Emisné normy Euro sú záväzné normy pripravené Európskou úniou a stanovujú maximálne povolené hodnoty škodlivých látok vo výfukových plynoch spaľovacích motorov.
Sekundárnym dopadom sprísňovania emisných noriem je zmenšovanie zdvihového objemu pohonných jednotiek, ktoré vyústilo do predstavenia nových generácií malých trojvalcových motorov.
Na stretnutí vo Viedni - Vienna Motor Symposium, aj tento rok výrobcovia predviedli novinky týkajúce sa znižovania spotreby a emisií. Ďalej však potvrdzujú, že sa veľkých motorov nevzdajú dobrovoľne.
Veľké motory zatiaľ prežijú
Aj koncern Volkswagen sa rozhodol ponechať si známy motor W12. Predstaviť si ho môžeme ako dva motory V6 umiestnené vedľa seba na jednom kľukovom hriadeli. Značka sa jeho vývoju venuje už približne 20 rokov.
Modernizovaná pohonná jednotka prepĺňaná dvoma turbodúchadlami typu twin-scroll ponúka výkon 447 kW pri 6.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 900 Nm je k dispozícii od 1.500 do 4.500 otáčok.
Medzi modernými technológiami nechýba deaktivácia valcov, systém stop-štart, kombinácia priameho i nepriameho vstrekovania a uloženie motora na aktívnych hydraulických silentblokoch.
Luxusné SUV neprídu o srdce
Prepracovaný by mal byť aj olejový okruh prispôsobený pre použitie motora vo vozidlách typu SUV. Agregát získal aj efektívnejšie chladenie.
Motor W12 by mal byť úspornejší a papierovo spotrebuje približne 11 litrov paliva na 100 km jazdy.
Volkswagen hodlá motor W12 aj naďalej použiť napríklad pod kapotou špičkových verzií Audi A8 a vybraných modelov Bentley. Pošuškáva sa aj o znovu oživení doteraz stratového projektu Volkswagen Phaeton.