Nové Sorento spravilo výrazný skok vpred

Nižší hluk v kabíne a hlavne výborný podvozok posúvajú Sorento výrazne dopredu. V teréne sa nezlepšilo.

Nová Kia Sorento mala podľa vyjadrení výrobcu priniesť kvalitnejšie materiály a posunúť latku luxusu Kie na vyššiu úroveň.

Prvý pohľad na novú generáciu zvonku však žiadne revolučné zmeny neukazuje. Skôr by sme jej hádali menšiu modernizáciu s doladením niektorých detailov a nie nástup novej generácie.

Dizajnéri dali Sorentu výraznejšiu prednú masku, nové svetlá vpredu aj vzadu a zmenili niekoľko ďalších drobností. V interiéri je zmena citeľnejšia. Tu môžeme súhlasiť s vyjadrením Kie o kvalitnejších materiáloch aj o posune smerom k luxusu.

Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, pocitovo je na tom nové Sorento voči predchodcovi lepšie. Subjektívnemu pocitu veľmi pomáhal dojem z jazdy.

Prevodovka si rozumie s motorom

Pod kapotou testovaného vozidla sa nachádzal dieselový agregát 2,2 CRDi. Iná alternatíva zatiaľ na Slovensku v ponuke nie je. My sme ho vyskúšali v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Motor v praxi potvrdil papierové údaje v oblasti výkonu a dynamiky. Nástup maximálneho krútiaceho momentu 441 Nm už pri 1750 otáčkach zlepšuje reakciu Sorenta na plyn. To sa oproti predchodcovi nezmenilo.

Interiér má množstvo spoločných znakov s predchodcom, ale kvalitou materiálov a spracovaním je na tom určite lepšie. FOTO: Rastislav Chvála

Prevodovka podrží prevodový stupeň aj pri výraznejšom zatlačení plynového pedála. Správnosť takéhoto nastavenia prevodovky potvrdili aj naše merania pružnosti motora.

Zrýchlenie zo 70 km/h na 100 km/h totiž Kia zvládla za kratší čas na štvrtom prevodovom stupni a nie na treťom, ako to býva bežné v prípade šesťstupňových prevodoviek. Očakávanú spotrebu 6,7 l nepovažujeme za reálnu. Bližšie k realite je údaj mierne nad osem litrov.

Zvuk pohonnej jednotky preniká do kabíny v oveľa menšej miere. To isté platí aj o hluku od podvozku a musíme konštatovať, že kultúra jazdy išla v prípade Kie výrazne hore.

Pod dvojitým dnom sa nachádzajú veľké, reálne využiteľné odkladacie priestory. FOTO: Rastislav Chvála

Terén mu nevonia

V ľahkom teréne a so všetkými kolesami na zemi si Sorento poradí. Akonáhle sa podmienky zhoršujú, vypláva na povrch jeho civilnejší charakter.

Pri krížení náprav zvláda základnú úlohu a po krátkom trápení sa pohne, aj keď má dve kolesá vo vzduchu.

Hlavným problémom je v určitých prípadoch principiálne zlé správanie pohonu všetkých kolies. Najlepšie to dokumentovala situácia, keď sme Sorento doslova utopili v mokrom a hlbokom snehu.

Neočakávali sme, že sa dvojtonové SUV dostane z tejto situácie bez lopaty alebo cudzej pomoci. Prekvapilo nás však správanie pohonu oboch náprav, pretože aj po zamknutí rozdelenia krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu sa v snehu točilo len jedno koleso.

V hlbokom snehu ostalo Sorento zaseknuté. Naprázdno sa pretáčalo len ľavé predné koleso, ostatné stáli. FOTO: Rastislav Chvála

Kvalitou podvozka prekvapilo

Na ceste je Sorento až prekvapivo suverénne. Komfortný podvozok výborne filtruje vlny a aj na väčších nerovnostiach ostáva auto dobre ovládateľné.

Hmotnosť takmer dve tony necítiť v zákrutách až tak, akoby sme čakali. Auto sa síce nakloní, ale ochotne zahne podľa želania vodiča. Správnym návodom pre dynamickú jazdu so Sorentom je pomalší nájazd, opretie sa o gumy a následná akcelerácia s využitím pohonu všetkých kolies.

Sorento nás potešilo celkovou kultúrou jazdy, výrazne lepším odhlučnením a najmä dobrým podvozkom.

Vo Full HD si môžete video pozrieť tu.

Zobrazenie bezprostredného okolia vozidla pomocou štyroch kamier sa kvalitou približuje prémiovým autám. FOTO: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sorento

Verzia

2.2 CRDi

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 000/41 000/47 690

Motor

diesel; štvorvalec; objem 2199 cm3; priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

147(200)/3800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

441/1750-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

Automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,6/9,69

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,98

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,6 na treťom prevodovom stupni

4,52 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na 6. prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na 6. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

2800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,7/8,2

Objem palivovej nádrže (l)

71

Typ a rozmer pneumatík

Nokian WR SUV 3 235/55 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1917/593

Objem batožinového priestoru (l)

660/1732

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2780; 4780; 1890; 1690

Motor

krútiaci moment dostupný od nízkych otáčok napomáha dobrej reakcii auta na stlačenie akcelerátora;

Prevodovka

výborne využíva danosti motora ťahať od nízkych otáčok, radí v správny moment a relatívne rýchlo

Podvozok

v prípade naladenia podvozku sme zaznamenali najväčší medzigeneračný posun; zvláda dynamickú jazdu aj na horšej ceste; dobre sa vyrovnáva s priečnymi nerovnosťami, o čom svedčí aj excelentné zvládnutie menších skokov; má lepšie odhlučnenie - na záplatách a drobných mestských jamách je významne tichší v porovnaní s predchodcom; podvozok sa nebojíme označiť slovom prémiový

Interiér

interiér pôsobí oveľa hodnotnejšie, ako sme u Kie zvyknutí; okrem kvalitných materiálov potešili aj dobre navrhnuté odkladacie priestory

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed, výhľad šikmo dopredu obmedzuje A-stĺpik so zrkadlom

Ovládanie palubného systému/navigácie

kombinácia dotykového displeja a mechanických tlačidiel v jeho okolí

Jazyk auta/navigácie

SVK/SVK

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne xenónové svetlomety/ výborný účinok a príjemné farba svetla, dobre osvetľuje aj miesta za krajnicou

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s tlačidlom na kľučke

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke vnútorné prahy; vzadu je rovná podlaha

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické vpredu; vzadu posuvné s nastaviteľným sklonom operadla

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny do jednej roviny s vrchnou časťou dvojitého dna; všetky tri sedadlá sklápateľné aj osobitne

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

veľké odkladacie priestory pod dvojitým dnom kufra

Rezervné koleso - prístup

rovnako ako v predchádzajúcej generácii vzadu na podvozku

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač je široký a dobre dostupný, predná kapota má plynovú vzperu; dverami s tesniacou gumou prekryté prahy sa udržia zaručene čisté; klasické veko nádrže

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

Kia Sorento BMW X5

nakladacia hrana von (mm)

780

795

nakladacia hrana dnu (mm)

0 voči dvojitému dnu

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1065/1350

1095/1250

výška kufra po roletu (mm)

445

445

nakladací otvor výška/šírka(mm)

845/1165

910/1100

dĺžka kufra min./max (mm)

1135/2045

1110/1750

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1510

1415

šírka v lakťoch vpredu (mm)

1570

1445

výška na hlavu šofér max. (mm)

990

1010

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

555

šírka v ramenách vzadu (mm)

1440

1365

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1540

1490

výška krajné sedadlá (mm)

930

975

výška stredné sedadlo (mm)

925

975

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

470/420

500/500

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  3. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  5. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  7. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  8. Rozhodujú činy!
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Attract international investors for a reasonable price
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 703
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 10 922
  3. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 687
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 9 091
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 7 412
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 4 541
  7. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 4 108
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 594
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 286
  10. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 2 994