SME

MG vstúpi opäť do Európy spolu s crossoverom GS

Do svojich služieb povolala britská značka s čínskym majiteľom aj Sherlocka Holmesa.

(Zdroj: MG)

Automobilová značka MG vznikla v Anglicku ešte pred druhou svetovou vojnou a vozidlá vyrábala až do 80. rokov. Po roku 1982 svoju činnosť zamerala na výrobu športových verzií značky Rover.

Pod krídlami čínskeho vlastníka SAIC Motor, spoločnosť MG reštartovala výrobu v auguste 2007. Od tej chvíle sa snaží o veľký návrat a spolieha sa aj na nové mestské SUV - MG GS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na domácom trhu vo Veľkej Británii už prebieha rozsiahla kampaň, ktorá má osloviť „ortodoxných“ Britov. Na tento účel povolala spoločnosť GM do reklamy seriálového predstaviteľa detektíva Sherlocka Holmesa – herca Benedicta Cumberbatcha.

SkryťVypnúť reklamu

Práve prostredníctvom nového SUV by sa chcela značka MG opäť vrátiť aj do kontinentálnej Európy. Sériovú podobu vozidla predstavila automobilka na autosalóne v Šanghaji. Predchádzal mu koncept Icon z roku 2012.

Pred trhom vo Veľkej Británii dostane prednosť Čína, ktorá vyrobí vozidlá aj pre britský trh. O finálne zloženie pre Angličanov sa postará továreň v Longbridge.

Pred tým, ako dorazí MG GS do Anglicka, čaká nový model ešte preladenie pre náročnejších zákazníkov. Za týmto účelom spolupracuje MG s Porsche Engineering.

Dva benzínové prepĺňané motory, 1,5-litrový a dvojlitrový štvorvalec, budú pre potreby Európy rozšírené aj o naftové pohonné jednotky.

Krútiaci moment prenáša manuálna šesťstupňová prevodovka alebo automatická prevodovka so šiestimi, prípadne siedmimi stupňami. Štandardný pohon prednej nápravy doplní aj systém pohonu všetkých štyroch kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť MG pripravila automobil dlhý 4.500 mm, široký 1.855 mm a vysoký 1.657 mm, stojaci na rázvore náprav 2.650 mm. Platforma by mala byť čiastočne modulárna a umožní tak vznik aj väčších modelov značky MG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 591
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 669
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 303
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 981
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 559
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 817
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 646
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 319
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 806
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 306
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 851
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 844
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 709
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu