Japonec s európskou krvou: Honda Civic

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad.


Foto – archív

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad. Honda Civic sa vzdala imidžu športovosti. Posledná generácia brnká na strunu praktickosti a univerzálnosti. Približuje sa európskemu názoru na moderný automobil. Automedia testovala päťdverový Civic s motorom 1,6 VTEC v dobrej výbave.

Exteriér: kompaktné rozmery, dostatočný vnútorný priestor vďaka postupu návrhu „zvnútra von“ (vnútorné rozmery sú primárne, konštrukčné prvky sa prispôsobia). Nápadne krátka predná časť, väčší vnútorný priestor, zväčšený rázvor, kratšie previsy vpredu aj vzadu. Priestor šetriace zavesenie kolies McPherson, vyššie uložená prevodovka riadenia, nová kompaktnejšia pohonná jednotka. Zadná náprava s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Na nárazníkoch a bokoch praktické ochranné plastové lišty, efektné hliníkové disky kolies.

Interiér: rovná plochá podlaha = lepšia ponuka priestoru bez stredového tunela najmä na zadných sedadlách. Radiaca páka na prístrojovom paneli vedľa volantu. Volant nastaviteľný výškovo, rovnako aj sedadlo vodiča. Sedadlá vpredu aj vzadu by mohli mať dlhšie sedacie časti. Vzadu dostatočný priestor na nohy. Tandem distance (vzdialenosť bedrových bodov za sebou sediacich pasažierov) 1010 milimetrov je v porovnaní s predchodcom o 10 cm väčšia. Príjemná zmena.

Ergonómia: krátka vzdialenosť medzi volantom a radiacou pákou dáva pocit komfortného aj športového radenia, bez dlhého prekladania ruky. Všetky ovládacie prvky prehľadné, v zornom poli vodiča a ľahko ovládateľné. Koleno vodiča nepoteší výstupok radiacej páky.

Motor: zdvihový objem 1,6 l a technika VTEC (variabilné časovanie ventilov), mimoriadne kompaktné rozmery. Maximálny výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 152 Nm. Spotreba paliva podľa údajov výrobcu o 10 percent nižšia oproti predchodcovi.

Prevodovka: manuálna päťstupňová, jednoznačné radenie (nie vždy pri páke na prístrojovke), päťka by mohla mať ťažší prevod.

Bezpečnosť: stabilný podvozok, ABS, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Dva čelné a bočné airbagy, vďaka klimatizácii dobré teplotné pomery za každej situácie.

Záver: Najazdené kilometre v novom Civicu potvrdili, že nová konštrukcia zavesenia predných kolies, úsporná na miesto, je krokom vpred. Charakterom jazdy sa blíži zaveseniu s dvojitými ramenami: dobré jazdné vlastnosti aj komfort. Dobré ovládanie podporuje elektrický posilňovač riadenia, napomáha aj isté zníženie spotreby paliva. Priemerná spotreba počas testu dosiahla príjemných 7,2 l/100 km (polovica vzdialenosti v meste).

plus

  • vnútorný priestor
  • pružný motor
  • spoľahlivý podvozok
  • dobrá výbava

mínus

  • priširoký zadný stĺpik
  • sprevodovanie „päťky“

Honda Civic 1,6 VTEC ES

  • Cena: 750 000 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1590 cm3
  • Max. výkon: 81 kW (110 k)/5600 min-1
  • Max. krút. moment: 152 Nm/4300 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 428,5 x 169,5 x 150 x 268 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1145 kg
  • Priemer otáčania: 11,8 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,7/5,5 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 50 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 187 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,2 s
  • Uvedenie na trh: jar 2001

Peugeot 307 1,6 16V XS

  • Cena: 631 350 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1587 cm3
  • Max. výkon: 80 kW (109 k)/5750 min-1
  • Max. krút. moment: 147 Nm/3900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 420 x 174,5 x 151 x 261 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1175 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,5/5,8 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 60 l
  • Objem bat. priestoru: 340 l
  • Max. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
  • Uvedenie na trh: marec 2001

Mitsubishi Spacestar 1,6 16V Family

  • Cena: 591 500 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1584 cm3
  • Max. výkon: 72 kW (98 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 150 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,2/5,9/ 100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 180 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,0 s
  • Uvedenie na trh: jún 2002

Ford Focus 1,6 16V

  • Cena: 629 400Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1596 cm3
  • Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1
  • Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 429 x 170 x 148 x 261,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1080 kg
  • Priemer otáčania: 10,9 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 350 l
  • Max. rýchlosť: 185 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,3 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 1998

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.