Predaj automobilov spoločnosti Volkswagen klesol vlani pod 5 miliónov kusov

Detroit/Wolfsburg 6. decembra (TASR) - Kríza v automobilovom priemysle spôsobila pokles predaja koncernu Volkswagen v roku 2002 na menej než 5 miliónov ...

Detroit/Wolfsburg 6. decembra (TASR) - Kríza v automobilovom priemysle spôsobila pokles predaja koncernu Volkswagen v roku 2002 na menej než 5 miliónov vozidiel. Koncern dodal o 2 % menej áut než v predchádzajúcom roku, a to 4,98 milióna.

"Svoje ciele sme však dosiahli," povedal šéf automobilky Bernd Pischetsrieder. Taktiež si je istý, že v tomto roku dosiahne predaj opäť hranicu 5 miliónov. K tomu má prispieť hlavne 20 nových modelov všetkých značiek, patriacich ku koncernu. "Svoju pozíciu nielen udržíme, ale aj zlepšíme."

Ako ďalej dodal, v roku 2003 očakáva, že svetový predaj dosiahne opäť približne 38 miliónov vozidiel. B. Pischetsrieder však nevie odhadnúť, ako bude prebiehať vývoj u jednotlivých značiek. Na predaj bude vplývať cena ropy, možná vojna v Iraku, ale aj národná politika. Volkswagen počíta, že ázijský odbyt bude i naďalej stúpať, zatiaľ čo v západnej Európe a USA bude predaj stagnovať. V minulom roku nevyrovnal predaj viac ako pol milióna vozidiel v Číne pokles v západnej Európe.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 31 994
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 444
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 894
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 299
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 872
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 438
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 190
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 5 658
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 265
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Komentár Zuzany Kepplovej

Všetci sú napojení na všetkých. Aj farmári na slušných

Protestujúci sa učia jeden od druhého. No a čo?

Neprehliadnite tiež

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.