Už štyri autonómne vozidlá registrované v Kalifornii mali nehodu

Až štyri zo 48 autonómnych vozidiel registrovaných v Kalifornii mali nehodu. Údajne ani v jednom prípade nebola nehoda spôsobená autonómnym vozidlom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Google)

V Kalifornii je v súčasnosti pre cestnú premávku registrovaných 48 autonómnych vozidiel, z ktorých štyri boli od septembra účastníkmi dopravných nehôd. Informovala o tom agentúra AP.

Podľa predpisov nezávisle od zvoleného režimu musí byť vždy v aute vodič. Dve nehody sa stali vozidlám v režime autonómnej jazdy, v ďalších dvoch vozidlo riadil vodič.

Nehody údajne nespôsobili autonómne vozidlá

Na troch nehodách sa zúčastnili SUV značky Lexus, ktoré Google vo svojom úsilí podporiť vývoj autonómnych vozidiel vybavil senzormi a potrebnou elektronikou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štvrtú nehodu malo jedno z dvoch testovacích vozidiel automobilového dodávateľa Delphi Automotive. Obidve spoločnosti uviedli, že ich autá neboli vinníkom nehody, pričom nešlo o závažné incidenty.

Od septembra minulého roka musí byť každá dopravná nehoda nahlásená kalifornskému štátnemu Úradu pre motorové vozidlá.

Úrad uvádza, že autonómne vozidlá boli účastníkmi štyroch nehôd. Odmietol však poskytnúť podrobnosti o zavinení a dôsledkoch, nakoľko na základe kalifornského práva sú správy o nehodách dôverné.

Podľa nemenovaného zdroja, ktorý požiadal agentúru AP o zachovanie anonymity, dve vozidlá v autonómnom režime sa v čase kolízie pohybovali rýchlosťou menej než 16 km/h.

Štát nezverejnil podrobnosti

Fakt, že výrobcovia ani štát nezverejnili podrobnosti o nehodách, sa stal dôvodom pre verejnú kritiku, keďže verejnosť má právo na informácie o technológii, ktorú aj samotní tvorcovia označujú za nedokonalú.

John Simpson, predstaviteľ neziskovej spotrebiteľskej organizácie Consumer Watchdog a dlhodobý kritik Google, zdôrazňuje, že dlhodobým cieľom Google je vytvoriť vozidlo bez volantu a pedálov.

To znamená, že osoba v aute nebude mať možnosť akokoľvek zasiahnuť, ak sa auto vymkne spod kontroly. Práve preto je podľa neho ešte dôležitejšie, aby sa podrobnosti z každej nehody dostali na verejnosť.

Hlavným argumentom v prospech autonómnej jazdy je práve bezpečnosť. Ich kamery, radary a laserové senzory dávajú vozidlám oveľa podrobnejší prehľad o situácii, než by mal človek za volantom. Aj ich reakčné časy sú rýchlejšie než ľudské.

Elektroniku je možné naprogramovať tak, aby sa pripravila na prichádzajúcu kolíziu, napríklad vybočením zo smeru jazdy, pritiahnutím bezpečnostných pásov, zatrúbením alebo zablikaním svetlami v snahe upozorniť vodiča druhého vozidla.

Najvyššou prioritou je však naučiť tieto autá vyhýbať sa vážnym nehodám, čo by mohlo zvýšiť verejnú aj politickú dôveru k tejto technológii.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.