Zrenovovali Škodu Rapid, ktorá jazdila rýchlosťou 260 km/h

Automobilová šou Legendy ukáže tie najlepšie športové škodovky z čias pred rokom 1989. Zaspomíname si na koniec éry zadného pohonu značky Škoda.

Škoda Rapid 130 R/H v súboji s BMW M3.(Zdroj: Škoda (archív))

Druhý ročník júnového podujatia Legendy priláka do Prahy množstvo cenných automobilových exponátov.

Najnovšie organizátor potvrdil výstavnú premiéru čerstvo zrenovovanej Škody Rapid 130 R/H, ktorá bude ozdobou stánku slávnych čias športového oddelenia značky Škoda.

Výnimočné auto postavil pred tromi desiatkami rokov nemecký automobilový tím Obermann v spolupráci s automobilkou Škoda, vtedy ešte AZNP Mladá Boleslav.

Willi Obermann bol najväčším dovozcom automobilov Škoda do NSR za čias komunistického režimu.

Rapid 130R/H pretekal na slávnom Nürburgringu v triede H do 1300 cm3 a vôbec nebol na chvoste za západnou konkurenciou.

Takmer zvíťazil

Dlhý čas viedol svoju triedu až napokon pre prasknutý záves prešiel cieľom na druhom mieste. Odľahčená Škoda s laminátovými časťami karosérie a obrovským spojlerom vzadu vážila len predpísaných 675 kilogramov.

Upravený motor Škoda s osemkanálovou hlavou a päťkrát uloženým kľukovým hriadeľom dával z objemu 1,3 litra výkon 101 kW pri 8000 otáčkach za minútu.

Krútiaci moment 138 Nm vrcholil pri 5500 otáčkach za minútu a auto dosahovalo maximálnu rýchlosť až 260 km/h.

Veľké zadné krídlo ukrývalo olejový chladič a motor v priebehu jedného závodu zhltol až liter oleja. Za volantom sa striedali Willi Obermann a Peter Samohýl.

rapid-130-rh_4_res_r5913.jpg

Unikátny Rapid 130 R/H neskôr pilotoval aj Svatopluk Kvaizar. Vtedy konkurencieschopné auto vo svojej triede roky zapadalo prachom až došlo k jeho znovuzrodeniu.

Ponúkame krátke video zo záverečnej časti rekonštrukcie a prípravy auta na šou Legendy.

Ostrý Rapid nebude jediným unikátom predrevolučných čias na Legendách.

V stánku uvidíme originálnu Aviu, servisné auto tímu Škoda Motorsport a vtedajšie sprievodné vozidlo Škoda 120 L, určené na prepravu pneumatík a rýchle servisné zásahy.

Kvôli pretekárskym autám zastavili výrobu

Zo súťažných áut tých čias príde na Legendy Škoda 130 LR, ktorú pilotoval Pierre Lartigue (neskorší víťaz Rallye Paríž Dakar) na korzickej rely.

S tým istým autom štartoval aj John Haugland na Rallye Bohemia. Na Legendách nebude chýbať ani okruhová Škoda 130 LR/H, ktorá mala na rozdiel od Rapidu namiesto oceľového už hliníkový rám.

skoda-130-lr-trenink-2_res.jpg

Podľa informácií z tých čias, mali pretekárske karosérie tenšie plechy ako bežné verzie a dokonca museli na istý čas pozastaviť výrobu sériových áut.

Nie veľmi nápadným ale unikátnym autom je tréningový automobil Škoda 130 LR posádky Sibera – Gross. Ide o vôbec prvú Škodu vyrobenú pod označením LR.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 923
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 228
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 706
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 979
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 784
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 036
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 127
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 400
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop