SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Japonec s európskou krvou: Honda Civic

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad.


Foto – archív

Ponuka automobilov je čoraz lepšia. Prečo? Stále viac sa orientujú na požiadavky majiteľov. Niekedy sa natíska otázka prečo až teraz? Priestor, variabilita, dobrý pomer úžitok/cena, bokom však nezostávajú ani dobré jazdné vlastnosti a moderný vzhľad. Honda Civic sa vzdala imidžu športovosti. Posledná generácia brnká na strunu praktickosti a univerzálnosti. Približuje sa európskemu názoru na moderný automobil. Automedia testovala päťdverový Civic s motorom 1,6 VTEC v dobrej výbave.

Exteriér: kompaktné rozmery, dostatočný vnútorný priestor vďaka postupu návrhu „zvnútra von“ (vnútorné rozmery sú primárne, konštrukčné prvky sa prispôsobia). Nápadne krátka predná časť, väčší vnútorný priestor, zväčšený rázvor, kratšie previsy vpredu aj vzadu. Priestor šetriace zavesenie kolies McPherson, vyššie uložená prevodovka riadenia, nová kompaktnejšia pohonná jednotka. Zadná náprava s dvojitými lichobežníkovými ramenami. Na nárazníkoch a bokoch praktické ochranné plastové lišty, efektné hliníkové disky kolies.

Interiér: rovná plochá podlaha = lepšia ponuka priestoru bez stredového tunela najmä na zadných sedadlách. Radiaca páka na prístrojovom paneli vedľa volantu. Volant nastaviteľný výškovo, rovnako aj sedadlo vodiča. Sedadlá vpredu aj vzadu by mohli mať dlhšie sedacie časti. Vzadu dostatočný priestor na nohy. Tandem distance (vzdialenosť bedrových bodov za sebou sediacich pasažierov) 1010 milimetrov je v porovnaní s predchodcom o 10 cm väčšia. Príjemná zmena.

Ergonómia: krátka vzdialenosť medzi volantom a radiacou pákou dáva pocit komfortného aj športového radenia, bez dlhého prekladania ruky. Všetky ovládacie prvky prehľadné, v zornom poli vodiča a ľahko ovládateľné. Koleno vodiča nepoteší výstupok radiacej páky.

Motor: zdvihový objem 1,6 l a technika VTEC (variabilné časovanie ventilov), mimoriadne kompaktné rozmery. Maximálny výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 152 Nm. Spotreba paliva podľa údajov výrobcu o 10 percent nižšia oproti predchodcovi.

Prevodovka: manuálna päťstupňová, jednoznačné radenie (nie vždy pri páke na prístrojovke), päťka by mohla mať ťažší prevod.

Bezpečnosť: stabilný podvozok, ABS, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Dva čelné a bočné airbagy, vďaka klimatizácii dobré teplotné pomery za každej situácie.

Záver: Najazdené kilometre v novom Civicu potvrdili, že nová konštrukcia zavesenia predných kolies, úsporná na miesto, je krokom vpred. Charakterom jazdy sa blíži zaveseniu s dvojitými ramenami: dobré jazdné vlastnosti aj komfort. Dobré ovládanie podporuje elektrický posilňovač riadenia, napomáha aj isté zníženie spotreby paliva. Priemerná spotreba počas testu dosiahla príjemných 7,2 l/100 km (polovica vzdialenosti v meste).

plus

  • vnútorný priestor
  • pružný motor
  • spoľahlivý podvozok
  • dobrá výbava

mínus

  • priširoký zadný stĺpik
  • sprevodovanie „päťky“

Honda Civic 1,6 VTEC ES

  • Cena: 750 000 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1590 cm3
  • Max. výkon: 81 kW (110 k)/5600 min-1
  • Max. krút. moment: 152 Nm/4300 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 428,5 x 169,5 x 150 x 268 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1145 kg
  • Priemer otáčania: 11,8 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 8,7/5,5 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 50 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 187 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,2 s
  • Uvedenie na trh: jar 2001

Peugeot 307 1,6 16V XS

  • Cena: 631 350 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1587 cm3
  • Max. výkon: 80 kW (109 k)/5750 min-1
  • Max. krút. moment: 147 Nm/3900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 420 x 174,5 x 151 x 261 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1175 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,5/5,8 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 60 l
  • Objem bat. priestoru: 340 l
  • Max. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
  • Uvedenie na trh: marec 2001

Mitsubishi Spacestar 1,6 16V Family

  • Cena: 591 500 Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1584 cm3
  • Max. výkon: 72 kW (98 k)/5000 min-1
  • Max. krút. moment: 150 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 403 x 171,5 x 152 x 250 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1155 kg
  • Priemer otáčania: 10,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,2/5,9/ 100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 370 l
  • Max. rýchlosť: 180 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,0 s
  • Uvedenie na trh: jún 2002

Ford Focus 1,6 16V

  • Cena: 629 400Sk
  • Koncepcia: päťdverový automobil, nižšia stredná trieda, päťstupňová manuálna prevodovka
  • Zdvih. objem motora: 1596 cm3
  • Max. výkon: 74 kW (101 k)/6000 min-1
  • Max. krút. moment: 145 Nm/4000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 429 x 170 x 148 x 261,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1080 kg
  • Priemer otáčania: 10,9 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 9,4/5,4 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 350 l
  • Max. rýchlosť: 185 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,3 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 1998
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 072
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 854
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 231
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 436
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 427
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 194
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 903
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 307
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


7 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Prvé kusy MG ZS u bratislavského predajcu.

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


16 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Vlasta Žampová: O tom potom Béla Bugár - Harakter
  2. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  3. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  4. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  5. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  6. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  7. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  8. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 476
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 327
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 214
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 082
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 819
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 880
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu