Spoločnosť Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) na medzinárodnom autosalóne v New Yorku 2015 ešte pred sviatkami Veľkej noci odhalila sedemmiestne SUV Mitsubishi Outlander modelového roku 2016.
Outlander 2016 je prvým sériovo vyrábaným modelom značky, ktorý využíva nové dizajnové stvárnenie značky.
Podľa predstaviteľov Mitsubishi nový Outlander nie je iba faceliftom: „Outlander ponúka nevídaný počet dôležitých konštrukčných a dizajnových vylepšení, ktoré zvyšujú celkovú úroveň kultivovanosti i pôžitku z jazdy.“
Nová dizajnová koncepcia dostala meno „Dynamic Shield“ (Dynamický štít). Táto úprava by mala zabezpečiť zvýšenú ochranu pre cestujúcich i samotné vozidlo a jej základom sú bočné ochranné nárazníky známe z niekoľkých generácií modelu Pajero.
Posádka si oddýchne v tichšom interiéri
Outlander modelového roku 2016 získal vyššiu konštrukčnú tuhosť karosérie. Pýši sa tiež prepracovaným zavesením kolies a elektrickým posilňovačom riadenia.
Čelné sklo je vybavené protihlukovou izoláciou, pevnejšie by mali byť aj sklá v zadných oknách a pribudli ďalšie prvky akustickej izolácie vozidla: na tlmičoch, tesniacich lištách i v motorovom priestore.
Novo usporiadaný interiér prináša napríklad prepracovaný volant, nové čalúnenie sedadiel, čalúnenie stropu kabíny aj audio sústavu s displejom vo všetkých výbavách.
Vo vybraných prevedeniach sú k dispozícii aj bezpečnostné systémy, medzi ktoré patrí systém zmierňovania následkov čelnej kolízie, systém varovania pri opustení jazdného pruhu, či adaptívny tempomat.
Na európske motory si ešte počkáme
Modernizovaný Outlander sa na trh dostane s pohonom prednej nápravy alebo systémom pohonu všetkých štyroch kolies 4WD.
Podľa amerických špecifikácií na pohon môže slúžiť 2,4 litrový štvorvalcový motor MIVEC SOHC so 16 ventilovou technikou. Motor disponuje výkonom 122 kW (166 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou typu CVT.
S automatickou šesťstupňovou prevodovkou spolupracuje benzínový motor MIVEC s objemom tri litre a výkonom 164 kW (224 k) a krútiacim momentom 292 Nm.
Detaily k európskym motorom zatiaľ nepoznáme, no ťahákom by mal byť hlavne naftový motor.