Už štyri autonómne vozidlá registrované v Kalifornii mali nehodu

Až štyri zo 48 autonómnych vozidiel registrovaných v Kalifornii mali nehodu. Údajne ani v jednom prípade nebola nehoda spôsobená autonómnym vozidlom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Google)

V Kalifornii je v súčasnosti pre cestnú premávku registrovaných 48 autonómnych vozidiel, z ktorých štyri boli od septembra účastníkmi dopravných nehôd. Informovala o tom agentúra AP.

Podľa predpisov nezávisle od zvoleného režimu musí byť vždy v aute vodič. Dve nehody sa stali vozidlám v režime autonómnej jazdy, v ďalších dvoch vozidlo riadil vodič.

Nehody údajne nespôsobili autonómne vozidlá

Na troch nehodách sa zúčastnili SUV značky Lexus, ktoré Google vo svojom úsilí podporiť vývoj autonómnych vozidiel vybavil senzormi a potrebnou elektronikou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štvrtú nehodu malo jedno z dvoch testovacích vozidiel automobilového dodávateľa Delphi Automotive. Obidve spoločnosti uviedli, že ich autá neboli vinníkom nehody, pričom nešlo o závažné incidenty.

Od septembra minulého roka musí byť každá dopravná nehoda nahlásená kalifornskému štátnemu Úradu pre motorové vozidlá.

Úrad uvádza, že autonómne vozidlá boli účastníkmi štyroch nehôd. Odmietol však poskytnúť podrobnosti o zavinení a dôsledkoch, nakoľko na základe kalifornského práva sú správy o nehodách dôverné.

Podľa nemenovaného zdroja, ktorý požiadal agentúru AP o zachovanie anonymity, dve vozidlá v autonómnom režime sa v čase kolízie pohybovali rýchlosťou menej než 16 km/h.

Štát nezverejnil podrobnosti

Fakt, že výrobcovia ani štát nezverejnili podrobnosti o nehodách, sa stal dôvodom pre verejnú kritiku, keďže verejnosť má právo na informácie o technológii, ktorú aj samotní tvorcovia označujú za nedokonalú.

John Simpson, predstaviteľ neziskovej spotrebiteľskej organizácie Consumer Watchdog a dlhodobý kritik Google, zdôrazňuje, že dlhodobým cieľom Google je vytvoriť vozidlo bez volantu a pedálov.

To znamená, že osoba v aute nebude mať možnosť akokoľvek zasiahnuť, ak sa auto vymkne spod kontroly. Práve preto je podľa neho ešte dôležitejšie, aby sa podrobnosti z každej nehody dostali na verejnosť.

Hlavným argumentom v prospech autonómnej jazdy je práve bezpečnosť. Ich kamery, radary a laserové senzory dávajú vozidlám oveľa podrobnejší prehľad o situácii, než by mal človek za volantom. Aj ich reakčné časy sú rýchlejšie než ľudské.

Elektroniku je možné naprogramovať tak, aby sa pripravila na prichádzajúcu kolíziu, napríklad vybočením zo smeru jazdy, pritiahnutím bezpečnostných pásov, zatrúbením alebo zablikaním svetlami v snahe upozorniť vodiča druhého vozidla.

Najvyššou prioritou je však naučiť tieto autá vyhýbať sa vážnym nehodám, čo by mohlo zvýšiť verejnú aj politickú dôveru k tejto technológii.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 934
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 526
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 035
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 667
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 217
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 103
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 8 798
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 087
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 238

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

NITRA

Kiskova dcéra: Na Slovensku sme brutálni rasisti

Prezidentova dcéra, župan a matematik, ktorého očarilo právo.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí