SME
Nedeľa, 16. máj, 2021 | Meniny má SvetozárKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Rodinný Renault Espace sa zmenil na crossover

Nová generácia modelu Espace ponúka pohodlný podvozok s dobrými jazdnými vlastnosťami. Viac nás zaujala benzínová verzia.

Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov.Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov. (Zdroj: Renault)

Práve v čase nášho zoznamovania s Renaultom Espace uzrela svetlo správa o výsledkoch testu bezpečnosti Euro NCAP. Piata generácia úspešného modelu v ňom podľa očakávania získala päť hviezdičiek.

Francúzska automobilka zariskovala a svojmu úspešnému vozidlu zmenila koncepciu. Namiesto očakávaného MPV pripravila crossover. Zdvihla mu podvozok, znížila strechu a dala mu veľké kolesá a nový vzhľad.

Espace napriek rodinnému charakteru nezapadá medzi “krabice“ a dostal atraktívnejšie tvary. Miestami to vyzerá, že dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou.

Ukazuje sa to napríklad v línii okien, ktoré sa smerom dozadu zužujú. Výhľad z tretieho radu sedadiel tak nie je ideálny. Pocit priestoru a vzdušnosti má interiéru dodávať jeho svetlosť.

Interiéru dominuje tablet

Napriek dôrazu na dizajn, nie je na tom Espace priestorovo zle. Interiéru dominuje netradične riešený stredový tunel a tablet zabudovaný do palubnej dosky. Jeho ovládanie pomocou kombinácie otočného ovládača a dotykového displeja považujeme za rozumné.

Pri rozmernom displeji nerobí problém triafať prstom jednotlivé ikony, pretože sú dostatočne veľké. V množstve funkcií sme sa však strácali a nastavenia nám pripadali trochu neprehľadné.

Domovské obrazovky sa však dajú prispôsobiť vlastným potrebám. Možnosti systému R-Link 2 detailnejšie preveríme počas testu v domácich podmienkach.

Pod stredovým tunelom je prázdne miesto s odkladacím priečinkom napríklad na fľaše. Foto: Renault

Podvozku pomohol systém 4Control

Pri jazde nás potešil podvozok, ktorý ponúkal veľmi dobrý komfort a odhlučnenie bez toho, aby sa to prejavilo v podobe zhoršených jazdných vlastností.

Okrem dobrého nastavenia tomu pomohlo zníženie hmotnosti vozidla o 250 kg, elektrické riadenie pruženia a systém 4Control, natáčajúci v zákrute aj zadné kolesá. Renault uprednostnil práve 4Control, dostupný za príplatok prípadne v rámci najvyššej výbavy, pred pohonom všetkých kolies.

Nízka hlučnosť a jazdný komfort nestráca Espace ani pri poctivom diaľničnom tempe, bez ohľadu na to, či sa pod kapotou nachádza dieselový alebo benzínový motor.

Veľkosť bočných okien sa smerom dozadu zmenšuje. Foto: Renault

Benzín je rýchlejší

Naftový agregát dCi 160 v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nás sklamal pri subjektívnom vnímaní zrýchlenia.

Jeho reakcie pocitovo nie sú adekvátne papierovému výkonu 118 kW a predbiehanie nebolo jednoduchým manévrom ani pri navolenom režime Sport.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h pritom zvládne podľa údajov výrobcu tesne pod 10 sekúnd. Uvidíme, či naše pocity potvrdí aj presné meranie telemetriou.

Podstatne lepšie reagovala na plyn benzínová verzia s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Takmer o 30 kW vyšší výkon ponúka pohodlnú rezervu pri predbiehaní. Spotrebou sa samozrejme s dieselom nemôže rovnať, stále sa však s benzínovou pohonnou jednotkou dá jazdiť vzhľadom na veľkosť auta úsporne.

Na základe prvých skúseností odhadujeme, že Espace spotrebuje približne osem litrov benzínu. Počas prvej jazdy sme niekoľkokrát vynulovali palubný počítač a odmerali spotrebu pri rôznych spôsoboch jazdy. Široký interval spotreby paliva od 7 do 12 l/100 km ukazuje citlivosť benzínovej verzie na štýl jazdy.

Sedadlá v druhom rade sa dajú samostatne posúvať. Foto: Renault

Cenník

motor/výbava

Life (€)

Zen (€)

Initiale Paris (€)

Energy TCe 200 EDC

-

33 590

39 590

Energy dCi 130

28 990

31 990

-

Energy dCi 160 EDC

-

35 290

41 290

Najvyšší stupeň výbavy s názvom Initiale Paris bol doteraz dostupný iba v modeli Clio. Ďalším vozidlom s touto prémiovou výbavou je práve Espace a postupne sa rozšíri aj medzi ďalšie vozidlá značky. Zaujímavosťou je dostupnosť LED svetiel v štandardnej výbave všetkých verzií tohto modelu.

Espace sa snaží zaujať novými tvarmi a štýlom crossoveru. Uvidíme, či sa Renaultu tento ťah vyplatí. Pozitívom je podvozok. Z motorov by sme jednoznačne uprednostnili benzínovú verziu. V prípade rodinného využitia vozidla s vysokým podielom diaľničných presunov nájde svoje uplatnenie aj diesel.

Sklopiť sedadlá je možné naraz pomocou gombíka v kufri, aj z miesta vodiča pomocou dotykového displeja. Foto: Renault

Z testovacieho zápisníka

značka

Renault

model

Espace

motorizácia

dCi 160

TCe 200

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

1618/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

118(160)/4000

147(200)/5750

krútiaci moment (Nm)

380/1750

260/2500

dojmy z motora

diesel je úsporný a výborne sa hodí na diaľnicu; predbiehanie s ním je zložitejšie najmä pri predstave plne obsadeného auta; vyhovuje skôr pokojnému rodinnému tempu

benzínový motor je oveľa živší; spotreba je výrazne závislá na spôsobe jazdy, podľa našich prvých odhadov sa pohybuje v širokom intervale 7 až 12 litrov

reakcia na plyn

ani v športovom móde nie je reakcia na plyn ideálna

dobrá reakcia

pohotovostná hmotnosť

1659

1609

prevodovka/ počet stupňov

at/6

at/7

kvalita radenia

s rýchlosťou radenia, keď je motor pod záťažou, sme spokojní v prípade oboch dvojspojkových prevodoviek; pri náhlom stlačení plynu je reakcia už dlhšia, charakteristiku prevodovky však možno meniť podľa aktuálneho štýlu jazdy (režimy Sport, Comfort)

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Dunlop Sport Maxx RT 235/55 R19

riadenie a vedenie stopy

podvozok zvládne viac, ako sa od rodinného auta očakáva, napriek tomu, že je podvozok komfortný, rýchle prejazdy zákrut mu nerobia problém;

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie nám potvrdil aj rýchlejší prejazd zvýšeného prechodu pre chodcov

komfort podvozka

aj keď sme Espace preverili na kvalitatívne lepších cestách v porovnaní so slovenským štandardom, tých pár nerovností, ktoré sme prešli podvozok doslova zhltol

asistenčné systémy

sledovanie mŕtveho uhla; adaptívny tempomat; upozornenie na nedodržanie bezpečnej vzdialenosti; aktívny parkovací asistent; aktívne núdzové brzdenie; rozpoznávanie dopravných značiek

výhľad od vodiča

dvojitý predný stĺpik iba minimálne obmedzuje výhľad, v Espace má šofér dobrý prehľad o dianí na ceste aj v bezprostrednom okolí auta pri parkovaní

posed za volantom

masážne sedadlá poskytujú primeraný komfort, rýchlo sme si našli vyhovujúci posed za volantom

ovládacie prvky a navigácia

otočný ovládač na stredovom paneli dopĺňa dotykové ovládanie tabletu s 8,7 palcovou obrazovkou; spôsob ovládania nám vyhovoval, ale trochu sme sa strácali v tom množstve funkcií, ktoré R-Link 2 ponúka;

grafika displejov

úroveň grafiky zodpovedá moderným zariadeniam

nastupovanie dopredu a dozadu

nízke prahy, vzadu je podlaha v jednej rovine; jednoduché sklápanie sedadla pred sebou pri vystupovaní z tretieho radu, stačí nohou nadvihnúť červenú páčku

úžitková hodnota a bat. priestor

sklopenie sedadiel v druhom a treťom rade je takmer v jednej rovine s dnom kufra; sedadlá v druhom rade sú posuvné; Espacu už neostalo miesto pre plnohodnotné dvojité dno

zameranie vozidla

rodinné auto, okrem každodenných jázd sa osvedčí aj pri ceste na dovolenku; Renault očakáva výrazné predaje aj pre firemných zákazníkov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  5. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  6. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  7. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  10. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  3. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  4. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  5. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  6. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  7. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 17 175
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 13 373
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 116
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 8 512
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 464
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 322
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 7 098
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 487
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 376
  10. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 5 589
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vila Bellevue v Starom Smokovci.

Mnohé zničené budovy môžu dostať druhú šancu.

11. máj
Egan Bernal (vpravo) vyhral 9. etapu na Giro d'Italia 2021.

Sagan o popredné priečky nebojoval.

25m
Neonacisti v uliciach Berlína - ilustračná fotografia.

Nacisti, rasisti a fašisti objavili magický obsah pojmu solidarita.

12. máj
Ján Vojtaššák (v biskupskej reverende) hajluje spoločne s veliteľom Hlinkovej gardy Alexandrom Machom (v popredí s gardistickým dvojkrížom na uniforme) a vojakmi, ktorí prepadli s nacistami Poľsko.

Proces blahorečenia v roku 2003 pozastavil Vatikán, nedávno ho cirkev obnovila.

14. máj

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj