SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Už štyri autonómne vozidlá registrované v Kalifornii mali nehodu

Až štyri zo 48 autonómnych vozidiel registrovaných v Kalifornii mali nehodu. Údajne ani v jednom prípade nebola nehoda spôsobená autonómnym vozidlom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Google)

V Kalifornii je v súčasnosti pre cestnú premávku registrovaných 48 autonómnych vozidiel, z ktorých štyri boli od septembra účastníkmi dopravných nehôd. Informovala o tom agentúra AP.

Podľa predpisov nezávisle od zvoleného režimu musí byť vždy v aute vodič. Dve nehody sa stali vozidlám v režime autonómnej jazdy, v ďalších dvoch vozidlo riadil vodič.

Nehody údajne nespôsobili autonómne vozidlá

Na troch nehodách sa zúčastnili SUV značky Lexus, ktoré Google vo svojom úsilí podporiť vývoj autonómnych vozidiel vybavil senzormi a potrebnou elektronikou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Štvrtú nehodu malo jedno z dvoch testovacích vozidiel automobilového dodávateľa Delphi Automotive. Obidve spoločnosti uviedli, že ich autá neboli vinníkom nehody, pričom nešlo o závažné incidenty.

Od septembra minulého roka musí byť každá dopravná nehoda nahlásená kalifornskému štátnemu Úradu pre motorové vozidlá.

Úrad uvádza, že autonómne vozidlá boli účastníkmi štyroch nehôd. Odmietol však poskytnúť podrobnosti o zavinení a dôsledkoch, nakoľko na základe kalifornského práva sú správy o nehodách dôverné.

Podľa nemenovaného zdroja, ktorý požiadal agentúru AP o zachovanie anonymity, dve vozidlá v autonómnom režime sa v čase kolízie pohybovali rýchlosťou menej než 16 km/h.

Štát nezverejnil podrobnosti

Fakt, že výrobcovia ani štát nezverejnili podrobnosti o nehodách, sa stal dôvodom pre verejnú kritiku, keďže verejnosť má právo na informácie o technológii, ktorú aj samotní tvorcovia označujú za nedokonalú.

Skryť Vypnúť reklamu

John Simpson, predstaviteľ neziskovej spotrebiteľskej organizácie Consumer Watchdog a dlhodobý kritik Google, zdôrazňuje, že dlhodobým cieľom Google je vytvoriť vozidlo bez volantu a pedálov.

To znamená, že osoba v aute nebude mať možnosť akokoľvek zasiahnuť, ak sa auto vymkne spod kontroly. Práve preto je podľa neho ešte dôležitejšie, aby sa podrobnosti z každej nehody dostali na verejnosť.

Hlavným argumentom v prospech autonómnej jazdy je práve bezpečnosť. Ich kamery, radary a laserové senzory dávajú vozidlám oveľa podrobnejší prehľad o situácii, než by mal človek za volantom. Aj ich reakčné časy sú rýchlejšie než ľudské.

Elektroniku je možné naprogramovať tak, aby sa pripravila na prichádzajúcu kolíziu, napríklad vybočením zo smeru jazdy, pritiahnutím bezpečnostných pásov, zatrúbením alebo zablikaním svetlami v snahe upozorniť vodiča druhého vozidla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najvyššou prioritou je však naučiť tieto autá vyhýbať sa vážnym nehodám, čo by mohlo zvýšiť verejnú aj politickú dôveru k tejto technológii.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 418
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 859
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 398
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 614
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 045
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 399
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 452
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 314
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 228
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 989
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Nehody

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric