Fiat X sa blata nebojí, zatiaľ sme ho vyskúšali v meste

S duchom legendárnej päťstovky nemá tento crossover veľa spoločného. Keď prehryzneme vyžmýkanie slávneho mena, ide o veľmi dobré auto.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Fiat 500 už dávno nie je maličkým autíčkom do mesta. Jeho moderný nástupca skutočne narástol a pritom dostal celý rad priestorovo výraznejších súrodencov. Za väčším 500L nasledoval ešte väčší Living a oplastovaná verzia Trekking. Až s príchodom Fiatu 500X sa môže päťstovka poriadne zašpiniť, lebo stojí na platforme Small US Wide 4×4, a teda má spoločný základ s Jeepom Renegade.

Samozrejme päťstovka s drsným vzhľadom a zvýšeným podvozkom môže mať pokojne len pohon predných kolies, ale ak si chcete raz za čas vyraziť do prírody bez obavy, že si fiatík poškriabe svoju hladkú tváričku, môžete siahnuť po štvorkolke vo verzii Cross. Vďaka nelakovaným plastom pôsobí predok auta masívnejšie a o poznanie krajšie.

Deväťstupňový automat radí v meste výborne

Túto verziu som si vybral na krátke zoznámenie v centre mesta. Preto žiaľ neviem, ako si dvojlitrový turbodiesel rozumie s deväťstupňovým automatom na diaľnici alebo v teréne, ale v meste fungoval tak dobre, že ma svojou prácou nijako neobťažoval.

Prevodovka radí nerušivo a pomerne hladko, takže si úlohu vo svojom prirodzenom prostredí plní naozaj dobre. V otázke výkonu si na druhý najsilnejší motor v ponuke nemôžem sťažovať, tým skôr, že som jazdil v meste. Čo sa týka hluku, v interiéri neobťažuje typickým naftovým dunením ani pri nízkych rýchlostiach.

Osobne ma veľmi prekvapil interiér. S Fiatom som dlho nejazdil a interiér na mňa zapôsobil ako veľmi dobré miesto na život. Všetky materiály, ktoré sú na očiach, vyzerajú solídne a dobre lícujú. Rád by som napísal klasické klišé o tom, ako padne volant dobre do ruky, ale vo Fiate som to tak necítil.

Asi by som hovoril inak, keby som mal ruky ako Hulk, veniec volantu je však príliš hrubý a nedrží sa príjemne. Možno ide iba o zvyk, ja som si za tých pár kilometrov jednoducho nezvykol.

Podvozok preferuje jazdu pred komfortom

Nesedelo mi ani nastavenie podvozka. Niektoré automobilky obetujú horšie jazdné vlastnosti v prospech pohodlia, vo Fiate to bolo naopak. Na pražských cestách päťstovka trochu poskakovala a umocnili to pomerne tuhé sedačky. Testovacie auto zdobili mimochodom veľmi pekné osemnástky kolesá, takže ak siahnete po menších, určite sa komfort zlepší.

Základom cenovej ponuky je Fiat 500X s motorom 1,6 E-torq s výkonom 110 koní, pohonom predných kolies a výbavou Pop, ktorá štartuje na cene 14 000 eur. Na opačnej strane ponuky sa nachádza dieselový dvojliter s pohonom všetkých kolies, deväťstupňovým automatom a výbavou Cross Plus za 26 900 eur.

Štart predaja automobilka obohatila o verziu Opening edition s nadštandardnou výbavou. S najväčším dvojlitrom dostanete za 27 150 eur výbavu navyše, ktorá zahŕňa napríklad trojvrstvový lak Amore, navigáciu, osemnásťpalcové kolesá alebo tempomat.

Špeciálna mestská verzia začína na 18 250 eur s benzínovým agregátom 1,4 MultiAir pod kapotou. V jej výbave nechýba šedý lak Arte, dvojzónová klimatizácia, osemnásťpalcové kolesá, armáda bezpečnostných systémov vrátane varovania pred čelným nárazom, monitorovanie mŕtvych uhlov a sledovanie jazdného pruhu.

Výbava

Motor

Výkon (koní)

Pohon

Cena (eur)

Pop

1.6 E-torq

110

2WD

14 000

Plus

1.6 E-torq

110

2WD

16 500

1.4 MultiAir

140

2WD

18 000

1.6 MultiJet

120

2WD

19 500

Lounge

1.4 MultiAir

140

2WD

20 800

1.6 MultiJet

120

2WD

22 300

Cross

1.4 MultiAir

140

2WD

18 800

1.6 MultiJet

120

2WD

20 300

2.0 MultiJet

140

4WD

22 200

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

24 100

Cross Plus

1.6 MultiJet

120

2WD

23 100

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

26 900

Opening edition

1.4 MultiAir

140

2WD

18 250

1.6 MultiJet

120

2WD

19 750

2.0 MultiJet AT9

140

4WD

27 150

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Nestíhate nakupovať darčeky?
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  2. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  6. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  7. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  8. 4 body úspechu realizácie stavby
  9. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  10. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 76 285
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 948
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 11 896
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 8 335
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 6 967
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 792
  7. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 3 583
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 898
  9. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 2 716
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 542