Audi na zraze Wörthersee Tour v rakúskom meste Reifnitz predstavilo koncept TT Clubsport Turbo.
Aj keď koncept zaujme na prvý pohľad svojim vzhľadom, ktorému dominuje veľké zadné krídlo, to podstatné je ukryté pod povrchom.
Výkon motora 2,5 TFSI dosahuje svoje maximum na úrovni 441 kW. Viac ako 600 Nm krútiaceho momentu je dostupných v rozpätí 3000 až 7000 otáčok. Vo svojej špičke dosiahne krútiaci moment hodnotu 650 Nm.
Keď k tomu pripočítame nízku váhu 1396 kg, nemôžeme sa čudovať, že Clubsport Turbo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h.
O prepĺňanie benzínového agregátu sa stará elektrické biturbo. V preklade to znamená, že klasické turbo dopĺňa elektricky poháňaný kompresor.
Audi tým odstraňuje efekt turbo diery. V momente, keď je tlak výfukových plynov a tým aj efekt klasického turba nízky, pomáha k dosiahnutiu požadovaného výkonu práve elektrický kompresor.
To umožnilo zamerať sa konštruktérom pri navrhovaní konvenčného turba na jeho výkon pri vysokom tlaku.
Výkon motora spriahnutého so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je permanentne prenášaný na všetky kolesá. Aj keď sa koncept v tejto podobe do výroby pravdepodobne nedostane, pre techniku ukrytú v jeho útrobách to neplatí.