Elektrické autá sa nemusia nabíjať, môžu sa tankovať

O nahradenie pomalého nabíjania rýchlym tankovaním sa snaží firma Nanoflowcell so svojimi modelmi Quant F a Quantino.

(Zdroj: Nanoflowcell)

Lichtenštajnskú firmu Nanoflowcell sme prvýkrát zaregistrovali pred rokom na autosalóne v Ženeve, kde predstavila štúdiu Quant E.

O rok neskôr sa na automobilovú výstavu vrátila s modelom Quant F a s malým dvojmiestnym vozidlom Quantino. Všetky tri autá majú rovnaký pohon, zabezpečený štyrmi elektromotormi umiestnenými na jednotlivých kolesách.

Zdrojom energie je inovatívny palivový článok. Palivové články spoločnosti Nanoflowcell získavajú energiu vďaka dvom iónovým kvapalinám. Jedna z nich je nositeľom kladného a druhá záporného náboja.

Namiesto nabíjania tankovanie

Štandardnú batériu v elektromobiloch si majiteľ po vybití znovu nabije. V prípade týchto špeciálnych palivových článkov sa iónové kvapaliny na báze vody pri procese vzniku elektrickej energie vyparujú.

Každá z nich sa nachádza v samostatnej 250 litrovej nádrži, do ktorých môžu byť dotankované podobne ako štandardné palivo. Veľkosti nádrže sú samozrejme pre každý model rôzne.

Podľa vyjadrenia predstaviteľov spoločnosti sú kvapaliny nehorľavé a netoxické. Vozidlá sa dojazdom dokonca vyrovnávajú dnešným autám s klasickým pohonom. Menšie Quantino prejde na jedno tankovanie až 1000 km.

Problémom, s ktorým sa museli konštruktéri popasovať, je produkcia stáleho množstva energie, čo sa nezhoduje s požiadavkami vodiča na rozličné jazdné situácie, ktoré vyžadujú rôzne množstvo energie.

Otázkou sú reálne náklady

Riešením je superkondenzátor, ktorý pôsobí ako zásobník pre situácie, keď odber energie vozidlom nezodpovedá množstvu energie získanej z palivového článku Nanoflowcell.

Pre využitie v praxi je potrebná sieť plniacich staníc. To by však nemala byť výrazná prekážka, keďže podľa spoločnosti Nanoflowcell je zriadenie stanice jednoduché a pomerne lacné.

Otázna je zatiaľ výška vstupných a prevádzkových nákladov vozidiel, od ktorých sa do značnej miery môže odvíjať prípadný úspech technológie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 701
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 893
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 820
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 589
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 993
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 661
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 155