Detroit 6. januára (TASR) - Nemecké automobilky BMW a Mercedes-Benz dosiahli v decembri a v celom roku 2002 rekordný predaj v USA. Naopak Porsche predalo v Severnej Amerike za obe sledované obdobia menej áut. General Motors, Ford a DaimlerChrysler dosiahli v poslednom mesiaci vlaňajška nárast, no za celý rok zaznamenali pokles predaja. Vyplýva to zo zverejnených čísel o predaji automobilových firiem v USA.
Mercedes-Benz USA predal v decembri 21 288 automobilov, čo je medziročne o 6 % viac. Ročný odbyt vzrástol o 3,2 % na 213 225 vozidiel.
BMW dodalo v decembri 26 252 automobilov značky BMW a Mini. Ich počet sa tak zvýšil o 43 % v porovnaní s decembrom 2001. Ročný odbyt v USA stúpol o 20 % na 256 622 vozidiel.
Chrysler predal v sledovanom mesiaci 172 494 automobilov, čo je o 1 % viac ako v rovnakom období roku 2001. Predaj dosiahol v celom roku 2,205 milióna kusov, teda o 3 % menej ako pred rokom.
General Motors, ktorému patrí vedúce postavenie na americkom trhu, dodal v decembri 473 663 vozidiel. V celom roku 2002 predal na domácom trhu 4,858 milióna automobilov, čo je však o 1 % menej ako v roku 2001.
Ford vrátane značiek Jaguar, Volvo a Land Rover zvýšil svoj odbyt na americkom trhu v decembri 2002 o 8,2 % na 304 293 vozidiel. V celom roku však jeho predaj klesol o 8,8 % na 3,623 milióna áut. Ford chce svoju výrobu v Severnej Amerike zvýšiť v prvom kvartáli 2003 oproti pôvodným plánom o 10 000 kusov na 1,01 milióna vozidiel. Predaj Jaguara sa zvýšil medziročne o 37,4 % na 61 204 automobilov. Land Rover zaznamenal nárast o 50,7 % na 40 987 kusov. Volvo dosiahlo odbyt 110 670 vozidiel, čo predstavuje pokles o 12 %.
Porsche predalo v Severnej Amerike v sledovanom mesiaci o 22 % menej áut ako pred rokom. V celom roku klesol predaj o 7 % na 22 511 vozidiel. Klesol predovšetkým záujem o model Boxter. V decembri predala táto automobilka v USA a Kanade 1387 kusov modelu 911.