SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Japonec s európskou krvou: Honda Civic

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad.


Foto – archív

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad. Honda Civic sa vzdala imidžu športovosti. Posledná generácia brnká na strunu praktickosti a univerzálnosti. Približuje sa európskemu názoru na moderný automobil. Automedia testovala päťdverový Civic s motorom 1,6 VTEC v dobrej výbave.

Exteriér: kompaktné rozmery, dostatočný vnútorný priestor vďaka postupu návrhu „zvnútra von“ (vnútorné rozmery sú primárne, konštrukčné prvky sa prispôsobia). Nápadne krátka predná časť, väčší vnútorný priestor, zväčšený rázvor, kratšie previsy vpredu aj vzadu. Priestor šetriace zavesenie kolies McPherson, vyššie uložená prevodovka riadenia, nová kompaktnejšia pohonná jednotka. Zadná náprava s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Na nárazníkoch a bokoch praktické ochranné plastové lišty, efektné hliníkové disky kolies.

Interiér: rovná plochá podlaha = lepšia ponuka priestoru bez stredového tunela najmä na zadných sedadlách. Radiaca páka na prístrojovom paneli vedľa volantu. Volant nastaviteľný výškovo, rovnako aj sedadlo vodiča. Sedadlá vpredu aj vzadu by mohli mať dlhšie sedacie časti. Vzadu dostatočný priestor na nohy. Tandem distance (vzdialenosť bedrových bodov za sebou sediacich pasažierov) 1010 milimetrov je v porovnaní s predchodcom o 10 cm väčšia. Príjemná zmena.

Ergonómia: krátka vzdialenosť medzi volantom a radiacou pákou dáva pocit komfortného aj športového radenia, bez dlhého prekladania ruky. Všetky ovládacie prvky prehľadné, v zornom poli vodiča a ľahko ovládateľné. Koleno vodiča nepoteší výstupok radiacej páky.

Motor: zdvihový objem 1,6 l a technika VTEC (variabilné časovanie ventilov), mimoriadne kompaktné rozmery. Maximálny výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 152 Nm. Spotreba paliva podľa údajov výrobcu o 10 percent nižšia oproti predchodcovi.

Prevodovka: manuálna päťstupňová, jednoznačné radenie (nie vždy pri páke na prístrojovke), päťka by mohla mať ťažší prevod.

Bezpečnosť: stabilný podvozok, ABS, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Dva čelné a bočné airbagy, vďaka klimatizácii dobré teplotné pomery za každej situácie.

Záver: Najazdené kilometre v novom Civicu potvrdili, že nová konštrukcia zavesenia predných kolies, úsporná na miesto, je krokom vpred. Charakterom jazdy sa blíži zaveseniu s dvojitými ramenami: dobré jazdné vlastnosti aj komfort. Dobré ovládanie podporuje elektrický posilňovač riadenia, napomáha aj isté zníženie spotreby paliva. Priemerná spotreba počas testu dosiahla príjemných 7,2 l/100 km (polovica vzdialenosti v meste).

plus

  • vnútorný priestor
  • pružný motor
  • spoľahlivý podvozok
  • dobrá výbava

mínus

  • priširoký zadný stĺpik
  • sprevodovanie „päťky“

Honda Civic 1,6 VTEC ES

  • Cena: 750 000 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1590 cm3
  • Max. výkon: 81 kW (110 k)/5600 min-1
  • Max. krút. moment: 152 Nm/4300 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 428,5 x 169,5 x 150 x 268 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1145 kg
  • Priemer otáčania: 11,8 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,7/5,5 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 50 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 187 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,2 s
  • Uvedenie na trh: jar 2001

Peugeot 307 1,6 16V XS

  • Cena: 631 350 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1587 cm3
  • Max. výkon: 80 kW (109 k)/5750 min-1
  • Max. krút. moment: 147 Nm/3900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 420 x 174,5 x 151 x 261 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1175 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,5/5,8 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 60 l
  • Objem bat. priestoru: 340 l
  • Max. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
  • Uvedenie na trh: marec 2001

Mitsubishi Spacestar 1,6 16V Family

  • Cena: 591 500 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1584 cm3
  • Max. výkon: 72 kW (98 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 150 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,2/5,9/ 100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 180 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,0 s
  • Uvedenie na trh: jún 2002

Ford Focus 1,6 16V

  • Cena: 629 400Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1596 cm3
  • Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1
  • Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 429 x 170 x 148 x 261,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1080 kg
  • Priemer otáčania: 10,9 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 350 l
  • Max. rýchlosť: 185 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,3 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 1998
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 688
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 793
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 716
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 677
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 534
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 569
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 385
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 275
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 127
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.