Smart Forfour sa len tak ľahko neprevráti

Veselé a obratné auto nám na ľade oživilo spomienky na škodovky so zadným pohonom. Výbavou a technikou je to však úplne iný a nový svet.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Táto generácia Smartu pre štyroch pokračuje v štýle značky, ktorá vyrába obratné a trochu iné autá. Najzásadnejší rozdiel oproti nedávno testovanému Smartu Fortwo je v počte miest na sedenie.

Štvormiestne auto tejto kategórie je pre našinca ľahšie stráviteľná verzia ako dvojmiestny Smart.

V teste sme však zabudli na typicky slovenskú šablónu výberu auta a hľadali sme v ňom prednosti. Napríklad schopnosť zdolávať úzke uličky v kopcoch pokryté ľadom.

Motor vzadu jazde prospieva

Koncepcia s motorom vzadu a ľahkou prednou nápravou prospieva jazdným vlastnostiam. Zadok sedí pevne na ceste a predok prekvapujúco dobre vedie stopu.

Dokonca Smart dobre zatáča aj na ľade, pretože posádka je posunutá smerom k prednej náprave, aby ju zaťažila.

Výhodu motorom zaťaženej zadnej nápravy, ktorá nepotrebuje kolesá natáčať, cítiť pri rovnomernom ťahu v zasneženom kopci.

Z užívateľského uhla pohľadu je Smart Forfour extrémne ľahko ovládateľné auto, s dobrou trakciu na snehu aj bez pohonu všetkých kolies.

Podobne ako sesterské Twingo má bezkonkurenčný polomer otáčania, s ktorým sa na bežnej ceste bez potreby cúvania zvrtnete späť.

Motor je doslova utopený medzi zadnými kolesami, čo citeľne znižuje ťažisko inak vysokého auta. Kým vyslovene o niečo nezakopnete, tak to auto neprevrátite.

Pracuje pod povrchom

Smart kontrolovaný prvkami aktívnej bezpečnosti stráži jazdu a presne napĺňa to, čo sa od neho očakáva: jednoduché ovládanie aj s minimom vodičských skúseností.

Milovníka jazdy auto nenadchne ani na ľade, pretože najnovšia generácia stabilizačného systému ESP stráži každý pohyb auta. Dovolí však zadným kolesám primeraný preklz na udržanie rýchlosti.

Stabilizačný systém dokonca chráni špeciálne pred vplyvom bočného vetra. Smart pripravili na to, že dnes sa vodiči hrajú s telefónom aj v mestskej premávke. Preto Smart upozorňuje na nebezpečne malý odstup medzi autami.

Niekedy asistenčný systém pracuje v aute už v strmšej zákrute do kopca alebo z kopca, hoci nebadáte kritickú situáciu.

O koňoch a automate to platí stále

Smart Forfour robí šoférovanie ľahkým, a to je jeho hlavná výhoda. Podľa našich skúseností sa s týmto autom naučí jazdiť aj starší človek alebo ten, kto berie šoférovanie ako nevyhnutnosť a nie vášeň.

Preto by mohlo byť v litrovom motore viac koní a automatická prevodovka. Testovali sme verziu s výkonom 52 kW, ktorá má pokoriť stovku za 15,1 sekundy.

Reálne to bolo za 17,1 sekundy a aj v pružnosti Smart "lámal" rekordy v našich meraniach. Môžeme to akceptovať s tým, že v mestách ku klasickému predchádzaniu ako na cestách prvej triedy v podstate nedochádza.

Má aj lacnejšiu alternatívu

Keď pozriete na cenu testovanej verzie Edition#1, ktorá stojí s príplatkovou výbavou, strešným oknom a všetkým, čo sa sem dá objednať, okolo 17 000 eur, určite nad Smartom zlomíte palicu.

Základná cena modelu 10.990 vyzerá prijateľnejšie. Na záver môžeme zopakovať nevýhodu zložitej manipulácie s prednou kapotou.

Chýbajúci odkladací priestor vpredu nahrádza priestrannejší interiér, komfortné sedenie a dobre vyriešené odkladacie priestory.

Koncepcia auta stojí na bezkonkurenčných manévrovacích schopnostiach a naozaj veľkom uhle otvárania dverí. Tým je prístup do auta veľmi ľahký aj pre starších ľudí.

Na základe testu odporúčame silnejší motor s turbom a skúšobnú jazdu. Toto auto si získava najmä pocitom z jazdy a nie cenou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 874
  2. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 210
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 681
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 357
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 936
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 369
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 678
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 377
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 168
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 078

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

SVET

Pravých kiahní sa svet zbavil. Kim možno skúša, ako nimi zabíjať

Biologické zbrane môžu byť ničivejšie ako jadrové.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.