Indický trh privítal špeciálny derivát včera 17. marca oficiálne pod menom Hyundai i20 Active (známy aj ako Elite i20). Podstatnou vlastnosťou je zväčšená hodnota svetlej výšky o 20 mm.
Automobil je dlhší voči štandardnému modelu i20 o 10 mm, širší o 26 mm a o 50 vyšší. Za zväčšenými rozmermi stojí relatívne výrazné plastovanie i ochrana predného nárazníka.
Úprava vzhľadu nijak neobmedzila batožinový priestor, ktorý aj naďalej pojme 285 litrov batožiny.
Hyundai i20 Active je typickým zástupcom mestských crossoverov, čo znamená, že pohon 4x4 dostupný nebude a Hyundai sa spolieha na techniku štandardného modelu i20 - prednú poháňanú nápravu.
O pohon crossoveru sa postará 1,4 litrový naftový motor s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Dieselový agregát spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Rolu benzínovej pohonnej jednotky na seba prevezme 1,2 litrový štvorvalec s výkonom 61 kW (83 k) a krútiacim momentom 114 Nm. Pre benzínový motor je určená jednoduchšia päťstupňová prevodovka. V ponuke sa nenachádza automatika.
Myslíme si, že podobný počin by si svojich zákazníkov našiel aj na našom trhu. Pripomína nám jednoduché a funkčné riešenie z minulosti – Ford Fusion.