Ako sa cíti Citroën na Slovensku?
„Cíti sa tu veľmi dobre. Okrem iného aj preto, že za prvých šesť mesiacov tohto roka sme predali viac ako 1500 vozidiel, čo je približne toľko ako za celý minulý rok.“
V čom vidíte prínos zmeny slovenského importéra automobilov Citroën prechodom k oficiálnemu zastúpeniu francúzskym výrobcom?
„Priame zastúpenie prinieslo na Slovensko oveľa väčšie investície, hlavne do oblasti reklamy, postavenia značky na trhu, do budovania siete predajcov, teda do rozšírenia siete pre lepšie uspokojovanie zákazníkov.“
Ako by ste charakterizovali slovenský trh automobilov?
„V prvom rade je tu značka, ktorá má 50 %-ný podiel na trhu. Potom - na Slovensku je veľmi silný podiel lízingových spoločností. Treťou črtou slovenského trhu je veľká citlivosť na ceny. Znamená to, že kto má veľmi nízke ceny, predáva aj veľmi veľa áut.“
Akú injekciu by potreboval?
„Rozvoj automobilového trhu závisí veľmi od postavenia a finančnej situácie obyvateľstva. Je tu priama súvislosť medzi ekonomickou situáciou obyvateľstva a predajom áut. Preto je treba zlepšiť ekonomiku. Ozdraviť podniky a zvýšiť zamestnanosť.“
Podľa počtu predaných osobných a malých nákladných automobilov v roku 2000 obsadila značka Citroën deviatu priečku, v malých nákladných automobiloch sú citroëny na veľmi peknom druhom mieste. Je spokojnosť s takýmito výsledkami?
„Sme veľmi spokojní s výsledkami, ktoré sme dosiahli za minulý rok. V prvom polroku 2001 patrí značke Citroën šieste miesto na slovenskom trhu, tzn. že tu badať veľmi silný vzostup, a čo nám robí najväčšiu radosť je, že slovenský klient oceňuje značku Citroën a jej produkty, ktoré si získali jeho dôveru. Teda snaha, ktorú vynakladáme, nie je márna. Bolo by preto dobré, kedy tento trend vydržal aj naďalej.“
Pomohol vylepšiť túto štatistiku príchod inovovanej xsary v druhej polovici minulého roku?
„Máme tu celú škálu produktov, ktoré sa predávajú, pričom xsara je len jeden z nich. Pre nás je dôležité, aby každý produkt z celej našej škály sa predával dobre. Okrem xsary sa dobre predáva aj berlingo, picasso, ale aj saxo a jumper.
Keby ste neboli zástupcom značky Citroën, čo by u vás zavážilo, aby ste sa rozhodli pre model C5?
„Vidím tri hlavné dôvody prečo by som si vybral Citroën C5. Prvým je všeobecný komfort, pohodlie, priestor, technológia, vybavenie interiéru. C5-ka je vozidlo, v ktorom sa cítime dobre. Druhým je samotná technológia, tzn. motorizácia, najmä motory HDi, časticový filter, hydropneumatické pruženie tretej generácie a štýl, ktorý je originálny. Tretím aspektom je, že keď sedíte a jazdíte v C5-ke, cítite jej dušu. Je to automobil, ktorý sa vymyká bežným štandardom. Je pre ľudí, ktorí vedia oceniť dobré a pekné veci. C5 je auto, ktoré je osobnosťou, má výrazný charakter a je nadčasové.“
Aké očakávania vkladáte ako zástupca značky do týchto dvoch automobilov pri pomerne silnej konkurencii ponúkaných modelov iných značiek?
„Máme jasný cieľ - predať dvesto až tristo C5-tiek za rok. Očakávame, že sa rýchlo zaradí do škály ponúkaných automobilov v duchu tradície značky. Citroën chce zaujať popredné miesto na slovenskom trhu. Chceli by sme, aby sa model C5 priblížil k úspechu, ktorý Citroën dosiahol v kategórii malých úžitkových vozidiel.“
Obmena čaká aj najmenší modelový rad Citroën Saxo. Kedy to bude a bude mať nástupca Saxa niečo spoločné so štúdiou Pluriel?
„Saxo sa bude predávať ešte niekoľko rokov. Je to klasický produkt, ktorý má veľmi dobrú cenu i dobrú kvalitu. Momentálne sa ponúka za cenu od 272-tisíc korún. Pravdou je aj to, že uvedieme na trh automobil, ktorý sa bude nachádzať medzi saxom a xsarou. Štúdie ako C3 a Pluriel slúžia ako myšlienky na inováciu. Je možné, že uvedieme na trh niečo veľmi podobné konceptu C3 alebo niečo, čo bude veľmi inšpirované Plurielom, prípadne oboma.“
V Citroëne sa pripravuje aj náhrada za vybehnutý model donedávna vlajkovej lode XM. V akom štádiu je uvedenie modelu najvyššej triedy Citroëna?
„Model C5 nahrádza v súčasnosti aj model XM, ktorý sa už nevyrába. Je tu však ešte jeden projekt. Jeho úlohou je uviesť na trh produkt, ktorý bude predstavovať skutočnú špičku vo vyššej strednej triede a ktorý bude inšpirovaný líniami koncepčnej štúdie C6. Dokedy tento nový automobil tu nebude, dovtedy model C5 s motorom 3,0 V6 alebo 2,2 HDi nahrádza model vyššej strednej triedy. Naďalej tu ešte nejaký čas bude aj Xantia.“
Akými novinkami prekvapí Citroën na jeseň, napríklad na autosalóne vo Frankfurte?
„S určitosťou môžem povedať, že vo Frankfurte predstaví Citroën niečo, čo môže v budúcnosti veľa znamenať a čo bude pútať pozornosť aj na Slovensku. Čo to konkrétne bude? Nechajme sa prekvapiť.“
Na záver: ako vidíte perspektívy automobilového trhu na Slovensku a v ňom budúcnosť Citroëna?
„Napriek istým problémom sa situácia na slovenskom trhu zlepšuje. Vidieť tu určité pokroky a Slovensko sa stáva čoraz známejšou krajinou aj na mape automobilového trhu tak pre Citroën, ako aj pre ostatný svet.“