Lichtenštajnskú firmu Nanoflowcell sme prvýkrát zaregistrovali pred rokom na autosalóne v Ženeve, kde predstavila štúdiu Quant E.
O rok neskôr sa na automobilovú výstavu vrátila s modelom Quant F a s malým dvojmiestnym vozidlom Quantino. Všetky tri autá majú rovnaký pohon, zabezpečený štyrmi elektromotormi umiestnenými na jednotlivých kolesách.
Zdrojom energie je inovatívny palivový článok. Palivové články spoločnosti Nanoflowcell získavajú energiu vďaka dvom iónovým kvapalinám. Jedna z nich je nositeľom kladného a druhá záporného náboja.
Namiesto nabíjania tankovanie
Štandardnú batériu v elektromobiloch si majiteľ po vybití znovu nabije. V prípade týchto špeciálnych palivových článkov sa iónové kvapaliny na báze vody pri procese vzniku elektrickej energie vyparujú.
Každá z nich sa nachádza v samostatnej 250 litrovej nádrži, do ktorých môžu byť dotankované podobne ako štandardné palivo. Veľkosti nádrže sú samozrejme pre každý model rôzne.
Podľa vyjadrenia predstaviteľov spoločnosti sú kvapaliny nehorľavé a netoxické. Vozidlá sa dojazdom dokonca vyrovnávajú dnešným autám s klasickým pohonom. Menšie Quantino prejde na jedno tankovanie až 1000 km.
Problémom, s ktorým sa museli konštruktéri popasovať, je produkcia stáleho množstva energie, čo sa nezhoduje s požiadavkami vodiča na rozličné jazdné situácie, ktoré vyžadujú rôzne množstvo energie.
Otázkou sú reálne náklady
Riešením je superkondenzátor, ktorý pôsobí ako zásobník pre situácie, keď odber energie vozidlom nezodpovedá množstvu energie získanej z palivového článku Nanoflowcell.
Pre využitie v praxi je potrebná sieť plniacich staníc. To by však nemala byť výrazná prekážka, keďže podľa spoločnosti Nanoflowcell je zriadenie stanice jednoduché a pomerne lacné.
Otázna je zatiaľ výška vstupných a prevádzkových nákladov vozidiel, od ktorých sa do značnej miery môže odvíjať prípadný úspech technológie.