Nenápadný komfort – Fabia 1,4 automat

Raz to nastane aj u nás: dopyt po malých autách s automatickými prevodovkami. Výhody sú v každodennej mestskej premávke evidentné. Plus parkovanie, rozbiehanie do kopca. Záujem o kompaktné sedany, teda autá „s kufrom“, je typický pre menej rozvinuté ...


Foto – archív

Raz to nastane aj u nás: dopyt po malých autách s automatickými prevodovkami. Výhody sú v každodennej mestskej premávke evidentné. Plus parkovanie, rozbiehanie do kopca. Záujem o kompaktné sedany, teda autá „s kufrom“, je typický pre menej rozvinuté trhy. V Rakúsku sedanov jazdí 9 percent, kombi 23 percent, hatchbackov 68 percent. V Českej republike je sedanov tiež 9 percent.

Exteriér: sedan nevznikol jednoduchým pridaním zadnej časti, nový je zadný stĺpik C prechádzajúci do zadného blatníka. Ďalšie tvarovo nové časti: strecha, zadné čelo, zadné okno, veko batožinového priestoru. Dizajn príjemný, bočné línie s náznakom klinovitého tvaru, zadná časť mierne zvýšená – s odtrhovou hranou batožinového veka tvoriacou nenápadný spojler. Predná časť totožná s päťdverovou a kombi verziou. Dĺžka 4222 mm, kapacita batožinového priestoru 438 l (hodná aj strednej triedy). V štandardnej výbave delené sklápacie zadné sedadlá, maximálna ponuka prepravného priestoru 789 litrov.

Interiér: testovaný automobil s dobrou výbavou, oku lahodiaca kombinácia poťahov čierna/červená, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant aj sedadlo vodiča. Vonkajšie spätné zrkadlá a bočné okná vpredu ovládané elektricky. Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Všetky ovládacie prvky v dosahu vodiča, jednoznačná funkcia, odkladacie možnosti na štandardnej úrovni, početné priehradky na drobné predmety.

Ergonómia: dobré ovládanie obslužných prvkov, prehľadne usporiadané prístroje, bezproblémové ovládanie automobilu aj v meste, vďaka sériovému posilňovaču riadenia a automatickej prevodovke.

Motor: s automatickou prevodovkou sa dodáva motor 1,4 16V, 55 kW (75 k). Spolu ponúkajú solídne dynamické parametre, automobil sa rozbieha svižne a plynulo od nízkych otáčok.

Prevodovka: štvorstupňová automatická (bez možnosti manuálneho „radenia“), dobre zladená s motorom, zmena prevodových stupňov bez šklbnutí, ochotne podradí pri zošliapnutí plynu.

Bezpečnosť: štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP, bezpečná kabína, dva airbagy. Trojbodové bezpečnostné pásy na krajných sedadlách, štyri opierky hlavy, výborne vyladený podvozok s dostatočnou bezpečnostnou rezervou.

Záver: Fabia sedan v testovanej verzii je dobrým automobilom s príťažlivým vzhľadom, kvalitným dielenským spracovaním, bezpečný a jednoducho ovládateľný. Spotreba paliva sa počas testu (údaj palubného počítača) udržala na hranici 8,0 l, v meste do 9,3 l a mimo do 6,9 l/100 km. Spôsob jazdy: bez extrémov. Škoda Fabia 1,4 16V s automatickou prevodovkou je dobrým spoločníkom pre tých, ktorých neláka neustále radiť prevodové stupne, neprekážajú im o málo horšie šprintérske schopnosti a za komfort ovládania sú ochotní priplatiť rozdiel v spotrebe a cene prevodovky. Pri normálnom jazdení sa to jednoznačne vyplatí.

JOZEF BENÍČEK

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 490
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 314
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 360
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 604
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 7 213
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 234
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 527
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 443
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 745
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 260

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Odsúdili vás? Staňte sa rovno primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

TECH

Prečo sa trápite aj hlúposťami? Váš mozog nedokáže vypnúť

Myseľ si prirodzene rozširuje význam slov.

EKONOMIKA

Kaufland skúša happy hour, na Slovensku to bežné nie je

Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov rôznymi spôsobmi.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.