SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Prvá jazda: Rodinný Renault Espace sa zmenil na crossover

Nová generácia modelu Espace ponúka pohodlný podvozok s dobrými jazdnými vlastnosťami. Viac nás zaujala benzínová verzia.

Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov.Espace ma vyššiu svetlú výšku a veľké kolesá, ktoré umocňujú zmenu smerom ku kategórii crossoverov. (Zdroj: Renault)

Práve v čase nášho zoznamovania s Renaultom Espace uzrela svetlo správa o výsledkoch testu bezpečnosti Euro NCAP. Piata generácia úspešného modelu v ňom podľa očakávania získala päť hviezdičiek.

Francúzska automobilka zariskovala a svojmu úspešnému vozidlu zmenila koncepciu. Namiesto očakávaného MPV pripravila crossover. Zdvihla mu podvozok, znížila strechu a dala mu veľké kolesá a nový vzhľad.

Espace napriek rodinnému charakteru nezapadá medzi “krabice“ a dostal atraktívnejšie tvary. Miestami to vyzerá, že dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou.

Ukazuje sa to napríklad v línii okien, ktoré sa smerom dozadu zužujú. Výhľad z tretieho radu sedadiel tak nie je ideálny. Pocit priestoru a vzdušnosti má interiéru dodávať jeho svetlosť.

Interiéru dominuje tablet

Napriek dôrazu na dizajn, nie je na tom Espace priestorovo zle. Interiéru dominuje netradične riešený stredový tunel a tablet zabudovaný do palubnej dosky. Jeho ovládanie pomocou kombinácie otočného ovládača a dotykového displeja považujeme za rozumné.

Pri rozmernom displeji nerobí problém triafať prstom jednotlivé ikony, pretože sú dostatočne veľké. V množstve funkcií sme sa však strácali a nastavenia nám pripadali trochu neprehľadné.

Domovské obrazovky sa však dajú prispôsobiť vlastným potrebám. Možnosti systému R-Link 2 detailnejšie preveríme počas testu v domácich podmienkach.

Pod stredovým tunelom je prázdne miesto s odkladacím priečinkom napríklad na fľaše. Foto: Renault

Podvozku pomohol systém 4Control

Pri jazde nás potešil podvozok, ktorý ponúkal veľmi dobrý komfort a odhlučnenie bez toho, aby sa to prejavilo v podobe zhoršených jazdných vlastností.

Okrem dobrého nastavenia tomu pomohlo zníženie hmotnosti vozidla o 250 kg, elektrické riadenie pruženia a systém 4Control, natáčajúci v zákrute aj zadné kolesá. Renault uprednostnil práve 4Control, dostupný za príplatok prípadne v rámci najvyššej výbavy, pred pohonom všetkých kolies.

Nízka hlučnosť a jazdný komfort nestráca Espace ani pri poctivom diaľničnom tempe, bez ohľadu na to, či sa pod kapotou nachádza dieselový alebo benzínový motor.

Veľkosť bočných okien sa smerom dozadu zmenšuje. Foto: Renault

Benzín je rýchlejší

Naftový agregát dCi 160 v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou nás sklamal pri subjektívnom vnímaní zrýchlenia.

Jeho reakcie pocitovo nie sú adekvátne papierovému výkonu 118 kW a predbiehanie nebolo jednoduchým manévrom ani pri navolenom režime Sport.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h pritom zvládne podľa údajov výrobcu tesne pod 10 sekúnd. Uvidíme, či naše pocity potvrdí aj presné meranie telemetriou.

Podstatne lepšie reagovala na plyn benzínová verzia s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Takmer o 30 kW vyšší výkon ponúka pohodlnú rezervu pri predbiehaní. Spotrebou sa samozrejme s dieselom nemôže rovnať, stále sa však s benzínovou pohonnou jednotkou dá jazdiť vzhľadom na veľkosť auta úsporne.

Na základe prvých skúseností odhadujeme, že Espace spotrebuje približne osem litrov benzínu. Počas prvej jazdy sme niekoľkokrát vynulovali palubný počítač a odmerali spotrebu pri rôznych spôsoboch jazdy. Široký interval spotreby paliva od 7 do 12 l/100 km ukazuje citlivosť benzínovej verzie na štýl jazdy.

Sedadlá v druhom rade sa dajú samostatne posúvať. Foto: Renault

Cenník

motor/výbava

Life (€)

Zen (€)

Initiale Paris (€)

Energy TCe 200 EDC

-

33 590

39 590

Energy dCi 130

28 990

31 990

-

Energy dCi 160 EDC

-

35 290

41 290

Najvyšší stupeň výbavy s názvom Initiale Paris bol doteraz dostupný iba v modeli Clio. Ďalším vozidlom s touto prémiovou výbavou je práve Espace a postupne sa rozšíri aj medzi ďalšie vozidlá značky. Zaujímavosťou je dostupnosť LED svetiel v štandardnej výbave všetkých verzií tohto modelu.

Espace sa snaží zaujať novými tvarmi a štýlom crossoveru. Uvidíme, či sa Renaultu tento ťah vyplatí. Pozitívom je podvozok. Z motorov by sme jednoznačne uprednostnili benzínovú verziu. V prípade rodinného využitia vozidla s vysokým podielom diaľničných presunov nájde svoje uplatnenie aj diesel.

Sklopiť sedadlá je možné naraz pomocou gombíka v kufri, aj z miesta vodiča pomocou dotykového displeja. Foto: Renault

Z testovacieho zápisníka

značka

Renault

model

Espace

motorizácia

dCi 160

TCe 200

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

1618/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

118(160)/4000

147(200)/5750

krútiaci moment (Nm)

380/1750

260/2500

dojmy z motora

diesel je úsporný a výborne sa hodí na diaľnicu; predbiehanie s ním je zložitejšie najmä pri predstave plne obsadeného auta; vyhovuje skôr pokojnému rodinnému tempu

benzínový motor je oveľa živší; spotreba je výrazne závislá na spôsobe jazdy, podľa našich prvých odhadov sa pohybuje v širokom intervale 7 až 12 litrov

reakcia na plyn

ani v športovom móde nie je reakcia na plyn ideálna

dobrá reakcia

pohotovostná hmotnosť

1659

1609

prevodovka/ počet stupňov

at/6

at/7

kvalita radenia

s rýchlosťou radenia, keď je motor pod záťažou, sme spokojní v prípade oboch dvojspojkových prevodoviek; pri náhlom stlačení plynu je reakcia už dlhšia, charakteristiku prevodovky však možno meniť podľa aktuálneho štýlu jazdy (režimy Sport, Comfort)

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Dunlop Sport Maxx RT 235/55 R19

riadenie a vedenie stopy

podvozok zvládne viac, ako sa od rodinného auta očakáva, napriek tomu, že je podvozok komfortný, rýchle prejazdy zákrut mu nerobia problém;

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie nám potvrdil aj rýchlejší prejazd zvýšeného prechodu pre chodcov

komfort podvozka

aj keď sme Espace preverili na kvalitatívne lepších cestách v porovnaní so slovenským štandardom, tých pár nerovností, ktoré sme prešli podvozok doslova zhltol

asistenčné systémy

sledovanie mŕtveho uhla; adaptívny tempomat; upozornenie na nedodržanie bezpečnej vzdialenosti; aktívny parkovací asistent; aktívne núdzové brzdenie; rozpoznávanie dopravných značiek

výhľad od vodiča

dvojitý predný stĺpik iba minimálne obmedzuje výhľad, v Espace má šofér dobrý prehľad o dianí na ceste aj v bezprostrednom okolí auta pri parkovaní

posed za volantom

masážne sedadlá poskytujú primeraný komfort, rýchlo sme si našli vyhovujúci posed za volantom

ovládacie prvky a navigácia

otočný ovládač na stredovom paneli dopĺňa dotykové ovládanie tabletu s 8,7 palcovou obrazovkou; spôsob ovládania nám vyhovoval, ale trochu sme sa strácali v tom množstve funkcií, ktoré R-Link 2 ponúka;

grafika displejov

úroveň grafiky zodpovedá moderným zariadeniam

nastupovanie dopredu a dozadu

nízke prahy, vzadu je podlaha v jednej rovine; jednoduché sklápanie sedadla pred sebou pri vystupovaní z tretieho radu, stačí nohou nadvihnúť červenú páčku

úžitková hodnota a bat. priestor

sklopenie sedadiel v druhom a treťom rade je takmer v jednej rovine s dnom kufra; sedadlá v druhom rade sú posuvné; Espacu už neostalo miesto pre plnohodnotné dvojité dno

zameranie vozidla

rodinné auto, okrem každodenných jázd sa osvedčí aj pri ceste na dovolenku; Renault očakáva výrazné predaje aj pre firemných zákazníkov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  6. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 330
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 295
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 508
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 931
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 532
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 744
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Alex Molčan.

Spoluprácu s Mariánom Vajdom si Molčan pochvaľuje.


2 h
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


12 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


20 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  2. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  3. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  4. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  5. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  6. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  7. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 465
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 947
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 784
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 132
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 463
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 826
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 786
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 663
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu