Nový Jaguar XF predvázal kaskadérske kúsky

Novinka ľahšia o takmer 200 kg je údajne až o 30 % tuhšia. Na kratšej dĺžke ukrýva predĺžený rázvor.

(Zdroj: Jaguar)

Na autosalóne v New Yorku nemôže chýbať ani značka Jaguar, ktorá je vo veľkom štýle pripravená predstaviť novú generáciu modelu XF.

Aby malo predstavenie poriadny náboj, Jaguar natiahol ponad Temžu dve oceľové laná s priemerom 34 mm a na nich postavila Jaguar XF. Spolu s kaskadérom Jimom Dowdallom automobil prekonal nad vodou 240 metrov.

Jaguar chcel kaskadérskym kúskom poukázať hlavne na skutočnosť, že model XF schudol o 190 kg. Vďačí za to aj novej hliníkovej platforme iQ[Al]. Nižšia váha neznamená aj nižšiu tuhosť karosérie, práve naopak. Jaguar sľubuje spevnenie až o 30 %.

Kratšie auto ponúka viac miesta

Novinka je po dizajnovej stránke verná predchádzajúcej generácii, čo mal byť údajne úmysel. Zmenila sa najmä zadné časť, ktorá prebrala dizajnové prvky menšieho modelu XE.

Na rázvore zväčšenom o 51 mm na 2.960 mm stojí vozidlo s celkovou dĺžkou o 7 mm kratšou ako jej predchodca – 4.954 mm. Konštruktérom sa podarilo rozložiť hmotnosť vozidla medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50.

Technický dizajn podvozka preberá model XF od menšieho Jaguaru XE. Spolieha sa na dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Štandardom bude elektrický posilňovač riadenie. Naopak, za adaptívne pruženie si zákazníci budú musieť priplatiť.

Čo najdokonalejší kontakt s vozovkou zabezpečí aj systém All-Surface Progress Control, pracujúci za extrémne nízkych adhéznych podmienok napríklad na snehu a ľade. Progresívny "tempomat" pracujúci pri rýchlostiach od 3,6 do 30 km/h odbremení vodiča od kontroly plynu a brzdy a ten sa sú sústredí len na točenie volantom.

V ponuke sa objaví aj "Jaguar Configurable Dynamics", čo je systém nastavenia spolupráce tlmičov, riadenia, motora a osemstupňovej automatickej prevodovky.

Digitálne zobrazenie dostalo prednosť

Zásadnejšiu zmenu ukáže výrobca v interiéri vozidla, ktorý má zaujať 12,3 palcový digitálnym prístrojovým panelom.

Podobne, ako vozidlá Range Rover, aj Jaguar získa duálny displej multimediálneho systému a navigácie, ktorý zobrazí dva obrazy na jednej ploche – jeden viditeľný zľava pre vodiča a druhý viditeľný len spolujazdcom.

Zo začiatku dostanú prednosť naftové pohonné jednotky z nového radu Ingenium s výkonom 120 kW (163 k) / 380 Nm alebo 132 kW (180 k) /430 Nm. Štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku bude možné vymeniť za automatickú skriňu s ôsmimi stupňami.

Naftu môže spaľovať aj upravený V6 motor s objemom tri litre. Po novom ponúkne výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Najslabším benzínovým agregátom sa stane štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbom s výkonom 177 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. V hierarchii nad ním stojí kompresorom prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

Tak ako od automobilu danej triedy očakávame, motory môžu poháňať zadnú nápravu alebo všetky štyri kolesá. Novinka sa v predaji objaví koncom tohoto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 468
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 870
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 088
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 780
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 531
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 518
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 364
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 345
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 992

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.