Detroit/Wolfsburg 6. decembra (TASR) - Kríza v automobilovom priemysle spôsobila pokles predaja koncernu Volkswagen v roku 2002 na menej než 5 miliónov vozidiel. Koncern dodal o 2 % menej áut než v predchádzajúcom roku, a to 4,98 milióna.
"Svoje ciele sme však dosiahli," povedal šéf automobilky Bernd Pischetsrieder. Taktiež si je istý, že v tomto roku dosiahne predaj opäť hranicu 5 miliónov. K tomu má prispieť hlavne 20 nových modelov všetkých značiek, patriacich ku koncernu. "Svoju pozíciu nielen udržíme, ale aj zlepšíme."
Ako ďalej dodal, v roku 2003 očakáva, že svetový predaj dosiahne opäť približne 38 miliónov vozidiel. B. Pischetsrieder však nevie odhadnúť, ako bude prebiehať vývoj u jednotlivých značiek. Na predaj bude vplývať cena ropy, možná vojna v Iraku, ale aj národná politika. Volkswagen počíta, že ázijský odbyt bude i naďalej stúpať, zatiaľ čo v západnej Európe a USA bude predaj stagnovať. V minulom roku nevyrovnal predaj viac ako pol milióna vozidiel v Číne pokles v západnej Európe.