Nové Sorento spravilo výrazný skok vpred

Nižší hluk v kabíne a hlavne výborný podvozok posúvajú Sorento výrazne dopredu. V teréne sa nezlepšilo.

Nová Kia Sorento mala podľa vyjadrení výrobcu priniesť kvalitnejšie materiály a posunúť latku luxusu Kie na vyššiu úroveň.

Prvý pohľad na novú generáciu zvonku však žiadne revolučné zmeny neukazuje. Skôr by sme jej hádali menšiu modernizáciu s doladením niektorých detailov a nie nástup novej generácie.

Dizajnéri dali Sorentu výraznejšiu prednú masku, nové svetlá vpredu aj vzadu a zmenili niekoľko ďalších drobností. V interiéri je zmena citeľnejšia. Tu môžeme súhlasiť s vyjadrením Kie o kvalitnejších materiáloch aj o posune smerom k luxusu.

Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, pocitovo je na tom nové Sorento voči predchodcovi lepšie. Subjektívnemu pocitu veľmi pomáhal dojem z jazdy.

Prevodovka si rozumie s motorom

Pod kapotou testovaného vozidla sa nachádzal dieselový agregát 2,2 CRDi. Iná alternatíva zatiaľ na Slovensku v ponuke nie je. My sme ho vyskúšali v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Motor v praxi potvrdil papierové údaje v oblasti výkonu a dynamiky. Nástup maximálneho krútiaceho momentu 441 Nm už pri 1750 otáčkach zlepšuje reakciu Sorenta na plyn. To sa oproti predchodcovi nezmenilo.

Interiér má množstvo spoločných znakov s predchodcom, ale kvalitou materiálov a spracovaním je na tom určite lepšie. FOTO: Rastislav Chvála

Prevodovka podrží prevodový stupeň aj pri výraznejšom zatlačení plynového pedála. Správnosť takéhoto nastavenia prevodovky potvrdili aj naše merania pružnosti motora.

Zrýchlenie zo 70 km/h na 100 km/h totiž Kia zvládla za kratší čas na štvrtom prevodovom stupni a nie na treťom, ako to býva bežné v prípade šesťstupňových prevodoviek. Očakávanú spotrebu 6,7 l nepovažujeme za reálnu. Bližšie k realite je údaj mierne nad osem litrov.

Zvuk pohonnej jednotky preniká do kabíny v oveľa menšej miere. To isté platí aj o hluku od podvozku a musíme konštatovať, že kultúra jazdy išla v prípade Kie výrazne hore.

Pod dvojitým dnom sa nachádzajú veľké, reálne využiteľné odkladacie priestory. FOTO: Rastislav Chvála

Terén mu nevonia

V ľahkom teréne a so všetkými kolesami na zemi si Sorento poradí. Akonáhle sa podmienky zhoršujú, vypláva na povrch jeho civilnejší charakter.

Pri krížení náprav zvláda základnú úlohu a po krátkom trápení sa pohne, aj keď má dve kolesá vo vzduchu.

Hlavným problémom je v určitých prípadoch principiálne zlé správanie pohonu všetkých kolies. Najlepšie to dokumentovala situácia, keď sme Sorento doslova utopili v mokrom a hlbokom snehu.

Neočakávali sme, že sa dvojtonové SUV dostane z tejto situácie bez lopaty alebo cudzej pomoci. Prekvapilo nás však správanie pohonu oboch náprav, pretože aj po zamknutí rozdelenia krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu sa v snehu točilo len jedno koleso.

V hlbokom snehu ostalo Sorento zaseknuté. Naprázdno sa pretáčalo len ľavé predné koleso, ostatné stáli. FOTO: Rastislav Chvála

Kvalitou podvozka prekvapilo

Na ceste je Sorento až prekvapivo suverénne. Komfortný podvozok výborne filtruje vlny a aj na väčších nerovnostiach ostáva auto dobre ovládateľné.

Hmotnosť takmer dve tony necítiť v zákrutách až tak, akoby sme čakali. Auto sa síce nakloní, ale ochotne zahne podľa želania vodiča. Správnym návodom pre dynamickú jazdu so Sorentom je pomalší nájazd, opretie sa o gumy a následná akcelerácia s využitím pohonu všetkých kolies.

Sorento nás potešilo celkovou kultúrou jazdy, výrazne lepším odhlučnením a najmä dobrým podvozkom.

Vo Full HD si môžete video pozrieť tu.

Zobrazenie bezprostredného okolia vozidla pomocou štyroch kamier sa kvalitou približuje prémiovým autám. FOTO: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sorento

Verzia

2.2 CRDi

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 000/41 000/47 690

Motor

diesel; štvorvalec; objem 2199 cm3; priame vysokotlakové vstrekovanie paliva common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

147(200)/3800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

441/1750-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

Automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,6/9,69

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,98

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,6 na treťom prevodovom stupni

4,52 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na 6. prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na 6. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

2800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,7/8,2

Objem palivovej nádrže (l)

71

Typ a rozmer pneumatík

Nokian WR SUV 3 235/55 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1917/593

Objem batožinového priestoru (l)

660/1732

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2780; 4780; 1890; 1690

Motor

krútiaci moment dostupný od nízkych otáčok napomáha dobrej reakcii auta na stlačenie akcelerátora;

Prevodovka

výborne využíva danosti motora ťahať od nízkych otáčok, radí v správny moment a relatívne rýchlo

Podvozok

v prípade naladenia podvozku sme zaznamenali najväčší medzigeneračný posun; zvláda dynamickú jazdu aj na horšej ceste; dobre sa vyrovnáva s priečnymi nerovnosťami, o čom svedčí aj excelentné zvládnutie menších skokov; má lepšie odhlučnenie - na záplatách a drobných mestských jamách je významne tichší v porovnaní s predchodcom; podvozok sa nebojíme označiť slovom prémiový

Interiér

interiér pôsobí oveľa hodnotnejšie, ako sme u Kie zvyknutí; okrem kvalitných materiálov potešili aj dobre navrhnuté odkladacie priestory

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed, výhľad šikmo dopredu obmedzuje A-stĺpik so zrkadlom

Ovládanie palubného systému/navigácie

kombinácia dotykového displeja a mechanických tlačidiel v jeho okolí

Jazyk auta/navigácie

SVK/SVK

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne xenónové svetlomety/ výborný účinok a príjemné farba svetla, dobre osvetľuje aj miesta za krajnicou

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový systém s tlačidlom na kľučke

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízke vnútorné prahy; vzadu je rovná podlaha

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické vpredu; vzadu posuvné s nastaviteľným sklonom operadla

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny do jednej roviny s vrchnou časťou dvojitého dna; všetky tri sedadlá sklápateľné aj osobitne

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

veľké odkladacie priestory pod dvojitým dnom kufra

Rezervné koleso - prístup

rovnako ako v predchádzajúcej generácii vzadu na podvozku

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač je široký a dobre dostupný, predná kapota má plynovú vzperu; dverami s tesniacou gumou prekryté prahy sa udržia zaručene čisté; klasické veko nádrže

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

Kia Sorento BMW X5

nakladacia hrana von (mm)

780

795

nakladacia hrana dnu (mm)

0 voči dvojitému dnu

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1065/1350

1095/1250

výška kufra po roletu (mm)

445

445

nakladací otvor výška/šírka(mm)

845/1165

910/1100

dĺžka kufra min./max (mm)

1135/2045

1110/1750

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1510

1415

šírka v lakťoch vpredu (mm)

1570

1445

výška na hlavu šofér max. (mm)

990

1010

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

555

šírka v ramenách vzadu (mm)

1440

1365

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1540

1490

výška krajné sedadlá (mm)

930

975

výška stredné sedadlo (mm)

925

975

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

470/420

500/500

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  2. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  3. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  4. HubHub spája sily s Neulogy
  5. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  6. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  7. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  8. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  9. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 811
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 042
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 141
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 194
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 044
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 401
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 417
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 975
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 122
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 424

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Auto narazilo na Spiši do skupiny detí, zranených je dvanásť školákov

Nehoda sa stala pri Spišskom Bystrom v okrese Poprad.

DOMOV

O čom je spor o Istanbulskom dohovore (otázky a odpovede)

Dohovor má predchádzať domácemu násiliu na ženách.

ŠPORT

Murínová: Poliaková podala taký výkon, až mi tiekli slzy

Fialková vnútorne s tým stále bojovala, priznáva jej trénerka.

KOMENTÁRE

Fico ustúpil tvrdošínskej pästi

Ficovo vyhýbanie sa akémukoľvek konfliktu so stredovým voličom je esenciálnou príčinou stagnácie.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.