SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Elektrické autá sa nemusia nabíjať, môžu sa tankovať

O nahradenie pomalého nabíjania rýchlym tankovaním sa snaží firma Nanoflowcell so svojimi modelmi Quant F a Quantino.

(Zdroj: Nanoflowcell)

Lichtenštajnskú firmu Nanoflowcell sme prvýkrát zaregistrovali pred rokom na autosalóne v Ženeve, kde predstavila štúdiu Quant E.

O rok neskôr sa na automobilovú výstavu vrátila s modelom Quant F a s malým dvojmiestnym vozidlom Quantino. Všetky tri autá majú rovnaký pohon, zabezpečený štyrmi elektromotormi umiestnenými na jednotlivých kolesách.

Zdrojom energie je inovatívny palivový článok. Palivové články spoločnosti Nanoflowcell získavajú energiu vďaka dvom iónovým kvapalinám. Jedna z nich je nositeľom kladného a druhá záporného náboja.

Namiesto nabíjania tankovanie

Štandardnú batériu v elektromobiloch si majiteľ po vybití znovu nabije. V prípade týchto špeciálnych palivových článkov sa iónové kvapaliny na báze vody pri procese vzniku elektrickej energie vyparujú.

Každá z nich sa nachádza v samostatnej 250 litrovej nádrži, do ktorých môžu byť dotankované podobne ako štandardné palivo. Veľkosti nádrže sú samozrejme pre každý model rôzne.

Podľa vyjadrenia predstaviteľov spoločnosti sú kvapaliny nehorľavé a netoxické. Vozidlá sa dojazdom dokonca vyrovnávajú dnešným autám s klasickým pohonom. Menšie Quantino prejde na jedno tankovanie až 1000 km.

Problémom, s ktorým sa museli konštruktéri popasovať, je produkcia stáleho množstva energie, čo sa nezhoduje s požiadavkami vodiča na rozličné jazdné situácie, ktoré vyžadujú rôzne množstvo energie.

Otázkou sú reálne náklady

Riešením je superkondenzátor, ktorý pôsobí ako zásobník pre situácie, keď odber energie vozidlom nezodpovedá množstvu energie získanej z palivového článku Nanoflowcell.

Pre využitie v praxi je potrebná sieť plniacich staníc. To by však nemala byť výrazná prekážka, keďže podľa spoločnosti Nanoflowcell je zriadenie stanice jednoduché a pomerne lacné.

Otázna je zatiaľ výška vstupných a prevádzkových nákladov vozidiel, od ktorých sa do značnej miery môže odvíjať prípadný úspech technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 223
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 754
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 365
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 403
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  6. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 937
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 767
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 159
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát na šéfa RTVS Ľuboš Machaj.

Dlh pochádza ešte z čias rádia Twist.


17m
Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník.

Machaj potreboval len dva hlasy.


3 h
Serena Williamsová.

Serena Williamsová prehrala v 1. kole Wimbledonu s Harmony Tanovou.


2 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 16 h

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  2. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  3. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  4. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  5. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  6. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 657
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 305
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 562
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 368
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 008
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 879
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 647
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 224
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu