SME

Hybridný X-Trail si Nissan zatiaľ necháva pre japonský trh

Nissan X-Trail Hybrid by mal byť porovnateľný s najvýkonnejšou verziou tohoto SUV, ktoré poháňa 2,5 litrový benzínový motor.

(Zdroj: Nissan)

Nissan X-Trail v predchádzajúcej generácii patril v našich končinách medzi prvé a veľmi populárne SUV. Jeho nový nástupca kráča po dobrej ceste napriek tomu, že predstavenie v Európe prišlo o niečo neskôr ako uvedenie nového X-Trailu na domáci japonský trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situácia sa opäť opakuje a Nissan na japonský trh uvedie hybridný derivát obľúbeného SUV.

Nissan X-Trail Hybrid sa spolieha na benzínový štvorvalcový motor s výkonom 108 kW (147 k) dostupný pri 6.000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 270 Nm nastúpi pri 4.400 otáčkach za minútu.

SkryťVypnúť reklamu

Spaľovaciemu motoru asistuje elektromotor s výkonom 30 kW a krútiacim momentom 160 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite.

Vyrovná sa najvýkonnejšej benzínovej verzii

Konkrétne dynamické údaje o hybridnej verzii modelu X-Trail zatiaľ nepoznáme, no sama automobilka zaradila hybrid na pozíciu najvýkonnejšej verzie s benzínovým 2,5-litrovým motorom a výkonom 126 kW (171 k).

Benzínové pohonné jednotky nie sú na trhoch v Európe dostupné, a tak si X-Trail na starom kontinente musí vystačiť s naftovým agregátom s objemom 1,6 litra.

Práve hybridná verzia by mala byť spotrebou porovnateľná s malým dieselovým motorom, aspoň v prípade mestských podmienok. Nissan X-Trail Hybrid si podľa dostupných údajov vystačí so 4,8 litrami benzínu na 100 km jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Kompaktné batérie z kufra ukrojili

Benzínová pohonná jednotka spolupracuje s prevodovkou Xtronic CVT. Oba motory – spaľovací i elektromotor, prenášajú krútiaci moment na prevodovku cez vlastné samostatné spojky. Nissan sľubuje rýchle reakcie hybridného systému.

Kapacitu lithium-ion batérií nepoznáme, Nissan však vyzdvihuje ich kompaktnosť. Objem batožinového priestoru napriek tomu klesol z 550 na 400 litrov v základom usporiadaní sedadiel.

Automobil získa celú sadu elektronických bezpečnostných prvkov. Autonómne núdzové brzdenie by sa malo postupne dostať aj do štandardnej výbavy modelu X-Trail Hybrid.

Veľmi zaujímavá je aj cena. Nissan uvádza, že X-Trail Hybrid 2WD bude na japonskom trhu dostupný od 13. mája s cenou začínajúce na sume približne 21.500 eur. Za podobné peniaze je na Slovensku predávaný základný X-Trail.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 352
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 559
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 145
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 267
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 127
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 712
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 227
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 451
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 593
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu