Už štyri autonómne vozidlá registrované v Kalifornii mali nehodu

Až štyri zo 48 autonómnych vozidiel registrovaných v Kalifornii mali nehodu. Údajne ani v jednom prípade nebola nehoda spôsobená autonómnym vozidlom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Google)

V Kalifornii je v súčasnosti pre cestnú premávku registrovaných 48 autonómnych vozidiel, z ktorých štyri boli od septembra účastníkmi dopravných nehôd. Informovala o tom agentúra AP.

Podľa predpisov nezávisle od zvoleného režimu musí byť vždy v aute vodič. Dve nehody sa stali vozidlám v režime autonómnej jazdy, v ďalších dvoch vozidlo riadil vodič.

Nehody údajne nespôsobili autonómne vozidlá

Na troch nehodách sa zúčastnili SUV značky Lexus, ktoré Google vo svojom úsilí podporiť vývoj autonómnych vozidiel vybavil senzormi a potrebnou elektronikou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štvrtú nehodu malo jedno z dvoch testovacích vozidiel automobilového dodávateľa Delphi Automotive. Obidve spoločnosti uviedli, že ich autá neboli vinníkom nehody, pričom nešlo o závažné incidenty.

Od septembra minulého roka musí byť každá dopravná nehoda nahlásená kalifornskému štátnemu Úradu pre motorové vozidlá.

Úrad uvádza, že autonómne vozidlá boli účastníkmi štyroch nehôd. Odmietol však poskytnúť podrobnosti o zavinení a dôsledkoch, nakoľko na základe kalifornského práva sú správy o nehodách dôverné.

Podľa nemenovaného zdroja, ktorý požiadal agentúru AP o zachovanie anonymity, dve vozidlá v autonómnom režime sa v čase kolízie pohybovali rýchlosťou menej než 16 km/h.

Štát nezverejnil podrobnosti

Fakt, že výrobcovia ani štát nezverejnili podrobnosti o nehodách, sa stal dôvodom pre verejnú kritiku, keďže verejnosť má právo na informácie o technológii, ktorú aj samotní tvorcovia označujú za nedokonalú.

John Simpson, predstaviteľ neziskovej spotrebiteľskej organizácie Consumer Watchdog a dlhodobý kritik Google, zdôrazňuje, že dlhodobým cieľom Google je vytvoriť vozidlo bez volantu a pedálov.

To znamená, že osoba v aute nebude mať možnosť akokoľvek zasiahnuť, ak sa auto vymkne spod kontroly. Práve preto je podľa neho ešte dôležitejšie, aby sa podrobnosti z každej nehody dostali na verejnosť.

Hlavným argumentom v prospech autonómnej jazdy je práve bezpečnosť. Ich kamery, radary a laserové senzory dávajú vozidlám oveľa podrobnejší prehľad o situácii, než by mal človek za volantom. Aj ich reakčné časy sú rýchlejšie než ľudské.

Elektroniku je možné naprogramovať tak, aby sa pripravila na prichádzajúcu kolíziu, napríklad vybočením zo smeru jazdy, pritiahnutím bezpečnostných pásov, zatrúbením alebo zablikaním svetlami v snahe upozorniť vodiča druhého vozidla.

Najvyššou prioritou je však naučiť tieto autá vyhýbať sa vážnym nehodám, čo by mohlo zvýšiť verejnú aj politickú dôveru k tejto technológii.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  4. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 701
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 893
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 820
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 589
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 993
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 661
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 155

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.

Neprehliadnite tiež