Japonec s európskou krvou: Honda Civic

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad.


Foto – archív

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad. Honda Civic sa vzdala imidžu športovosti. Posledná generácia brnká na strunu praktickosti a univerzálnosti. Približuje sa európskemu názoru na moderný automobil. Automedia testovala päťdverový Civic s motorom 1,6 VTEC v dobrej výbave.

Exteriér: kompaktné rozmery, dostatočný vnútorný priestor vďaka postupu návrhu „zvnútra von“ (vnútorné rozmery sú primárne, konštrukčné prvky sa prispôsobia). Nápadne krátka predná časť, väčší vnútorný priestor, zväčšený rázvor, kratšie previsy vpredu aj vzadu. Priestor šetriace zavesenie kolies McPherson, vyššie uložená prevodovka riadenia, nová kompaktnejšia pohonná jednotka. Zadná náprava s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Na nárazníkoch a bokoch praktické ochranné plastové lišty, efektné hliníkové disky kolies.

Interiér: rovná plochá podlaha = lepšia ponuka priestoru bez stredového tunela najmä na zadných sedadlách. Radiaca páka na prístrojovom paneli vedľa volantu. Volant nastaviteľný výškovo, rovnako aj sedadlo vodiča. Sedadlá vpredu aj vzadu by mohli mať dlhšie sedacie časti. Vzadu dostatočný priestor na nohy. Tandem distance (vzdialenosť bedrových bodov za sebou sediacich pasažierov) 1010 milimetrov je v porovnaní s predchodcom o 10 cm väčšia. Príjemná zmena.

Ergonómia: krátka vzdialenosť medzi volantom a radiacou pákou dáva pocit komfortného aj športového radenia, bez dlhého prekladania ruky. Všetky ovládacie prvky prehľadné, v zornom poli vodiča a ľahko ovládateľné. Koleno vodiča nepoteší výstupok radiacej páky.

Motor: zdvihový objem 1,6 l a technika VTEC (variabilné časovanie ventilov), mimoriadne kompaktné rozmery. Maximálny výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 152 Nm. Spotreba paliva podľa údajov výrobcu o 10 percent nižšia oproti predchodcovi.

Prevodovka: manuálna päťstupňová, jednoznačné radenie (nie vždy pri páke na prístrojovke), päťka by mohla mať ťažší prevod.

Bezpečnosť: stabilný podvozok, ABS, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Dva čelné a bočné airbagy, vďaka klimatizácii dobré teplotné pomery za každej situácie.

Záver: Najazdené kilometre v novom Civicu potvrdili, že nová konštrukcia zavesenia predných kolies, úsporná na miesto, je krokom vpred. Charakterom jazdy sa blíži zaveseniu s dvojitými ramenami: dobré jazdné vlastnosti aj komfort. Dobré ovládanie podporuje elektrický posilňovač riadenia, napomáha aj isté zníženie spotreby paliva. Priemerná spotreba počas testu dosiahla príjemných 7,2 l/100 km (polovica vzdialenosti v meste).

plus

  • vnútorný priestor
  • pružný motor
  • spoľahlivý podvozok
  • dobrá výbava

mínus

  • priširoký zadný stĺpik
  • sprevodovanie „päťky“

Honda Civic 1,6 VTEC ES

  • Cena: 750 000 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1590 cm3
  • Max. výkon: 81 kW (110 k)/5600 min-1
  • Max. krút. moment: 152 Nm/4300 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 428,5 x 169,5 x 150 x 268 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1145 kg
  • Priemer otáčania: 11,8 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,7/5,5 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 50 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 187 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,2 s
  • Uvedenie na trh: jar 2001

Peugeot 307 1,6 16V XS

  • Cena: 631 350 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1587 cm3
  • Max. výkon: 80 kW (109 k)/5750 min-1
  • Max. krút. moment: 147 Nm/3900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 420 x 174,5 x 151 x 261 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1175 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,5/5,8 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 60 l
  • Objem bat. priestoru: 340 l
  • Max. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
  • Uvedenie na trh: marec 2001

Mitsubishi Spacestar 1,6 16V Family

  • Cena: 591 500 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1584 cm3
  • Max. výkon: 72 kW (98 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 150 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,2/5,9/ 100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 180 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,0 s
  • Uvedenie na trh: jún 2002

Ford Focus 1,6 16V

  • Cena: 629 400Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1596 cm3
  • Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1
  • Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 429 x 170 x 148 x 261,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1080 kg
  • Priemer otáčania: 10,9 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 350 l
  • Max. rýchlosť: 185 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,3 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 1998

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 226
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 689
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 814
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 286
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 513
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 283
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 053
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 873
  9. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 790
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 782

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minúta po minúte: Bratislavu čaká tretí protikorupčný pochod

Organizátori na protikorupčný protest pozvali aj premiéra Roberta Fica.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.