Nový Jaguar XF predvázal kaskadérske kúsky

Novinka ľahšia o takmer 200 kg je údajne až o 30 % tuhšia. Na kratšej dĺžke ukrýva predĺžený rázvor.

(Zdroj: Jaguar)

Na autosalóne v New Yorku nemôže chýbať ani značka Jaguar, ktorá je vo veľkom štýle pripravená predstaviť novú generáciu modelu XF.

Aby malo predstavenie poriadny náboj, Jaguar natiahol ponad Temžu dve oceľové laná s priemerom 34 mm a na nich postavila Jaguar XF. Spolu s kaskadérom Jimom Dowdallom automobil prekonal nad vodou 240 metrov.

Jaguar chcel kaskadérskym kúskom poukázať hlavne na skutočnosť, že model XF schudol o 190 kg. Vďačí za to aj novej hliníkovej platforme iQ[Al]. Nižšia váha neznamená aj nižšiu tuhosť karosérie, práve naopak. Jaguar sľubuje spevnenie až o 30 %.

Kratšie auto ponúka viac miesta

Novinka je po dizajnovej stránke verná predchádzajúcej generácii, čo mal byť údajne úmysel. Zmenila sa najmä zadné časť, ktorá prebrala dizajnové prvky menšieho modelu XE.

Na rázvore zväčšenom o 51 mm na 2.960 mm stojí vozidlo s celkovou dĺžkou o 7 mm kratšou ako jej predchodca – 4.954 mm. Konštruktérom sa podarilo rozložiť hmotnosť vozidla medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50.

Technický dizajn podvozka preberá model XF od menšieho Jaguaru XE. Spolieha sa na dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Štandardom bude elektrický posilňovač riadenie. Naopak, za adaptívne pruženie si zákazníci budú musieť priplatiť.

Čo najdokonalejší kontakt s vozovkou zabezpečí aj systém All-Surface Progress Control, pracujúci za extrémne nízkych adhéznych podmienok napríklad na snehu a ľade. Progresívny "tempomat" pracujúci pri rýchlostiach od 3,6 do 30 km/h odbremení vodiča od kontroly plynu a brzdy a ten sa sú sústredí len na točenie volantom.

V ponuke sa objaví aj "Jaguar Configurable Dynamics", čo je systém nastavenia spolupráce tlmičov, riadenia, motora a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Digitálne zobrazenie dostalo prednosť

Zásadnejšiu zmenu ukáže výrobca v interiéri vozidla, ktorý má zaujať 12,3 palcový digitálnym prístrojovým panelom.

Podobne, ako vozidlá Range Rover, aj Jaguar získa duálny displej multimediálneho systému a navigácie, ktorý zobrazí dva obrazy na jednej ploche – jeden viditeľný zľava pre vodiča a druhý viditeľný len spolujazdcom.

Zo začiatku dostanú prednosť naftové pohonné jednotky z nového radu Ingenium s výkonom 120 kW (163 k) / 380 Nm alebo 132 kW (180 k) /430 Nm. Štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku bude možné vymeniť za automatickú skriňu s ôsmimi stupňami.

Naftu môže spaľovať aj upravený V6 motor s objemom tri litre. Po novom ponúkne výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Najslabším benzínovým agregátom sa stane štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbom s výkonom 177 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. V hierarchii nad ním stojí kompresorom prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

Tak ako od automobilu danej triedy očakávame, motory môžu poháňať zadnú nápravu alebo všetky štyri kolesá. Novinka sa v predaji objaví koncom tohoto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 011
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 20 480
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 586
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 274
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 5 672
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 128
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 174
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 740
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 080
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 887

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

Píše Kristián Blaškovič - Fórum

Čím prekvapí Kim na stretnutí s Trumpom?

Kim sa chce vrátiť medzi svetových politikov ako ich rovnocenný partner.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.