SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Fiat X sa blata nebojí, zatiaľ sme ho vyskúšali v meste

S duchom legendárnej päťstovky nemá tento crossover veľa spoločného. Keď prehryzneme vyžmýkanie slávneho mena, ide o veľmi dobré auto.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Fiat 500 už dávno nie je maličkým autíčkom do mesta. Jeho moderný nástupca skutočne narástol a pritom dostal celý rad priestorovo výraznejších súrodencov. Za väčším 500L nasledoval ešte väčší Living a oplastovaná verzia Trekking. Až s príchodom Fiatu 500X sa môže päťstovka poriadne zašpiniť, lebo stojí na platforme Small US Wide 4×4, a teda má spoločný základ s Jeepom Renegade.

Samozrejme päťstovka s drsným vzhľadom a zvýšeným podvozkom môže mať pokojne len pohon predných kolies, ale ak si chcete raz za čas vyraziť do prírody bez obavy, že si fiatík poškriabe svoju hladkú tváričku, môžete siahnuť po štvorkolke vo verzii Cross. Vďaka nelakovaným plastom pôsobí predok auta masívnejšie a o poznanie krajšie.

Deväťstupňový automat radí v meste výborne

Túto verziu som si vybral na krátke zoznámenie v centre mesta. Preto žiaľ neviem, ako si dvojlitrový turbodiesel rozumie s deväťstupňovým automatom na diaľnici alebo v teréne, ale v meste fungoval tak dobre, že ma svojou prácou nijako neobťažoval.

Prevodovka radí nerušivo a pomerne hladko, takže si úlohu vo svojom prirodzenom prostredí plní naozaj dobre. V otázke výkonu si na druhý najsilnejší motor v ponuke nemôžem sťažovať, tým skôr, že som jazdil v meste. Čo sa týka hluku, v interiéri neobťažuje typickým naftovým dunením ani pri nízkych rýchlostiach.

Osobne ma veľmi prekvapil interiér. S Fiatom som dlho nejazdil a interiér na mňa zapôsobil ako veľmi dobré miesto na život. Všetky materiály, ktoré sú na očiach, vyzerajú solídne a dobre lícujú. Rád by som napísal klasické klišé o tom, ako padne volant dobre do ruky, ale vo Fiate som to tak necítil.

Asi by som hovoril inak, keby som mal ruky ako Hulk, veniec volantu je však príliš hrubý a nedrží sa príjemne. Možno ide iba o zvyk, ja som si za tých pár kilometrov jednoducho nezvykol.

Podvozok preferuje jazdu pred komfortom

Nesedelo mi ani nastavenie podvozka. Niektoré automobilky obetujú horšie jazdné vlastnosti v prospech pohodlia, vo Fiate to bolo naopak. Na pražských cestách päťstovka trochu poskakovala a umocnili to pomerne tuhé sedačky. Testovacie auto zdobili mimochodom veľmi pekné osemnástky kolesá, takže ak siahnete po menších, určite sa komfort zlepší.

Základom cenovej ponuky je Fiat 500X s motorom 1,6 E-torq s výkonom 110 koní, pohonom predných kolies a výbavou Pop, ktorá štartuje na cene 14 000 eur. Na opačnej strane ponuky sa nachádza dieselový dvojliter s pohonom všetkých kolies, deväťstupňovým automatom a výbavou Cross Plus za 26 900 eur.

Štart predaja automobilka obohatila o verziu Opening edition s nadštandardnou výbavou. S najväčším dvojlitrom dostanete za 27 150 eur výbavu navyše, ktorá zahŕňa napríklad trojvrstvový lak Amore, navigáciu, osemnásťpalcové kolesá alebo tempomat.

Špeciálna mestská verzia začína na 18 250 eur s benzínovým agregátom 1,4 MultiAir pod kapotou. V jej výbave nechýba šedý lak Arte, dvojzónová klimatizácia, osemnásťpalcové kolesá, armáda bezpečnostných systémov vrátane varovania pred čelným nárazom, monitorovanie mŕtvych uhlov a sledovanie jazdného pruhu.

Výbava

Motor

Výkon (koní)

Pohon

Cena (eur)

Pop

1.6 E-torq

110

2WD

14 000

Plus

1.6 E-torq

110

2WD

16 500

1.4 MultiAir

140

2WD

18 000

1.6 MultiJet

120

2WD

19 500

Lounge

1.4 MultiAir

140

2WD

20 800

1.6 MultiJet

120

2WD

22 300

Cross

1.4 MultiAir

140

2WD

18 800

1.6 MultiJet

120

2WD

20 300

2.0 MultiJet

140

4WD

22 200

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

24 100

Cross Plus

1.6 MultiJet

120

2WD

23 100

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

26 900

Opening edition

1.4 MultiAir

140

2WD

18 250

1.6 MultiJet

120

2WD

19 750

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

27 150

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 000
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 348
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 375
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 126
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 359
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 177
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 814
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Laboratórne testy na nový koronavírus.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.