Týždenná nálepka na maďarských diaľniciach zdražie o 400 na 1900 forintov

Budapešť 10. januára (TASR) - Používanie maďarských diaľnic zdražie od 15. januára. Rozhodla o tom dnes v Budapešti maďarská vláda.

Za týždennú diaľničnú nálepku pre osobné vozidlo, ktorá bude platiť desať dní - o jeden deň viac ako doteraz - zaplatia motoristi 1900 forintov, čo je nárast o 400 forintov. Mesačná nálepka bude stáť 3200 oproti pôvodným 2600 forintom a ročná nálepka zdražie o 5000 forintov na 29 000 HUF.

Do uvedenej kategórie budú v tomto roku už patriť všetky vozidlá do 3,5 tony, teda aj malé úžitkové vozidlá. Tie tak vďaka preradeniu zaplatia menej ako polovicu vlaňajšej tarify.

Týždenná nálepka v kategórii D2 bude stáť 4600 a pre vozidlá kategórie D3 6700 forintov. Za mesačnú nálepku zaplatia vodiči vozidiel týchto kategórií 8300 a 12 300 HUF, poplatok za celoročné použitie diaľnic bude 73 000, resp. 110 000 forintov.

Hovorca vlády Zoltán Gál v tejto súvislosti pred novinármi povedal, že platnosť nálepiek rozšírili aj na úseky diaľnic M7 smerom na Balaton a na nový úsek diaľnice M3, smerujúcej na východ krajiny. Kilometer štátnej diaľnice podľa jeho slov stojí 4-5 forintov, kým kilometer súkromnej diaľnice M5, ktorá smeruje z maďarskej metropoly do Segedína a na ktorej sa platí za použitie v hotovosti, vyjde na 28 forintov.

Vláda necháva otvorené dvere pre dohodu s majiteľom koncesnej diaľnice M5, ktorá by mala smerovať k tomu, aby sa zaviedol v Maďarsku čo najskôr jednotný, nálepkový systém spoplatnenia diaľnic, dodal hovorca.

(100 HUF = 17,643 SKK)

* (spravodajca TASR Ladislav Vallach) nel

* * *

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 782
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 837
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 690
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 455
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.