Najpoužívanejším sa aj v uplynulých dňoch stala kvalitná škrabka na ľad. Najlepšia je naozaj pevná, dostatočne dlhá, prípadne kombinovaná s rukavicou. Ak sa na oknách usadí hrubá vrstva ľadu, použijeme aj rozmrazovací prípravok. Nezaškodí držať tieto pomôcky mimo auta, jednoduchšie sa k nim dostaneme. Jednoduchým a účinným prostriedkom proti vytvoreniu námrazy na čelnom okne je fólia. Tú však treba zachytiť dverami, aby sa zo skla nezošuchla. Zamŕzanie zámok už väčšina konštruktérov vyriešila, predsa sa však môže stať, že sa do zámky dostane voda a jednoducho zamrzne. Najúčinnejším prípravkom je rozmrazovací sprej, ktorý dáme do zámky, najlepšie preventívne. Dvere neprimrznú, ak tesnenia ošetríme napríklad glycerínom.
Do výbavy vozidla treba doplniť aj snehové reťaze. V zahraničí ich môže pri nepriazni počasia polícia od vás vyžadovať a do oblasti pokrytej hrubšou vrstvou snehu vás bez nich jednoducho nevpustí.
Nezabudnite ani na metličku na čistenie karosérie od snehu. Očistite auto naozaj dôkladne: sneh sa potom nezošuchne na predné okno pri brzdení. Nezabudnite ani na otvory pre vetrací vzduch na kapote ak sú upchaté, vetranie nepomôže pri odhmlievaní!
Základným predpokladom úspešného absolvovania zimnej jazdy sú kvalitné zimné pneumatiky. Ich dezén by mal mať minimálne 4 milimetre ( hranica funkčnosti v zime). Zimné pneumatiky sú vyrobené z mäkkej zmesi, preto si pri nízkych teplotách zachovávajú dobrú priľnavosť aj na suchej vozovke. Lamely dezénu sú usporiadané tak, aby mala pneumatika výborné záberové a smerové vlastnosti a umožnila krátke brzdné dráhy. Ak sa opýtate odborníka, či má význam znižovať tlak v pneumatike, odpovie záporne. Vývojári navrhujú a testujú zimné pneumatiky pri odporúčanom tlaku a garantujú ich vlastnosti za týchto podmienok. Podhusťovanie teda nemá zmysel!
Samostatnou kapitolou je spôsob jazdy. Na snehom či ľadom pokrytej vozovke sa ponáhľanie nevypláca. Treba sa zmieriť s tým, že do cieľa prídeme neskôr, ale celí a s nepoškodeným autom. Brzdite skôr a jemnejšie. Občas zabrzdite citlivo „len tak“, aby ste vedeli, aký je povrch vozovky. Rátajte vždy s horším variantom napríklad namrznutým predbiehacím pruhom. Obetujte čas a námahu na tréning zvládania šmykov na snehom či ľadom pokrytej väčšej ploche.
Raz darmo, „ťažko v príprave, ľahko v boji“ platí aj pre zimné jazdenie.