Máj oslávime za volantom, dnes začína rely v Prešove

Peugeot 208 R2 absolvoval dôležitý test, po ktorom jazdí pokojnejšie a lepšie brzdí. Na východe Slovenska nás čaká tvrdá konkurencia.

(Zdroj: Dalibor Silný)

Radi sa myšlienkami vraciame do minulého roka, ktorý bol o spoznávaní továrenského špeciálu Peugeot 208 R2 a vyvrcholil oslavami titulu majstrov Slovenska v triede 6.

Odvtedy prešlo viac než šesť mesiacov a začala nová sezóna. Rasťo Chvála s Liborom Hlisnikovským nestihli prvú súťaž domáceho šampionátu, pretože čakali na nové auto.

Máme staronovú techniku

Keď súperi zbierali body na marcovej Eger Rallye v Maďarsku, mechanici neďaleko Paríža iba dokončovali Peugeot 208 R2 pre náš Mihyring Rally Team.

Rasťo a Libor budú na domácich tratiach opäť reprezentovať aj slovenského importéra áut značky Peugeot. Tohtoročnú súťažnú premiéru absolvujú počas piatka a soboty, na Rally Prešov.

Fotografie Tibora Szabosiho z testu nájdete TU:

Súťažná Dvestoosmička je úplne nová, ale vlastne rovnaká, ako bolo minuloročné auto. Atmosférický zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 136 kW (185 k) pri 7800 otáčkach za minútu.

Silu motora prenáša na predné kolesá päťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál s obmedzeným preklzom. Technické predpisy stanovujú minimálnu hmotnosť vozidla bez posádky na 1030 kilogramov.

Akurát, po skúsenostiach z vlaňajšej sezóny prišlo auto z fabriky Peugeot Sport s kratším stálym prevodom, ktorý zlepšil dynamiku za cenu nižšej maximálnej rýchlosti.

Stratené kilometre sme doháňali doma

Ani úradujúci majstri Slovenska nedokážu sadnúť do auta a hneď bojovať o sekundy. Rasťo Chvála a Libor Hlisnikovský síce už Peugeotu „tykajú“, ale pred odchodom do Prešova potrebovali absolvovať oboznamovací test.

Cvične napísať rozpis, vyskúšať, ako fungujú pneumatiky alebo podvozok.

Motor si odkrútil zabiehacie kilometre na skúšobnej stolici ešte vo Francúzsku. Posledné detaily doladil Jiří Pertlíček a jeho tím Aspekta Motorsport, ktorý sa o auto bude starať počas celej sezóny.

Napríklad bolo potrebné domontovať chýbajúci hasiaci prístroj. Minuloročný Peugeot ho mal takpovediac v základnej výbave, nový nie.

Počas testu došlo na úpravy nastavenia tlmičov a bŕzd. Rasťo mal aj jednu milú povinnosť, povoziť víťaza súťaže na Facebooku.

Peugeot jazdí pokojnejšie

„Snažili sme sa aspoň čiastočne dobehnúť kilometre za neabsolvovaný Eger,“ povedal Rasťo Chvála. „Test nikdy nenahradí ozajstnú súťaž, ale vnímam ho pozitívne.

Upravili sme nastavenie tlmičov a myslím si, že auto je teraz pokojnejšie. Jazdili sme po hrboľatej trati, takže uvidíme, či napríklad na mestský okruh nebude potrebné auto pritvrdiť.

Doriešili sme aj vlaňajší problém s pomerom brzdného účinku na prednú a zadnú nápravu. Myslím, že teraz je to lepšie.“

V Prešove sa zíde silná konkurencia

Zoznam prihlásených posádok na prešovskú rely naznačuje, že naša trieda 6 bude patriť medzi najobsadenejšie.

K známym tváram z minuloročnej sezóny, pribudli nové a do metropoly Šariša sa chystajú aj dve posádky spoza rieky Moravy, štartujúce v triede 6.

Karty môže zamiešať premenlivé počasie. Meteorológovia avizujú na piatok dážď, v sobotu má byť okolo Prešova polooblačno a bez zrážok. Minimálne ráno môže byť povrch trate ešte vlhký.

Divácky najatraktívnejší pohľad na Rally Prešov bude v piatok. Posádky sa dvakrát predstavia na mestskom okruhu Ľubotice, pričom druhý prejazd sa uskutoční už za tmy.

Štartové pole majstrovstiev Slovenska a Slovenského Rally Pohára rozšíri približne 60 dvojíc jazdiacich v rámci takzvaného Mini Rally Cupu. Divákom sa predstavia o 15:30 a o 16:30 h. Potom príde na rad hlavné štartové pole.

Dali šancu nadšencom

Organizátori urobili ústretový krok k nadšencom a prvú etapu rely smie absolvovať prakticky každý, kto má auto aspoň so základnými bezpečnostnými prvkami.

Teda s pretekárskymi sedadlami či ochranným rámom. V piatok popoludní a večer môžu diváci vidieť na trati približne sto áut. Ak nemáte na prvého mája čo robiť, príďte sa pozrieť a podporiť posádky.

V sobotu sú na programe klasické rýchlostné skúšky Žipov a Margecany. Súťažiaci hodnotení v majstrovstvách Slovenska ich absolvujú po trikrát. Počet meraných kilometrov tak tesne presiahne číslo 88.

Na zbúraný plot sa nezabúda

„Na Rally Prešov som naposledy štartoval ešte s Mitsubishi, keď sa jazdila rýchlostná skúška Cemjata. Ale poznám aj aktuálnu trať, hoci Libor tam bude prvýkrát,“ skonštatoval R. Chvála.

„Na Žipov mám rôzne spomienky. S Mitsubishi sme tam raz zvalili plot, vtedy sa tento test išiel v rámci Rally Košice. Mal som tam aj defekt. Budeme sa snažiť, jazdiť tentoraz bez chýb.“

Divácky obľúbený, z pohľadu jazdcov a techniky už menej, je prológ v prešovských uliciach. „Mestský okruh je pre mňa najväčšia nočná mora. Dôležité bude, prejsť ho bez problémov, pretože tam sa dá len stratiť,“ uzavrel Chvála.

Časový harmonogram 22. Rally Prešov

Piatok, 1.5. 2015

RS1 – Ľubotice 1: 15:30 h. (posádky MSR: 18:17 h.)

RS2 – Ľubotice 2: 16:30 h. (posádky MSR: 20:30 h.)

Sobota, 2.5. 2015

RS3: Žipov 1: 8:45 h.

RS4: Margecany 1: 9:30 h.

RS5: Žipov 2: 11:32 h.

RS6: Margecany 2: 12:17 h.

RS7: Žipov 3: 14:19 h.

RS8: Margecany 3: 15:04 h.

Uzávierky ciest počas 22. Rally Prešov

Piatok, 1.5. 2015

10:30 – 13:30 h: v meste Veľký Šariš od odbočky ku kolkárni smerom na Medzany, po začiatok obec Medzany

15:00 – 22:00 h: v meste Prešov a Ľubotice – ulica Prešovská od obchodného centra MAX po výjazdy na cestu Vranov – Poprad, oba smery, bude uzavretý aj výjazd z obce Ľubotice na Prešovskú ulicu

Sobota, 2.5. 2015

7:45 – 15:45 h: od križovatky Žipov – Bajerov, cez obec Žipov, po obec Hrabkov

8:30 – 16:30 h: zhruba 3,0 km za obcou Margecany smerom na Klenov, cez obce Klenov, Miklušovce, Sedlice, Suchá Dolina, po obec Ľubovec

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.