Toyota Mirai: Príbeh o tom, ako vznikne z hnoja vodík

Sériou videí sa Toyota snaží dokázať, že vodík je dostupné a efektívne palivo budúcnosti.

(Zdroj: Toyota)

Japonská značka pokračuje v marketingovej kampani prvým zo série videí s názvom „poháňaný všetkým“ a to doslova.

Video, na ktoré režijne dohliadal Morgan Spurlock, opisuje jednoduchú dostupnosť vodíka ako paliva pre vozidlá s palivovým článkom. Zároveň sa snaží dokázať, že tvrdenia o neefektívnosti vodíka ako paliva pre automobily sú neopodstatnené.

Podarilo sa im upliesť bič?

Inžinier z Toyoty vo videu presviedča lokálneho farmára, že vodíkovú Toyotu Mirai môže poháňať aj kravský hnoj.

Využitie prírodných zdrojov na výrobu vodíka nie je nič nové. Video Toyoty sa opiera o parné reformovanie užitočných produktov z uhľovodíkových zdrojov. Použiteľný je napríklad zemný plyn ale aj bioplyn.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve bioplyn vzniká v tomto prípade rozkladom kravského hnoja - biomasy. Výsledný „bio“ produkt obsahuje aj metán a je uskladnený v tlakových nádobách. Po strete s parou, pod vysokým tlakom a pri teplote okolo 700 až 1.000 stupňov Celzia, vzniká vodík.

Vodík z biomasy nie je nič nové

Parné reformovanie je jedným z bežných spôsobov výroby vodíka z prírodných zdrojov.

Viaceré štúdie uvažovali dokonca o integrácii zariadenia na parné reformovanie priamo do vozidiel. Tento spôsob je však veľmi nepraktický a pre vysoké teploty by si vyžadoval veľmi náročnú konštrukciu a výrobu. Automobilky dali preto prednosť tlakovým nádobám na hotový vodík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790