Prvý elektromobil postavilo BMW už v roku 1972

Ťažké olovené akumulátory a jednoduchá technika boli základom modelu 1602e, ktorý sa za ideálnych podmienok mohol dostať až do vzdialenosti 60 km.

(Zdroj: BMW)

Olympijské hry v Mníchove v roku 1972, boli ozvláštnené ukážkou schopností inžinierov z BMW.

Už od roku 1969 pracovala nemecká automobilka na tajnom projekte automobilu na elektrický pohon. Jeho základom sa stalo BMW radu 2 (1600) z roku 1968.

Vtedajšie vozidlá produkovali veľké množstvo emisií, preto BMW ponúklo sprievodné vozidlo na elektrický pohon pre maratónsky bežcov.

Technika prvého elektromobilu BMW bola relatívne jednoduchá. Pod prednú kapotu konštruktéri uložili klasické olovené akumulátory (v súčasnosti: 12x 12V 90 Ah), ktorých celková hmotnosť sa vyšplhala na 350 kg.

Okrem klasického dobíjanie z externej siete, bolo možné vymeniť akumulátory ako celok za plne nabité.

O pohon BMW 1602e sa staral motor Bosh s výkonom 32 kW (43 k) uložený pozdĺžne.

Vozidlo s plne nabitými batériami bolo schopné prekonať vzdialenosť až 60 km, to však len pri dodržaní súvislej konštantnej rýchlosti 50 km/h. V reálnej prevádzke dojazd klesol na asi polovicu, čo je však aj v porovnaní sú súčasnými elektromobilmi výborná hodnota.

Automobil mohol cestovať maximálnou rýchlosťou 100 km/h. Zrýchlenie bolo ťažkopádne: rýchlosť 50 km/h elektromobil dosiahol po ôsmych sekundách.

Nemecká automobilka BMW pripravila dva špeciálne elektrické prototypy BMW 1602e a položila základy oddelenia, ktorého vývoj po takmer 40 rokoch vyvrcholil do súčasných elektro-modelov i3 a i8.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 68 741
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 732
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 653
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 356
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 786
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 820
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 4 041
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 919
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 826
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 590

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.