Podľa automobilky BMW je modelový rad 3 zakladateľom segmentu športových sedanov. Prvé vozidlá tohto radu priniesla nemecká značka už pred viac ako 40 rokmi.
Aktuálny rad 3 o zákazníkov bojuje od roku 2012 a nečudo, že mu automobilka dopriala modernizáciu, ktorú sústredila viac na techniku ako vonkajší vzhľad.
Modernizované BMW radu 3, pripravené debutovať na septembrovom frankfurtskom autosalóne, získalo drobné zmeny na nárazníkoch aj v dizajne a funkcii svetelnej techniky. LED technológia môže tvoriť primárny svetelný zdroj stretávacích a diaľkových svetiel.
Pod kapotou o valec menej
BMW sľubuje zásadnejšiu zmenu k lepšiemu hlavne v interiéri vozidla. Nemci pripravili vzhľadovo atraktívnejšie plasty, lesklejší povrch, prepracované ovládanie sedadiel, okien i klimatizácie.
Rad 3 si polepší aj o nový multimediálny a navigačný systém s 3D mapovým podkladom. Aktualizácia bude zadarmo tri roky po kúpe vozidla. V prípade pripojenia na internet prebehne automaticky.
Nemecká prémiová značka sa sústredila viac na techniku vozidla. Modernizované BMW radu 3 budú poháňať nové modulárne motory skladané „po jednom valci“ s objemom 500 cm3, vždy prepĺňané turbom.
Po prvý raz sa pod kapotou trojkového radu objaví aj trojvalcový agregát s objemom 1,5 litra. Základná verzia 318i ponúkne výkon 100 kW (136 k) a nahradí pôvodný model 316i s rovnakým výkonom, no jedným valcom naviac.
Absenciu jedného valca chce BMW vyvážiť o približne 13 % nižšou priemernou spotrebou (5,0 l/100 km) v prípade, že motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Rovnaký objem ukrýva vyšší výkon
Plný počet valcov dostali dvojlitrové pohonné jednotky, kde základ tvorí verzia 320i s výkonom 135 kW (184 k). Silnejšiu alternatívu s výkonom 185 kW (252 k) Nemci označili ako 330i. Až verzia 340i však ukrýva motor s objemom tri litre. Disponuje výkonom 240 kW (326 k), čo je o 15 kW viac voči verzii 335i, ktorú nahrádza.
Benzínový dvojlitrový motor s výkonom 134 kW (184 k) využíva aj hybridná verzia 330e s dodatočným elektrickým výkonom 80 kW. Batérie vozidla umožňujú v čisto elektrickom režime precestovať približne 35 km.
Základom naftovým pohonných jednotiek bude model 316d. Štvorvalcový dvojlitrový motor ponúkne nezmenený výkon 85 kW (116 k). V prevedení 318d výkon poskočí o 5 kW na 110 kW (150 k) a vo verzii 320d na 140 kW (190 k).
Výkonnejšie naftové motory v ponuke verzie 325d, 330d a 335d si na výkone nepolepšia. Najvýkonnejší šesťvalcový diesel aj naďalej disponuje výkonom 230 kW (313 k).
Keďže BMW chce ostať športovo orientovaným zástupcom v segmente, nový rad 3 získa tuhšie pružiny a zmenené tlmiče s presnejším nastavením tlmenia.
Modernizované BMW radu 3 dorazí na trh už v lete. O niečo vyššiu cenu by mala vyvážiť vyššia štandardná výbava.