SME

Honda Accord 2,3i ES VTEC

Honda predstavila svoj model Accord poslednej generácie koncom roku 1998. Najprv štvordverový sedan, potom dvojdverové kupé a neskôr aj päťdverový liftback. Európska verzia Hondy Accord vyrábaná v britskom závode vo Swindone ...




Honda predstavila svoj model Accord poslednej generácie koncom roku 1998. Najprv štvordverový sedan, potom dvojdverové kupé a neskôr aj päťdverový liftback. Európska verzia Hondy Accord vyrábaná v britskom závode vo Swindone patrí v strednej triedy medzi automobily, ktoré ponúkajú solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najnovší zážihový štvorvalec s objemom 2,3 l, ktorý sme v novom štvordverovom Accorde sedan mali možnosť testovať (vyrába a predáva sa ešte s motormi 1,8/136 k a 2,2 Type R/212 k), má oproti staršiemu dvojlitru vyšší výkon (113 kW/152 k) i krútiaci moment (206 Nm), a čo je podstatné, že najvyšší výkon i krútiaci moment dosahuje pri nižších otáčkach. Ako všetky doterajšie aj motor najnovšej generácie s inovovaným elektronicky ovládaným systémom variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC je výnimočný vysokým výkonom, technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. Navyše v súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou so zmenenými prevodmi dosahuje aj lepšie zrýchlenie a elasticitu. A tak v novom Accorde výkon a sila motora môžu mať celkom príjemnú chuť. Trojramenný volant je ako šitý na mieru. Rovnaký dojem vzbudzujú aj masívne, anatomicky výborne tvarované sedadlá s tvrdším športovejším povrchom. Zošliapnutie plynového pedála nesprevádza prenikavý hluk spod kapoty, aj keď ručička otáčkomera temperamentne poskakuje. Jednotka na rozbeh, dvojku zastaví obmedzovač otáčok na deväťdesiatke, trojku na stotridsiatke, štvorka ide k stoosemdesiatke. To všetko počas pár sekúnd. Auto akoby sa vznášalo nad vozovkou. Hluk od kolies ani aerodynamické prúdenie vzduchu takmer nepočuť, čo je pozitívny signál o podvozku, o uchytení a odpružení kolies. Aj jazdné vlastnosti ako pri formule - v zákrutách bez väčšieho nakláňania či odskakovania kolies, a to aj na hrboľatej ceste. Accord pevne sedí a drží stopu. Aj pri prudkom brzdení, kde skvele asistuje ABS. Pritom nesedíte v tvrdom interiéri športového auta, ale v komfortnej limuzíne, kde vládnu elegantné tvary, kvalitné materiály a starostlivé dielenské spracovanie každého detailu. Hádam len prístrojová doska je pristrohá, na strednú triedu možno málo parádna, aj keď ju - ako aj ostatný interiér - zdobia doplnky imitácie dreva. Na ergonomické, dielenské spracovanie ani na použité materiály však naše výčitky nesmerujú. Ani na luxus z pohľadu komfortu či bezpečnosti, teda na výbavu. Dostatok priestoru je na predných i zadných sedadlách, tak pre nohy, ako aj v priestore ramien i nad hlavou. Honda Accord 2,3i ES už v základe má takmer všetko - SRS, ABS i EBD, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, 4 airbagy, tempomat, digitálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, alarm, imobilizér, kompletnú elektrickú výbavu, ráfiky kolies z ľahkých zliatin a iné. Aj vonkajší vzhľad Hondy Accord má šmrnc, ktorý len tak rýchlo nevyjde z módy. Nechýba jej športový strih, ladné tvary ani rez limizíny. Accord je jednoducho Honda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje
Honda Accord 2,3i VTEC ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2254 cm3, vŕtanie a zdvih 86/97 mm. Kompresný pomer 9,8 : 1. Najväčší výkon 113 kW/152 k pri otáčkach 5700 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 206 Nm pri otáčkach 4700 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie Honda PGM-F1.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,285 - 1,956 - 1,344 - 0,966 - 0,787, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,266. Diferenciál s obmedzeným preklzom.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/50 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverový päťmiestny sedan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1435 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1360 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,9/6,9/8,7 l/100 km.

Základná cena 1 079 000 Sk

Konkurenti automobilov Honda Accord 2,3i ES


Ford Mondeo 2,0 Ghia
Zdvih. objem 1999 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 190/4500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 8,0 l/100 km
Cena 952 700 Sk

Peugeot 406 2,2 16V ST
Zdvih. objem 2230 cm³
Výkon 116 kW/160 k
Krút. mom. 217/3900 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,0 s
Max. rých. 218 km/h
Spotreba mesto 12,8 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 982 520 Sk

Volvo S40 2,0 T
Zdvih. objem 1948 cm³
Výkon 121 kW/165 k
Krút. mom. 240/1800-4500Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,5 s
Max. rých. 220 km/h
Spotreba mesto 12,0 l/100 km
mimo mesta 6,2 l/100 km
kombinovaná 8,3 l/100 km
Cena 979 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 182
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 185
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 445
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 963
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 429
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 364
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 350
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  2. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  3. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  4. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  5. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  6. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  7. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  8. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 169
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 160
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 674
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 713
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 764
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 915
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 392
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 697
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu