SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Slávnostne odštartovali Rallye Eger. Drotár zaspieval Maďarom

Prvé podujatie slovenského šampionátu začína známou maďarskou rely. V chladnom daždivom počasí bola atmosféra na štarte horúca ako vždy.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Dvakrát sme videli atmosféru na štarte známej maďarskej súťaže z kokpitu súťažného auta. Teraz naša posádka (Chvála-Hlisnikovský) pre neskorší termín dodania auta neštartuje.

Tisíce fanúšikov rely lemovali trať od slávnostnej rampy na námestí Dobó Tér až po napojenie na hlavný ťah v meste Eger.

Posádky prechádzali slávnostným štartom v opačnom poradí, aby nakoniec prišli najnovšie autá a najlepší jazdci. Ku gradujúcej atmosfére pridal svoj diel aj nestarnúci Igor Drotár.

Igor zabával spevom

Asi náš najstarší aktívny pretekár si záver kariéry spestril štartom na asi najlepšej technike, aká brázdila slovenské trate. V tomto roku totiž sedlá Citroen DS3 WRC.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Drotárov povestný zmysel pre zábavu a dobrá nálada sprevádzali prechod rampou. Igor do mikrofónu moderátora zanôtil pesničku v maďarčine.

Nepoznali sme ju, ale domáci fanúšikovia rely výskali od radosti. Aby mali posádky rovnakú radosť v cieli, musia zvládnuť náročné a rýchle trate v komplikovanom počasí.

Eger býva v daždi náročný

Pred štartom prvých rýchlostných skúšok, ktoré budeme sledovať pri trati, v Egri pršalo. Typické rýchle trate s vyťahaným štrkom na asfalte môžu byť zradné.

Posádky čaká 157 rýchlostných skúšok a ostrá rozcvička na začiatku sezóny. Potvrdili to samotní jazdci ešte pred pretekom v rozhovoroch, ktoré pripravila Zdenka Tamášová.

Po obhliadkach trate z predchádzajúcich dní vedeli, čo ich čaká a zhrnuli to takto:

Jozef Béreš ml.: „Mám zmiešané pocity. Väčšinu rýchlostných skúšok poznám, aj keď niektoré sme predtým jazdili v protismere. Trochu sa bojím, aby som nepoškodil auto na RS Szuha a RS Parádsasvár, ktoré sú dosť rozbité. Bude to zaujímavé, zišlo sa tu veľa dobrých jazdcov, myslím, že prvá desiatka bude vyrovnaná. Niektoré RS budú sedieť WRC-čkam a niektoré S2000-kam. Nechcem spraviť žiadnu chybu a chcem hlavne dôjsť do cieľa. Nebudeme sa flákať, ale budeme bojovať!“

Skryť Vypnúť reklamu

Igor Drotár: „Musím povedať, že sa veľmi teším, že som v Egri. Po prvýkrát budem šoférovať súčasné auto. Posledné štyri roky som bol zvyknutý na Fabiu, ale teraz je všetko úplne nové. S autom som sa zoznámil a zanechalo vo mne veľmi dobré dojmy. Bude to všetko o zvykaní, dúfam, že sa s autom rýchlo skamarátime. Tieto rýchlostné skúšky poznám, je to taká egerská klasika, no zatiaľ neviem ako na nich bude fungovať auto. Dosť mi vadilo obmedzenie rýchlosti na obhliadke trate, z tej pomalej jazdy som sa unavil.“

Tomáš Kukučka: „Som tu s novým autom aj s novým spolujazdcom. Navyše rýchlostné skúšky sú veľmi ťažké. Sme naozaj zvedaví kam sa zaradíme. Auto sme otestovali a funguje výborne. Je to niečo úplne iné ako Fabia alebo Octavia. Dúfam, že rýchlo chytíme správne tempo, ale hlavne sa chceme dostať na cieľovú rampu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Pavel Valoušek: „Je to môj prvý štart v Maďarsku, bude to dosť ťažké. Pravdepodobne nebudeme stíhať WRC-čkam, ale uvidíme. Podmienky sú pre všetkých rovnaké. Sme výborne pripravení a tešíme sa.“

Tomáš Ondrej: „Vynikajúce, zlepšujem sa v češtine. Je to pekné, chcem sa poďakovať Máriovi Csentemu, že tu môžem štartovať. Som spokojný, uvidíme ako to pôjde, chceme dopadnúť čo najlepšie.“

Tibor Cserhalmi: „Veľmi rýchle, ale dosť rozbité, inak celkom zaujímavé. Auto je pripravené, už len aby zajtra popršalo. Radi by sme došli do cieľa a čo najlepšie sa umiestnili.“

Vlado Hanuš: „Mám zmiešané pocity, je to úplne iné auto, máme sa čo učiť. Treba sa vyhýbať chybám a dôjsť do cieľa. Potrebujem čas na vžitie sa s autom, je to niečo úplne iné. Na tréning veľmi nebolo času, pretože sme mali problém so zadným diferenciálom.“

Skryť Vypnúť reklamu

Lukáš Lapdavský: „Som sklamaný z počasia, no uvidíme ako bude, mám z toho zmiešané pocity. Trate sú buď rýchle alebo rozbité. Chcem dôjsť do cieľa a dosiahnuť na bedňu v našej triede.“

Tomáš Konečný: „Veľmi sa tešíme na prvý štart s takýmto krásnym vozidlom. Ďakujeme našim partnerom, že nám to umožnili. Rýchlostné skúšky sú rýchle, sťaží nám to aj počasie. Potrebujeme sa učiť, budeme sledovať časy konkurencie, no nebudeme sa s nimi veľmi porovnávať.“

Pavol Nagy: „Je to prvý pretek sezóny, potrebujeme sa pomaly rozjazdiť. Tieto trate poznáme, pocity sú dobré, časy ukážu. Pokúsime sa vyhrať, uvidíme ako prezimovala konkurencia.“

Tomáš Fusko: „Zo začiatku pôjdeme trochu voľnejšie, aby sme si znovu zvykli na auto. Dve rýchlostné skúšky sú rozbité, takže tam si musíme dať pozor na defekty. Chceme dôjsť do cieľa aj s nejakým drobným úspechom.“

Skryť Vypnúť reklamu

Jozef Béreš st.: „Je to prvý pretek na tomto aute, takže sa necháme prekvapiť. Auto je pripravené, uvidíme ako to dopadne. Čakajú nás prvé ostré km, škoda tých dvoch rozbitých RS.“

Roman Koňuch: „Dojmy sú dobré, je to taký ideálny štart do novej sezóny. Budeme sa snažiť ísť čisto a vyrovnane a umiestniť sa v prvej štvorke najrýchlejších v našej triede. Z C2 mám dobrý pocit, uvidíme.“

Jozef Molnár: „Nové auto, nová výzva. Teraz po prvýkrát sedíme v aute, zajtrajšie prvé kilometre budú len testovacie a postupne budeme pridávať. Sú tu pekné rýchlostné skúšky, ale straší nás počasie.“

Jozef Kriška: „Je to dobré, rýchle, ale aj rozbité. Uvidíme aké to bude po daždi. Radi by sme vyhrali našu triedu.“ Ján Urbančík: „Ideme po prvýkrát na novom aute, ale tešíme sa, máme dobrý podvozok. Chceme si to čo najviac užiť. Začneme rýchlo a postupne budeme zrýchľovať.“

Skryť Vypnúť reklamu

František Fusko: „Rýchlostné skúšky sú pekné a rovnako aj atmosféra. Tento rok by sme chceli všetky súťaže dôjsť až do cieľa. Verím, že sme vyriešili všetky problémy s autom.“

Martin Koiš: „Táto súťaž je sama o sebe náročná a s dažďom bude naozaj extrémne náročné. S autom sme počas zimy toho veľa nerobili, len sme repasovali. Tam už nie je kde pridávať, auto je spravené podľa homologačného listu. Radi by sme tu umiestnili lepšie ako pred rokom.“

Juraj Keszi: „Cítim sa veľmi dobre. Páči sa mi organizácia aj rýchlostné skúšky, okrem tých dvoch, ktoré sú rozbité. Dúfam, že dôjdeme až do cieľa a získame aj nejaké body.“

Stano Mesarčík: „Mám veľmi dobré pocity. Pre nás je teraz dôležité otestovať techniku i schopnosti, keďže som sedačku spolujazdca vymenil za sedačku jazdca. Auto je pripravené na 110%, už teraz sa tešíme na ranný štart.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 284
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 521
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 301
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 545
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 813
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 709
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 631
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 371
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 176
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 166
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept