SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Rodinný Renault Espace sa zmenil na crossover

Nová generácia modelu Espace ponúka pohodlný podvozok s dobrými jazdnými vlastnosťami. Viac nás zaujala benzínová verzia.

Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov.Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov. (Zdroj: Renault)

Práve v čase nášho zoznamovania s Renaultom Espace uzrela svetlo správa o výsledkoch testu bezpečnosti Euro NCAP. Piata generácia úspešného modelu v ňom podľa očakávania získala päť hviezdičiek.

Francúzska automobilka zariskovala a svojmu úspešnému vozidlu zmenila koncepciu. Namiesto očakávaného MPV pripravila crossover. Zdvihla mu podvozok, znížila strechu a dala mu veľké kolesá a nový vzhľad.

Espace napriek rodinnému charakteru nezapadá medzi “krabice“ a dostal atraktívnejšie tvary. Miestami to vyzerá, že dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou.

Ukazuje sa to napríklad v línii okien, ktoré sa smerom dozadu zužujú. Výhľad z tretieho radu sedadiel tak nie je ideálny. Pocit priestoru a vzdušnosti má interiéru dodávať jeho svetlosť.

Interiéru dominuje tablet

Napriek dôrazu na dizajn, nie je na tom Espace priestorovo zle. Interiéru dominuje netradične riešený stredový tunel a tablet zabudovaný do palubnej dosky. Jeho ovládanie pomocou kombinácie otočného ovládača a dotykového displeja považujeme za rozumné.

Pri rozmernom displeji nerobí problém triafať prstom jednotlivé ikony, pretože sú dostatočne veľké. V množstve funkcií sme sa však strácali a nastavenia nám pripadali trochu neprehľadné.

Domovské obrazovky sa však dajú prispôsobiť vlastným potrebám. Možnosti systému R-Link 2 detailnejšie preveríme počas testu v domácich podmienkach.

Pod stredovým tunelom je prázdne miesto s odkladacím priečinkom napríklad na fľaše. Foto: Renault

Podvozku pomohol systém 4Control

Pri jazde nás potešil podvozok, ktorý ponúkal veľmi dobrý komfort a odhlučnenie bez toho, aby sa to prejavilo v podobe zhoršených jazdných vlastností.

Okrem dobrého nastavenia tomu pomohlo zníženie hmotnosti vozidla o 250 kg, elektrické riadenie pruženia a systém 4Control, natáčajúci v zákrute aj zadné kolesá. Renault uprednostnil práve 4Control, dostupný za príplatok prípadne v rámci najvyššej výbavy, pred pohonom všetkých kolies.

Nízka hlučnosť a jazdný komfort nestráca Espace ani pri poctivom diaľničnom tempe, bez ohľadu na to, či sa pod kapotou nachádza dieselový alebo benzínový motor.

Veľkosť bočných okien sa smerom dozadu zmenšuje. Foto: Renault

Benzín je rýchlejší

Naftový agregát dCi 160 v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nás sklamal pri subjektívnom vnímaní zrýchlenia.

Jeho reakcie pocitovo nie sú adekvátne papierovému výkonu 118 kW a predbiehanie nebolo jednoduchým manévrom ani pri navolenom režime Sport.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h pritom zvládne podľa údajov výrobcu tesne pod 10 sekúnd. Uvidíme, či naše pocity potvrdí aj presné meranie telemetriou.

Podstatne lepšie reagovala na plyn benzínová verzia s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Takmer o 30 kW vyšší výkon ponúka pohodlnú rezervu pri predbiehaní. Spotrebou sa samozrejme s dieselom nemôže rovnať, stále sa však s benzínovou pohonnou jednotkou dá jazdiť vzhľadom na veľkosť auta úsporne.

Na základe prvých skúseností odhadujeme, že Espace spotrebuje približne osem litrov benzínu. Počas prvej jazdy sme niekoľkokrát vynulovali palubný počítač a odmerali spotrebu pri rôznych spôsoboch jazdy. Široký interval spotreby paliva od 7 do 12 l/100 km ukazuje citlivosť benzínovej verzie na štýl jazdy.

Sedadlá v druhom rade sa dajú samostatne posúvať. Foto: Renault

Cenník

motor/výbava

Life (€)

Zen (€)

Initiale Paris (€)

Energy TCe 200 EDC

-

33 590

39 590

Energy dCi 130

28 990

31 990

-

Energy dCi 160 EDC

-

35 290

41 290

Najvyšší stupeň výbavy s názvom Initiale Paris bol doteraz dostupný iba v modeli Clio. Ďalším vozidlom s touto prémiovou výbavou je práve Espace a postupne sa rozšíri aj medzi ďalšie vozidlá značky. Zaujímavosťou je dostupnosť LED svetiel v štandardnej výbave všetkých verzií tohto modelu.

Espace sa snaží zaujať novými tvarmi a štýlom crossoveru. Uvidíme, či sa Renaultu tento ťah vyplatí. Pozitívom je podvozok. Z motorov by sme jednoznačne uprednostnili benzínovú verziu. V prípade rodinného využitia vozidla s vysokým podielom diaľničných presunov nájde svoje uplatnenie aj diesel.

Sklopiť sedadlá je možné naraz pomocou gombíka v kufri, aj z miesta vodiča pomocou dotykového displeja. Foto: Renault

Z testovacieho zápisníka

značka

Renault

model

Espace

motorizácia

dCi 160

TCe 200

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

1618/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

118(160)/4000

147(200)/5750

krútiaci moment (Nm)

380/1750

260/2500

dojmy z motora

diesel je úsporný a výborne sa hodí na diaľnicu; predbiehanie s ním je zložitejšie najmä pri predstave plne obsadeného auta; vyhovuje skôr pokojnému rodinnému tempu

benzínový motor je oveľa živší; spotreba je výrazne závislá na spôsobe jazdy, podľa našich prvých odhadov sa pohybuje v širokom intervale 7 až 12 litrov

reakcia na plyn

ani v športovom móde nie je reakcia na plyn ideálna

dobrá reakcia

pohotovostná hmotnosť

1659

1609

prevodovka/ počet stupňov

at/6

at/7

kvalita radenia

s rýchlosťou radenia, keď je motor pod záťažou, sme spokojní v prípade oboch dvojspojkových prevodoviek; pri náhlom stlačení plynu je reakcia už dlhšia, charakteristiku prevodovky však možno meniť podľa aktuálneho štýlu jazdy (režimy Sport, Comfort)

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Dunlop Sport Maxx RT 235/55 R19

riadenie a vedenie stopy

podvozok zvládne viac, ako sa od rodinného auta očakáva, napriek tomu, že je podvozok komfortný, rýchle prejazdy zákrut mu nerobia problém;

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie nám potvrdil aj rýchlejší prejazd zvýšeného prechodu pre chodcov

komfort podvozka

aj keď sme Espace preverili na kvalitatívne lepších cestách v porovnaní so slovenským štandardom, tých pár nerovností, ktoré sme prešli podvozok doslova zhltol

asistenčné systémy

sledovanie mŕtveho uhla; adaptívny tempomat; upozornenie na nedodržanie bezpečnej vzdialenosti; aktívny parkovací asistent; aktívne núdzové brzdenie; rozpoznávanie dopravných značiek

výhľad od vodiča

dvojitý predný stĺpik iba minimálne obmedzuje výhľad, v Espace má šofér dobrý prehľad o dianí na ceste aj v bezprostrednom okolí auta pri parkovaní

posed za volantom

masážne sedadlá poskytujú primeraný komfort, rýchlo sme si našli vyhovujúci posed za volantom

ovládacie prvky a navigácia

otočný ovládač na stredovom paneli dopĺňa dotykové ovládanie tabletu s 8,7 palcovou obrazovkou; spôsob ovládania nám vyhovoval, ale trochu sme sa strácali v tom množstve funkcií, ktoré R-Link 2 ponúka;

grafika displejov

úroveň grafiky zodpovedá moderným zariadeniam

nastupovanie dopredu a dozadu

nízke prahy, vzadu je podlaha v jednej rovine; jednoduché sklápanie sedadla pred sebou pri vystupovaní z tretieho radu, stačí nohou nadvihnúť červenú páčku

úžitková hodnota a bat. priestor

sklopenie sedadiel v druhom a treťom rade je takmer v jednej rovine s dnom kufra; sedadlá v druhom rade sú posuvné; Espacu už neostalo miesto pre plnohodnotné dvojité dno

zameranie vozidla

rodinné auto, okrem každodenných jázd sa osvedčí aj pri ceste na dovolenku; Renault očakáva výrazné predaje aj pre firemných zákazníkov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 516
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 644
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 433
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 747
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 182
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 912
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 854
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 021
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L