Je to už tridsať rokov, čo sa Mercedes zaoberá vývojom autonómneho šoférovania. V súčasnosti je aj vďaka tomu v autách množstvo asistentov, ktoré majú za úlohu uľahčiť šoférovanie, či zvýšiť bezpečnosť.
Medzi najznámejšie patrí adaptívny tempomat, aktívny parkovací asistent a upozornenie na vozidlo nachádzajúce sa v slepom uhle.
Prvým projektom, v ktorom sa automobilka zaoberala autonómnym vozidlom bol EUREKA-PROMETHEUS v roku 1985. Počas ôsmich rokov výskumu projekt ovplyvnil smer, ktorým sa rieši oblasť bezpečnosti a plynulosti premávky.
Jedným z jeho výstupov je využívanie miniatúrnych kamier umiestnených za predným a zadným oknom. Boli tu položené základy pre parkovacieho asistenta, asistenta pre opustenie jazdného pruhu, ale aj navigačných systémov.
O desať rokov neskôr Mercedes triedy S vybavený superpočítačom absolvoval trasu z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.
Dnes zvládnu autonómne vozidlá aj mestskú premávku
Vďaka tomu sa adaptívny tempomat dostal do sériového Mercedesu S v roku 1998. V súčasnosti technika umožňuje aj autonómnu jazdu v mestskom prostredí. V roku 2013 to predviedol Mercedes-Benz S 500 na trase z Mannheimu do Pforzheimu využívajúc senzory zo sériovej výroby.
Najhorúcejšou novinkou týkajúcou sa autonómnej jazdy a Mercedesu je model F 015, predstavený v Las Vegas. Spojenie šoféra s okolitým svetom zabezpečuje šesť obrazoviek zabudovaných v interiéri. Ovládať ich je možné gestami, dotykom, ale aj pohybom očí.
Viac ako technika, brzdí zavedenie autonómnych vozidiel do bežnej praxe legislatíva a akceptácia tejto technológie verejnosťou.