Mercedes vyvíja autonómne riadenie už 30 rokov

Autonómne vozidlá by si už dnes poradili aj s jazdou v mestskej premávke. Prinášame niekoľko míľnikov ich vývoja.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Je to už tridsať rokov, čo sa Mercedes zaoberá vývojom autonómneho šoférovania. V súčasnosti je aj vďaka tomu v autách množstvo asistentov, ktoré majú za úlohu uľahčiť šoférovanie, či zvýšiť bezpečnosť.

Medzi najznámejšie patrí adaptívny tempomat, aktívny parkovací asistent a upozornenie na vozidlo nachádzajúce sa v slepom uhle.

Prvým projektom, v ktorom sa automobilka zaoberala autonómnym vozidlom bol EUREKA-PROMETHEUS v roku 1985. Počas ôsmich rokov výskumu projekt ovplyvnil smer, ktorým sa rieši oblasť bezpečnosti a plynulosti premávky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z jeho výstupov je využívanie miniatúrnych kamier umiestnených za predným a zadným oknom. Boli tu položené základy pre parkovacieho asistenta, asistenta pre opustenie jazdného pruhu, ale aj navigačných systémov.

O desať rokov neskôr Mercedes triedy S vybavený superpočítačom absolvoval trasu z Mníchova do Kodane takmer výlučne v autonómnom režime jazdenia. Bez zásahu vodiča zvládal jazdu po diaľnici, vrátane zmeny jazdného pruhu, predbiehania a dodržiavania bezpečného odstupu.

Dnes zvládnu autonómne vozidlá aj mestskú premávku

Vďaka tomu sa adaptívny tempomat dostal do sériového Mercedesu S v roku 1998. V súčasnosti technika umožňuje aj autonómnu jazdu v mestskom prostredí. V roku 2013 to predviedol Mercedes-Benz S 500 na trase z Mannheimu do Pforzheimu využívajúc senzory zo sériovej výroby.

Najhorúcejšou novinkou týkajúcou sa autonómnej jazdy a Mercedesu je model F 015, predstavený v Las Vegas. Spojenie šoféra s okolitým svetom zabezpečuje šesť obrazoviek zabudovaných v interiéri. Ovládať ich je možné gestami, dotykom, ale aj pohybom očí.

Viac ako technika, brzdí zavedenie autonómnych vozidiel do bežnej praxe legislatíva a akceptácia tejto technológie verejnosťou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 28 178
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 22 005
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 990
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 592
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 050
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 644