Autonómne úžitkové vozidlá v Nemecku jazdia vo vnútri podnikových areálov už dnes, ale v cestnej premávke sú zatiaľ niečím nepredstaviteľným. V USA majú o čosi voľnejšie pravidlá, napríklad Nevada nerozlišuje medzi testovacou a riadnou prevádzkou.
Autá bez vodiča napriek tomu ešte dlho neuvidíme, lebo vodič bude musieť sedieť v kabíne najmenej nasledujúcich 10 rokov.
V prospech autonómnej jazdy sa prikláňajú viaceré argumenty. Automatizované asistenčné systémy mohli dramaticky zredukovať vysokú nehodovosť v dôsledku zlyhania ľudského faktora.
Náklady na palivá môžu klesnúť o 8 až 14 % vďaka digitálnym sieťam, ktoré by odhadli vznik kolón a umožnili automaticky upraviť trasu jazdy.
Najprv bude treba vyriešiť viacero otáznikov ohľadom autonómnej jazdy, napríklad poistenie či právnu zodpovednosť za škody alebo zranenia.