Audi predstavilo koncept TT Clubsport s elektrickým biturbom

Kombinácia nízkej hmotnosti a vysokého výkonu vystrelí koncept na stovku už za 3,6 sekundy.

(Zdroj: Audi)

Audi na zraze Wörthersee Tour v rakúskom meste Reifnitz predstavilo koncept TT Clubsport Turbo.

Aj keď koncept zaujme na prvý pohľad svojim vzhľadom, ktorému dominuje veľké zadné krídlo, to podstatné je ukryté pod povrchom.

Výkon motora 2,5 TFSI dosahuje svoje maximum na úrovni 441 kW. Viac ako 600 Nm krútiaceho momentu je dostupných v rozpätí 3000 až 7000 otáčok. Vo svojej špičke dosiahne krútiaci moment hodnotu 650 Nm.

Keď k tomu pripočítame nízku váhu 1396 kg, nemôžeme sa čudovať, že Clubsport Turbo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h.

Článok pokračuje pod video reklamou

O prepĺňanie benzínového agregátu sa stará elektrické biturbo. V preklade to znamená, že klasické turbo dopĺňa elektricky poháňaný kompresor.

Audi tým odstraňuje efekt turbo diery. V momente, keď je tlak výfukových plynov a tým aj efekt klasického turba nízky, pomáha k dosiahnutiu požadovaného výkonu práve elektrický kompresor.

To umožnilo zamerať sa konštruktérom pri navrhovaní konvenčného turba na jeho výkon pri vysokom tlaku.

Výkon motora spriahnutého so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je permanentne prenášaný na všetky kolesá. Aj keď sa koncept v tejto podobe do výroby pravdepodobne nedostane, pre techniku ukrytú v jeho útrobách to neplatí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.