TEST: Opel Corsa sa litrovým trojvalcom vyrovná Fabii 1,2 TSI

Meraním sme potvrdili naše subjektívne dojmy z litrového trojvalca. Pozrite si, ako dopadol preplňovaný motor v porovnaní s konkurenciou.

Rozmery Corsy oproti minulej generácii sa v podstate nezmenili. Aj tentoraz sa spolieha na rázvor náprav s dĺžkou 2,51m, celková dĺžka jemne prekračuje štyri metre.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Nová Corsa zmenila oproti predchádzajúcej generácii najmä vonkajšie tvary a motor. V interiéri sme našli materiály a prvky, ktoré poznáme už z predchádzajúcich generácií.

Interiéru dodáva modernejší vzhľad nový multimediálny displej IntelliLink so sedempalcovou dotykovou obrazovkou.

Škoda, že výrobca dal prednosť výduchom klimatizácie a dizajnu prístrojovky pred vyšším umiestnením displeja. Podľa našich skúseností je displej nízko.

Výhľad šikmo dopredu výrazne obmedzuje dvojitý A stĺpik. Prekáža najmä ten na šoférovej strane.

Pri prudkých ľavotočivých zákrutách vodič mnohokrát nevie, ako sa nakloniť, a z ktorej strany stĺpika má do zákruty pozerať. Za volantom máte niekedy pocit. akoby ste šoférovali Fiat Punto Evo alebo minulú generáciu Corsy.

Podvozok prekvapí niekoľkokrát

Pri predstavení piatej generácia Corsy sľubovala automobilka prepracovaný podvozok. Prvé metre to potvrdili, podvozok filtroval drobné nerovnosti a odhlučnenie zodpovedá požiadavkám dneška.

Po zrýchlení tempa však prišlo prvé prekvapenie. Prepracovaný podvozok sa nakláňal a vozidlo sa hojdalo pri prejazde priečnych nerovností ako v minulosti.

Druhým prekvapením je, že napriek jeho plavnosti a citlivosti na priečne nerovnosti Corsa v zákrute dobre drží stopu. Naplno si to vodič uvedomí až pri pohľade na tachometer.

Pre Opel typickú vlastnosť odfiltrovania posádky od reálnej rýchlosti sme najviac pocítili pri ceste na horský priechod. Skutočnosť je oveľa rýchlejšia ako subjektívny pocit v aute.

Čiže podvozok je v podstate lepší a rýchlejší, len spätná väzba slabá.

Interiér pôsobí na prvý pohľad moderne, ale s niektorými materiálmi sme sa stretli už v minulých generáciách Corsy. Dotykový displej s navigáciou mohol byť umiestnený vyššie. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka pasuje k motoru

Kulisa prevodovky je presná, ale oproti minulosti má možno o niečo dlhšie dráhy. Podstatné je, že prevodové pomery presne napasovali na charakter motora.

Maximálne hodnoty výkonu a krútiaceho momentu dosahuje litrový trojvalec v o niečo vyšších otáčkach, ako je tomu v prípade najvýkonnejšej verzie agregátu 1,2 TSI pod kapotou Škody Fabie.

Z toho dôvodu zvolili konštruktéri o niečo kratšie prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Ako nevýhoda sa môžu javiť o niečo vyššie otáčky pri diaľničnom tempe, ako výhoda lepšie zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.

Vonkajšie prahy ostávajú vzorne čisté vďaka dvojici tesniacich gúm. Foto: Rastislav Chvála

Najsilnejšou stránkou je motor

Najväčším pozitívom Corsy je jej motor s objemom jeden liter a s výkonom 85 kW. Papierovým výkonom tesne poráža Fabiu s najsilnejšou verziou agregátu 1,2 TSI.

Pohonnú jednotku Corsy treba pre plný výkon hnať do pomerne vysokých otáčok. Lenže jej ochotu citeľne reagovať na plyn cítiť už pri 2000 otáčkach.

Pri podobných výkonoch, dosiahnutých v prípade tak malých motorov, mnohých zaujme správanie motora pri vyššom zaťažení vozidla.

Zhruba 300 kg náklad vrátane vodiča a cesta hore kopcom na Čertovicu nás presvedčila, že 85 kW vydolovaných z trojvalca si s touto situáciou poradí.

Aj predbiehanie sme zvládli s dostatočnou rezervou a papierový výkon korešponduje s pocitmi šoféra.

Aby naše dojmy neboli len subjektívnym výkladom, podrobili sme Corsu presným meraniam telemetriou a porovnali s výsledkami konkurencie (tabuľka).

Zatiaľ čo pri hodnotení podvozka sa u nás miešali pozitívne dojmy s negatívnymi, v prípade motora vyslovujeme jednoznačnú spokojnosť.

Kompresor je zabudovaný do pravej steny batožinového priestoru a nezaberá miesto pod dvojitým dnom. Foto: Rastislav Chvála

Porovnanie výkonu a nameraných zrýchlení

V tabuľke sú uvedené parametre nami skúšaných motorov. Hyundai zaostáva najmä pre absenciu turba.

Opel Corsa 1,0 Turbo

Škoda Fabia 1,2 TSI

Škoda Fabia 1,2 TSI

Hyundai i20 1,2

Hyundai i20 1,4

výkon kw/pri otáčkach

85/5000-6000

66/4400-5400

81/4600-5600

62/6000

74/6000

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

170/1800-4500

160/1400-3500

175/1400-4000

122/4000

134/3500

prevodovka

manuálna/6

manuálna/5

manuálna/6

manuálna/5

manuálna/6

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

10,55

11,79

10,02

13,63

12,47 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (na trojke) (s)

4,6

5,37

4,53

6,97

6,23

Pružnosť 70 – 100 km/h (na štvorke) (s)

6,34

7,78

6,5

10,14

8,53

Pri manipulácii s nosičom na bicykle Flex-Fix sa určite zašpiníte. Riešenie od Oplu, napriek tomu považujeme za praktické a jedinečné. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Corsa

Verzia

5dv. Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/12590/16580

Motor

benzínový trojvalec; objem 999 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85(115)/5000-6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

170/1800-4500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/10,55

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,96

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,6 – na treťom prevodovom stupni

6,34 – na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3150 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pri 50/90/130 (km/h)

46/85/122

Stav tachometra (km)

6000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/6,3 výsledná spotreba v teste nepôsobí na prvý pohľad dobrým dojmom, berúc do úvahy časté využívanie potenciálu motora na sto percent, to nie je až také zlé

spotreba v meste - 6,9

na diaľnici z Banskej Bystrice do Bratislavy klesla priemerná spotreba na konečnú hodnotu 6,3 l

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

505

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiEcoContact 5 195/55 r16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1278/1680

Objem batožinového priestoru (l)

285/1120

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2510/4021/1746/1481

Motor

motor je asi najsilnejšou stránkou tohto auta, ani 300 kg záťaže navyše oproti prázdnemu autu Corse neprekážalo; takto naložení sme zvládli predbiehanie aj počas jazdy do kopca na horskom priechode Čertovica; ochota motora ťahať od 2000 otáčok sa približne zhoduje s nástupom maximálneho krútiaceho momentu pri 1800 otáčkach; silnejší záťah však príde až s postupne narastajúcim výkonom pri 4200 otáčkach

Prevodovka

prevody sú dobre prispôsobené parametrom motora – oproti podobne výkonnej Fabii sú o niečo kratšie

Podvozok

dobre filtruje malé nerovnosti a aj odhlučnenie hodnotíme pozitívne; štandardne dobre drží stopu, ale v zákrutách sa nakláňa a priečne nerovnosti Corsu výraznejšie rozhojdajú

Interiér

interiér možno na prvý pohľad pôsobí moderne, no materiálmi a spracovaním sa na Corse nič výrazne nezmenilo už dlhšiu dobu; krok s konkurenciou sa snaží udržať vďaka audiosystému IntelliLink a sedempalcovej dotykovej obrazovke

Posed vodiča a výhľad

výhľad obmedzujú A stĺpiky, nielen v meste, ale najmä v prudkých ľavotočivých zákrutách; posed je v poriadku, dlhší vodiči môžu akurát vyčítať Corse kratší sedák

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej/nemá

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

slušná

Predné svetlá technika a účinok

na pomery bixenónových svetiel by sme očakávali lepší účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie, nízke vnútorné prahy najmä vpredu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanicky nastavovanie sedadiel vpredu; vzadu nastaviteľný sklon operadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; dobre zabudovaný kompresor, teoreticky ho pri dofukovaní kolesa netreba vyberať (pokiaľ dočiahne hadička ku kolesu); možnosť prepravy dvoch bicyklov naraz vďaka systému Flex-Fix

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupný ostrekovač; prahy ostávajú čisté vďaka dvojici tesniacich gúm; klasické veko nádrže.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  5. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  6. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  9. Slovensko spieva koledy
  10. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 59 006
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 428
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 12 002
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 927
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 938
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 783
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 318
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 881
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 881
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 549