Smart Fortwo potrebuje turbo a automat

Smartom by mali liečiť fóbiu so šoférovania. Miniauto pre dvoch ponúka vynikajúcu väzbu medzi vodičom a autom. Manuálna prevodovka a motor bez turba sa k Smartu nehodia.

Aby tretia generácia unikátneho mestského auta splnila svoje poslanie, má mať turbo a automatickú prevodovku.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nie každé auto dokáže vyčariť tak široký úsmev na tvári a takú pohodu za volantom ako Smart Fortwo.

Koncepcia individuálnej mobility s autom dlhým 2,69 metra má svoju logiku a tretia generácia Smartu Fortwo je dôkazom istého komerčného úspechu.

Ľahké nastupovanie, excelentná manévrovateľnosť, výborný výhľad a bezkonkurenčne najlepšie parkovanie urobili zo Smartu Fortwo legendu veľkomiest.

Tretia generácia prekonáva tie dve predošlé priestorom, komfortom a výbavou. Žiaľ v cenníku nie je automatická prevodovka a veľkonočnému vajíčku na kolesách chýba iskra predchodcu v zrýchlení do 70 km/h.

Asistenčné systémy, automatická klimatizácia a palubný systém dokážu dorovnať ponuku väčších áut. Tie však nie sú v meste tak obratné ako Smart Fortwo.

Aby Smart odviezol aj dlhší predmet, operadlo spolujazdca možno preklopiť dopredu.

Priznávame, že so Smartom sme sa išli previesť , aj keď to nebolo nutné. Jazdenie s ním na malom priestore je ako droga. Zatočíte volantom, a skôr než sa nazdáte, už idete naspäť.

Radšej zoberte turbo

V ére rozvoja preplňovaných motorov bývalo označenie „turbo“ synonymom výkonu. Napokon aj pri Smarte prvej generácie sa prepĺňanie významne podpísalo pod jeho dobré dynamické vlastnosti.

Teraz pri tretej generácii tiež odporúčame zvoliť radšej menší trojvalec 0,9 Turbo, pretože litrový trojvalec bez turba má lenivých 71 koní.

Autorádio doslova vyrástlo z prístrojového panelu a okrem bluetooth spojenia ponúka aj konektor pre USB.

Z meraní a otáčok na piatom prevodovom stupni nám vychádza, že na príčine zlej dynamiky je motor a nie prevod.

Nádejali sme sa, že litrový trojvalec, ktorý prešiel našim testom v Smarte Forfour aj v Renaulte Twingo, bude v kratšom a ľahšom Smarte Fortwo lepší.

Stokilometrovú rýchlosť dosiahol Fortwo o 1,5 sekundy rýchlejšie, ale v zrýchlení zo 70 na 100 km/h bol dokonca horší.

Pod dnom kufra je motor a povinná výbava má miesto v spodnom výklopnom veku. Na to si môže sadnúť aj stokilový človek.

Litrový trojvalec je vyslovene tupý a má na tento druh auta vysokú spotrebu. Hoci z konceptu auta ako takého budete mať úsmev na tvári, pri pohľade na priemernú spotrebu tesne pod šesť litrov úsmev zamrzne.

Máte tisíc možností

Pri troche snaženia sme sa dostali na 5,2 l/100 km avšak to je na Smart stále veľa. Dúfajme, že preplňovaný motor najvýkonnejšej verzie bude úsporný aj výkonný zároveň.

Jazda ako taká, parkovanie, prehľad vôkol a ovládanie je v Smarte Fortwo výborné a s týmto autom by bola radosť dochádzať do práce.

Kombinácia bielej a modrej vo verzii Proxy robí zo Smartu Fortwo malého Šmolka. Vyžaduje si to však neustále čistenie bielych plastov.

Smart stelesňuje ideálne auto pre vodičov, ktorí celý rok jazdia do práce osamotene a šoférovanie doteraz neobľubovali.

Smart Fortwo vie dať istotu za volantom práve slabším vodičom, ktorí majú z väčších áut fóbiu. Z tohto pohľadu nám v testovacom aute chýbala automatická prevodovka.

Nápadité, prepracované a navyše praktické ovládanie automatickej klimatizácie. Lupa na voliči stupňov pripomína ladenie starého autorádia.

Škoda, lebo Smart Fortwo ponúka obrovské množstvo kombinácií výbavy, doplnkov a farieb. Pri pohľade do katalógu nadobudnete pocit, že postavíte unikátne auto, aké nebude mať nikto.

Niektoré plasty pôsobia, akoby boli vybraté a zložené zo známeho detského vajíčka s prekvapením.

Pri používaní Smartu Fortwo máte tisíc dôvodov na úsmev a tri na zamračenú tvár: litrový motor, manuálna prevodovka a manipulácia s prednou kapotou. Onedlho prinesieme videotest väčšieho brata, Smart Forfour.

Pod plastovou prednou kapotou nie je odkladací priestor ale len nádržky na prevádzkové kvapaliny, ostrekovač a batéria.

Smart Fortwo základné parametre

Značka a model

Smart Fortwo

Verzia

Proxy 1,0

Cena modelu od/ testovací model od (eur)

10.390/10.990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3); nad zadnou nápravou;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(71)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

5 - stupňová manuálna

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,4 / 15,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,58

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 3. stupni

9,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 4. stupni

14,88

Stav tachometra (km)

3250

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,2-6,2

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SnowControl (zimné) – 185/50/R16

Pohotovostná hmotnosť (kg)

880

Objem batožinového priestoru (l)

190/350

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

1873;2695;1663;1555

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 163
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 16 712
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 116
  4. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 093
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 801
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 799
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 397
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 201
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 663
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 215

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.