Volkswagen sa nevzdá svojho najväčšieho motora

Agregát 6.0 W12 poháňa vlajkové lode koncernu a to sa nezmení ani v blízkej budúcnosti. Získal mnohé vylepšenia a je menej smädný.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Bentley)

Emisné normy Euro sú záväzné normy pripravené Európskou úniou a stanovujú maximálne povolené hodnoty škodlivých látok vo výfukových plynoch spaľovacích motorov.

Sekundárnym dopadom sprísňovania emisných noriem je zmenšovanie zdvihového objemu pohonných jednotiek, ktoré vyústilo do predstavenia nových generácií malých trojvalcových motorov.

Na stretnutí vo Viedni - Vienna Motor Symposium, aj tento rok výrobcovia predviedli novinky týkajúce sa znižovania spotreby a emisií. Ďalej však potvrdzujú, že sa veľkých motorov nevzdajú dobrovoľne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľké motory zatiaľ prežijú

Aj koncern Volkswagen sa rozhodol ponechať si známy motor W12. Predstaviť si ho môžeme ako dva motory V6 umiestnené vedľa seba na jednom kľukovom hriadeli. Značka sa jeho vývoju venuje už približne 20 rokov.

Modernizovaná pohonná jednotka prepĺňaná dvoma turbodúchadlami typu twin-scroll ponúka výkon 447 kW pri 6.000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 900 Nm je k dispozícii od 1.500 do 4.500 otáčok.

Medzi modernými technológiami nechýba deaktivácia valcov, systém stop-štart, kombinácia priameho i nepriameho vstrekovania a uloženie motora na aktívnych hydraulických silentblokoch.

Luxusné SUV neprídu o srdce

Prepracovaný by mal byť aj olejový okruh prispôsobený pre použitie motora vo vozidlách typu SUV. Agregát získal aj efektívnejšie chladenie.

Motor W12 by mal byť úspornejší a papierovo spotrebuje približne 11 litrov paliva na 100 km jazdy.

Volkswagen hodlá motor W12 aj naďalej použiť napríklad pod kapotou špičkových verzií Audi A8 a vybraných modelov Bentley. Pošuškáva sa aj o znovu oživení doteraz stratového projektu Volkswagen Phaeton.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 327
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 965
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 464
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 710
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 212
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 060
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 790
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 745
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 426

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.