REDAKČNÝ TEST

Honda Accord 2,3i ES VTEC

Honda predstavila svoj model Accord poslednej generácie koncom roku 1998. Najprv štvordverový sedan, potom dvojdverové kupé a neskôr aj päťdverový liftback. Európska verzia Hondy Accord vyrábaná v britskom závode vo Swindone ...




Honda predstavila svoj model Accord poslednej generácie koncom roku 1998. Najprv štvordverový sedan, potom dvojdverové kupé a neskôr aj päťdverový liftback. Európska verzia Hondy Accord vyrábaná v britskom závode vo Swindone patrí v strednej triedy medzi automobily, ktoré ponúkajú solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najnovší zážihový štvorvalec s objemom 2,3 l, ktorý sme v novom štvordverovom Accorde sedan mali možnosť testovať (vyrába a predáva sa ešte s motormi 1,8/136 k a 2,2 Type R/212 k), má oproti staršiemu dvojlitru vyšší výkon (113 kW/152 k) i krútiaci moment (206 Nm), a čo je podstatné, že najvyšší výkon i krútiaci moment dosahuje pri nižších otáčkach. Ako všetky doterajšie aj motor najnovšej generácie s inovovaným elektronicky ovládaným systémom variabilného časovania a zdvihu ventilov VTEC je výnimočný vysokým výkonom, technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. Navyše v súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou so zmenenými prevodmi dosahuje aj lepšie zrýchlenie a elasticitu. A tak v novom Accorde výkon a sila motora môžu mať celkom príjemnú chuť. Trojramenný volant je ako šitý na mieru. Rovnaký dojem vzbudzujú aj masívne, anatomicky výborne tvarované sedadlá s tvrdším športovejším povrchom. Zošliapnutie plynového pedála nesprevádza prenikavý hluk spod kapoty, aj keď ručička otáčkomera temperamentne poskakuje. Jednotka na rozbeh, dvojku zastaví obmedzovač otáčok na deväťdesiatke, trojku na stotridsiatke, štvorka ide k stoosemdesiatke. To všetko počas pár sekúnd. Auto akoby sa vznášalo nad vozovkou. Hluk od kolies ani aerodynamické prúdenie vzduchu takmer nepočuť, čo je pozitívny signál o podvozku, o uchytení a odpružení kolies. Aj jazdné vlastnosti ako pri formule - v zákrutách bez väčšieho nakláňania či odskakovania kolies, a to aj na hrboľatej ceste. Accord pevne sedí a drží stopu. Aj pri prudkom brzdení, kde skvele asistuje ABS. Pritom nesedíte v tvrdom interiéri športového auta, ale v komfortnej limuzíne, kde vládnu elegantné tvary, kvalitné materiály a starostlivé dielenské spracovanie každého detailu. Hádam len prístrojová doska je pristrohá, na strednú triedu možno málo parádna, aj keď ju - ako aj ostatný interiér - zdobia doplnky imitácie dreva. Na ergonomické, dielenské spracovanie ani na použité materiály však naše výčitky nesmerujú. Ani na luxus z pohľadu komfortu či bezpečnosti, teda na výbavu. Dostatok priestoru je na predných i zadných sedadlách, tak pre nohy, ako aj v priestore ramien i nad hlavou. Honda Accord 2,3i ES už v základe má takmer všetko - SRS, ABS i EBD, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, 4 airbagy, tempomat, digitálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, alarm, imobilizér, kompletnú elektrickú výbavu, ráfiky kolies z ľahkých zliatin a iné. Aj vonkajší vzhľad Hondy Accord má šmrnc, ktorý len tak rýchlo nevyjde z módy. Nechýba jej športový strih, ladné tvary ani rez limizíny. Accord je jednoducho Honda.

Technické údaje
Honda Accord 2,3i VTEC ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2254 cm3, vŕtanie a zdvih 86/97 mm. Kompresný pomer 9,8 : 1. Najväčší výkon 113 kW/152 k pri otáčkach 5700 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 206 Nm pri otáčkach 4700 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie Honda PGM-F1.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, sekvenčná prevodovka typu Selespeed s ovládaním na volante a radiacou pákou typu joystick a funkciou City. Prevodové stupne - 3,285 - 1,956 - 1,344 - 0,966 - 0,787, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,266. Diferenciál s obmedzeným preklzom.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 205/50 R 16.

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverový päťmiestny sedan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1435 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1360 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,9/6,9/8,7 l/100 km.

Základná cena 1 079 000 Sk

Konkurenti automobilov Honda Accord 2,3i ES


Ford Mondeo 2,0 Ghia
Zdvih. objem 1999 cm³
Výkon 107 kW/145 k
Krút. mom. 190/4500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,0 l/100 km
kombinovaná 8,0 l/100 km
Cena 952 700 Sk

Peugeot 406 2,2 16V ST
Zdvih. objem 2230 cm³
Výkon 116 kW/160 k
Krút. mom. 217/3900 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,0 s
Max. rých. 218 km/h
Spotreba mesto 12,8 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 982 520 Sk

Volvo S40 2,0 T
Zdvih. objem 1948 cm³
Výkon 121 kW/165 k
Krút. mom. 240/1800-4500Nm.min-1
0 – 100 km/h 8,5 s
Max. rých. 220 km/h
Spotreba mesto 12,0 l/100 km
mimo mesta 6,2 l/100 km
kombinovaná 8,3 l/100 km
Cena 979 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 183
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 934
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 433
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 241
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 235
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 710
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 589
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 154

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.