SME

Elektrické autá sa nemusia nabíjať, môžu sa tankovať

O nahradenie pomalého nabíjania rýchlym tankovaním sa snaží firma Nanoflowcell so svojimi modelmi Quant F a Quantino.

(Zdroj: Nanoflowcell)

Lichtenštajnskú firmu Nanoflowcell sme prvýkrát zaregistrovali pred rokom na autosalóne v Ženeve, kde predstavila štúdiu Quant E.

O rok neskôr sa na automobilovú výstavu vrátila s modelom Quant F a s malým dvojmiestnym vozidlom Quantino. Všetky tri autá majú rovnaký pohon, zabezpečený štyrmi elektromotormi umiestnenými na jednotlivých kolesách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zdrojom energie je inovatívny palivový článok. Palivové články spoločnosti Nanoflowcell získavajú energiu vďaka dvom iónovým kvapalinám. Jedna z nich je nositeľom kladného a druhá záporného náboja.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto nabíjania tankovanie

Štandardnú batériu v elektromobiloch si majiteľ po vybití znovu nabije. V prípade týchto špeciálnych palivových článkov sa iónové kvapaliny na báze vody pri procese vzniku elektrickej energie vyparujú.

Každá z nich sa nachádza v samostatnej 250 litrovej nádrži, do ktorých môžu byť dotankované podobne ako štandardné palivo. Veľkosti nádrže sú samozrejme pre každý model rôzne.

Podľa vyjadrenia predstaviteľov spoločnosti sú kvapaliny nehorľavé a netoxické. Vozidlá sa dojazdom dokonca vyrovnávajú dnešným autám s klasickým pohonom. Menšie Quantino prejde na jedno tankovanie až 1000 km.

Problémom, s ktorým sa museli konštruktéri popasovať, je produkcia stáleho množstva energie, čo sa nezhoduje s požiadavkami vodiča na rozličné jazdné situácie, ktoré vyžadujú rôzne množstvo energie.

SkryťVypnúť reklamu

Otázkou sú reálne náklady

Riešením je superkondenzátor, ktorý pôsobí ako zásobník pre situácie, keď odber energie vozidlom nezodpovedá množstvu energie získanej z palivového článku Nanoflowcell.

Pre využitie v praxi je potrebná sieť plniacich staníc. To by však nemala byť výrazná prekážka, keďže podľa spoločnosti Nanoflowcell je zriadenie stanice jednoduché a pomerne lacné.

Otázna je zatiaľ výška vstupných a prevádzkových nákladov vozidiel, od ktorých sa do značnej miery môže odvíjať prípadný úspech technológie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu