Máj oslávime za volantom, dnes začína rely v Prešove

Peugeot 208 R2 absolvoval dôležitý test, po ktorom jazdí pokojnejšie a lepšie brzdí. Na východe Slovenska nás čaká tvrdá konkurencia.

(Zdroj: Dalibor Silný)

Radi sa myšlienkami vraciame do minulého roka, ktorý bol o spoznávaní továrenského špeciálu Peugeot 208 R2 a vyvrcholil oslavami titulu majstrov Slovenska v triede 6.

Odvtedy prešlo viac než šesť mesiacov a začala nová sezóna. Rasťo Chvála s Liborom Hlisnikovským nestihli prvú súťaž domáceho šampionátu, pretože čakali na nové auto.

Máme staronovú techniku

Keď súperi zbierali body na marcovej Eger Rallye v Maďarsku, mechanici neďaleko Paríža iba dokončovali Peugeot 208 R2 pre náš Mihyring Rally Team.

Rasťo a Libor budú na domácich tratiach opäť reprezentovať aj slovenského importéra áut značky Peugeot. Tohtoročnú súťažnú premiéru absolvujú počas piatka a soboty, na Rally Prešov.

Fotografie Tibora Szabosiho z testu nájdete TU:

Súťažná Dvestoosmička je úplne nová, ale vlastne rovnaká, ako bolo minuloročné auto. Atmosférický zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 136 kW (185 k) pri 7800 otáčkach za minútu.

Silu motora prenáša na predné kolesá päťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál s obmedzeným preklzom. Technické predpisy stanovujú minimálnu hmotnosť vozidla bez posádky na 1030 kilogramov.

Akurát, po skúsenostiach z vlaňajšej sezóny prišlo auto z fabriky Peugeot Sport s kratším stálym prevodom, ktorý zlepšil dynamiku za cenu nižšej maximálnej rýchlosti.

Stratené kilometre sme doháňali doma

Ani úradujúci majstri Slovenska nedokážu sadnúť do auta a hneď bojovať o sekundy. Rasťo Chvála a Libor Hlisnikovský síce už Peugeotu „tykajú“, ale pred odchodom do Prešova potrebovali absolvovať oboznamovací test.

Cvične napísať rozpis, vyskúšať, ako fungujú pneumatiky alebo podvozok.

Motor si odkrútil zabiehacie kilometre na skúšobnej stolici ešte vo Francúzsku. Posledné detaily doladil Jiří Pertlíček a jeho tím Aspekta Motorsport, ktorý sa o auto bude starať počas celej sezóny.

Napríklad bolo potrebné domontovať chýbajúci hasiaci prístroj. Minuloročný Peugeot ho mal takpovediac v základnej výbave, nový nie.

Počas testu došlo na úpravy nastavenia tlmičov a bŕzd. Rasťo mal aj jednu milú povinnosť, povoziť víťaza súťaže na Facebooku.

Peugeot jazdí pokojnejšie

„Snažili sme sa aspoň čiastočne dobehnúť kilometre za neabsolvovaný Eger,“ povedal Rasťo Chvála. „Test nikdy nenahradí ozajstnú súťaž, ale vnímam ho pozitívne.

Upravili sme nastavenie tlmičov a myslím si, že auto je teraz pokojnejšie. Jazdili sme po hrboľatej trati, takže uvidíme, či napríklad na mestský okruh nebude potrebné auto pritvrdiť.

Doriešili sme aj vlaňajší problém s pomerom brzdného účinku na prednú a zadnú nápravu. Myslím, že teraz je to lepšie.“

V Prešove sa zíde silná konkurencia

Zoznam prihlásených posádok na prešovskú rely naznačuje, že naša trieda 6 bude patriť medzi najobsadenejšie.

K známym tváram z minuloročnej sezóny, pribudli nové a do metropoly Šariša sa chystajú aj dve posádky spoza rieky Moravy, štartujúce v triede 6.

Karty môže zamiešať premenlivé počasie. Meteorológovia avizujú na piatok dážď, v sobotu má byť okolo Prešova polooblačno a bez zrážok. Minimálne ráno môže byť povrch trate ešte vlhký.

Divácky najatraktívnejší pohľad na Rally Prešov bude v piatok. Posádky sa dvakrát predstavia na mestskom okruhu Ľubotice, pričom druhý prejazd sa uskutoční už za tmy.

Štartové pole majstrovstiev Slovenska a Slovenského Rally Pohára rozšíri približne 60 dvojíc jazdiacich v rámci takzvaného Mini Rally Cupu. Divákom sa predstavia o 15:30 a o 16:30 h. Potom príde na rad hlavné štartové pole.

Dali šancu nadšencom

Organizátori urobili ústretový krok k nadšencom a prvú etapu rely smie absolvovať prakticky každý, kto má auto aspoň so základnými bezpečnostnými prvkami.

Teda s pretekárskymi sedadlami či ochranným rámom. V piatok popoludní a večer môžu diváci vidieť na trati približne sto áut. Ak nemáte na prvého mája čo robiť, príďte sa pozrieť a podporiť posádky.

V sobotu sú na programe klasické rýchlostné skúšky Žipov a Margecany. Súťažiaci hodnotení v majstrovstvách Slovenska ich absolvujú po trikrát. Počet meraných kilometrov tak tesne presiahne číslo 88.

Na zbúraný plot sa nezabúda

„Na Rally Prešov som naposledy štartoval ešte s Mitsubishi, keď sa jazdila rýchlostná skúška Cemjata. Ale poznám aj aktuálnu trať, hoci Libor tam bude prvýkrát,“ skonštatoval R. Chvála.

„Na Žipov mám rôzne spomienky. S Mitsubishi sme tam raz zvalili plot, vtedy sa tento test išiel v rámci Rally Košice. Mal som tam aj defekt. Budeme sa snažiť, jazdiť tentoraz bez chýb.“

Divácky obľúbený, z pohľadu jazdcov a techniky už menej, je prológ v prešovských uliciach. „Mestský okruh je pre mňa najväčšia nočná mora. Dôležité bude, prejsť ho bez problémov, pretože tam sa dá len stratiť,“ uzavrel Chvála.

Časový harmonogram 22. Rally Prešov

Piatok, 1.5. 2015

RS1 – Ľubotice 1: 15:30 h. (posádky MSR: 18:17 h.)

RS2 – Ľubotice 2: 16:30 h. (posádky MSR: 20:30 h.)

Sobota, 2.5. 2015

RS3: Žipov 1: 8:45 h.

RS4: Margecany 1: 9:30 h.

RS5: Žipov 2: 11:32 h.

RS6: Margecany 2: 12:17 h.

RS7: Žipov 3: 14:19 h.

RS8: Margecany 3: 15:04 h.

Uzávierky ciest počas 22. Rally Prešov

Piatok, 1.5. 2015

10:30 – 13:30 h: v meste Veľký Šariš od odbočky ku kolkárni smerom na Medzany, po začiatok obec Medzany

15:00 – 22:00 h: v meste Prešov a Ľubotice – ulica Prešovská od obchodného centra MAX po výjazdy na cestu Vranov – Poprad, oba smery, bude uzavretý aj výjazd z obce Ľubotice na Prešovskú ulicu

Sobota, 2.5. 2015

7:45 – 15:45 h: od križovatky Žipov – Bajerov, cez obec Žipov, po obec Hrabkov

8:30 – 16:30 h: zhruba 3,0 km za obcou Margecany smerom na Klenov, cez obce Klenov, Miklušovce, Sedlice, Suchá Dolina, po obec Ľubovec

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 226
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 569
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 902
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 066
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 782
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 876
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 931
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 447
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 300

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.