Prvá jazda: Rodinný Renault Espace sa zmenil na crossover

Nová generácia modelu Espace ponúka pohodlný podvozok s dobrými jazdnými vlastnosťami. Viac nás zaujala benzínová verzia.

Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov.(Zdroj: Renault)

Práve v čase nášho zoznamovania s Renaultom Espace uzrela svetlo správa o výsledkoch testu bezpečnosti Euro NCAP. Piata generácia úspešného modelu v ňom podľa očakávania získala päť hviezdičiek.

Francúzska automobilka zariskovala a svojmu úspešnému vozidlu zmenila koncepciu. Namiesto očakávaného MPV pripravila crossover. Zdvihla mu podvozok, znížila strechu a dala mu veľké kolesá a nový vzhľad.

Espace napriek rodinnému charakteru nezapadá medzi “krabice“ a dostal atraktívnejšie tvary. Miestami to vyzerá, že dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou.

Ukazuje sa to napríklad v línii okien, ktoré sa smerom dozadu zužujú. Výhľad z tretieho radu sedadiel tak nie je ideálny. Pocit priestoru a vzdušnosti má interiéru dodávať jeho svetlosť.

Interiéru dominuje tablet

Napriek dôrazu na dizajn, nie je na tom Espace priestorovo zle. Interiéru dominuje netradične riešený stredový tunel a tablet zabudovaný do palubnej dosky. Jeho ovládanie pomocou kombinácie otočného ovládača a dotykového displeja považujeme za rozumné.

Pri rozmernom displeji nerobí problém triafať prstom jednotlivé ikony, pretože sú dostatočne veľké. V množstve funkcií sme sa však strácali a nastavenia nám pripadali trochu neprehľadné.

Domovské obrazovky sa však dajú prispôsobiť vlastným potrebám. Možnosti systému R-Link 2 detailnejšie preveríme počas testu v domácich podmienkach.

Pod stredovým tunelom je prázdne miesto s odkladacím priečinkom napríklad na fľaše. Foto: Renault

Podvozku pomohol systém 4Control

Pri jazde nás potešil podvozok, ktorý ponúkal veľmi dobrý komfort a odhlučnenie bez toho, aby sa to prejavilo v podobe zhoršených jazdných vlastností.

Okrem dobrého nastavenia tomu pomohlo zníženie hmotnosti vozidla o 250 kg, elektrické riadenie pruženia a systém 4Control, natáčajúci v zákrute aj zadné kolesá. Renault uprednostnil práve 4Control, dostupný za príplatok prípadne v rámci najvyššej výbavy, pred pohonom všetkých kolies.

Nízka hlučnosť a jazdný komfort nestráca Espace ani pri poctivom diaľničnom tempe, bez ohľadu na to, či sa pod kapotou nachádza dieselový alebo benzínový motor.

Veľkosť bočných okien sa smerom dozadu zmenšuje. Foto: Renault

Benzín je rýchlejší

Naftový agregát dCi 160 v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nás sklamal pri subjektívnom vnímaní zrýchlenia.

Jeho reakcie pocitovo nie sú adekvátne papierovému výkonu 118 kW a predbiehanie nebolo jednoduchým manévrom ani pri navolenom režime Sport.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h pritom zvládne podľa údajov výrobcu tesne pod 10 sekúnd. Uvidíme, či naše pocity potvrdí aj presné meranie telemetriou.

Podstatne lepšie reagovala na plyn benzínová verzia s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Takmer o 30 kW vyšší výkon ponúka pohodlnú rezervu pri predbiehaní. Spotrebou sa samozrejme s dieselom nemôže rovnať, stále sa však s benzínovou pohonnou jednotkou dá jazdiť vzhľadom na veľkosť auta úsporne.

Na základe prvých skúseností odhadujeme, že Espace spotrebuje približne osem litrov benzínu. Počas prvej jazdy sme niekoľkokrát vynulovali palubný počítač a odmerali spotrebu pri rôznych spôsoboch jazdy. Široký interval spotreby paliva od 7 do 12 l/100 km ukazuje citlivosť benzínovej verzie na štýl jazdy.

Sedadlá v druhom rade sa dajú samostatne posúvať. Foto: Renault

Cenník

motor/výbava

Life (€)

Zen (€)

Initiale Paris (€)

Energy TCe 200 EDC

-

33 590

39 590

Energy dCi 130

28 990

31 990

-

Energy dCi 160 EDC

-

35 290

41 290

Najvyšší stupeň výbavy s názvom Initiale Paris bol doteraz dostupný iba v modeli Clio. Ďalším vozidlom s touto prémiovou výbavou je práve Espace a postupne sa rozšíri aj medzi ďalšie vozidlá značky. Zaujímavosťou je dostupnosť LED svetiel v štandardnej výbave všetkých verzií tohto modelu.

Espace sa snaží zaujať novými tvarmi a štýlom crossoveru. Uvidíme, či sa Renaultu tento ťah vyplatí. Pozitívom je podvozok. Z motorov by sme jednoznačne uprednostnili benzínovú verziu. V prípade rodinného využitia vozidla s vysokým podielom diaľničných presunov nájde svoje uplatnenie aj diesel.

Sklopiť sedadlá je možné naraz pomocou gombíka v kufri, aj z miesta vodiča pomocou dotykového displeja. Foto: Renault

Z testovacieho zápisníka

značka

Renault

model

Espace

motorizácia

dCi 160

TCe 200

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

1618/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

118(160)/4000

147(200)/5750

krútiaci moment (Nm)

380/1750

260/2500

dojmy z motora

diesel je úsporný a výborne sa hodí na diaľnicu; predbiehanie s ním je zložitejšie najmä pri predstave plne obsadeného auta; vyhovuje skôr pokojnému rodinnému tempu

benzínový motor je oveľa živší; spotreba je výrazne závislá na spôsobe jazdy, podľa našich prvých odhadov sa pohybuje v širokom intervale 7 až 12 litrov

reakcia na plyn

ani v športovom móde nie je reakcia na plyn ideálna

dobrá reakcia

pohotovostná hmotnosť

1659

1609

prevodovka/ počet stupňov

at/6

at/7

kvalita radenia

s rýchlosťou radenia, keď je motor pod záťažou, sme spokojní v prípade oboch dvojspojkových prevodoviek; pri náhlom stlačení plynu je reakcia už dlhšia, charakteristiku prevodovky však možno meniť podľa aktuálneho štýlu jazdy (režimy Sport, Comfort)

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Dunlop Sport Maxx RT 235/55 R19

riadenie a vedenie stopy

podvozok zvládne viac, ako sa od rodinného auta očakáva, napriek tomu, že je podvozok komfortný, rýchle prejazdy zákrut mu nerobia problém;

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie nám potvrdil aj rýchlejší prejazd zvýšeného prechodu pre chodcov

komfort podvozka

aj keď sme Espace preverili na kvalitatívne lepších cestách v porovnaní so slovenským štandardom, tých pár nerovností, ktoré sme prešli podvozok doslova zhltol

asistenčné systémy

sledovanie mŕtveho uhla; adaptívny tempomat; upozornenie na nedodržanie bezpečnej vzdialenosti; aktívny parkovací asistent; aktívne núdzové brzdenie; rozpoznávanie dopravných značiek

výhľad od vodiča

dvojitý predný stĺpik iba minimálne obmedzuje výhľad, v Espace má šofér dobrý prehľad o dianí na ceste aj v bezprostrednom okolí auta pri parkovaní

posed za volantom

masážne sedadlá poskytujú primeraný komfort, rýchlo sme si našli vyhovujúci posed za volantom

ovládacie prvky a navigácia

otočný ovládač na stredovom paneli dopĺňa dotykové ovládanie tabletu s 8,7 palcovou obrazovkou; spôsob ovládania nám vyhovoval, ale trochu sme sa strácali v tom množstve funkcií, ktoré R-Link 2 ponúka;

grafika displejov

úroveň grafiky zodpovedá moderným zariadeniam

nastupovanie dopredu a dozadu

nízke prahy, vzadu je podlaha v jednej rovine; jednoduché sklápanie sedadla pred sebou pri vystupovaní z tretieho radu, stačí nohou nadvihnúť červenú páčku

úžitková hodnota a bat. priestor

sklopenie sedadiel v druhom a treťom rade je takmer v jednej rovine s dnom kufra; sedadlá v druhom rade sú posuvné; Espacu už neostalo miesto pre plnohodnotné dvojité dno

zameranie vozidla

rodinné auto, okrem každodenných jázd sa osvedčí aj pri ceste na dovolenku; Renault očakáva výrazné predaje aj pre firemných zákazníkov

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 859
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 766
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 15 589
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 13 826
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 418
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 449
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 296
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 190
  9. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 6 053
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 5 828

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nezabudnite, komunisti už raz na Slovensku prevrat urobili

Situácia v tých kritických dňoch bola trochu iná, než v českých krajinách.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Zákaz smrti do preambuly

Smrť je hnusoba. Okrem iného spôsobuje, že nahonobené majetky akosi nie je možné užívať si donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.