Vylepšili trojkové BMW, dostane aj trojvalec

Minimálne dizajnové zmeny zovňajšku by mal vyvážiť modernizovaný interiér, výkonnejšie motory a športovejší podvozok.

(Zdroj: BMW)

Podľa automobilky BMW je modelový rad 3 zakladateľom segmentu športových sedanov. Prvé vozidlá tohto radu priniesla nemecká značka už pred viac ako 40 rokmi.

Aktuálny rad 3 o zákazníkov bojuje od roku 2012 a nečudo, že mu automobilka dopriala modernizáciu, ktorú sústredila viac na techniku ako vonkajší vzhľad.

Modernizované BMW radu 3, pripravené debutovať na septembrovom frankfurtskom autosalóne, získalo drobné zmeny na nárazníkoch aj v dizajne a funkcii svetelnej techniky. LED technológia môže tvoriť primárny svetelný zdroj stretávacích a diaľkových svetiel.

Pod kapotou o valec menej

BMW sľubuje zásadnejšiu zmenu k lepšiemu hlavne v interiéri vozidla. Nemci pripravili vzhľadovo atraktívnejšie plasty, lesklejší povrch, prepracované ovládanie sedadiel, okien i klimatizácie.

Rad 3 si polepší aj o nový multimediálny a navigačný systém s 3D mapovým podkladom. Aktualizácia bude zadarmo tri roky po kúpe vozidla. V prípade pripojenia na internet prebehne automaticky.

Nemecká prémiová značka sa sústredila viac na techniku vozidla. Modernizované BMW radu 3 budú poháňať nové modulárne motory skladané „po jednom valci“ s objemom 500 cm3, vždy prepĺňané turbom.

Po prvý raz sa pod kapotou trojkového radu objaví aj trojvalcový agregát s objemom 1,5 litra. Základná verzia 318i ponúkne výkon 100 kW (136 k) a nahradí pôvodný model 316i s rovnakým výkonom, no jedným valcom naviac.

Absenciu jedného valca chce BMW vyvážiť o približne 13 % nižšou priemernou spotrebou (5,0 l/100 km) v prípade, že motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Rovnaký objem ukrýva vyšší výkon

Plný počet valcov dostali dvojlitrové pohonné jednotky, kde základ tvorí verzia 320i s výkonom 135 kW (184 k). Silnejšiu alternatívu s výkonom 185 kW (252 k) Nemci označili ako 330i. Až verzia 340i však ukrýva motor s objemom tri litre. Disponuje výkonom 240 kW (326 k), čo je o 15 kW viac voči verzii 335i, ktorú nahrádza.

Benzínový dvojlitrový motor s výkonom 134 kW (184 k) využíva aj hybridná verzia 330e s dodatočným elektrickým výkonom 80 kW. Batérie vozidla umožňujú v čisto elektrickom režime precestovať približne 35 km.

Základom naftovým pohonných jednotiek bude model 316d. Štvorvalcový dvojlitrový motor ponúkne nezmenený výkon 85 kW (116 k). V prevedení 318d výkon poskočí o 5 kW na 110 kW (150 k) a vo verzii 320d na 140 kW (190 k).

Výkonnejšie naftové motory v ponuke verzie 325d, 330d a 335d si na výkone nepolepšia. Najvýkonnejší šesťvalcový diesel aj naďalej disponuje výkonom 230 kW (313 k).

Keďže BMW chce ostať športovo orientovaným zástupcom v segmente, nový rad 3 získa tuhšie pružiny a zmenené tlmiče s presnejším nastavením tlmenia.

Modernizované BMW radu 3 dorazí na trh už v lete. O niečo vyššiu cenu by mala vyvážiť vyššia štandardná výbava.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.