Už 22. apríla – na medzinárodnom autosalóne v Šanghaji, ukáže Peugeot svoju odpoveď na Volkswagen Golf GTE: koncept Peugeot 308 R HYbrid.
Technika konceptu je skutočne odvážna. Ako základ Peugeot použil známy zážihový motor 1,6 THP prepĺňaný turbom, ktorý naladil na výkon až 199 kW (271 k). Spaľovacej jednotke sekundujú dva elektromotory, každý z nich s výkonom 85 kW (116 k).
Automobil s pohonom všetkých štyroch kolies vyžíva šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Brzdy zadnej nápravy riadi elektronika
Výsledkom kombinácie hybridného pohonu je systémový výkon 368 kW (500 k) a maximálny krútiaci moment 730 Nm. Podľa informácií automobilky, Peugeot 308 R HYbrid porazí rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil na 250 km/h.
Zastavenie vozidla majú na starosti kotúčové brzdy, predné s priemerom 380 mm. Zadné kotúče s priemerom 290 mm vozidlo využíva len v prípade výrazného brzdenia. V štandardných prípadoch zadnú nápravu brzdí rekuperačný systém a vzniknutá energia nabíja akumulátor.
Konštruktéri rozložili hmotnosť vozidla medzi nápravy v pomere 60:40. Batérie s kapacitou 3 kWh si svoje miesto našli pod zadnými sedadlami.
Funguje aj ako záložný zdroj
Pre využitie v reálnych podmienkach, Peugeot 308 R HYbrid ponúkne štyri režimy nastavenia pohonného systému: Hot Lap využíva plný výkon a Track výkon zníži na 294 kW (400 k) / 530 Nm.
Pre bežné šoférovanie je určený režim Road, v ktorom výkon klesne na 221 kW (300 k) a krútiaci moment na 400 Nm. Hybridný systém v tomto prípade zapája len zadný elektromotor a aj to iba v prípade akcelerácie.
Zadný elektromotor prioritne využíva mestský režim ZEV a sekundárne zasahuje predný elektromotor podľa aktuálnej potreby.
Energiu akumulátoru je možné vrátiť nabíjaním z externej siete, ale aj špeciálnym módom nabíjania pomocou spaľovacieho motora. Táto funkcia umožňuje použiť Peugeot 308 R HYbrid aj ako záložný zdroj energie napríklad pre dom.