SME

Bezpečnejší a tichší Outlander predstavili v New Yorku

Facelit Mitsubishi Outlander prinesie rozsiahly rad vylepšení a na trh príde s novým vzhľadom. Európske špecifikácie ešte nepoznáme.

(Zdroj: Mitsubishi)

Spoločnosť Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) na medzinárodnom autosalóne v New Yorku 2015 ešte pred sviatkami Veľkej noci odhalila sedemmiestne SUV Mitsubishi Outlander modelového roku 2016.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Outlander 2016 je prvým sériovo vyrábaným modelom značky, ktorý využíva nové dizajnové stvárnenie značky.

Podľa predstaviteľov Mitsubishi nový Outlander nie je iba faceliftom: „Outlander ponúka nevídaný počet dôležitých konštrukčných a dizajnových vylepšení, ktoré zvyšujú celkovú úroveň kultivovanosti i pôžitku z jazdy.“

SkryťVypnúť reklamu

Nová dizajnová koncepcia dostala meno „Dynamic Shield“ (Dynamický štít). Táto úprava by mala zabezpečiť zvýšenú ochranu pre cestujúcich i samotné vozidlo a jej základom sú bočné ochranné nárazníky známe z niekoľkých generácií modelu Pajero.

Posádka si oddýchne v tichšom interiéri

Outlander modelového roku 2016 získal vyššiu konštrukčnú tuhosť karosérie. Pýši sa tiež prepracovaným zavesením kolies a elektrickým posilňovačom riadenia.

Čelné sklo je vybavené protihlukovou izoláciou, pevnejšie by mali byť aj sklá v zadných oknách a pribudli ďalšie prvky akustickej izolácie vozidla: na tlmičoch, tesniacich lištách i v motorovom priestore.

Novo usporiadaný interiér prináša napríklad prepracovaný volant, nové čalúnenie sedadiel, čalúnenie stropu kabíny aj audio sústavu s displejom vo všetkých výbavách.

SkryťVypnúť reklamu

Vo vybraných prevedeniach sú k dispozícii aj bezpečnostné systémy, medzi ktoré patrí systém zmierňovania následkov čelnej kolízie, systém varovania pri opustení jazdného pruhu, či adaptívny tempomat.

Na európske motory si ešte počkáme

Modernizovaný Outlander sa na trh dostane s pohonom prednej nápravy alebo systémom pohonu všetkých štyroch kolies 4WD.

Podľa amerických špecifikácií na pohon môže slúžiť 2,4 litrový štvorvalcový motor MIVEC SOHC so 16 ventilovou technikou. Motor disponuje výkonom 122 kW (166 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou typu CVT.

S automatickou šesťstupňovou prevodovkou spolupracuje benzínový motor MIVEC s objemom tri litre a výkonom 164 kW (224 k) a krútiacim momentom 292 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Detaily k európskym motorom zatiaľ nepoznáme, no ťahákom by mal byť hlavne naftový motor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 368
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 562
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 146
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 128
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 712
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 227
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 451
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 593
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu