SME

Rozhovor s Philippe Claverolom, gen. riaditeľom Citroën Slovakia

Philippe Claverola je generálny riaditeľ importérskej spoločnosti Citroën Slovakia.

(Zdroj: Citroen)

Ako sa cíti Citroën na Slovensku?

„Cíti sa tu veľmi dobre. Okrem iného aj preto, že za prvých šesť mesiacov tohto roka sme predali viac ako 1500 vozidiel, čo je približne toľko ako za celý minulý rok.“

V čom vidíte prínos zmeny slovenského importéra automobilov Citroën prechodom k oficiálnemu zastúpeniu francúzskym výrobcom?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Priame zastúpenie prinieslo na Slovensko oveľa väčšie investície, hlavne do oblasti reklamy, postavenia značky na trhu, do budovania siete predajcov, teda do rozšírenia siete pre lepšie uspokojovanie zákazníkov.“

SkryťVypnúť reklamu

Ako by ste charakterizovali slovenský trh automobilov?

„V prvom rade je tu značka, ktorá má 50 %-ný podiel na trhu. Potom - na Slovensku je veľmi silný podiel lízingových spoločností. Treťou črtou slovenského trhu je veľká citlivosť na ceny. Znamená to, že kto má veľmi nízke ceny, predáva aj veľmi veľa áut.“

Akú injekciu by potreboval?

„Rozvoj automobilového trhu závisí veľmi od postavenia a finančnej situácie obyvateľstva. Je tu priama súvislosť medzi ekonomickou situáciou obyvateľstva a predajom áut. Preto je treba zlepšiť ekonomiku. Ozdraviť podniky a zvýšiť zamestnanosť.“

Podľa počtu predaných osobných a malých nákladných automobilov v roku 2000 obsadila značka Citroën deviatu priečku, v malých nákladných automobiloch sú citroëny na veľmi peknom druhom mieste. Je spokojnosť s takýmito výsledkami?

SkryťVypnúť reklamu

„Sme veľmi spokojní s výsledkami, ktoré sme dosiahli za minulý rok. V prvom polroku 2001 patrí značke Citroën šieste miesto na slovenskom trhu, tzn. že tu badať veľmi silný vzostup, a čo nám robí najväčšiu radosť je, že slovenský klient oceňuje značku Citroën a jej produkty, ktoré si získali jeho dôveru. Teda snaha, ktorú vynakladáme, nie je márna. Bolo by preto dobré, kedy tento trend vydržal aj naďalej.“

Pomohol vylepšiť túto štatistiku príchod inovovanej xsary v druhej polovici minulého roku?

„Máme tu celú škálu produktov, ktoré sa predávajú, pričom xsara je len jeden z nich. Pre nás je dôležité, aby každý produkt z celej našej škály sa predával dobre. Okrem xsary sa dobre predáva aj berlingo, picasso, ale aj saxo a jumper.

Keby ste neboli zástupcom značky Citroën, čo by u vás zavážilo, aby ste sa rozhodli pre model C5?

SkryťVypnúť reklamu

„Vidím tri hlavné dôvody prečo by som si vybral Citroën C5. Prvým je všeobecný komfort, pohodlie, priestor, technológia, vybavenie interiéru. C5-ka je vozidlo, v ktorom sa cítime dobre. Druhým je samotná technológia, tzn. motorizácia, najmä motory HDi, časticový filter, hydropneumatické pruženie tretej generácie a štýl, ktorý je originálny. Tretím aspektom je, že keď sedíte a jazdíte v C5-ke, cítite jej dušu. Je to automobil, ktorý sa vymyká bežným štandardom. Je pre ľudí, ktorí vedia oceniť dobré a pekné veci. C5 je auto, ktoré je osobnosťou, má výrazný charakter a je nadčasové.“

Aké očakávania vkladáte ako zástupca značky do týchto dvoch automobilov pri pomerne silnej konkurencii ponúkaných modelov iných značiek?

„Máme jasný cieľ - predať dvesto až tristo C5-tiek za rok. Očakávame, že sa rýchlo zaradí do škály ponúkaných automobilov v duchu tradície značky. Citroën chce zaujať popredné miesto na slovenskom trhu. Chceli by sme, aby sa model C5 priblížil k úspechu, ktorý Citroën dosiahol v kategórii malých úžitkových vozidiel.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obmena čaká aj najmenší modelový rad Citroën Saxo. Kedy to bude a bude mať nástupca Saxa niečo spoločné so štúdiou Pluriel?

„Saxo sa bude predávať ešte niekoľko rokov. Je to klasický produkt, ktorý má veľmi dobrú cenu i dobrú kvalitu. Momentálne sa ponúka za cenu od 272-tisíc korún. Pravdou je aj to, že uvedieme na trh automobil, ktorý sa bude nachádzať medzi saxom a xsarou. Štúdie ako C3 a Pluriel slúžia ako myšlienky na inováciu. Je možné, že uvedieme na trh niečo veľmi podobné konceptu C3 alebo niečo, čo bude veľmi inšpirované Plurielom, prípadne oboma.“

V Citroëne sa pripravuje aj náhrada za vybehnutý model donedávna vlajkovej lode XM. V akom štádiu je uvedenie modelu najvyššej triedy Citroëna?

„Model C5 nahrádza v súčasnosti aj model XM, ktorý sa už nevyrába. Je tu však ešte jeden projekt. Jeho úlohou je uviesť na trh produkt, ktorý bude predstavovať skutočnú špičku vo vyššej strednej triede a ktorý bude inšpirovaný líniami koncepčnej štúdie C6. Dokedy tento nový automobil tu nebude, dovtedy model C5 s motorom 3,0 V6 alebo 2,2 HDi nahrádza model vyššej strednej triedy. Naďalej tu ešte nejaký čas bude aj Xantia.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akými novinkami prekvapí Citroën na jeseň, napríklad na autosalóne vo Frankfurte?

„S určitosťou môžem povedať, že vo Frankfurte predstaví Citroën niečo, čo môže v budúcnosti veľa znamenať a čo bude pútať pozornosť aj na Slovensku. Čo to konkrétne bude? Nechajme sa prekvapiť.“

Na záver: ako vidíte perspektívy automobilového trhu na Slovensku a v ňom budúcnosť Citroëna?

„Napriek istým problémom sa situácia na slovenskom trhu zlepšuje. Vidieť tu určité pokroky a Slovensko sa stáva čoraz známejšou krajinou aj na mape automobilového trhu tak pre Citroën, ako aj pre ostatný svet.“

Autor: Zhováral sa: JÁN GOLDBERGER

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu