Nový Jaguar XF predvázal kaskadérske kúsky

Novinka ľahšia o takmer 200 kg je údajne až o 30 % tuhšia. Na kratšej dĺžke ukrýva predĺžený rázvor.

(Zdroj: Jaguar)

Na autosalóne v New Yorku nemôže chýbať ani značka Jaguar, ktorá je vo veľkom štýle pripravená predstaviť novú generáciu modelu XF.

Aby malo predstavenie poriadny náboj, Jaguar natiahol ponad Temžu dve oceľové laná s priemerom 34 mm a na nich postavila Jaguar XF. Spolu s kaskadérom Jimom Dowdallom automobil prekonal nad vodou 240 metrov.

Jaguar chcel kaskadérskym kúskom poukázať hlavne na skutočnosť, že model XF schudol o 190 kg. Vďačí za to aj novej hliníkovej platforme iQ[Al]. Nižšia váha neznamená aj nižšiu tuhosť karosérie, práve naopak. Jaguar sľubuje spevnenie až o 30 %.

Kratšie auto ponúka viac miesta

Novinka je po dizajnovej stránke verná predchádzajúcej generácii, čo mal byť údajne úmysel. Zmenila sa najmä zadné časť, ktorá prebrala dizajnové prvky menšieho modelu XE.

Na rázvore zväčšenom o 51 mm na 2.960 mm stojí vozidlo s celkovou dĺžkou o 7 mm kratšou ako jej predchodca – 4.954 mm. Konštruktérom sa podarilo rozložiť hmotnosť vozidla medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50.

Technický dizajn podvozka preberá model XF od menšieho Jaguaru XE. Spolieha sa na dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Štandardom bude elektrický posilňovač riadenie. Naopak, za adaptívne pruženie si zákazníci budú musieť priplatiť.

Čo najdokonalejší kontakt s vozovkou zabezpečí aj systém All-Surface Progress Control, pracujúci za extrémne nízkych adhéznych podmienok napríklad na snehu a ľade. Progresívny "tempomat" pracujúci pri rýchlostiach od 3,6 do 30 km/h odbremení vodiča od kontroly plynu a brzdy a ten sa sú sústredí len na točenie volantom.

V ponuke sa objaví aj "Jaguar Configurable Dynamics", čo je systém nastavenia spolupráce tlmičov, riadenia, motora a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Digitálne zobrazenie dostalo prednosť

Zásadnejšiu zmenu ukáže výrobca v interiéri vozidla, ktorý má zaujať 12,3 palcový digitálnym prístrojovým panelom.

Podobne, ako vozidlá Range Rover, aj Jaguar získa duálny displej multimediálneho systému a navigácie, ktorý zobrazí dva obrazy na jednej ploche – jeden viditeľný zľava pre vodiča a druhý viditeľný len spolujazdcom.

Zo začiatku dostanú prednosť naftové pohonné jednotky z nového radu Ingenium s výkonom 120 kW (163 k) / 380 Nm alebo 132 kW (180 k) /430 Nm. Štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku bude možné vymeniť za automatickú skriňu s ôsmimi stupňami.

Naftu môže spaľovať aj upravený V6 motor s objemom tri litre. Po novom ponúkne výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Najslabším benzínovým agregátom sa stane štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbom s výkonom 177 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. V hierarchii nad ním stojí kompresorom prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

Tak ako od automobilu danej triedy očakávame, motory môžu poháňať zadnú nápravu alebo všetky štyri kolesá. Novinka sa v predaji objaví koncom tohoto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 921
  2. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 151
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 683
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 359
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 935
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 404
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 696
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 370
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 163
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 049

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

SVET

Pravých kiahní sa svet zbavil. Kim možno skúša, ako nimi zabíjať

Biologické zbrane môžu byť ničivejšie ako jadrové.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.