Smart Fortwo potrebuje turbo a automat

Smartom by mali liečiť fóbiu so šoférovania. Miniauto pre dvoch ponúka vynikajúcu väzbu medzi vodičom a autom. Manuálna prevodovka a motor bez turba sa k Smartu nehodia.

Aby tretia generácia unikátneho mestského auta splnila svoje poslanie, má mať turbo a automatickú prevodovku.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nie každé auto dokáže vyčariť tak široký úsmev na tvári a takú pohodu za volantom ako Smart Fortwo.

Koncepcia individuálnej mobility s autom dlhým 2,69 metra má svoju logiku a tretia generácia Smartu Fortwo je dôkazom istého komerčného úspechu.

Ľahké nastupovanie, excelentná manévrovateľnosť, výborný výhľad a bezkonkurenčne najlepšie parkovanie urobili zo Smartu Fortwo legendu veľkomiest.

Tretia generácia prekonáva tie dve predošlé priestorom, komfortom a výbavou. Žiaľ v cenníku nie je automatická prevodovka a veľkonočnému vajíčku na kolesách chýba iskra predchodcu v zrýchlení do 70 km/h.

Asistenčné systémy, automatická klimatizácia a palubný systém dokážu dorovnať ponuku väčších áut. Tie však nie sú v meste tak obratné ako Smart Fortwo.

Aby Smart odviezol aj dlhší predmet, operadlo spolujazdca možno preklopiť dopredu.

Priznávame, že so Smartom sme sa išli previesť , aj keď to nebolo nutné. Jazdenie s ním na malom priestore je ako droga. Zatočíte volantom, a skôr než sa nazdáte, už idete naspäť.

Radšej zoberte turbo

V ére rozvoja preplňovaných motorov bývalo označenie „turbo“ synonymom výkonu. Napokon aj pri Smarte prvej generácie sa prepĺňanie významne podpísalo pod jeho dobré dynamické vlastnosti.

Teraz pri tretej generácii tiež odporúčame zvoliť radšej menší trojvalec 0,9 Turbo, pretože litrový trojvalec bez turba má lenivých 71 koní.

Autorádio doslova vyrástlo z prístrojového panelu a okrem bluetooth spojenia ponúka aj konektor pre USB.

Z meraní a otáčok na piatom prevodovom stupni nám vychádza, že na príčine zlej dynamiky je motor a nie prevod.

Nádejali sme sa, že litrový trojvalec, ktorý prešiel našim testom v Smarte Forfour aj v Renaulte Twingo, bude v kratšom a ľahšom Smarte Fortwo lepší.

Stokilometrovú rýchlosť dosiahol Fortwo o 1,5 sekundy rýchlejšie, ale v zrýchlení zo 70 na 100 km/h bol dokonca horší.

Pod dnom kufra je motor a povinná výbava má miesto v spodnom výklopnom veku. Na to si môže sadnúť aj stokilový človek.

Litrový trojvalec je vyslovene tupý a má na tento druh auta vysokú spotrebu. Hoci z konceptu auta ako takého budete mať úsmev na tvári, pri pohľade na priemernú spotrebu tesne pod šesť litrov úsmev zamrzne.

Máte tisíc možností

Pri troche snaženia sme sa dostali na 5,2 l/100 km avšak to je na Smart stále veľa. Dúfajme, že preplňovaný motor najvýkonnejšej verzie bude úsporný aj výkonný zároveň.

Jazda ako taká, parkovanie, prehľad vôkol a ovládanie je v Smarte Fortwo výborné a s týmto autom by bola radosť dochádzať do práce.

Kombinácia bielej a modrej vo verzii Proxy robí zo Smartu Fortwo malého Šmolka. Vyžaduje si to však neustále čistenie bielych plastov.

Smart stelesňuje ideálne auto pre vodičov, ktorí celý rok jazdia do práce osamotene a šoférovanie doteraz neobľubovali.

Smart Fortwo vie dať istotu za volantom práve slabším vodičom, ktorí majú z väčších áut fóbiu. Z tohto pohľadu nám v testovacom aute chýbala automatická prevodovka.

Nápadité, prepracované a navyše praktické ovládanie automatickej klimatizácie. Lupa na voliči stupňov pripomína ladenie starého autorádia.

Škoda, lebo Smart Fortwo ponúka obrovské množstvo kombinácií výbavy, doplnkov a farieb. Pri pohľade do katalógu nadobudnete pocit, že postavíte unikátne auto, aké nebude mať nikto.

Niektoré plasty pôsobia, akoby boli vybraté a zložené zo známeho detského vajíčka s prekvapením.

Pri používaní Smartu Fortwo máte tisíc dôvodov na úsmev a tri na zamračenú tvár: litrový motor, manuálna prevodovka a manipulácia s prednou kapotou. Onedlho prinesieme videotest väčšieho brata, Smart Forfour.

Pod plastovou prednou kapotou nie je odkladací priestor ale len nádržky na prevádzkové kvapaliny, ostrekovač a batéria.

Smart Fortwo základné parametre

Značka a model

Smart Fortwo

Verzia

Proxy 1,0

Cena modelu od/ testovací model od (eur)

10.390/10.990

Motor

(benzínový trojvalec; 999 (cm3); nad zadnou nápravou;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

52(71)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

91/2850

Typ prevodovky/počet stupňov

5 - stupňová manuálna

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

14,4 / 15,84

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,58

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 3. stupni

9,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s) na 4. stupni

14,88

Stav tachometra (km)

3250

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,2-6,2

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SnowControl (zimné) – 185/50/R16

Pohotovostná hmotnosť (kg)

880

Objem batožinového priestoru (l)

190/350

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

1873;2695;1663;1555

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  6. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  7. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  8. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  9. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  10. Slovenskí podnikatelia veria v pozitívny vývoj
  1. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  2. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  4. Realitná činnosť ako podnikanie
  5. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  6. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Verde Park farbí útulný domov na zeleno
  9. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €!
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 37 992
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 18 911
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 13 214
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 590
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 070
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 117
  7. Najkrajšie ostrovy Talianska 3 936
  8. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 3 150
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 919
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 590

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Pozor, vstup len na povolenie. Kde sú posledné zostatky železnej opony na Slovensku

Posledné zvyšky železnej opony a jej makety sa nachádzajú v Petržalke a Devínskej Novej Vsi.

KULTÚRA

Peter Lipa: Moje skutočné meno bolo pre mňa nebezpečné

Peter Lipa oslavuje 75 rokov. Hovorí, že pri živote ho drží záujem o hudbu

AUTO

Povinná výbava nových áut sa o tri roky výrazne zmení

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy.

Stĺpček Martiny Juhász

Stavba pod mostom SNP nemusela byť problém. Stačilo nestavať na hulváta

Stačilo ju inak odkomunikovať.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.