Prvý elektromobil postavilo BMW už v roku 1972

Ťažké olovené akumulátory a jednoduchá technika boli základom modelu 1602e, ktorý sa za ideálnych podmienok mohol dostať až do vzdialenosti 60 km.

(Zdroj: BMW)

Olympijské hry v Mníchove v roku 1972, boli ozvláštnené ukážkou schopností inžinierov z BMW.

Už od roku 1969 pracovala nemecká automobilka na tajnom projekte automobilu na elektrický pohon. Jeho základom sa stalo BMW radu 2 (1600) z roku 1968.

Vtedajšie vozidlá produkovali veľké množstvo emisií, preto BMW ponúklo sprievodné vozidlo na elektrický pohon pre maratónsky bežcov.

Technika prvého elektromobilu BMW bola relatívne jednoduchá. Pod prednú kapotu konštruktéri uložili klasické olovené akumulátory (v súčasnosti: 12x 12V 90 Ah), ktorých celková hmotnosť sa vyšplhala na 350 kg.

Okrem klasického dobíjanie z externej siete, bolo možné vymeniť akumulátory ako celok za plne nabité.

O pohon BMW 1602e sa staral motor Bosh s výkonom 32 kW (43 k) uložený pozdĺžne.

Vozidlo s plne nabitými batériami bolo schopné prekonať vzdialenosť až 60 km, to však len pri dodržaní súvislej konštantnej rýchlosti 50 km/h. V reálnej prevádzke dojazd klesol na asi polovicu, čo je však aj v porovnaní sú súčasnými elektromobilmi výborná hodnota.

Automobil mohol cestovať maximálnou rýchlosťou 100 km/h. Zrýchlenie bolo ťažkopádne: rýchlosť 50 km/h elektromobil dosiahol po ôsmych sekundách.

Nemecká automobilka BMW pripravila dva špeciálne elektrické prototypy BMW 1602e a položila základy oddelenia, ktorého vývoj po takmer 40 rokoch vyvrcholil do súčasných elektro-modelov i3 a i8.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 630
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 843
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 171
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 813
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 488
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 078
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 803
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 121
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.