SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Fiat X sa blata nebojí, zatiaľ sme ho vyskúšali v meste

S duchom legendárnej päťstovky nemá tento crossover veľa spoločného. Keď prehryzneme vyžmýkanie slávneho mena, ide o veľmi dobré auto.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Fiat 500 už dávno nie je maličkým autíčkom do mesta. Jeho moderný nástupca skutočne narástol a pritom dostal celý rad priestorovo výraznejších súrodencov. Za väčším 500L nasledoval ešte väčší Living a oplastovaná verzia Trekking. Až s príchodom Fiatu 500X sa môže päťstovka poriadne zašpiniť, lebo stojí na platforme Small US Wide 4×4, a teda má spoločný základ s Jeepom Renegade.

Samozrejme päťstovka s drsným vzhľadom a zvýšeným podvozkom môže mať pokojne len pohon predných kolies, ale ak si chcete raz za čas vyraziť do prírody bez obavy, že si fiatík poškriabe svoju hladkú tváričku, môžete siahnuť po štvorkolke vo verzii Cross. Vďaka nelakovaným plastom pôsobí predok auta masívnejšie a o poznanie krajšie.

Deväťstupňový automat radí v meste výborne

Túto verziu som si vybral na krátke zoznámenie v centre mesta. Preto žiaľ neviem, ako si dvojlitrový turbodiesel rozumie s deväťstupňovým automatom na diaľnici alebo v teréne, ale v meste fungoval tak dobre, že ma svojou prácou nijako neobťažoval.

Prevodovka radí nerušivo a pomerne hladko, takže si úlohu vo svojom prirodzenom prostredí plní naozaj dobre. V otázke výkonu si na druhý najsilnejší motor v ponuke nemôžem sťažovať, tým skôr, že som jazdil v meste. Čo sa týka hluku, v interiéri neobťažuje typickým naftovým dunením ani pri nízkych rýchlostiach.

Osobne ma veľmi prekvapil interiér. S Fiatom som dlho nejazdil a interiér na mňa zapôsobil ako veľmi dobré miesto na život. Všetky materiály, ktoré sú na očiach, vyzerajú solídne a dobre lícujú. Rád by som napísal klasické klišé o tom, ako padne volant dobre do ruky, ale vo Fiate som to tak necítil.

Asi by som hovoril inak, keby som mal ruky ako Hulk, veniec volantu je však príliš hrubý a nedrží sa príjemne. Možno ide iba o zvyk, ja som si za tých pár kilometrov jednoducho nezvykol.

Podvozok preferuje jazdu pred komfortom

Nesedelo mi ani nastavenie podvozka. Niektoré automobilky obetujú horšie jazdné vlastnosti v prospech pohodlia, vo Fiate to bolo naopak. Na pražských cestách päťstovka trochu poskakovala a umocnili to pomerne tuhé sedačky. Testovacie auto zdobili mimochodom veľmi pekné osemnástky kolesá, takže ak siahnete po menších, určite sa komfort zlepší.

Základom cenovej ponuky je Fiat 500X s motorom 1,6 E-torq s výkonom 110 koní, pohonom predných kolies a výbavou Pop, ktorá štartuje na cene 14 000 eur. Na opačnej strane ponuky sa nachádza dieselový dvojliter s pohonom všetkých kolies, deväťstupňovým automatom a výbavou Cross Plus za 26 900 eur.

Štart predaja automobilka obohatila o verziu Opening edition s nadštandardnou výbavou. S najväčším dvojlitrom dostanete za 27 150 eur výbavu navyše, ktorá zahŕňa napríklad trojvrstvový lak Amore, navigáciu, osemnásťpalcové kolesá alebo tempomat.

Špeciálna mestská verzia začína na 18 250 eur s benzínovým agregátom 1,4 MultiAir pod kapotou. V jej výbave nechýba šedý lak Arte, dvojzónová klimatizácia, osemnásťpalcové kolesá, armáda bezpečnostných systémov vrátane varovania pred čelným nárazom, monitorovanie mŕtvych uhlov a sledovanie jazdného pruhu.

Výbava

Motor

Výkon (koní)

Pohon

Cena (eur)

Pop

1.6 E-torq

110

2WD

14 000

Plus

1.6 E-torq

110

2WD

16 500

1.4 MultiAir

140

2WD

18 000

1.6 MultiJet

120

2WD

19 500

Lounge

1.4 MultiAir

140

2WD

20 800

1.6 MultiJet

120

2WD

22 300

Cross

1.4 MultiAir

140

2WD

18 800

1.6 MultiJet

120

2WD

20 300

2.0 MultiJet

140

4WD

22 200

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

24 100

Cross Plus

1.6 MultiJet

120

2WD

23 100

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

26 900

Opening edition

1.4 MultiAir

140

2WD

18 250

1.6 MultiJet

120

2WD

19 750

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

27 150

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 778
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 549
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 443
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 621
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 826
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 775
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
Ľuboš Bartečko

Amerika je úplne iný hokejový svet, rodičia majú peniaze na rozvoj, hovorí.


Nikola Baďová 7 h
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  3. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  4. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  5. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  6. Věra Tepličková: Revolúcia zamatová versus za/Matovičová
  7. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  8. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 364
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 677
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 793
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 164
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 779
  6. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 737
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 663
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 618
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu