Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce prevziať 30-% podiel vo Fiate

Rím 3. januára (TASR) - Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce spoločne s hlavným akcionárom Fiatu - rodinou Agnelli - a veriteľskými bankami ...

Rím 3. januára (TASR) - Bývalý šéf Telecomu Italia Roberto Colaninno chce spoločne s hlavným akcionárom Fiatu - rodinou Agnelli - a veriteľskými bankami zachrániť automobilový koncern. Založená má byť nová spoločnosť, v ktorej prevezme R. Colaninno 30-% podiel.

Uviedla to dnes agentúra APA s odvolaním sa na milánske noviny Il Giornale. Na novom podniku sa majú podieľať aj šéf Formuly 1 Bernie Ecclestone a mediálny magnát Rupert Murdoch, s ktorými má R. Colaninno dobré vzťahy.

Ako ďalej uviedla agentúra, R. Colaninno je ochotný poskytnúť na záchranu spoločnosti až 1 miliardu EUR. Väčšia časť z 2 miliárd EUR, ktoré dlží Fiat veriteľským bankám, sa má premeniť na akcie. Vedenie novej spoločnosti chce prevziať R. Colaninno. Taktiež plánuje zvýšenie kapitálu o 2,5 miliardy EUR a chce začať rokovania s americkým partnerom General Motors (GM).

Šéf agnelliovského klanu Umberto Agnelli dementoval vyhlásenie, že existuje nový plán na záchranu vysoko zadlženého koncernu, ktorý by bol alternatívnym riešením k sanačnému plánu, predstavenému v októbri minulého roka. "Existuje len jeden jediný plán na záchranu Fiatu - ten, na ktorom sme sa dohodli s veriteľskými bankami a vládou," povedal U. Agnelli.

R. Colaninno stál v roku 1999 na čele telekomunikačného koncernu Olivetti, ktorý výhodne prevzal Telecom Italia. Majoritu Telecomu Italia potom v roku 2001 predal skupine Pirelli.

(1 EUR = 41,413 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.