Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce prevziať 30-% podiel vo Fiate

Rím 3. januára (TASR) - Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce spoločne s hlavným akcionárom Fiatu - rodinou Agnelli - a veriteľskými bankami ...

Rím 3. januára (TASR) - Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce spoločne s hlavným akcionárom Fiatu - rodinou Agnelli - a veriteľskými bankami zachrániť automobilový koncern. Založená má byť nová spoločnosť, v ktorej prevezme R. Colaninno 30-% podiel.

Uviedla to dnes agentúra APA s odvolaním sa na milánske noviny Il Giornale. Na novom podniku sa majú podieľať aj šéf Formuly 1 Bernie Ecclestone a mediálny magnát Rupert Murdoch, s ktorými má R. Colaninno dobré vzťahy.

Ako ďalej uviedla agentúra, R. Colaninno je ochotný poskytnúť na záchranu spoločnosti až 1 miliardu EUR. Väčšia časť z 2 miliárd EUR, ktoré dlží Fiat veriteľským bankám, sa má premeniť na akcie. Vedenie novej spoločnosti chce prevziať R. Colaninno. Taktiež plánuje zvýšenie kapitálu o 2,5 miliardy EUR a chce začať rokovania s americkým partnerom General Motors (GM).

Šéf agnelliovského klanu Umberto Agnelli dementoval vyhlásenie, že existuje nový plán na záchranu vysoko zadlženého koncernu, ktorý by bol alternatívnym riešením k sanačnému plánu, predstavenému v októbri minulého roka. "Existuje len jeden jediný plán na záchranu Fiatu - ten, na ktorom sme sa dohodli s veriteľskými bankami a vládou," povedal U. Agnelli.

R. Colaninno stál v roku 1999 na čele telekomunikačného koncernu Olivetti, ktorý výhodne prevzal Telecom Italia. Majoritu Telecomu Italia potom v roku 2001 predal skupine Pirelli.

(1 EUR = 41,413 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.