládačov na stredovom paneli nie je pre Mazdy 6 a CX5 novinkou. Je intuitívne a prehľadné.

Komfortom nesklamali

Spokojnosť vyslovujeme s obidvoma prevodovkami. Manuálna ponúkla presné dráhy, automatická využívala potenciál motora, ktorému nechávala priestor na to, aby využil dostupný krútiaci moment a zbytočne nepodraďovala.

Pri jazde s dôrazom na dynamiku je lepšie využiť manuálny režim. Nám takéto riešenie vyslovene vyhovovalo. Mazda nesklamala, ani pokiaľ ide o komfort a odhlučnenie.

SUV dostalo nové zrkadlá pre zníženie aerodynamického hluku vo vyšších rýchlostiach. Subjektívne bolo o niečo komfortnejšie. V kombi verzii Mazdy 6 sme sa lepšie cítili na diaľnici.

ico

Náš názor

Prvý dojem z Mazdy6 bol výborný, ale po absolvovaní prvých kilometrov na nás viac zapôsobil model CX-5. Presvedčil nás lepším vnútorným priestorom v kabíne, o niečo komfortnejším podvozkom a správaním v zákrutách.

Kombi verzia Mazdy6 poskytuje batožinový priestor s objemom 522 litrov. CX-5 má navrch v oblasti vnútorného priestoru pre posádku.

Z testovacieho zápisníka

značka

Mazda

Mazda

model

6

CX5

motorizácia

SKYACTIV-D 2.2

objem (cm3)/ počet valcov

2191/4

výkon (kW (k))/ pri otáčkach

129(175)/4500

krútiaci moment (Nm)/ pri otáčkach

420/2000

dojmy z motora

vzhľadom na objem nemá vysoký papierový výkon; napriek vyššej hmotnosti oboch áut s nimi motor nemal problém; pri dynamickej jazde sa opiera o krútiaci moment, ale potiahne aj vo vyšších otáčkach (približne do úrovne 4500 otáčok), dosvedčuje to aj fakt, že v prípade manuálnej prevodovky sme si v serpentínach vystačili s jedným prevodovým stupňom

reakcia na plyn

dobrá reakcia motora na plyn, odozvu môže spomaliť len čas, ktorý potrebuje prevodovka na prípadné podradenie

už pri 1500 otáčkach má šofér k dispozícii približne 360 Nm krútiaceho momentu, čo nepochybne zlepšuje reakcie vozidla

pohotovostná hmotnosť

1676 (podľa technického preukazu)

1688 (podľa technického preukazu)

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

manuál/6

kvalita radenia

s radením automatickej prevodovky pri bežnej jazde sme spokojní, zbytočne nepodraďuje a necháva motoru priestor, aby využíval svoj krútiaci moment; pri ostrejších prejazdoch sme radšej využívali manuálny režim

presné dráhy, celkový pocit z chodu radiacej páky bol veľmi dobrý

typ pohonu

pohon všetkých kolies na asfalte až tak necítiť, očakávali by sme od neho väčšiu pomoc pri smerovaní auta do zákruty najmä v prípade Mazdy 6, konkurenčný Passat je v tomto ohľade lepší

rozmer a typ pneumatík

Bridgestone Turanza 225/45 R19

Toyo Proxes R36 225/55 R19

riadenie a vedenie stopy

hmotnosť a objemný dieselový motor vpredu cítiť, v ostrých zákrutách preto treba s autom a jeho nedotáčavým charakterom trochu bojovať, pokiaľ sa pokúšate o svižnú jazdu

Mazda CX-5 si s hmotnosťou poradila lepšie a najmä v pomalých zákrutách sa nechala ľahšie nasmerovať do zákruty

odhlučnenie podvozka

u oboch vozidiel sme podvozok preverili aj na vidieckych cestách a odhlučneniu podvozka nemáme čo vyčítať, žiadne prekvapivé, či silné zvuky od podvozka sa do kabíny nedostali

komfort podvozka

komfortom nás ani jeden z modelov rozhodne nesklamal, skôr naopak; podľa očakávania je na tom o niečo lepšie Mazda CX-5

asistenčné systémy

v oboch autách nájdeme množstvo asistentov, novinkou pre Mazdu v Európe sú adaptívne LED svetlá - nejedná sa len o klasického asistenta, ktorý prepína stretávacie a diaľkové svetlá; už z názvu je zrejmé, že svetlá prispôsobujú tvar osvetlenej plochy momentálnej situácii; majú tri základné režimy: režim pre diaľnice, diaľkové svetlá a stretávacie svetlá s dôrazom na osvetlenie krajov vozovky; v každom svetlomete sa nachádzajú štyri nezávislé bloky LED svetiel, ktoré sa rozsvietia, alebo zhasnú podľa potreby; vstupné informácie sú získavané prostredníctvom kamery

výhľad od vodiča a

posed za volantom

nie až tak dobrý výhľad a posed ako v CX-5, ale stále pozitívne hodnotený; v ostrých zákrutách by sme uvítali ešte výraznejšie bočné vedenie sedadiel, na bežnú jazdu to však stačí

dobrý posed aj výhľad; pri manévrovaní v úzkych priestoroch je niekedy potrebné spoľahnúť sa na cúvaciu kameru a senzory, pretože výhľad šikmo dozadu je obmedzený

ovládacie prvky a navigácia

výborné ovládanie množstva funkcií pomocou ovládača na stredovom tuneli nám silne pripomínalo riešenie, ktoré poznáme z modelov bavorskej automobilky

grafika displejov

grafikou displejov sa Mazda približuje k prémiovým značkám; aj displej na stredovom paneli nám naživo pripomínal BMW, kvalitou však mierne zaostával, pretože sa pri slnečnom počasí trochu leskol, aj keď treba uznať, že stále ostával čitateľný; mínusom je Head up display, jeho grafika zaostáva a nie je hodná roku 2015

nastupovanie dopredu a dozadu

nastupovanie dopredu, a tak isto dozadu hodnotíme pozitívne; žiadnu väčšiu prekážku sme nezaznamenali

dverami s ochrannou gumou prekrytý prah ostáva čistý, ale je pomerne vysoký, čím mierne sťažuje nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

dvojité dno batožinového priestoru; dva boxy po stranách na drobnosti; plato je v kombi verzii pripevnené na piatych dverách, takže odpadá starosť s jeho otváraním

pod vrchnou časťou dvojitého dna je iba menší priestor, určený skôr pre povinnú výbavu vozidla

celkový dojem

Interiérom na nás lepšie zapôsobila Mazda6. Pre lepšie správanie v zákrutách, o niečo lepší komfort a vnútorný priestor pri podobnej papierovej spotrebe by sme však uprednostnili model CX-5.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 625
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 185
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 585
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 404
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 475
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 396
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 376
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 804
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 763
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 701

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.

ŠPORT

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie ako podraz.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.