Smart Fortwo potrebuje turbo a automat

Smartom by mali liečiť fóbiu so šoférovania. Miniauto pre dvoch ponúka vynikajúcu väzbu medzi vodičom a autom. Manuálna prevodovka a motor bez turba sa k Smartu nehodia.

Aby tretia generácia unikátneho mestského auta splnila svoje poslanie, má mať turbo a automatickú prevodovku.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nie každé auto dokáže vyčariť tak široký úsmev na tvári a takú pohodu za volantom ako Smart Fortwo.

Koncepcia individuálnej mobility s autom dlhým 2,69 metra má svoju logiku a tretia generácia Smartu Fortwo je dôkazom istého komerčného úspechu.

Ľahké nastupovanie, excelentná manévrovateľnosť, výborný výhľad a bezkonkurenčne najlepšie parkovanie urobili zo Smartu Fortwo legendu veľkomiest.

Tretia generácia prekonáva tie dve predošlé priestorom, komfortom a výbavou. Žiaľ v cenníku nie je automatická prevodovka a veľkonočnému vajíčku na kolesách chýba iskra predchodcu v zrýchlení do 70 km/h.

Asistenčné systémy, automatická klimatizácia a palubný systém dokážu dorovnať ponuku väčších áut. Tie však nie sú v meste tak obratné ako Smart Fortwo.

Aby Smart odviezol aj dlhší predmet, operadlo spolujazdca možno preklopiť dopredu.

Priznávame, že so Smartom sme sa išli previesť , aj keď to nebolo nutné. Jazdenie s ním na malom priestore je ako droga. Zatočíte volantom, a skôr než sa nazdáte, už idete naspäť.

Radšej zoberte turbo

V ére rozvoja preplňovaných motorov bývalo označenie „turbo“ synonymom výkonu. Napokon aj pri Smarte prvej generácie sa prepĺňanie významne podpísalo pod jeho dobré dynamické vlastnosti.

Teraz pri tretej generácii tiež odporúčame zvoliť radšej menší trojvalec 0,9 Turbo, pretože litrový trojvalec bez turba má lenivých 71 koní.

Autorádio doslova vyrástlo z prístrojového panelu a okrem bluetooth spojenia ponúka aj konektor pre USB.

Z meraní a otáčok na piatom prevodovom stupni nám vychádza, že na príčine zlej dynamiky je motor a nie prevod.

Nádejali sme sa, že litrový trojvalec, ktorý prešiel našim testom v Smarte Forfour aj v Renaulte Twingo, bude v kratšom a ľahšom Smarte Fortwo lepší.

Stokilometrovú rýchlosť dosiahol Fortwo o 1,5 sekundy rýchlejšie, ale v zrýchlení zo 70 na 100 km/h bol dokonca horší.

Pod dnom kufra je motor a povinná výbava má miesto v spodnom výklopnom veku. Na to si môže sadnúť aj stokilový človek.

Litrový trojvalec je vyslovene tupý a má na tento druh auta vysokú spotrebu. Hoci z konceptu auta ako takého budete mať úsmev na tvári, pri pohľade na priemernú spotrebu tesne pod šesť litrov úsmev zamrzne.

Máte tisíc možností

Pri troche snaženia sme sa dostali na 5,2 l/100 km avšak to je na Smart stále veľa. Dúfajme, že preplňovaný motor najvýkonnejšej verzie bude úsporný aj výkonný zároveň.

Jazda ako taká, parkovanie, prehľad vôkol a ovládanie je v Smarte Fortwo výborné a s týmto autom by bola radosť dochádzať do práce.

Kombinácia bielej a modrej vo verzii Proxy robí zo Smartu Fortwo malého Šmolka. Vyžaduje si to však neustále čistenie bielych plastov.

Smart stelesňuje ideálne auto pre vodičov, ktorí celý rok jazdia do práce osamotene a šoférovanie doteraz neobľubovali.

Smart Fortwo vie dať istotu za volantom práve slabším vodičom, ktorí majú z väčších áut fóbiu. Z tohto pohľadu nám v testovacom aute chýbala automatická prevodovka.

Nápadité, prepracované a navyše praktické ovládanie automatickej klimatizácie. Lupa na voliči stupňov pripomína ladenie starého autorádia.

Škoda, lebo Smart Fortwo ponúka obrovské množstvo kombinácií výbavy, doplnkov a farieb. Pri pohľade do katalógu nadobudnete pocit, že postavíte unikátne auto, aké nebude mať nikto.

Niektoré plasty pôsobia, akoby boli vybraté a zložené zo známeho detského vajíčka s prekvapením.

Pri používaní Smartu Fortwo máte tisíc dôvodov na úsmev a tri na zamračenú tvár: litrový motor, manuálna prevodovka a manipulácia s prednou kapotou. Onedlho prinesieme videotest väčšieho brata, Smart Forfour.

Pod plastovou prednou kapotou nie je odkladací priestor ale len nádržky na prevádzkové kvapaliny, ostrekovač a batéria.

Smart Fortwo základné parametre

Značka a model

Smart Fortwo

Verzia

Proxy 1,0

Cena modelu od/ testovací model od (eur)

10.390/10.990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3); nad zadnou nápravou;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(71)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

5 - stupňová manuálna

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,4 / 15,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,58

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 3. stupni

9,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 4. stupni

14,88

Stav tachometra (km)

3250

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,2-6,2

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SnowControl (zimné) – 185/50/R16

Pohotovostná hmotnosť (kg)

880

Objem batožinového priestoru (l)

190/350

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

1873;2695;1663;1555

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 814
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 539
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 700
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 674
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 397
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 612
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 399
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 558
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 065
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 898

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

TECH

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.