SME
reklama

Nový Ford Galaxy premyslene narába s priestorom

Novinka získa prepracovaný podvozok, lepšie odhlučnenie, viac priestoru pre posádku najmä v treťom rade i nový turbodiesel s výkonom 210 koní.

(Zdroj: Ford)

Automobilka Ford ukázala začiatkom apríla nový Ford Galaxy, ktorý označila za „priestranný, kultivovaný a technologicky vyspelý mikrobus“ s luxusnou úrovňou cestovania pre sedem cestujúcich.

Pri pohľade z blízka pripomína nové Galaxy ešte viac model S-Max ako v minulosti. Rodinné auto získalo najnovší globálny dizajnový jazyk automobilky v podobe novej mriežky chladiča a uzučkých svetlometov.

Interiér ponúka sedem plnohodnotných sedadiel s funkciou jednoduchého prispôsobenia priestoru na sedenie alebo na batožinu.

Podľa slov predstaviteľov značky Ford je Galaxy v tejto kategórii prvé, ktoré, umožňuje zdvihnúť alebo sklopiť sedadlá v treťom rade jednoduchým stlačením tlačidla.

Vyššiu mieru pohodlia pre cestujúcich na predných sedadlách majú zaistiť tvarované sedadlá Multi-Contour od spoločnosti Ford s masážnou funkciou.

Nový systém usporiadania nákladu pod podlahou batožinového priestoru ponúka 20 litrov skrytého úložného priestoru a umožňuje prevážať vyššie predmety.

Rodičia by mohli oceniť spätné zrkadlo na sledovanie detí, ktoré je umiestené tak, aby poskytovalo širokouhlý pohľad na sedadlá pre cestujúcich.

Piate dvere otvoríte mávnutím nohou

Optimálnu teplotu interiéru by mal zabezpečiť nový systém vetrania, kúrenia a klimatizácie s intenzívnejším prúdením vzduchu a tichším chodom. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu zvoliť vlastné nastavenia klimatizácie na ovládacom paneli vzadu.

Tradičný združený prístroj na palubnej doske uvoľnil miesto voliteľnej, k vodičovi otočenej 10-palcovej digitálnej obrazovke s animovaným analógovým tachometrom a otáčkomerom.

Výklopné dvere batožinového priestoru možno otvoriť či zatvoriť pokývaním nohy pod zadným nárazníkom.

Tichší a presnejší podvozok

Ford prepracoval aj podvozok s cieľom ponúknuť ešte viac komfortu a lepšiu zvukovú izoláciu. Aj naďalej využíva nezávislé zavesenie zadných kolies, no prepracovanie umožňuje posunúť koleso ďalej dozadu pri nárazoch na hrboľatom teréne.

Konštruktéri tým zlepšili tlmenie nárazov a dosiahli nižšiu úroveň hluku. Model Galaxy je v ponuke aj so samonivelačným zavesením zadných kolies.

Elektronický posilňovač riadenia umožňuje prispôsobiť tuhosť riadenia tak, aby zodpovedala nastaveniam adaptívneho podvozka, ktorý ponúka tri režimy: „komfort“, „normál“ a „šport“.

V ponuke ostali aj benzínové motory

Ford Galaxy bude v ponuke aj s novým dvojlitrovým vznetovým motorom TDCi Bi-turbo s výkonom (210 k) a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm.

Štandardné dvojlitrové naftové motory TDCi môžu disponovať výkonom (120 k), (150 k) alebo (180 k). Agregát získal upravený blok motora a nový dizajn hlavy valcov a vstrekovačov paliva.

Súčasťou ponuky zážihových motorov je 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom (160 k) a dvojlitrový štvorvalec EcoBoost s výkonom (240 k).

Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a disponujú novými technológiami ako napríklad selektívnym zapínaním alternátora a aktívnym zatváraním mriežky chladiča.

Elektronika pomôže nielen pri parkovaní

Vodičom pri jazde by mali pomôcť zdokonalené asistenčné systémy, ktoré sledujú rýchlostné obmedzenia, prítomnosť chodcov a ďalších vozidiel. K ďalším systémom patrí systém adaptívneho predného osvetlenia od spoločnosti Ford, ktorý upravuje uhol svetlometov a riadi zapínanie diaľkových svetlometov.

Systém automatického parkovanie bol doplnený o schopnosť priečneho parkovania a asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta.

Predná kamera s rozdelenou obrazovkou rozširuje zorné pole vodiča pri vychádzaní z parkovacieho miesta alebo križovatky. Kamerový systém so 180-stupňovým snímaním priestoru je nainštalovaný v prednej časti vozidla Galaxy a snímaný obraz zobrazuje na osempalcovej dotykovej obrazovke s vysokým rozlíšením v stredovej konzole.

K ďalším asistenčným technológiám, ktorými je vybavený úplne nový model Galaxy, patria: informačný systém o slepom uhle, systém rozpoznávania dopravných značiek, výstražný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém na sledovanie pozornosti vodiča.

K lepšej stabilite vozidla prispieva systém automatického zníženia rýchlosti pri prejazde zákrutou a stabilizačný program.

Doplnené: Podľa informácií zástupcov slovenského importéra Ford, model Galaxy na trhy v Európe vrátane Slovenska zavíta v druhej polovici tohoto roka. Presnejší termín zatiaľ nepoznáme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 921
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 673
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 487
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 388
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 364
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu