Z niekdajších trojičiek rodinných vanov Ford Galaxy, Volkswagen Sharan a Seat Alhambra sa posledne menovanému modelu darí veľmi dobre.
Uplynulý rok bol vo výrobných číslach histórie modelu Alhambra najlepší a zároveň posledný v súčasnej podobe. Už teraz si možno objednať vylepšenú verziu, ktorá príde fyzicky na trh počas leta.
Prvý výrazný facelift Seatu Alhambra orientovali najmä na emisnú normu Euro6 a zníženie spotreby paliva.
Seat v oficiálnej správe neuviedol ako presne znížil spotrebu paliva, ale tvrdí, že motory v modernizovanej Alhambre majú byť o 15 percent úspornejšie.
Stredobodom bude 2,0 TDI
Automobilka venuje najviac pozornosti najžiadanejšej motorizácii 2,0 TDI v troch verziách s výkonom od 85 do 135 kW.
Najslabšia verzia má dosiahnuť spotrebu paliva len 4,9 l/100km a silnejšia 2,0 TDI 110 kW môže mať aj pohon všetkých kolies 4Drive.
Motor 2,0 TDI 135 kW predstavuje vrchol ponuky s manuálnou šesťstupňovou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Výrobca zaradil najnovšiu benzínovú verziu 1,4 TSI 110 KW (150k) aj do ponuky základnej výbavy Reference za 24.290 eur.
Za veľmi pozitívny krok, možno označiť dostupnosť modelu 2,0 TDI 4Drive (4x4) tiež v základnej výbave.
Neostali len pri nových svetlách
Príchod „novej“ Alhambry je ukážkovým príkladom modernizácie v polčase existencie aktuálnej generácie. Novinka má mierne upravenú masku, výraznejšie reflektory aj iný dizajn zadných svetiel.
Väčší priestor dostali LED diódy vpredu aj vzadu už v štandardnej výbave. Hoci mnohé prvky interiéru prešli z Leonu aj do veľkého vanu, hlavné Full LED svetlá Alhambra nemá.
Jej vrchol osvetľovacej techniky reprezentujú bi-xenónové svetlá.
S výnimkou základného naftového motora môže mať každá Alhambra novú generáciu prevodovky DSG s funkciou plachtenia pre úspornú jazdu.
Po prvom náraze samočinne zabrzdí
Seat podľa očakávania obohatil výbavu o informačný systém novšej generácie Seat Easy Connect. Týmto sa výrazne zlepšila schopnosť pripojiť auto k najnovším mobilným telefónom.
Do výbavy sa dostalo stráženie mŕtveho uhla a z koncernu Volkswagen už známa multikolízna brzda. Ak vodič po prvom náraze nezabrzdí, Alhambra samočinne vyvinie brzdný účinok, aby auto neletelo neovládateľne ďalej.
Tento prvok výrazne pomáha, ak vodič zaspí na diaľnici a po prvom náraze do zvodidla dezorientovaný nevie zasiahnuť.
K prvkom výbavy, ktoré navonok nevidieť patria aj elektronicky riadené tlmiče DCC, ktoré vedia meniť svoju charakteristiku v závislosti od povrchu alebo režimu jazdy.