Volkswagen sa nevzdá svojho najväčšieho motora

Agregát 6.0 W12 poháňa vlajkové lode koncernu a to sa nezmení ani v blízkej budúcnosti. Získal mnohé vylepšenia a je menej smädný.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Bentley)

Emisné normy Euro sú záväzné normy pripravené Európskou úniou a stanovujú maximálne povolené hodnoty škodlivých látok vo výfukových plynoch spaľovacích motorov.

Sekundárnym dopadom sprísňovania emisných noriem je zmenšovanie zdvihového objemu pohonných jednotiek, ktoré vyústilo do predstavenia nových generácií malých trojvalcových motorov.

Na stretnutí vo Viedni - Vienna Motor Symposium, aj tento rok výrobcovia predviedli novinky týkajúce sa znižovania spotreby a emisií. Ďalej však potvrdzujú, že sa veľkých motorov nevzdajú dobrovoľne.

Veľké motory zatiaľ prežijú

Aj koncern Volkswagen sa rozhodol ponechať si známy motor W12. Predstaviť si ho môžeme ako dva motory V6 umiestnené vedľa seba na jednom kľukovom hriadeli. Značka sa jeho vývoju venuje už približne 20 rokov.

Modernizovaná pohonná jednotka prepĺňaná dvoma turbodúchadlami typu twin-scroll ponúka výkon 447 kW pri 6.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 900 Nm je k dispozícii od 1.500 do 4.500 otáčok.

Medzi modernými technológiami nechýba deaktivácia valcov, systém stop-štart, kombinácia priameho i nepriameho vstrekovania a uloženie motora na aktívnych hydraulických silentblokoch.

Luxusné SUV neprídu o srdce

Prepracovaný by mal byť aj olejový okruh prispôsobený pre použitie motora vo vozidlách typu SUV. Agregát získal aj efektívnejšie chladenie.

Motor W12 by mal byť úspornejší a papierovo spotrebuje približne 11 litrov paliva na 100 km jazdy.

Volkswagen hodlá motor W12 aj naďalej použiť napríklad pod kapotou špičkových verzií Audi A8 a vybraných modelov Bentley. Pošuškáva sa aj o znovu oživení doteraz stratového projektu Volkswagen Phaeton.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 342
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 100
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 688
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 2 853
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 396
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 162
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 160
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 058
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 596
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 485

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania sa vlečie už šesť rokov, zatiaľ bez výsledku

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

EKONOMIKA

Ako sa menila najmodernejšia stanica na Slovensku

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola dokončená.

Neprehliadnite tiež

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.