Nový Jaguar XF predvázal kaskadérske kúsky

Novinka ľahšia o takmer 200 kg je údajne až o 30 % tuhšia. Na kratšej dĺžke ukrýva predĺžený rázvor.

(Zdroj: Jaguar)

Na autosalóne v New Yorku nemôže chýbať ani značka Jaguar, ktorá je vo veľkom štýle pripravená predstaviť novú generáciu modelu XF.

Aby malo predstavenie poriadny náboj, Jaguar natiahol ponad Temžu dve oceľové laná s priemerom 34 mm a na nich postavila Jaguar XF. Spolu s kaskadérom Jimom Dowdallom automobil prekonal nad vodou 240 metrov.

Jaguar chcel kaskadérskym kúskom poukázať hlavne na skutočnosť, že model XF schudol o 190 kg. Vďačí za to aj novej hliníkovej platforme iQ[Al]. Nižšia váha neznamená aj nižšiu tuhosť karosérie, práve naopak. Jaguar sľubuje spevnenie až o 30 %.

Kratšie auto ponúka viac miesta

Novinka je po dizajnovej stránke verná predchádzajúcej generácii, čo mal byť údajne úmysel. Zmenila sa najmä zadné časť, ktorá prebrala dizajnové prvky menšieho modelu XE.

Na rázvore zväčšenom o 51 mm na 2.960 mm stojí vozidlo s celkovou dĺžkou o 7 mm kratšou ako jej predchodca – 4.954 mm. Konštruktérom sa podarilo rozložiť hmotnosť vozidla medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50.

Technický dizajn podvozka preberá model XF od menšieho Jaguaru XE. Spolieha sa na dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Štandardom bude elektrický posilňovač riadenie. Naopak, za adaptívne pruženie si zákazníci budú musieť priplatiť.

Čo najdokonalejší kontakt s vozovkou zabezpečí aj systém All-Surface Progress Control, pracujúci za extrémne nízkych adhéznych podmienok napríklad na snehu a ľade. Progresívny "tempomat" pracujúci pri rýchlostiach od 3,6 do 30 km/h odbremení vodiča od kontroly plynu a brzdy a ten sa sú sústredí len na točenie volantom.

V ponuke sa objaví aj "Jaguar Configurable Dynamics", čo je systém nastavenia spolupráce tlmičov, riadenia, motora a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Digitálne zobrazenie dostalo prednosť

Zásadnejšiu zmenu ukáže výrobca v interiéri vozidla, ktorý má zaujať 12,3 palcový digitálnym prístrojovým panelom.

Podobne, ako vozidlá Range Rover, aj Jaguar získa duálny displej multimediálneho systému a navigácie, ktorý zobrazí dva obrazy na jednej ploche – jeden viditeľný zľava pre vodiča a druhý viditeľný len spolujazdcom.

Zo začiatku dostanú prednosť naftové pohonné jednotky z nového radu Ingenium s výkonom 120 kW (163 k) / 380 Nm alebo 132 kW (180 k) /430 Nm. Štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku bude možné vymeniť za automatickú skriňu s ôsmimi stupňami.

Naftu môže spaľovať aj upravený V6 motor s objemom tri litre. Po novom ponúkne výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Najslabším benzínovým agregátom sa stane štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbom s výkonom 177 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. V hierarchii nad ním stojí kompresorom prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

Tak ako od automobilu danej triedy očakávame, motory môžu poháňať zadnú nápravu alebo všetky štyri kolesá. Novinka sa v predaji objaví koncom tohoto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 329
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 981
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 174
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 579
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop