SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Od dizajnu nového VW Transportera sme čakali viac

Technika a komfort osobných áut novej dodávke nechýba. Na pohon môže slúžiť aj motor s výkonom 200 koní.

(Zdroj: Volkswagen)

Po viac ako polstoročí Volkswagen predstavil novú generáciu veľkopriestorového vanu série Transporter T6. Nemecká automobilka za 65 rokov predala približne 12 miliónov kusov tohto modelu.

Nástupca generácie T5 aj naďalej preberá jej základnú dizajnovú siluetu a pridáva ostrejšie detaily a nové riešenia. Do ponuky sa dostávajú LED predné svetlomety a nové spracovanie zadných svetiel.

Po vzore osobných automobilov, aj nový Transporter dostal v interiéri do vienka 6,6 palcovú obrazovku umiestnenú v stredovej konzole. Kabína v prednej časti je o ďalší krok bližšie k osobným autám.

Viac luxusných prvkov a elektroniky

Do výbavy sa dostáva vyhrievanie predného okna, elektrické ovládanie piatych dverí, adaptívny tempomat, parkovací asistent, ale ja elektronicky riadený podvozok s troma možnosťami nastavenia.

O bezpečnosť sa okrem iných elektronických asistentov postará multikolízna brzda, ktorá zastaví vozidlo po havárii. Nechýba strážca únavy vodiča ani asistent pre kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu.

Rovnako ako predchodca, aj Volkswagen Transporter T6 bude k dispozícií vo verziách pre komerčné i rekreačné využitie. Niektoré sú zamerané viac na úžitok, iné s cieľom ponúknuť posádke čo najvyšší komfort.

O pohon nového modelu Transporter sa postarajú primárne naftové agregáty spĺňajúce emisnú normu Euro 6. Motor 2.0 TDI bude k dispozícii vo verziách s výkonom 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k), ale aj s najvyšším výkonom 150 kW (204 k).

Dva slabšie agregáty musia spolupracovať len s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšie z ponuky môžu krútiaci moment na kolesá preniesť na všetky štyri kolesá cez automatickú prevodovku DSG so siedmimi stupňami alebo manuálnu šesťstupňovú skriňu.

Alternatívu tvorí benzínová pohonná jednotka 2.0 TSI so základným výkonom 110 kW (150 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo 2.0 TSI s výkonom zvýšeným na 150 kW (204 k) a automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Všetky pohonné jednotky Volkswagen doplnil o systém Stop-Štart.

Dvojfarebné lakovanie je odkazom minulosti

V rámci oslavy predstavenia novej generácie, Volkswagen pripravil edíciu s názvom „Generation SIX“, postavenú na základoch osobnej verzie Multivan Comfortline.

Chrómový paket dopĺňajú LED svetlá, dvojfarebné lakovanie karosérie a súvisiace farby v interiéri, spolu s poťahom Alcantara a radom bezpečnostných pomocníkov. Celok skrášlia 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Volkswagen prezradil aj základné nemecké ceny oboch verzií: klasický Transporter sa na trhu objaví s cenou od 23.035 eur a Multivan od 29.952 eur s daňou.

Viac detailov prinesieme už čoskoro.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 628
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 718
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 200
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 981
  6. Od Česka až po Jadran 3 972
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 959
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 933
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


10 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


18 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl